«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου - πώς να μην τα παίξουμε;»

«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου - πώς να μην τα παίξουμε;» Facebook Twitter
Ο Τομ (Κρις Ο' Ντόουντ) και η Λουίζ (Ρόζαμουντ Πάικ) συναντιόνται κάθε βδομάδα την ίδια ώρα, στην ίδια παμπ και παραγγέλνουν το ίδιο ποτό: μπύρα London Pride εκείνος, λευκό κρασί εκείνη. Συζητάνε, πίνουν το ποτό τους και μετά φεύγουν βιαστικοί για το ραντεβού τους με τον σύμβουλο του γάμου τους.
0

Ο Τομ (Κρις Ο' Ντόουντ) και η Λουίζ (Ρόζαμουντ Πάικ) συναντιόνται κάθε βδομάδα την ίδια ώρα, στην ίδια παμπ και παραγγέλνουν το ίδιο ποτό: μπύρα London Pride εκείνος, λευκό κρασί εκείνη. Συζητάνε, πίνουν το ποτό τους και μετά φεύγουν βιαστικοί για το ραντεβού τους με τον σύμβουλο του γάμου τους.

Τέλος επεισοδίου.

Ο Τομ και η Λουίζ είναι το «προβληματικό» ζευγάρι που πρωταγωνιστεί στη νέα τηλεοπτικής σειράς που έγραψε ο Νικ Χόρνμπι, ο δημοφιλής συγγραφέας βιβλίων όπως το "High Fidelity", το "Για ένα αγόρι", το "Πώς να είσαι καλός" και το αυτοβιογραφικό "Ο πυρετός της μπάλας". Η σειρά λέγεται "State of the Union" και αποτελείται από δέκα επεισόδια.

Πρόκειται για μια κωμωδία για έναν σύγχρονο γάμο με το γνωστό μίγμα διεισδυτικής σάτιρας και ρομαντισμού που διακρίνει τα πιο αγαπημένα βιβλία του συγγραφέα, εκεί όμως που καινοτομεί η σειρά είναι στην οικονομία της φόρμας της.

Κάθε επεισόδιο είναι γυρισμένο στην ίδια βικτωριανή παμπ του νοτιοδυτικού Λονδίνου, εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο και διαρκεί μόνο δέκα λεπτά – όσο χρειάζεται στους δύο χαρακτήρες να καταπιούν λίγο υγρό κουράγιο πριν φύγουν για το γραφείο του θεραπευτή που ο θεατής δεν βλέπει ποτέ.

Κατά έναν τρόπο, η σειρά αποτελεί ένα πείραμα που επιχειρεί να αντιληφθεί εκ νέου τον τρόπο παραγωγής αλλά και κατανάλωσης μις τηλεοπτικής σειράς. Όπως δήλωσε η Ρόζαμουντ Πάικ, «έχει κάτι το βαθιά πνευματώδες το γεγονός ότι ο θεατής μένει πάντα πίσω, μένει εκτός του 'κυρίως γεγονότος'».

Ο Νικ Χόρνμπι από τη μεριά του δηλώνει ότι δεν πρόκειται για αυτοβιογραφικό πρότζεκτ (παρότι συμπληρώνει ότι η διαδικασία του είναι οικεία, για να προσθέσει ότι εκείνος τελικά χώρισε) και ότι είχε ονειρευτεί τους δύο χαρακτήρες, τον άνεργο μουσικοκριτικό Τομ και την γεροντολόγο Λουίζ, πολλά χρόνια πριν, αλλά όχι απαραίτητα ως πρωταγωνιστές τηλεοπτικής σειράς.

«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου - πώς να μην τα παίξουμε;» Facebook Twitter
τη σειρά έγραψε ο Νικ Χόρνμπι, ο δημοφιλής συγγραφέας βιβλίων όπως το "High Fidelity", το "Για ένα αγόρι" και το "Πώς να είσαι καλός"

Τη σειρά σκηνοθετεί ο Στίβεν Φρίαρς, ο οποίος βεβαίως είχε γυρίσει και την σταθερά δημοφιλή μεταφορά στην οθόνη του βιβλίου του Χόρνμπι, "High Fidelity" με πρωταγωνιστή τον Τζον Κιούζακ.

Τα περισσότερα επεισόδια γυρίστηκαν πέρσι τον Ιούλιο στο Λονδίνο στη διάρκεια ενός από τους πιο αλύπητους καύσωνες της πρόσφατης ιστορίας της βρετανικής πρωτεύουσας. Κατά τα γυρίσματα, το κρασοπότηρο της Πάικ γέμιζε διαρκώς με αραιωμένο χυμό μήλο ενώ ο Κρις Ο' Ντόουντ έπινε μπύρα χωρίς αλκοόλ με την προσθήκη σόδας. Μετά την ολοκλήρωση των καθημερινών λήψεων, οι δύο τους παρέμεναν στην παμπ για να μοιραστούν ένα μπουκάλι (πραγματικό) κρασί και να προβάρουν τους διαλόγους της επόμενης μέρας.

Όπως και κάποιες άλλες πρόσφατες τηλεοπτικές «συζυγικές» κομεντί όπως το "Catastrophe" ή το "Divorce," το "State of the Union" αντιμετωπίζει μάλλον καχύποπτα τον γάμο και τα παιδιά – περισσότερο ως την πηγή των προβλημάτων των κεντρικών χαρακτήρων παρά ως την λύση τους.

«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου και τα σχολεία και δουλειά και μη δουλειά», λέει η Λουίζ σε ένα από τα επεισόδια. «Πώς να μην καταρρεύσουμε ψυχολογικά μετά;»

Η σειρά ξεκινά την Δευτέρα στο Sundance TV και τα επεισόδια θα προβάλλονται κάθε εργάσιμη μέρα για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Η σειρά επίσης θα είναι διαθέσιμη και στον ιστότοπο του καναλιού SundanceTV.com.

Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η παραγωγή δεύτερου κύκλου της σειράς, ο Χόρνμπι πάντως έχει μια σχετική ιδέα: ίδιο ακριβώς φορμάτ, διαφορετικό ζευγάρι. Μήπως όμως είναι υπερβολικά σύντομη η διάρκεια των επεισοδίων; Μήπως παραχαϊδεύει την όλο και πιο περιορισμένη χρονικά συγκέντρωσή μας;

Ο συγγραφέας γελάει με την ερώτηση: «Είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε είκοσι χρόνια η σειρά θα ανήκει στη Χρυσή Εποχή του τηλεοπτικού δράματος μεγάλου μήκους. Όπως πάει το πράγμα, σύντομα δεν θα βλέπουμε τίποτα που να διαρκεί πάνω από ένα λεπτό».

Με στοιχεία από τους New York Times

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ