ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter
0

Στα παράλληλα προγράμματα του φεστιβάλ Βερολίνου, προβλήθηκαν δύο αγγλόφωνες ταινίες που θυμίζουν μοτίβα του παρελθόντος, αφήνοντας μια γεύση επανάληψης.

Το Life του πάντα ενδιαφέροντος Άντον Κόρμπιν έχει ως θέμα την παράλληλη καταξίωση του πασίγνωστου Τζέϊμς Ντιν και του άγνωστου φωτογράφου Ντένις Στοκ, ο οποίος, ωστόσο, είναι υπεύθυνος για τις εμβληματικές λήψεις για το περιοδικό Life, στη Νέα Υόρκη και στην ιδιαίτερη πατρίδα του ηθοποιού, λίγο πριν γίνει ο Ντιν γίνει απότομα και δυστυχώς σύντομα, ο διασημότερος επαναστάτης στην ιστορία του σινεμά. Οι δύο νεαροί άνδρες συναντήθηκαν τυχαία λίγο πριν την πρεμιέρα του Ανατολικά της Εδέμ και των γυρισμάτων του Επαναστάτη χωρίς Αιτία, στα πρόθυρα μιας μεγάλης καριέρας δηλαδή, κι ενώ αμφότεροι βρίσκονταν σε υπαρξιακό κατώφλι και δύσθυμη αντιμετώπιση του επαγγελματικού τους πεδίου. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης του Control προφανώς σαγηνεύτηκε από μια ιστορία που παραπέμπει στη μεγάλη του αγάπη, τη φωτογραφία, και στο πώς ένα κλικ του φακού μπορεί να αλλάξει τα πάντα- όχι πως έτσι γίνεται, αλλά υπάρχει ανοιχτό το κυρίαρχο ενδεχόμενο, έστω και ως ψευδαίσθηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter


Το θέμα υπόσχεται το διαφορετικό που περιμένεις από μια εναλλακτική βιογραφία, και κυρίως από το biopic που εστιάζει σε μια συγκεκριμένη, κρίσιμη χρονική περίοδο, και αποφεύγει να πλατειάσει σε εποχές, σκηνικά και κοστούμια που αφορούν περισσότερο παραγωγή και λιγότερο σκηνοθετική άποψη. Το Life, πέρα από το απαραίτητο χολιγουντιανό namedropping και μια ανεκδοτολογική παράθεση που ενδιαφέρει περισσότερο τους σινεφίλ, κινείται χαλαρά εκεί που τέμνονται οι δύο παρεξηγημένοι καλλιτέχνες, και ποντάρει σε έναν υποδώρειο ερωτισμό, αντίστοιχο εκείνου που έχει ο φωτογράφος με το αντικείμενο του, μόνο που εδώ ο Ντιν είναι αυτός που φλερτάρει και ο φωτογράφος ο πιό δειλός από τους δύο. Αυτό το παιχνίδι αχνοφαίνεται στην αρχή και επανέρχεται προς το τέλος, αλλά στη μεγάλη διάρκεια, οι πραγματικές λάμψεις είναι λιγοστές.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter


Το Woman in Gold θα μπορούσε να είναι το παιδί της Φιλομίνα και του Μνημείων Άνδρες. Η ηρωίδα έχει διαφύγει των Ναζί στη Βιέννη, ήρθε νέα στο Λος Άντζελες και ζει εκεί, όταν κάποια στιγμή διεκδικεί έναν εξαίσιο πίνακα του Κλιμτ, που απεικονίζει τη θεία της, και ο οποίος της ανήκει. Μαζί με τον δικηγόρο γιό μιας φίλης της, επίσης εβραϊκής καταγωγής, ποντάρουν σε έναν νέο νόμο που αποκαθιστά την κλεμμένη από τους Ναζί περιουσία και τα βάζουν με την άκαμπτη αυστριακή γραφειοκρατία, σε έναν αγώνα αξιοπρέπειας, με ένθετο χιούμορ και πολλές αναδρομές στις οικογενειακές στιγμές πριν το ξεκλήρισμα. Κλασσικό υλικό στη φλέβα του Χάρβεϊ Γουάνσταϊν, ο οποίος είναι παραγωγός, το Woman in Gold διαθέτει μια σωστή ερμηνεία από την Έλεν Μίρεν, αλλά ακολουθεί την επαναλαμβανόμενη ρετσέτα του πικρού feelgood που προκύπτει από την τραγωδία και την μεγαλοψυχία

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ