Βρετανία: Αμφίβολο το μέλλον των μουσικών φεστιβάλ αν δεν υπάρξει ασφαλιστική πρόνοια

Βρετανία: Αμφίβολο το μέλλον των μουσικών φεστιβάλ αν δεν υπάρξει ασφαλιστική πρόνοια Facebook Twitter
Βρετανία: Αμφίβολο το μέλλον των μουσικών φεστιβάλ αν δεν υπάρξει ασφαλιστική πρόνοια (Pixabay)
0

Μετά την ακύρωση του φετινού φεστιβάλ Glastonbury υπάρχουν διάχυτες οι αμφιβολίες για την επιβίωση της φετινής μουσικής σεζόν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι Βρετανοί διοργανωτές εκδηλώσεων λένε ότι η έλλειψη ασφάλισης είναι το «μεγαλύτερο εμπόδιο» στη βιωσιμότητά τους.

Ωστόσο, η κυβέρνηση αντιστέκεται στη δέσμευση να παράσχει αποζημίωση για τον τομέα, όπως το Σχέδιο Επανεκκίνησης Παραγωγής Ταινιών και Τηλεόρασης που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο.

Πολλά φεστιβάλ δεν είναι ασφαλισμένα για μεταδοτικές ασθένειες και η ασφαλιστική αγορά δεν προσφέρει κάλυψη για τον Covid-19 σε περίπτωση ακύρωσης.

Σε απάντηση στην ακύρωση του Glastonbury, ο υπουργός Πολιτισμού, Oliver Dowden, δήλωσε την Πέμπτη πως «Συνεχίζουμε να βοηθάμε τις τέχνες για την ανάκαμψη, συμπεριλαμβανομένων προβλημάτων σχετικά με την ασφάλιση».

Δεν είναι σαφές εάν η ασφάλιση ήταν ένας παράγοντας στην απόφαση των διοργανωτών του Glastonbury, ωστόσο.

Η δέσμευση για υποστήριξη ενός ασφαλιστικού συστήματος θα αποτελούσε ουσιαστική αλλαγή στην πολιτική για την κυβέρνηση.

Στις 10 Δεκεμβρίου, οι βουλευτές των Φιλελευθέρων έστειλαν επιστολή στον υπουργό Εξωτερικών, προτρέποντάς τον να αναλάβει μέριμνα για ασφάλιση έκτακτης ανάγκης.

Σε μια απάντηση της 13ης Ιανουαρίου, που επικαλείται ο Guardian, η υπουργός ψηφιακών και πολιτιστικών θεμάτων,Caroline Dinenage, δήλωσε πως η κυβέρνηση «δεν έχει ακόμη πειστεί από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν μέχρι σήμερα ότι  δηλαδή η ασφαλιστική παρέμβαση είναι η σωστή μορφή υποστήριξης για τον τομέα των εκδηλώσεων ούτε ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να το σκεφτεί κανείς.».

«Τα αποδεικτικά στοιχεία για την αποτυχία της αγοράς που αφορούν συγκεκριμένα τους τομείς (Τμήμα Ψηφιακού, Πολιτισμού, Μέσων και Αθλητισμού) πρέπει να αποδειχθούν με σαφήνεια», είπε.

Στοιχεία που δόθηκαν σε πρόσφατη κοινοβουλευτική έρευνα για το μέλλον των βρετανικών μουσικών φεστιβάλ μετά την πανδημία ανέφεραν ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα εξαφανιστεί αν αντιμετωπίσει ένα δεύτερο άγονο έτος.

 

Ερωτηθείς εάν η κυβερνητική θέση για την υποστήριξη ενός προγράμματος αποζημίωσης είχε αλλάξει από την επιστολή της Dinenage, ένας εκπρόσωπος του DCMS είπε πως «Βρισκόμαστε σε τακτικό διάλογο με εμπειρογνώμονες της δημόσιας υγείας για να συμφωνήσουμε μια ρεαλιστική ημερομηνία επιστροφής για τα φεστιβάλ και άλλες μεγάλες εκδηλώσεις. Μόλις είμαστε σίγουροι ότι θα το έχουμε αυτό, θα συνεργαστούμε με τους διοργανωτές για να υπερπηδήσουμε τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην επανεκκίνησή τους, συμπεριλαμβανομένων των προκλήσεων για την ασφάλιση».

Η ακύρωση του Glastonbury αντικατοπτρίζει «το λυπηρό γεγονός ότι οι προοπτικές της δημόσιας υγείας δεν κατάφεραν να καταστήσουν ικανό (ένα σχέδιο που θα όριζε ότι) 200.000 άνθρωποι θα μπορούσαν να είναι μαζί χωρίς μέτρα κοινωνικής απόστασης τους επόμενους μήνες».

Ο Μπόρις Τζόνσον έχει εκφράσει τους φόβους του ότι οι σκληροί περιορισμοί του κορωνοϊού ενδέχεται να συνεχιστούν έως το καλοκαίρι.

Μια κυβερνητική πηγή είπε ότι η παροχή ασφάλισης για μουσικά φεστιβάλ απαιτούσε μια «ρεαλιστική ημερομηνία» για την εκδήλωση. Ο διοργανωτής του Glastonbury υποστήριξε ότι δεν ήθελε «ψευδή ελπίδα» για τις προοπτικές του, πρόσθεσε η πηγή.

Όμως, κατά την ακρόαση της κοινοβουλευτικής έρευνας για το μέλλον των βρετανικών μουσικών φεστιβάλ, η Anna Wade, διευθύντρια επικοινωνιών και στρατηγικής στο Boomtown Fair, δήλωσε ότι η ασφάλιση ήταν «το πρώτο κλειδί που πρέπει να μπει στην πόρτα ώστε να ξεκινήσουν να κινούνται τα πάντα».

Ο Sacha Lord, δημιουργός του φεστιβάλ Parklife του Μάντσεστερ και της σειράς εκδηλώσεων Warehouse Project, που συμμετείχε επίσης στην ακρόαση, συμφώνησε. «Έχουμε κάνει κράτηση για 250 καλλιτέχνες για το Parklife τον Σεπτέμβριο. Άμεσα (οι καλλιτέχνες) θα θελήσουν προκαταβολές και χρειαζόμαστε την ψήφο εμπιστοσύνης από την ασφάλιση για να αρχίσουμε να πληρώνουμε».

Ο Gregor Pryor, συνεργάτης του ομίλου βιομηχανίας ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης στη δικηγορική εταιρεία Reed Smith, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε ενεργήσει νωρίτερα για να υποστηρίξει ένα ασφαλιστικό σύστημα.

Υπάρχει προηγούμενο ωστόσο για τέτοιες περιπτώσεις. Τον Δεκέμβριο, η Γερμανία ανακοίνωσε ένα ποσό 2,5 δισ. ευρώ για την κάλυψη των εξόδων ακύρωσης εκδηλώσεων. Αυτό το μήνα, η Αυστρία εγκαινίασε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα για την κάλυψη εκδηλώσεων που δεν μπορούν να προγραμματιστούν εκ νέου.

Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να βοηθά τα φεστιβάλ από το ταμείο ανάκτησης πολιτισμού ύψους 1,57 δισ. λιρών, δήλωσε εκπρόσωπός της.

Πολλά φεστιβάλ έχουν ήδη λάβει αυτήν την οικονομική στήριξη, αν και μικρότερα φεστιβάλ έχουν δηλώσει ότι το χρηματικό όριο για την αίτηση (το ελάχιστον 50.000 λίρες), είναι πολύ υψηλό, καθιστώντας τα μη επιλέξιμα. 

Ένας εκπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι το κατώτατο όριο για αιτήσεις στον δεύτερο γύρο της χρηματοδότησης έχει μειωθεί σε 25.000 λίρες.

Το 2019, ο μουσικός τουρισμός έφερε 4,7 δισ. λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Υπάρχει μια βασική ερώτηση σχετικά με τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο του να επιτρέπουμε στα φεστιβάλ να αποτυγχάνουν», δήλωσε ο Pryor. «Οι ουλές θα ήταν πολύ βαθιές σε σύγκριση με το ενδεχόμενο να είχαμε την παροχή υποστήριξης νωρίτερα. Σίγουρα θα ήταν καλύτερα να έχουμε συμφωνήσει στο ασφαλιστικό πρόγραμμα από πέρυσι.».

Με πληροφορίες του Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.