20 χρόνια «Dogville»: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
O Στέλαν Σκάρσγκαρντ και η Νικόλ Κίντμαν στο Dogville. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0



ΟΠΟΙΑ ΓΝΩΜΗ
κι αν έχει κανείς για τον αμφιλεγόμενο δημιουργό – ο οποίος δήλωσε πριν από λίγο καιρό ότι θα περιορίσει την παραγωγικότητά του καθώς διαγνώστηκε με τη νόσο του Πάρκινσον – το “Dogville” αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα με ένα εκπληκτικό καστ: Νικόλ Κίντμαν, Πολ Μπέτανι, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Λορέν Μπακόλ, Χάριετ Άντερσον, Κλοέ Σεβινί, Μπεν Γκαζάρα, Τζέιμς Κάαν, Ούντο Κίερ και άλλοι/ες… Πριν από λίγο καιρό η ταινία του Λαρς Φον Τρίερ κυκλοφόρησε ξανά και μάλιστα σε αποκατεστημένη 4Κ εκδοχή από την πλατφόρμα MUBI. Με αφορμή αυτή την επανακυκλοφορία και τα είκοσι χρόνια που συμπληρώνονται φέτος από την πρεμιέρα της, το Indie Wire ζήτησε από δύο εκ των πρωταγωνιστών της – τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ και την Κλόε Σεβινί – να θυμηθούν τα επεισοδιακά γυρίσματα σ΄ ένα παγωμένο σουηδικό πλατό.  

Συμπαθεί τις γυναίκες. Οι γυναικείοι ρόλοι είναι αυτός ο ίδιος. Είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς γυναικείων ρόλων στον κόσμο. Γράφει για τον εαυτό του ως γυναίκα. Είναι πολύ πιο εύκολο να βάλεις μια γυναίκα σε μια ευάλωτη κατάσταση, απ' ό,τι έναν άντρα. Μια γυναίκα δείχνει την τρωτότητά της με έναν τρόπο που ένας άνδρας δεν μπορεί να την δείξει.

— Ο Λαρς φον Τρίερ είχε πει ότι έγραψε το σενάριο της ταινίας στη διάρκεια μιας αδιάκοπης κραιπάλης δώδεκα ημερών με ναρκωτικά. Ποια ήταν η εντύπωσή σας από την κατάστασή του στα γυρίσματα;
Σκάρσγκαρντ:
Έμοιαζε να είναι σε εξαιρετική φόρμα. Μπορεί να αποσύρθηκε για μερικές μέρες ή μια εβδομάδα με ένα σακουλάκι κόκα και να έγραφε. Τίποτα από αυτά δεν ήταν φανερό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Δεν υπήρχαν ναρκωτικά. Υπήρχε όμως πολύ αλκοόλ. Είχαμε εξαντλητικό γύρισμα πέντε μέρες την εβδομάδα και τα Σαββατοκύριακα κάναμε μεγάλα πάρτι στην πανσιόν που μέναμε και διασκεδάζαμε πολύ.

Σεβινί: Είναι άλογο της δουλειάς. Είναι εξαιρετικά παραγωγικός. Είναι σαν δάσκαλος. Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό χωρίς να είσαι συγκεντρωμένος και νηφάλιος. Του αρέσει, δυστυχώς, να προκαλεί με τρόπους που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται πραγματικά άβολα αλλά μόνο τον εαυτό του έχει βλάψει μ’ αυτό. Του άρεσε επίσης να κάνει αυτές τις μεγάλες προπόσεις, οπότε πίναμε πολλά Schnapps. Βοηθούσε τους ανθρώπους να αισθάνονται μέρος κάποιου πράγματος. Ήταν σα να φέρνει μαζί του μια ενέργεια. Ναι, γινόντουσαν πολλά πάρτι. Η Νικόλ [Κίντμαν] έκανε ένα πάρτι με μεξικάνικο θέμα όπου έφερε σεφ να μας μαγειρέψουν επειδή όλοι είχαμε βαρεθεί το σουηδικό φαγητό. Και σε ένα άλλο πάρτι έφερε στρείδια και χαβιάρι. Έπαιζε πραγματικά το ρόλο της σταρ. Αυτή η γυναίκα είναι πραγματικό classy, σκεφτόμουν. Ξέρει πώς να το κάνει.

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
H Κλόε Σεβινί.

— Στέλαν, εσένα ποια ήταν η εντύπωσή σου για τη Νικόλ Κίντμαν;
Μόλις είχε πάρει διαζύγιο από τον Τομ Κρουζ και φαντάζομαι ότι ήταν δύσκολο γι' αυτήν. Είναι επίσης εξαιρετικά γενναία. Είναι μια γυναίκα που ήταν έφηβη σχεδόν ακόμα όταν γνώρισε τον Τομ Κρουζ και είχε έκτοτε απομονωθεί στη φούσκα του Χόλιγουντ, και ξαφνικά βγήκε για να κάνει κάτι σαν το "Dogville".  

— Στη συνέντευξη Τύπου στις Κάννες, ένας δημοσιογράφος είχε ρωτήσει τον Λαρς γιατί όλες οι ταινίες του περιλαμβάνουν τον βασανισμό γυναικών. Απάντησε ότι το να βλέπεις άνδρες να βασανίζονται είναι βαρετό. Εσύ που έχεις συνεργαστεί τόσες φορές μαζί του, έχεις νιώσει ποτέ ως ηθοποιός να σε βασανίζει;
Σκάρσγκαρντ:
Όχι. Το θέμα είναι ότι τον αντιλαμβάνονται, ειδικά οι Αμερικανοί δημοσιογράφοι, ως μισογύνη που κάνει φρικτά πράγματα στις γυναίκες. «Δεν συμπαθεί τις γυναίκες». Συμπαθεί τις γυναίκες. Οι γυναικείοι ρόλοι είναι αυτός ο ίδιος. Είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς γυναικείων ρόλων στον κόσμο. Γράφει για τον εαυτό του ως γυναίκα. Είναι πολύ πιο εύκολο να βάλεις μια γυναίκα σε μια ευάλωτη κατάσταση, απ' ό,τι έναν άντρα. Μια γυναίκα δείχνει την τρωτότητά της με έναν τρόπο που ένας άνδρας δεν μπορεί να την δείξει.

— Βρέθηκε σε μπελάδες όμως το 2011, όταν αστειευόμενος αποκάλεσε τον εαυτό του Ναζί στη συνέντευξη Τύπου για τη «Μελαγχολία» στις Κάννες, πριονίζοντας έτσι τις προοπτικές της ταινίας στις ΗΠΑ μαζί με τις ελπίδες της Κίρστεν Ντανστ για Όσκαρ.
Σκάρσγκαρντ: Το πρόβλημα είναι ότι ο υπόλοιπος κόσμος είναι τόσο φοβισμένος ώστε δεν δέχεται τα λόγια γι' αυτό που σημαίνουν, αλλά γι' αυτό που είναι. Είναι ηλίθιο. Όλοι ήξεραν ότι δεν ήταν Ναζί, όμως για τους ρεπόρτερ του Χόλιγουντ, υπήρχε μόνο ο Λαρς φον Τρίερ που είπε «Είμαι Ναζί». Μιλούσε για κάτι άλλο. Ήταν τόσο ανόητο όλο αυτό.

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
Η Λορίν Μπακόλ και ο Λαρς Φον Τρίερ στα γυρίσματα της ταινίας. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

— Η Λορίν Μπακόλ δεν φάνηκε να πέρασε καλά στα γυρίσματα της ταινίας, παρότι επέστρεψε για το [σίκουελ] "Manderlay". Η ίδια είχε δηλώσει σε συνεντεύξεις ότι ο Λαρς δυσκολευόταν να την «ανεχτεί». Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση τους, όπως την είδατε, και ποια ήταν η εντύπωσή σας για εκείνη;
Σκάρσγκαρντ:
Ξέρω ότι ο Λαρς αισθανόταν άσχημα επειδή υπήρχαν στην ταινία δύο από τις μεγαλύτερες σταρ στην ιστορία του κλασικού κινηματογράφου – την Λορίν Μπακόλ και τη Χάριετ Άντερσον – αλλά δεν είχαν και πολλά να κάνουν. Συχνά φαινόντουσαν απλά να σκουπίζουν το πάτωμα στο background. Ένιωθε τόσο ντροπιασμένος γι' αυτό. «Λαρς, δεν μπορείς να μου δώσεις κάτι;» τον ρώταγε με τον επιτακτικό τρόπο της η Λορίν Μπακόλ. Δεν μπορούσε όμως να της δώσει κάτι παραπάνω. Ήθελε όμως να ξαναδουλέψει μαζί της. Και εκείνη το ίδιο. Πέρασα πολύ χρόνο μαζί της, επειδή ο Λαρς δεν είχε αρκετό χρόνο για εκείνη. Ένιωθε εγκαταλελειμμένη.

Σεβινί: Ήταν, εννοώ, χωρίς να θέλω να μιλήσω άσχημα, αλλά ήταν λίγο ιδιότροπη. Νομίζω ότι δεν με συμπαθούσε επειδή έκανα παρέα με τον Στέλαν, αλλά εκείνη ήθελε όλη την προσοχή του πάνω της. Θυμάμαι ότι ήταν πολύ δύσκολη με το μακιγιάζ. Με την απουσία μακιγιάζ, δηλαδή.

Mε στοιχεία από το IndieWire

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ