Βενετία: Η νέα ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, ένα one man Τσαντίρι Show

Βενετία: Η νέα ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, ένα one man Τσαντίρι Show Facebook Twitter
Όχι, ο Κουστουρίτσα δεν έχει ξεχάσει πώς να σκηνοθετεί- το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο, όμως, δεν έχει τίποτε απολύτως να πει που δεν ξέρουμε
0

Ξαπλώνει σε γαϊδούρι, μιλάει σε γεράκι, ταΐζει αρκούδα στο στόμα, παλεύει με φίδι (και το κερδίζει!), ξεφεύγει από μελίσσια, νάρκες και σφαίρες, βουτάει σε βαθιά πηγάδια και βρώμικες λίμνες, πέφτει από καταρράκτες, αρμέγει γελάδες και κουβαλάει γάλα, δίνει αίμα, σπάει το πόδι του,φροντίζει ασθενείς, χορεύει, παίζει τσέμπαλο, κάνει έρωτα με τη Μόνικα Μπελούτσι και γίνεται μοναχός, 15 χρόνια αργότερα. Κυρίες και Κύριοι, δεν είναι ο Κασέλ, ο Πιτ, ο Σβαρτσενέγκερ ή ο Βαϊσμίλερ, αλλά ο Εμίρ Κουστουρίτσα! Το On the Miliky Road, που διαγωνίζεται για το Χρυσό Λιοντάρι, γιατί ο εκλέκτορας Τιερί Φρεμό δεν το δέχτηκε στις Κάννες (ο Σέρβο-Γάλλος, πρώην Βόσνιος και βαφτισμένος Χριστιανός πλέον, δήλωσε πως η άρνηση είναι διατεταγμένη και οφείλεται στην υποστήριξη του στον Βλαντιμίρ Πούτιν) αναπαραγάγει τα γνωστά, busy μοτίβα που γνωρίσαμε στις ταινίες του, τους εκκεντρικούς και ψυχωμένους χαρακτήρες, τους κακομοίρηδες και τους αφιονισμένους, με την πολιτική να θίγεται εξ’ απαλών ονύχων κι από μακριά. Δεν προσθέτει τίποτε καινούριο, ούτε στο στιλ ή τον μαγικό ρεαλισμό, ούτε στη θεματική, παρά μόνο σε μια πιο θρησκευτική ματιά πάνω στις κρίσιμες στροφές της ταινίας.

Όχι, ο Κουστουρίτσα δεν έχει ξεχάσει πώς να σκηνοθετεί- το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο στα πλάνα, την κάμερα και την ταχύτητα στην οπτική αφήγηση, δένοντας τη άρρηκτα με τη δική του, ροκ αίσθηση της βαλκανικής μουσικής. Όμως, δεν έχει τίποτε απολύτως να πει που δεν ξέρουμε, και η ερωτική ιστορία πάσχει από γεροντική αφέλεια, σε ένα σενάριο λιανό, υποτίθεται φευγάτο, αλλά τελικά ισχνό και ελάχιστα ενδιαφέρον ή πιστευτό. Τη μεγάλη διαφορά την κάνει ο ίδιος με την πρωταγωνιστική του παρουσία, σα να βγήκε από τη ντουλάπα χτυπώντας με δύναμη κι απωθημένα την πόρτα. Ποτέ δεν υπήρξε ντροπαλός, αλλά σε αυτό το όπως πάντα πανηγυρτζίδικου ύφους, τεράστιο vanity project, προβάλλει την εικόνα του, αν και outsider, ακαταμάχητου γκόμενου, κάτι ανάμεσα σε Τζακ Νίκολσον και Πέτρο Κωστόπουλο, που τον θέλουν κολασμένα δύο γυναίκες και μαλλιοτραβιούνται για τα νυσταγμένα μάτια του, που αψηφά τους κινδύνους πιο απερίσκεπτα και από τον Μίκι Μανόλοβιτς, που διατρέχει τις φρικαλεότητες (καμένα πτώματα και ανατιναγμένα ερίφια) με την μεταφυσική ανησυχία ενός προφήτη/αναχωρητή, επικαλούμενος ένα παρελθόν που δεν αποκαλύπτεται πραγματικά.

Ο σαρωτικός του ρόλος επισκιάζει οτιδήποτε φέρει η ταινία, και αποσπά την αυτοσυγκέντρωση του. Το On the Milky Road είναι ένα από τα μεγαλύτερα (σινε)τρίπ του Εγώ των τελευταίων ετών, και μάλιστα από έναν απροσδόκητο παίχτη, ο οποίος ανέκαθεν προσπαθούσε να κάνει το χάος να πειθαρχήσει στις εντολές του, και τώρα πέφτει όμηρος της ματαιοδοξίας του. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ