Βενετία: Η νέα ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, ένα one man Τσαντίρι Show

Βενετία: Η νέα ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, ένα one man Τσαντίρι Show Facebook Twitter
Όχι, ο Κουστουρίτσα δεν έχει ξεχάσει πώς να σκηνοθετεί- το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο, όμως, δεν έχει τίποτε απολύτως να πει που δεν ξέρουμε
0

Ξαπλώνει σε γαϊδούρι, μιλάει σε γεράκι, ταΐζει αρκούδα στο στόμα, παλεύει με φίδι (και το κερδίζει!), ξεφεύγει από μελίσσια, νάρκες και σφαίρες, βουτάει σε βαθιά πηγάδια και βρώμικες λίμνες, πέφτει από καταρράκτες, αρμέγει γελάδες και κουβαλάει γάλα, δίνει αίμα, σπάει το πόδι του,φροντίζει ασθενείς, χορεύει, παίζει τσέμπαλο, κάνει έρωτα με τη Μόνικα Μπελούτσι και γίνεται μοναχός, 15 χρόνια αργότερα. Κυρίες και Κύριοι, δεν είναι ο Κασέλ, ο Πιτ, ο Σβαρτσενέγκερ ή ο Βαϊσμίλερ, αλλά ο Εμίρ Κουστουρίτσα! Το On the Miliky Road, που διαγωνίζεται για το Χρυσό Λιοντάρι, γιατί ο εκλέκτορας Τιερί Φρεμό δεν το δέχτηκε στις Κάννες (ο Σέρβο-Γάλλος, πρώην Βόσνιος και βαφτισμένος Χριστιανός πλέον, δήλωσε πως η άρνηση είναι διατεταγμένη και οφείλεται στην υποστήριξη του στον Βλαντιμίρ Πούτιν) αναπαραγάγει τα γνωστά, busy μοτίβα που γνωρίσαμε στις ταινίες του, τους εκκεντρικούς και ψυχωμένους χαρακτήρες, τους κακομοίρηδες και τους αφιονισμένους, με την πολιτική να θίγεται εξ’ απαλών ονύχων κι από μακριά. Δεν προσθέτει τίποτε καινούριο, ούτε στο στιλ ή τον μαγικό ρεαλισμό, ούτε στη θεματική, παρά μόνο σε μια πιο θρησκευτική ματιά πάνω στις κρίσιμες στροφές της ταινίας.

Όχι, ο Κουστουρίτσα δεν έχει ξεχάσει πώς να σκηνοθετεί- το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο στα πλάνα, την κάμερα και την ταχύτητα στην οπτική αφήγηση, δένοντας τη άρρηκτα με τη δική του, ροκ αίσθηση της βαλκανικής μουσικής. Όμως, δεν έχει τίποτε απολύτως να πει που δεν ξέρουμε, και η ερωτική ιστορία πάσχει από γεροντική αφέλεια, σε ένα σενάριο λιανό, υποτίθεται φευγάτο, αλλά τελικά ισχνό και ελάχιστα ενδιαφέρον ή πιστευτό. Τη μεγάλη διαφορά την κάνει ο ίδιος με την πρωταγωνιστική του παρουσία, σα να βγήκε από τη ντουλάπα χτυπώντας με δύναμη κι απωθημένα την πόρτα. Ποτέ δεν υπήρξε ντροπαλός, αλλά σε αυτό το όπως πάντα πανηγυρτζίδικου ύφους, τεράστιο vanity project, προβάλλει την εικόνα του, αν και outsider, ακαταμάχητου γκόμενου, κάτι ανάμεσα σε Τζακ Νίκολσον και Πέτρο Κωστόπουλο, που τον θέλουν κολασμένα δύο γυναίκες και μαλλιοτραβιούνται για τα νυσταγμένα μάτια του, που αψηφά τους κινδύνους πιο απερίσκεπτα και από τον Μίκι Μανόλοβιτς, που διατρέχει τις φρικαλεότητες (καμένα πτώματα και ανατιναγμένα ερίφια) με την μεταφυσική ανησυχία ενός προφήτη/αναχωρητή, επικαλούμενος ένα παρελθόν που δεν αποκαλύπτεται πραγματικά.

Ο σαρωτικός του ρόλος επισκιάζει οτιδήποτε φέρει η ταινία, και αποσπά την αυτοσυγκέντρωση του. Το On the Milky Road είναι ένα από τα μεγαλύτερα (σινε)τρίπ του Εγώ των τελευταίων ετών, και μάλιστα από έναν απροσδόκητο παίχτη, ο οποίος ανέκαθεν προσπαθούσε να κάνει το χάος να πειθαρχήσει στις εντολές του, και τώρα πέφτει όμηρος της ματαιοδοξίας του. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Οθόνες / Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Η γαλλική κωμωδία επιστρέφει στις αίθουσες δέκα χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία της. Μήπως όμως δεν πρόκειται για γνήσιο λαϊκό θέαμα, αλλά για την παρέκβασή του;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Το αιώνιο καλοκαίρι του Ρομέρ./ Πού πήγαν τα καλοκαίρια που έμοιαζαν/Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Οπτική Γωνία / Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Δεν είναι μόνο η μαζικοποίηση του τουρισμού ούτε το άπιαστο όνειρο των διακοπών που τείνει να γίνει προνόμιο για λίγους, είναι και η ολοένα πιο δύσκολη αναζήτηση εκείνης της άχρονης στάσης απέναντι στα πράγματα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

The Review / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

O Γιάννης Βασιλείου και ο Λουκάς Κατσίκας είδαν τις «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου και αναλύουν τα επιτεύγματα, αλλά και τις αστοχίες της ταινίας. Με καλοσύνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ