Βενετία: Η νέα ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, ένα one man Τσαντίρι Show

Βενετία: Η νέα ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, ένα one man Τσαντίρι Show Facebook Twitter
Όχι, ο Κουστουρίτσα δεν έχει ξεχάσει πώς να σκηνοθετεί- το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο, όμως, δεν έχει τίποτε απολύτως να πει που δεν ξέρουμε
0

Ξαπλώνει σε γαϊδούρι, μιλάει σε γεράκι, ταΐζει αρκούδα στο στόμα, παλεύει με φίδι (και το κερδίζει!), ξεφεύγει από μελίσσια, νάρκες και σφαίρες, βουτάει σε βαθιά πηγάδια και βρώμικες λίμνες, πέφτει από καταρράκτες, αρμέγει γελάδες και κουβαλάει γάλα, δίνει αίμα, σπάει το πόδι του,φροντίζει ασθενείς, χορεύει, παίζει τσέμπαλο, κάνει έρωτα με τη Μόνικα Μπελούτσι και γίνεται μοναχός, 15 χρόνια αργότερα. Κυρίες και Κύριοι, δεν είναι ο Κασέλ, ο Πιτ, ο Σβαρτσενέγκερ ή ο Βαϊσμίλερ, αλλά ο Εμίρ Κουστουρίτσα! Το On the Miliky Road, που διαγωνίζεται για το Χρυσό Λιοντάρι, γιατί ο εκλέκτορας Τιερί Φρεμό δεν το δέχτηκε στις Κάννες (ο Σέρβο-Γάλλος, πρώην Βόσνιος και βαφτισμένος Χριστιανός πλέον, δήλωσε πως η άρνηση είναι διατεταγμένη και οφείλεται στην υποστήριξη του στον Βλαντιμίρ Πούτιν) αναπαραγάγει τα γνωστά, busy μοτίβα που γνωρίσαμε στις ταινίες του, τους εκκεντρικούς και ψυχωμένους χαρακτήρες, τους κακομοίρηδες και τους αφιονισμένους, με την πολιτική να θίγεται εξ’ απαλών ονύχων κι από μακριά. Δεν προσθέτει τίποτε καινούριο, ούτε στο στιλ ή τον μαγικό ρεαλισμό, ούτε στη θεματική, παρά μόνο σε μια πιο θρησκευτική ματιά πάνω στις κρίσιμες στροφές της ταινίας.

Όχι, ο Κουστουρίτσα δεν έχει ξεχάσει πώς να σκηνοθετεί- το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο στα πλάνα, την κάμερα και την ταχύτητα στην οπτική αφήγηση, δένοντας τη άρρηκτα με τη δική του, ροκ αίσθηση της βαλκανικής μουσικής. Όμως, δεν έχει τίποτε απολύτως να πει που δεν ξέρουμε, και η ερωτική ιστορία πάσχει από γεροντική αφέλεια, σε ένα σενάριο λιανό, υποτίθεται φευγάτο, αλλά τελικά ισχνό και ελάχιστα ενδιαφέρον ή πιστευτό. Τη μεγάλη διαφορά την κάνει ο ίδιος με την πρωταγωνιστική του παρουσία, σα να βγήκε από τη ντουλάπα χτυπώντας με δύναμη κι απωθημένα την πόρτα. Ποτέ δεν υπήρξε ντροπαλός, αλλά σε αυτό το όπως πάντα πανηγυρτζίδικου ύφους, τεράστιο vanity project, προβάλλει την εικόνα του, αν και outsider, ακαταμάχητου γκόμενου, κάτι ανάμεσα σε Τζακ Νίκολσον και Πέτρο Κωστόπουλο, που τον θέλουν κολασμένα δύο γυναίκες και μαλλιοτραβιούνται για τα νυσταγμένα μάτια του, που αψηφά τους κινδύνους πιο απερίσκεπτα και από τον Μίκι Μανόλοβιτς, που διατρέχει τις φρικαλεότητες (καμένα πτώματα και ανατιναγμένα ερίφια) με την μεταφυσική ανησυχία ενός προφήτη/αναχωρητή, επικαλούμενος ένα παρελθόν που δεν αποκαλύπτεται πραγματικά.

Ο σαρωτικός του ρόλος επισκιάζει οτιδήποτε φέρει η ταινία, και αποσπά την αυτοσυγκέντρωση του. Το On the Milky Road είναι ένα από τα μεγαλύτερα (σινε)τρίπ του Εγώ των τελευταίων ετών, και μάλιστα από έναν απροσδόκητο παίχτη, ο οποίος ανέκαθεν προσπαθούσε να κάνει το χάος να πειθαρχήσει στις εντολές του, και τώρα πέφτει όμηρος της ματαιοδοξίας του. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ