ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter
0

Στα παράλληλα προγράμματα του φεστιβάλ Βερολίνου, προβλήθηκαν δύο αγγλόφωνες ταινίες που θυμίζουν μοτίβα του παρελθόντος, αφήνοντας μια γεύση επανάληψης.

Το Life του πάντα ενδιαφέροντος Άντον Κόρμπιν έχει ως θέμα την παράλληλη καταξίωση του πασίγνωστου Τζέϊμς Ντιν και του άγνωστου φωτογράφου Ντένις Στοκ, ο οποίος, ωστόσο, είναι υπεύθυνος για τις εμβληματικές λήψεις για το περιοδικό Life, στη Νέα Υόρκη και στην ιδιαίτερη πατρίδα του ηθοποιού, λίγο πριν γίνει ο Ντιν γίνει απότομα και δυστυχώς σύντομα, ο διασημότερος επαναστάτης στην ιστορία του σινεμά. Οι δύο νεαροί άνδρες συναντήθηκαν τυχαία λίγο πριν την πρεμιέρα του Ανατολικά της Εδέμ και των γυρισμάτων του Επαναστάτη χωρίς Αιτία, στα πρόθυρα μιας μεγάλης καριέρας δηλαδή, κι ενώ αμφότεροι βρίσκονταν σε υπαρξιακό κατώφλι και δύσθυμη αντιμετώπιση του επαγγελματικού τους πεδίου. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης του Control προφανώς σαγηνεύτηκε από μια ιστορία που παραπέμπει στη μεγάλη του αγάπη, τη φωτογραφία, και στο πώς ένα κλικ του φακού μπορεί να αλλάξει τα πάντα- όχι πως έτσι γίνεται, αλλά υπάρχει ανοιχτό το κυρίαρχο ενδεχόμενο, έστω και ως ψευδαίσθηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter


Το θέμα υπόσχεται το διαφορετικό που περιμένεις από μια εναλλακτική βιογραφία, και κυρίως από το biopic που εστιάζει σε μια συγκεκριμένη, κρίσιμη χρονική περίοδο, και αποφεύγει να πλατειάσει σε εποχές, σκηνικά και κοστούμια που αφορούν περισσότερο παραγωγή και λιγότερο σκηνοθετική άποψη. Το Life, πέρα από το απαραίτητο χολιγουντιανό namedropping και μια ανεκδοτολογική παράθεση που ενδιαφέρει περισσότερο τους σινεφίλ, κινείται χαλαρά εκεί που τέμνονται οι δύο παρεξηγημένοι καλλιτέχνες, και ποντάρει σε έναν υποδώρειο ερωτισμό, αντίστοιχο εκείνου που έχει ο φωτογράφος με το αντικείμενο του, μόνο που εδώ ο Ντιν είναι αυτός που φλερτάρει και ο φωτογράφος ο πιό δειλός από τους δύο. Αυτό το παιχνίδι αχνοφαίνεται στην αρχή και επανέρχεται προς το τέλος, αλλά στη μεγάλη διάρκεια, οι πραγματικές λάμψεις είναι λιγοστές.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter


Το Woman in Gold θα μπορούσε να είναι το παιδί της Φιλομίνα και του Μνημείων Άνδρες. Η ηρωίδα έχει διαφύγει των Ναζί στη Βιέννη, ήρθε νέα στο Λος Άντζελες και ζει εκεί, όταν κάποια στιγμή διεκδικεί έναν εξαίσιο πίνακα του Κλιμτ, που απεικονίζει τη θεία της, και ο οποίος της ανήκει. Μαζί με τον δικηγόρο γιό μιας φίλης της, επίσης εβραϊκής καταγωγής, ποντάρουν σε έναν νέο νόμο που αποκαθιστά την κλεμμένη από τους Ναζί περιουσία και τα βάζουν με την άκαμπτη αυστριακή γραφειοκρατία, σε έναν αγώνα αξιοπρέπειας, με ένθετο χιούμορ και πολλές αναδρομές στις οικογενειακές στιγμές πριν το ξεκλήρισμα. Κλασσικό υλικό στη φλέβα του Χάρβεϊ Γουάνσταϊν, ο οποίος είναι παραγωγός, το Woman in Gold διαθέτει μια σωστή ερμηνεία από την Έλεν Μίρεν, αλλά ακολουθεί την επαναλαμβανόμενη ρετσέτα του πικρού feelgood που προκύπτει από την τραγωδία και την μεγαλοψυχία

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ