12 κινηματογραφικά μιούζικαλ που αξίζει να δείτε, ακόμα κι αν δεν αγαπάτε το είδος

12 κινηματογραφικά μιούζικαλ που αξίζει να δείτε, ακόμα κι αν δεν αγαπάτε το είδος Facebook Twitter
0

«Δεν μου αρέσουν καθόλου τα μιούζικαλ». Πόσες φορές το έχετε ακούσει σε σχετικές συζητήσεις; Για λαός (που υποτίθεται πως) έχουμε αγαστή σχέση με τη μουσική, είναι μνημειώδης η αποστροφή μας για το είδος. Είναι και παράξενη, αν σκεφτείς πως μια μεγάλη μερίδα θεατών που εκτοξεύει τους σχετικούς αφορισμούς μεγάλωσε με τέτοια, δεδομένου ότι τα περισσότερα ντισνεϊκά animations είναι μιούζικαλ.


Αν ρωτήσεις και έναν κινηματογραφικό διανομέα, θα σου πει ότι η διανομή ενός μιούζικαλ στις αίθουσες τις περισσότερες φορές ισοδυναμεί με εισπρακτική αυτοκτονία. Η αυξανόμενη παρουσία εξελληνισμένων εκδοχών επιτυχημένων μιούζικαλ του εξωτερικού στις θεατρικές σκηνές της πρωτεύουσας μαρτυρά μια μικρή τόνωση του εγχώριου ενδιαφέροντος για το είδος, η ουσία όμως είναι ότι το μιούζικαλ, που στις αγγλοσαξονικές χώρες είναι μαζικό θέαμα, εδώ αφορά ένα ειδικό κοινό.


Το κύριο χαρακτηριστικό ενός μιούζικαλ είναι η απόδραση. Ακόμα και όταν το αντικείμενό του είναι στενόχωρο, το μιούζικαλ θα παρουσιάσει μια εξιδανικευμένη εκδοχή του κόσμου μας, όπου οι χαρακτήρες ξεσπούν σε τραγούδι και εκδηλώνουν δυνατά τα συναισθήματά τους, τα πάθη τους, τις ανησυχίες και τις φοβίες τους – η εξιδανίκευση για μένα έγκειται περισσότερο σε αυτήν τη συναισθηματική εκδήλωση και την επακόλουθη αίσθηση της εκτόνωσης. Ακόμα κι αν κάποτε η κατάληξη του δράματος είναι τραγική, η τραγωδία έχει την ασφάλεια της τεχνητότητάς της.

Το αίσθημα που κυριαρχεί είναι εκείνο της ευφορίας, που υπογραμμίζεται από την πληθωρική σκηνογραφία, τα φανταχτερά κουστούμια, τη ζωηρή χρωματική παλέτα στα έγχρωμα μιούζικαλ και, φυσικά, την ενεργητικότητα των πρωταγωνιστών.

Ακόμα και όταν το αντικείμενό του είναι στενόχωρο, το μιούζικαλ θα παρουσιάσει μια εξιδανικευμένη εκδοχή του κόσμου μας, όπου οι χαρακτήρες ξεσπούν σε τραγούδι και εκδηλώνουν δυνατά τα συναισθήματά τους, τα πάθη τους, τις ανησυχίες και τις φοβίες τους. 


Με αφορμή την έξοδο του The Prom (2020) του Ράιαν Μέρφι μέσω του Netflix, μιούζικαλ που συνιστά την crowdpleasing πρόταση της πλατφόρμας για τον φετινό Δεκέμβριο, καταρτίσαμε μια λίστα με δώδεκα από τις καλύτερες προτάσεις του είδους μέσα στα χρόνια. Δώδεκα μιούζικαλ που πρέπει να έχεις δει πριν πεθάνεις, όπως θα έγραφε και το δημοφιλές κινηματογραφικό εγχειρίδιο του κριτικού Stephen J. Schneider «1.001 Movies you must see before you die», το οποίο ανανεώνεται σε ετήσια βάση.

42nd Street

(1933)

του Λόιντ Μπέικον

12 κινηματογραφικά μιούζικαλ που αξίζει να δείτε, ακόμα κι αν δεν αγαπάτε το είδος Facebook Twitter
H ταινία λειτούργησε ως σωσίβια λέμβος για το στούντιο της Warner που παρέπαιε οικονομικά τη δεκαετία του '30.

Το 42nd Street εξελίσσεται την εποχή της Mεγάλης Ύφεσης των '30s και λειτούργησε ως αντίδοτο σε αυτήν αλλά και ως σωσίβια λέμβος για το στούντιο της Warner που παρέπαιε οικονομικά. Η ταινία ρίχνει φως στο «δράμα» πίσω από τα παρασκήνια μιας μουσικοχορευτικής παράστασης και αναδεικνύει τη διάνοια του χορογράφου Μπάσμπι Μπέρκλεϊ, ο οποίος πρόσθεσε τη φαντασμαγορία στο είδος μέσα από τις καλειδοσκοπικές χορογραφίες του και έφερε τον Κώδικα Χέιζ στα όριά του – αναζητήστε οπωσδήποτε και τα Footlight Parade (1933) και Τhe Gang's Αll Here (1943).

Top Hat

1935

του Μαρκ Σάντριτς

 

Heaven

Στη ρομαντική «αποδραστικότητα» της κοινής φιλμογραφίας των Φρεντ Αστέρ και Τζίντζερ Ρότζερς δεν παρασυρόμαστε μόνο από τους μηχανισμούς της (έτσι κι αλλιώς προσχηματικής) πλοκής αλλά από τα δεξιοτεχνικά χορευτικά set-pieces του διδύμου πάνω σε τραγούδια και μελωδίες που σήμερα αποτελούν αναπόσπαστα και επιφανή μέρη του αμερικανικού τραγουδιστικού κανόνα. Το Top Hat διαθέτει, μεταξύ άλλων, το «Cheek to Cheek», ένα νούμερο στο οποίο κατέφυγαν αρκετές ταινίες στη συνέχεια για να δανειστούν λίγη από τη διαχρονική γοητεία του αλλά κι εμείς όποτε χρειαστήκαμε εσπευσμένα μια δόση συμπυκνωμένης ευφορίας.


Meet me in St. Louis

1944

του Βινσέντε Μινέλι

12 κινηματογραφικά μιούζικαλ που αξίζει να δείτε, ακόμα κι αν δεν αγαπάτε το είδος Facebook Twitter
H απαστράπτουσα Τζούντι Γκάρλαντ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Με εκλεκτή δραματική ανάπτυξη και χορογραφία αναλόγως εννοούμενη, η καλλιγραφία του Βινσέντε Μινέλι φέρει ως μεγάλο της ατού την απαστράπτουσα Τζούντι Γκάρλαντ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, κορυφαία ερμηνεύτρια του είδους με διαφορά από τη δεύτερη. Η Γκάρλαντ κατόρθωνε να συγκεράσει τις bigger than life απαιτήσεις του θεάματος με μια συντρέχουσα μελαγχολία που, σε περιπτώσεις όπως το «Have yourself a merry little Christmas», το οποίο ακούγεται για πρώτη φορά εδώ, οδηγούσε σε ένα μικρό θαύμα.

Απαραίτητη η παρουσία του φιλμ στο χριστουγεννιάτικο σινεφιλικό διαιτολόγιο.


Singin' in the rain

1952

των Τζιν Κέλι και Στάνλεϊ Ντόνεν

 

Singing in the rain - Gene Kelly

Τοποθετημένο σε ένα τέλος εποχής, το πέρασμα από τον βωβό στον ομιλούντα κινηματογράφο, με όσες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες έφερε αυτός για μια σειρά από καλλιτέχνες, το φιλμ των Τζιν Κέλι και Στάνλεϊ Ντόνεν επιστρατεύει εντυπωσιακά ντεκόρ, επιδέξιες κλακέτες, ασταμάτητα ευρήματα και την πολύ μεταδοτική ευθυμία της περσόνας του Τζιν Κέλι, ώστε να παρασύρει στο «τραγούδι» του όποιον θεατή επιλέξει να βραχεί από τη χειμαρρώδη δημιουργικότητά του. Αν πρέπει να δεις μια ταινία από τη λίστα, φρόντισε να είναι αυτή εδώ.


Ηigh Society

1956

του Τσαρλς Γουόλτερς

12 κινηματογραφικά μιούζικαλ που αξίζει να δείτε, ακόμα κι αν δεν αγαπάτε το είδος Facebook Twitter
Γκρέις Κέλι και Φρανκ Σινάτρα.

To High Society ξαναδιαβάζει το θρυλικό Philadelphia Story (1940) του Τζορτζ Κιούκορ –η καλύτερη μαγιά που θα μπορούσες να φανταστείς για ελαφριά κωμωδία– ως μιούζικαλ, χωρίς να χάνει πολλά σε σπιρτάδα και κωμικό (συγ)χρονισμό, και σηματοδοτεί ένα κοσμοϊστορικό γεγονός για τους φαν του είδους αλλά και της μουσικής γενικότερα: ενώνει επί της οθόνης τον Φρανκ Σινάτρα και τον Μπινγκ Κρόσμπι σε μια αδυσώπητα απολαυστική μονομαχία crooning, φινέτσας, δροσιάς και μαγνητισμού. Διαιτητής ο Λούις Άρμστρονγκ.

West Side Story

1961

των Ρόμπερτ Γουάιζ και Τζερόμ Ρόμπινς

 

Tonight

Η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας μεταφέρεται στα σοκάκια της Νέας Υόρκης των '60s, όπου μαίνεται συμμοριτοπόλεμος και oι φυλετικές διακρίσεις (και διαμάχες) πρωτοστατούν σε ένα πυρετικής χορογραφίας και ασταμάτητης ενέργειας μιούζικαλ που ισορρόπησε με επιτυχία ανάμεσα στο φιλελεύθερο, κοινωνικά ανήσυχο πνεύμα που κατέκλυζε τότε μερίδα της κινηματογραφικής παραγωγής και το θέαμα μαζικής κατανάλωσης. Δέκα Όσκαρ, τραγούδια που άφησαν εποχή και ένα ριμέικ από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ που αναμένουμε μέσα στο 2021.

Mary Poppins

1964

του Ρόμπερτ Στίβενσον

 

A spoonful of sugar - Julie Andrews

 

«A spoonful of sugar helps the medicine go down» λέει ένας από τους παιχνιδιάρικους, αδιανόητα ευρηματικούς στίχους των αδερφών Σέρμαν και θα μπορούσε να συνοψίζει το δημιουργικό μανιφέστο του φιλμ αλλά και της Disney γενικότερα. Πρόκειται για μυθοπλασία που ψυχαγωγεί τα παιδιά, αλλά επιχειρεί να αγκαλιάσει και τα παραμελημένα και πληγωμένα που κρύβονται πίσω από σοβαροφανείς ενήλικες. Κι αν ποτέ έρθει κάποιος να σας πει ότι η ταινία είναι μια ζαχαρωμένη σαχλαμάρα και γιατί κάθεστε και ασχολείστε μεγάλοι άνθρωποι, εσείς να του απαντήσετε «supercalifragilisticexpialidocious» και να του σκάσετε το μπαλόνι.

Τhe Rocky Horror Picture Show

1975

του Τζιμ Σάρμαν

12 κινηματογραφικά μιούζικαλ που αξίζει να δείτε, ακόμα κι αν δεν αγαπάτε το είδος Facebook Twitter
Ρόλος ζωής για τον Τιμ Κάρι και cult status στρατοσφαιρικών διαστάσεων γι' αυτό το camp, αντισυμβατικό, σκανδαλιστικό ροκ μιούζικαλ τρόμου(!) Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Eμβληματική στιγμή για το queer cinema, ρόλος ζωής για τον Τιμ Κάρι και cult status στρατοσφαιρικών διαστάσεων γι' αυτό το camp, αντισυμβατικό, σκανδαλιστικό ροκ μιούζικαλ τρόμου(!) που διατείνεται ότι δεν υπάρχει τίποτε πιο τρομακτικό από την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα. Αν κάποτε τελειώσει αυτός ο όλεθρος, επιστρέψουμε σε pro-covid εποχές, βρεθείς στο Λονδίνο και πετύχεις στον κινηματογράφο Prince Charles της Leicester Square κάποια από τις sing-along προβολές αυτού του φιλμικού οργίου που ακούει στο όνομα Rocky Horror Picture Show, άφησε το καλό σου γούστο έξω, κόπιασε και θα προσηλυτιστείς κι εσύ.

All that jazz

1979

του Μπομπ Φόσι

 

Εκλεκτικές συγγένειες με το φελινικό 8 ½ σε ένα θέαμα καλλιτεχνικής ενδοσκόπησης, αυτοβιογραφικής υφής μα και γενικότερου ενδιαφέροντος. Το αριστούργημα του Μπομπ Φόσι καινοτομεί, με τη χορογραφία να παρουσιάζεται κυρίως μέσω του μοντάζ και όχι εντός του κάδρου, αναδεικνύει την καλλιτεχνική δημιουργία ως ζήτημα ζωής και θανάτου, αλλά πραγματεύεται και τη ζωή και τον θάνατο μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία. Τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους κι εκείνο του μοντάζ – από τα δικαιότερα στην ιστορία του θεσμού.

The nightmare before Christmas

1993

του Χένρι Σέλικ

 

What's This

 

Aν δεν έχεις φίλους, όπως ο Τιμ Μπάρτον ως παιδί, τους φτιάχνεις. Οι φίλοι του Τιμ Μπάρτον είναι μια σειρά από αποκρουστικά, αλλά κατά βάθος καλοπροαίρετα τερατάκια. Η τεχνική του stop-motion είναι σαν να φτιάχτηκε για να δώσει σάρκα και οστά σε αυτά τα τερατάκια, ο Χένρι Σέλικ ενορχηστρώνει τα καμώματά τους, ο Ντάνι Έλφμαν έγραψε μια σειρά από εθιστικά τραγούδια γι' αυτούς και τα αντιστοίχως «παρεξηγημένα», λίγο αλλιώτικα παιδάκια κάθε ηλικίας βρήκαν το χριστουγεννιάτικο παραμύθι τους.

Τhe Lion King

1994

των Ρότζερ Άλερς και Ρομπ Μίνκοφ

 

Be prepared

Ντισνεϊκή παραλλαγή του Άμλετ, ελαφρώς φιλοβασιλική, που «τραυμάτισε» μια γενιά πιτσιρικάδων με τον θάνατο του Μουφάσα, γέννησε ένα από τα πιο κερδοφόρα μιούζικαλ του West End και του Broadway, πρόσθεσε στη ντισνεϊκή πινακοθήκη χαρακτήρων δύο ακαταμάχητους περιφερειακούς χαρακτήρες στο πρόσωπο των Τιμόν και Πούμπα και μαγνήτισε το ενήλικο κοινό με μια σειρά από ευφάνταστα μουσικά νούμερα, όπως το «Be Prepared», που δανείζεται εικονογραφία από τη Λένι Ρίφενσταλ – να κάτι που δεν θα περίμενες ποτέ να δεις σε ένα animation της εταιρείας.

Moulin Rouge!

2001

του Μπαζ Λούρμαν

 

Diamonds are a girl's best friend

Με το φρενήρες πρώτο σαραντάλεπτο να ακολουθείται από τη σταδιακή κατάδυση στη σαγήνη του καταραμένου ρομάντζου που εγκυμονείται στον πυρήνα του, το Moulin Rouge! δικαιολογεί το θαυμαστικό στον τίτλο του χάρη στη φλασάτη αισθητική του, την ποικιλόχρωμη γκαρνταρόμπα και τις εκκεντρικές φυσιογνωμίες που σουλατσάρουν στο ολωσδιόλου τεχνητό Παρίσι του και καταθέτει μια meta πρόταση στο είδος του μιούζικαλ που συνοψίζει την ποπ παραγωγή του 20ού αιώνα, παίζοντας μαζί της (και μαζί μας) ένα εθιστικό παιχνίδι αισθήσεων και εντυπώσεων. Μερικοί θα ευγνωμονούμε αιωνίως τον Μπαζ Λούρμαν γι' αυτό το δώρο που μας έκανε.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«The Prom»: Η ιδανική ταινία για τις φετινές γιορτές – και μάλιστα με τη Μέριλ Στριπ

Πρώτη προβολή / «The Prom»: Η ιδανική ταινία για τις φετινές γιορτές – και μάλιστα με τη Μέριλ Στριπ

Ένα λαμπερό, αν και ελάχιστα πρωτότυπο μιούζικαλ προϋπαντεί τη διακυβέρνηση Μπάιντεν και, όπως είπε και η Μέριλ Στριπ όταν διάβασε το σενάριο, είναι βάλσαμο για την περίοδο που διανύουμε (πρεμιέρα στο Netflix την Παρασκευή 11/12).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θέατρο Online: διεθνείς και εγχώριες παραστάσεις σε live streaming και on demand

Θέατρο / Θέατρο Online: διεθνείς και εγχώριες παραστάσεις σε live streaming και on demand

Πολλοί θεατρικοί οργανισμοί διεθνώς προβάλλουν, μέσω των επίσημων ιστοσελίδων τους, πετυχημένες βιντεοσκοπημένες παραστάσεις τους ή δείχνουν σε live streaming πρόσφατες παραγωγές ή ακόμα και πρεμιέρες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ