Άνταμ Ντράιβερ στη LiFO: «Βαριέμαι τις αυτοεπεξηγηματικές ερμηνείες»

adam driver Facebook Twitter
Πολλοί από εμάς έχουμε έρθει από πολύ μακριά, έχουμε αφήσει τις οικογένειές μας για τέσσερις μήνες, για να γυρίσουμε μια ταινία, είτε αφορά τη ζωή, την ομορφιά, είτε την αρχιτεκτονική ή τον κίνδυνο. Δεν λέει να τα σκατώσουμε. 
0

Ακόμη δεν έχουμε καταλάβει πώς ο πρώην πεζοναύτης από το Σαν Ντιέγκο, κολλημένος με το Fight Club και απροσάρμοστος στην εφηβεία, όπως λέει ο ίδιος, κατέλαβε τόσο γρήγορα εξέχουσα θέση σε όλες τις ενδιαφέρουσες ταινίες της περασμένης δεκαετίας. Ο ψηλόλιγνος νέος άνδρας με τα πεταχτά αυτιά και τη βαριά, χαρακτηριστική φωνή εξελίχθηκε όχι σε ζεν πρεμιέ, κάτι που ίσως τον οδηγούσε σε περιπέτειες, αλλά σε καρατερίστα νέας κοπής, μια σοφή κίνηση που εκτιμήθηκε από σκηνοθέτες με εντελώς διαφορετικό στυλ και ατζέντα, όπως ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Τζιμ Τζάρμους, παίζοντας ποιητές και Ιησουίτες – στη Σιωπή του Σκορσέζε.

Πάτησε πρώτα στο θεατρικό σανίδι με το Επάγγελμα της κυρίας Γουόρεν, τράβηξε τα βλέμματα στο τηλεοπτικό Girls, έκλεψε την παράσταση ως Κάιλο Ρεν, σκοτώνοντας τον Χαν της καρδιάς μας, απέσπασε δύο συναπτές υποψηφιότητες στα Όσκαρ, με την Παρείσφρηση του Σπάικ Λι και την Ιστορία Γάμου του Νόα Μπάουμπακ, και φέτος υποδύεται τον δεύτερο στη σειρά, μετά τον Μαουρίτσιο Γκούτσι, διάσημο και δραματικό Ιταλό της καριέρας του, τον Ένζο Φεράρι, στην ομώνυμη λεπτοδουλεμένη βιογραφία του Μάικλ Μαν. Συναντηθήκαμε στη Βενετία, στο περιθώριο του φεστιβάλ που του χάρισε την πρώτη του σημαντική διάκριση, το Coppa Volpi Ανδρικής Ερμηνείας για το Hungry Hearts

Eίναι ακριβώς η ταινία που από μικρός ήθελα να παίξω, ένα φιλμ σαν να βγήκε από τα '70s, με χαρακτήρες και μεγάλες σκηνές, όχι επικεντρωμένο στο στυλ και τα εφέ, με υπέροχες λήψεις και μερικές λεπτομέρειες που σε ξετρελαίνουν: τα χρώματα, οι γραμμές, καθετί είναι μελετημένο μέχρι τέλους.

— Όταν είδατε τον εαυτό σας στον καθρέφτη, μεταμορφωμένο σε Ένζο Φεράρι, ποια ήταν η πρώτη σας αντίδραση;
Δεν έγινε μονομιάς: οι πρόβες και τα γυρίσματα ήταν διακεκομμένα, λόγω προγραμματισμού και χρημάτων. Ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη, και τα τεστ εκεί δεν λειτούργησαν. Μεταφερθήκαμε στη Μόντενα, στη διάρκεια της προπαραγωγής, έναν μήνα πριν από τα γυρίσματα. Ούτε στην Ιταλία πήγαν καλά τα τεστ. Αυτό που ξένισε τον Μάικλ Μαν, αλλά και μένα, ήταν τα προσθετικά. Ήταν σαν να βλέπαμε προσθετικό μακιγιάζ αντί για τον χαρακτήρα. Όσο κι αν είναι εντυπωσιακά, σε αποσυνδέουν από το αληθινό πρόσωπο, κι έτσι αρχίσαμε να αφαιρούμε. Πετώντας πράγματα που δεν χρειαζόμασταν, εξελίχθηκε σε μεταφορά για την ίδια μας τη δουλειά. Δηλαδή, δεν είναι εφικτό να ανταποκριθείς στην προσδοκία του καθενός ξεχωριστά για μια τόσο εμβληματική προσωπικότητα, με τόσες οπτικές αναφορές και καταγεγραμμένα αρχεία, όπως ο Φεράρι. Συνεπώς, κρατάς την ουσία με μια εκδοχή όσο γίνεται πιο κοντά στην πραγματική εικόνα, και βέβαια στα γεγονότα. Ακόμα και μετά την πρώτη εβδομάδα των γυρισμάτων, αλλάξαμε κάποιες μικρές λεπτομέρειες στο πρόσωπο, μικρύναμε το μέτωπο και λεπτύναμε τον λαιμό, γιατί μας εμπόδιζε κατά κάποιον τρόπο. Με την ομάδα μου, τους Σκοτ Γουίλερ στο μακιγιάζ και Αλέξις Κοντινέντε στις κομμώσεις, εργαζόμασταν μέχρι την τελευταία στιγμή και εξαντληθήκαμε στις δοκιμές. Δεν μου έχει ξανατύχει να διαφοροποιούμε την εμφάνιση αμέσως μετά από πλάνα. Τα διορθώσαμε, ωστόσο, και προχωρήσαμε. Μας άρεσε το αποτέλεσμα. Συγγνώμη, η απάντησή μου ήταν τεράστια. (γελάει)

adam driver ferrari Facebook Twitter
Ο Ένζο Φεράρι είχε μια αίσθηση του ανεκπλήρωτου που τον καταδυνάστευε. «Ποια είναι η αγαπημένη σου Φεράρι», τον ρωτούσαν, κι εκείνος απαντούσε, «η επόμενη». Φωτ.: Lorenzo Sisti

— Δεν πειράζει. Ο πρωταγωνιστής είναι ένας κατά βάση σιωπηλός άνδρας που είχε σηκώσει έναν τοίχο ανάμεσα σε κείνον και τους άλλους, ίσως γιατί φοβόταν την απώλεια, καθώς είχε χάσει ήδη τόσους αγαπημένους του ανθρώπους. Ένας εσωστρεφής χαρακτήρας πυροδοτεί μια εσωτερική ερμηνεία; Την προτιμάτε έναντι μιας πιο θορυβώδους ή εξπρεσιονιστικής; 
Δεν το σκέφτομαι ακριβώς με αυτούς τους όρους. Η πρόκληση για μένα ήταν να βρω το εσωτερικό μοτέρ που τον κινεί. Μπορεί να αποφεύγει να εκδηλωθεί συναισθηματικά, αλλά είναι αυτό που λέμε «πάπια», δηλαδή δείχνει ήρεμος στην επιφάνεια, αλλά κουνάει μανιασμένα τα πόδια για να καταφέρει ό,τι έχει βάλει με τον νου του. Μερικές φορές περιμένει να γίνουν τα πράγματα όπως ορίζει η εξουσία που διαθέτει, αλλά δεν συμβαίνει πάντα έτσι, κι όταν τείνει εκείνος το χέρι, το αποτέλεσμα ποικίλλει. Μιλάμε για μια περίοδο πριν από την έλευση της ψυχολογίας. Κυριαρχούσαν το ένστικτο και η διαίσθηση, η ανεπεξέργαστη αντίδραση στα γεγονότα. Όταν ο Ένζο δεν έγινε δεκτός στη Fiat, απογοητεύτηκε βαθιά. Τον στιγμάτισε η απόρριψη. Και με τον θάνατο του αδελφού του και του γιου του απομονώθηκε ψυχικά, έμοιαζε με νησί δύσκολα προσπελάσιμο. Όταν ξέρεις αυτές τις συγκυρίες, ό,τι του συμβαίνει βγάζει νόημα. Αυτά καθόρισαν τη συμπεριφορά και την ερμηνεία μου. Η ακινησία ενός χαρακτήρα δεν είναι απαραίτητα και κινηματογραφική, κατά τη γνώμη μου πάντα. Μόνο με τον Σκαγκλιάτι είναι σχετικά διαχυτικός και εξομολογητικός, αν και μάλλον τον χρησιμοποιεί πονηρά, σαν φερέφωνο. Δεν ξέρω αν απάντησα ικανοποιητικά…

— Φυσικά, η απορία μου είχε να κάνει με τη δική σας προτίμηση κυρίως.
Καταλαβαίνω πως ο κόσμος μάλλον θέλει να τα βλέπει όλα μπροστά του και αγαπά τους φωνακλάδες. Σίγουρα υπάρχουν πολλοί στη ζωή, συνεπώς και στο σινεμά. Προσωπικά, όταν βλέπω ερμηνείες αυτοεπεξηγηματικές, βαριέμαι. Ευτυχώς, ο Ένζο Φεράρι έχει πολλές και διαφορετικές στιγμές, όπως εκεί που εκρήγνυται με τη σύζυγό του. Γενικά, δεν προδίδει τα συναισθήματά του σε κάποιον που δεν γνωρίζει πολύ καλά, το θεωρεί τρομερή αδυναμία. Από την άλλη, υπάρχει πάντα η παγίδα να μπεις στο τριπάκι να αισθάνεσαι πράγματα και να χαίρεσαι που το κατάφερες, αλλά να μην αφορά κανέναν απολύτως αυτή η διαδικασία. Το τι νιώθει μέσα του ένας ηθοποιός είναι άσχετο από το τι βγάζει στην οθόνη. Πόσο βαρετό, επίσης, να σε παρακολουθούν να βιώνεις συναισθήματα, ενώ το ζητούμενο είναι να μεταφέρεις την ιστορία στον θεατή όσο μπορείς πειστικότερα.

driver cruz Facebook Twitter
O Άνταμ Ντράιβερ και η Πενέλοπε Κρουζ σε σκηνή της ταινίας.

— Έχετε αναλύσει βαθιά τη δουλειά σας, κυρίως από τη σκοπιά της αμφιβολίας.
Κοιτάξτε, μερικές φορές νομίζουμε ότι έχουμε κάνει κάτι σημαντικό, έχουμε μετακινήσει τεκτονικές πλάκες μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, έχουμε προκαλέσει σεισμό με μια επιλογή σε επίπεδο υποκριτικής. Ωστόσο, αντιλαμβανόμαστε πως, τελικά, μεταξύ της προηγούμενης και της τρέχουσας λήψης δεν υπάρχει ευδιάκριτη διαφορά. Είμαστε μόνοι μας σε ό,τι κάνουμε στο πλατό, όχι με την κακή έννοια, ακόμη κι αν περιτριγυριζόμαστε από ένα σωρό επαγγελματίες που μας υποστηρίζουν. Το film acting είναι μια παράξενη υπόθεση, μοναχική. 

— Ακούγεται κουραστικό.
Ναι, και συχνά ενοχλητικό (γελάει). Όπως σε όλες τις δουλειές, αν συνειδητοποιήσεις πως κάτι δεν πάει καλά ή κάποιος δεν προσπαθεί αρκετά, κάνεις εσύ διπλή προσπάθεια για να αναπληρώσεις το κενό. Μια ταινία διαρκεί για πάντα, αλλά μία ημέρα δουλειάς, μόνο μία ημέρα. Και σε αυτό το τόσο περιορισμένο χρονικό διάστημα οφείλεις να δεις τα πάντα μέσα από τη συνεργασία και τον αυτοσχεδιασμό. Να το προλάβεις, αν χρειαστεί. Πολλοί από εμάς έχουμε έρθει από πολύ μακριά, έχουμε αφήσει τις οικογένειές μας για τέσσερις μήνες, για να γυρίσουμε μια ταινία, είτε αφορά τη ζωή, είτε την ομορφιά, την αρχιτεκτονική ή τον κίνδυνο. Δεν λέει να τα σκατώσουμε. 

— Το Φεράρι που είδατε, η τελική κόπια, είναι αυτό που περιμένατε, η ταινία που κατά κάποιον τρόπο σάς υποσχέθηκε ο Μάικλ Μαν;
Για να το θέσω αλλιώς, είναι ακριβώς η ταινία που από μικρός ήθελα να παίξω, σαν να βγήκε από τα '70s, με χαρακτήρες και μεγάλες σκηνές και όχι επικεντρωμένη στο στυλ και τα εφέ, με υπέροχες λήψεις και μερικές λεπτομέρειες που σε ξετρελαίνουν. Τα χρώματα, οι γραμμές, καθετί είναι μελετημένο μέχρι τέλους.

— Πόσο εξοικειωμένος ήσασταν με τον Φεράρι και την προσωπική του διαδρομή;
Δεν είχα ιδέα. Η Τεσταρόσα ήταν το απόλυτο αυτοκίνητο στα μάτια μου, και το Miami Vice η αγαπημένη σειρά του πατέρα μου, το ιδανικό όχημα για τα αμάξια αυτά. Διόλου τυχαία, σκηνοθετημένη από τον Μάικλ Μαν, αντιπροσώπευε την «αυτοκινούμενη τέχνη», μακριά από τον ρεαλισμό, σε ένα άλλο επίπεδο. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω λίγο, στις δοκιμές στην Καλιφόρνια και στη Μόντενα, πριν από τα γυρίσματα. Με βοήθησε που πάτησα λίγο το γκάζι, αντιλήφθηκα έστω και στο ελάχιστο τι ρίσκο έπαιρναν τότε με την ταχύτητα, Φαντάζεστε την ανησυχία των εκπαιδευτών μου: δεν υπάρχει ασφάλεια σε τέτοια αμάξια, με το παραμικρό αναποδογυρίζεις και… Μέσα στο μονοθέσιο ήμουν λίγο σαν γορίλας σε κονσέρβα, το μπόι μου ήταν πολύ για την κατασκευή. (γελάει)

driver mann Facebook Twitter
O Άνταμ Ντράιβερ με τον Μάικλ Μαν. Φωτ.: Maria Moratti/Getty Images/Ideal Image

— Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που θεωρήσατε το πιο σημαντικό στον ίδιο τον Φεράρι; Κάποιοι στάθηκαν στην κακία του, τον αποκάλεσαν δαιμονικό, υπερβολικά ίσως.
Δεν νομίζω. Άνθρωπος ήταν, πολύπλοκος, σίγουρα έβλαψε μερικούς, εξαγρίωσε άλλους, δεν είναι δουλειά μου να τον κρίνω, αλλά προσωπικά βρίσκω πως μάλλον θεωρούσε τον εαυτό του ανεπαρκή, ως οδηγό αγώνων που δεν μπορούσε να συγκριθεί με τους πρωταθλητές, ως σύζυγος και πατέρας, σε πολλά επίπεδα. Είχε μια αίσθηση ανεκπλήρωτου που τον καταδυνάστευε. «Ποια είναι η αγαπημένη σου Φεράρι;» τον ρωτούσαν κι εκείνος απαντούσε, «η επόμενη». Επιβίωσε των τραυμάτων του και προχώρησε παρακάτω, χωρίς να πολυστέκεται στο παρελθόν.

— Είχατε βοήθεια από την οικογένειά του;
Ο Πιέρο Φεράρι με ξενάγησε κυριολεκτικά στον κόσμο του πατέρα του, άνοιξε το διαμέρισμά του για να δω πού έμενε και πώς κυκλοφορούσε, τι φορούσε, το ρολόι του, τα ρούχα και τις γραβάτες του, φυσικά τα αμάξια. Ήταν πολύ γενναιόδωρος μαζί μας, πρέπει να το παραδεχτώ.

— Έχετε υποδυθεί ιστορικές προσωπικότητες, πρώτα τον Γκούτσι και τώρα τον Φεράρι. Το βρίσκετε περιοριστικό αυτό;
Ναι και όχι. Δεν μπορείς να ξεφύγεις από τις φυσικές ομοιότητες και τις διαφορές. Αν το κοιτάξεις διαφορετικά, ανακουφίζεσαι γιατί η συγκεκριμένη απόφαση έχει ήδη παρθεί ερήμην σου, άρα δεν χρειάζεται να αμφιβάλλεις για το πώς θα φαίνεσαι. Η γεωγραφία του προσώπου με το μακιγιάζ και τα προσθετικά είναι μια ιστορία από μόνη της, όπως προείπα. Κι έπειτα, οξύνεις τη φαντασία σου με τα υπόλοιπα κομμάτια του χαρακτήρα. Ο Γκούτσι, για παράδειγμα, είχε φοιτήσει στην Αγγλία. Η προφορά του δεν ήταν αμερικανική, ούτε ακριβώς βρετανική, τα ρ ήταν πεσμένα, είχε μια κομψότητα και μια διακριτικότητα σαν άνθρωπος. Ο Φεράρι φώναζε περισσότερο, δούλευε σε εργοστάσιο, ήθελε να τρομάζει και λίγο τους εργάτες. 

Η ταινία «Φεράρι» («Ferrari») του Μάικλ Μαν κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες στις 25 Ιανουαρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ferrari: Μια σαπουνόπερα σε ολισθηρό οδόστρωμα

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Ferrari: Μια σαπουνόπερα σε ολισθηρό οδόστρωμα

Ο Μάικλ Μαν επιστρέφει μετά από 8ετή αποχή από τα πλατό, με ένα ευανάγνωστο passion project λεπτομερειών και χαρακτήρων, από το οποίο απουσιάζουν η αισθαντικότητα και ο κίνδυνος.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Patrick Dempsey: O πιο σέξι άντρας του 2023 μιλά αποκλειστικά στη LiFO

Οθόνες / Patrick Dempsey: O πιο σέξι άντρας του 2023, σύμφωνα με το περιοδικό «People», μιλά στη LiFO

Έγινε διάσημος μέσα από τη σειρά Grey's Anatomy, τώρα πρωταγωνιστεί δίπλα στον Άνταμ Ντράιβερ στην ταινία «Φεράρι». Ο γνωστός ηθοποιός μίλησε στη LiFO για την εμπειρία τού να συμμετέχεις σε ταινία του Μάικλ Μαν, τους αγώνες ταχύτητας και πολλά ακόμα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ