20 χρόνια «Dogville»: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
O Στέλαν Σκάρσγκαρντ και η Νικόλ Κίντμαν στο Dogville. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0



ΟΠΟΙΑ ΓΝΩΜΗ
κι αν έχει κανείς για τον αμφιλεγόμενο δημιουργό – ο οποίος δήλωσε πριν από λίγο καιρό ότι θα περιορίσει την παραγωγικότητά του καθώς διαγνώστηκε με τη νόσο του Πάρκινσον – το “Dogville” αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα με ένα εκπληκτικό καστ: Νικόλ Κίντμαν, Πολ Μπέτανι, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Λορέν Μπακόλ, Χάριετ Άντερσον, Κλοέ Σεβινί, Μπεν Γκαζάρα, Τζέιμς Κάαν, Ούντο Κίερ και άλλοι/ες… Πριν από λίγο καιρό η ταινία του Λαρς Φον Τρίερ κυκλοφόρησε ξανά και μάλιστα σε αποκατεστημένη 4Κ εκδοχή από την πλατφόρμα MUBI. Με αφορμή αυτή την επανακυκλοφορία και τα είκοσι χρόνια που συμπληρώνονται φέτος από την πρεμιέρα της, το Indie Wire ζήτησε από δύο εκ των πρωταγωνιστών της – τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ και την Κλόε Σεβινί – να θυμηθούν τα επεισοδιακά γυρίσματα σ΄ ένα παγωμένο σουηδικό πλατό.  

Συμπαθεί τις γυναίκες. Οι γυναικείοι ρόλοι είναι αυτός ο ίδιος. Είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς γυναικείων ρόλων στον κόσμο. Γράφει για τον εαυτό του ως γυναίκα. Είναι πολύ πιο εύκολο να βάλεις μια γυναίκα σε μια ευάλωτη κατάσταση, απ' ό,τι έναν άντρα. Μια γυναίκα δείχνει την τρωτότητά της με έναν τρόπο που ένας άνδρας δεν μπορεί να την δείξει.

— Ο Λαρς φον Τρίερ είχε πει ότι έγραψε το σενάριο της ταινίας στη διάρκεια μιας αδιάκοπης κραιπάλης δώδεκα ημερών με ναρκωτικά. Ποια ήταν η εντύπωσή σας από την κατάστασή του στα γυρίσματα;
Σκάρσγκαρντ:
Έμοιαζε να είναι σε εξαιρετική φόρμα. Μπορεί να αποσύρθηκε για μερικές μέρες ή μια εβδομάδα με ένα σακουλάκι κόκα και να έγραφε. Τίποτα από αυτά δεν ήταν φανερό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Δεν υπήρχαν ναρκωτικά. Υπήρχε όμως πολύ αλκοόλ. Είχαμε εξαντλητικό γύρισμα πέντε μέρες την εβδομάδα και τα Σαββατοκύριακα κάναμε μεγάλα πάρτι στην πανσιόν που μέναμε και διασκεδάζαμε πολύ.

Σεβινί: Είναι άλογο της δουλειάς. Είναι εξαιρετικά παραγωγικός. Είναι σαν δάσκαλος. Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό χωρίς να είσαι συγκεντρωμένος και νηφάλιος. Του αρέσει, δυστυχώς, να προκαλεί με τρόπους που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται πραγματικά άβολα αλλά μόνο τον εαυτό του έχει βλάψει μ’ αυτό. Του άρεσε επίσης να κάνει αυτές τις μεγάλες προπόσεις, οπότε πίναμε πολλά Schnapps. Βοηθούσε τους ανθρώπους να αισθάνονται μέρος κάποιου πράγματος. Ήταν σα να φέρνει μαζί του μια ενέργεια. Ναι, γινόντουσαν πολλά πάρτι. Η Νικόλ [Κίντμαν] έκανε ένα πάρτι με μεξικάνικο θέμα όπου έφερε σεφ να μας μαγειρέψουν επειδή όλοι είχαμε βαρεθεί το σουηδικό φαγητό. Και σε ένα άλλο πάρτι έφερε στρείδια και χαβιάρι. Έπαιζε πραγματικά το ρόλο της σταρ. Αυτή η γυναίκα είναι πραγματικό classy, σκεφτόμουν. Ξέρει πώς να το κάνει.

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
H Κλόε Σεβινί.

— Στέλαν, εσένα ποια ήταν η εντύπωσή σου για τη Νικόλ Κίντμαν;
Μόλις είχε πάρει διαζύγιο από τον Τομ Κρουζ και φαντάζομαι ότι ήταν δύσκολο γι' αυτήν. Είναι επίσης εξαιρετικά γενναία. Είναι μια γυναίκα που ήταν έφηβη σχεδόν ακόμα όταν γνώρισε τον Τομ Κρουζ και είχε έκτοτε απομονωθεί στη φούσκα του Χόλιγουντ, και ξαφνικά βγήκε για να κάνει κάτι σαν το "Dogville".  

— Στη συνέντευξη Τύπου στις Κάννες, ένας δημοσιογράφος είχε ρωτήσει τον Λαρς γιατί όλες οι ταινίες του περιλαμβάνουν τον βασανισμό γυναικών. Απάντησε ότι το να βλέπεις άνδρες να βασανίζονται είναι βαρετό. Εσύ που έχεις συνεργαστεί τόσες φορές μαζί του, έχεις νιώσει ποτέ ως ηθοποιός να σε βασανίζει;
Σκάρσγκαρντ:
Όχι. Το θέμα είναι ότι τον αντιλαμβάνονται, ειδικά οι Αμερικανοί δημοσιογράφοι, ως μισογύνη που κάνει φρικτά πράγματα στις γυναίκες. «Δεν συμπαθεί τις γυναίκες». Συμπαθεί τις γυναίκες. Οι γυναικείοι ρόλοι είναι αυτός ο ίδιος. Είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς γυναικείων ρόλων στον κόσμο. Γράφει για τον εαυτό του ως γυναίκα. Είναι πολύ πιο εύκολο να βάλεις μια γυναίκα σε μια ευάλωτη κατάσταση, απ' ό,τι έναν άντρα. Μια γυναίκα δείχνει την τρωτότητά της με έναν τρόπο που ένας άνδρας δεν μπορεί να την δείξει.

— Βρέθηκε σε μπελάδες όμως το 2011, όταν αστειευόμενος αποκάλεσε τον εαυτό του Ναζί στη συνέντευξη Τύπου για τη «Μελαγχολία» στις Κάννες, πριονίζοντας έτσι τις προοπτικές της ταινίας στις ΗΠΑ μαζί με τις ελπίδες της Κίρστεν Ντανστ για Όσκαρ.
Σκάρσγκαρντ: Το πρόβλημα είναι ότι ο υπόλοιπος κόσμος είναι τόσο φοβισμένος ώστε δεν δέχεται τα λόγια γι' αυτό που σημαίνουν, αλλά γι' αυτό που είναι. Είναι ηλίθιο. Όλοι ήξεραν ότι δεν ήταν Ναζί, όμως για τους ρεπόρτερ του Χόλιγουντ, υπήρχε μόνο ο Λαρς φον Τρίερ που είπε «Είμαι Ναζί». Μιλούσε για κάτι άλλο. Ήταν τόσο ανόητο όλο αυτό.

20 χρόνια “Dogville”: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα επεισοδιακά γυρίσματα Facebook Twitter
Η Λορίν Μπακόλ και ο Λαρς Φον Τρίερ στα γυρίσματα της ταινίας. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

— Η Λορίν Μπακόλ δεν φάνηκε να πέρασε καλά στα γυρίσματα της ταινίας, παρότι επέστρεψε για το [σίκουελ] "Manderlay". Η ίδια είχε δηλώσει σε συνεντεύξεις ότι ο Λαρς δυσκολευόταν να την «ανεχτεί». Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση τους, όπως την είδατε, και ποια ήταν η εντύπωσή σας για εκείνη;
Σκάρσγκαρντ:
Ξέρω ότι ο Λαρς αισθανόταν άσχημα επειδή υπήρχαν στην ταινία δύο από τις μεγαλύτερες σταρ στην ιστορία του κλασικού κινηματογράφου – την Λορίν Μπακόλ και τη Χάριετ Άντερσον – αλλά δεν είχαν και πολλά να κάνουν. Συχνά φαινόντουσαν απλά να σκουπίζουν το πάτωμα στο background. Ένιωθε τόσο ντροπιασμένος γι' αυτό. «Λαρς, δεν μπορείς να μου δώσεις κάτι;» τον ρώταγε με τον επιτακτικό τρόπο της η Λορίν Μπακόλ. Δεν μπορούσε όμως να της δώσει κάτι παραπάνω. Ήθελε όμως να ξαναδουλέψει μαζί της. Και εκείνη το ίδιο. Πέρασα πολύ χρόνο μαζί της, επειδή ο Λαρς δεν είχε αρκετό χρόνο για εκείνη. Ένιωθε εγκαταλελειμμένη.

Σεβινί: Ήταν, εννοώ, χωρίς να θέλω να μιλήσω άσχημα, αλλά ήταν λίγο ιδιότροπη. Νομίζω ότι δεν με συμπαθούσε επειδή έκανα παρέα με τον Στέλαν, αλλά εκείνη ήθελε όλη την προσοχή του πάνω της. Θυμάμαι ότι ήταν πολύ δύσκολη με το μακιγιάζ. Με την απουσία μακιγιάζ, δηλαδή.

Mε στοιχεία από το IndieWire

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ