Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΤΑ ΘΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ: Το πορτρέτο ενός άντρα από τη Δήλο του 100 π.Χ.: Ρεαλιστικής τεχνοτροπίας, ένας ανήσυχος άντρας με ρυτίδες, ζάρες και μελαγχολικό ύφος σε αντίθεση με το ιδεαλιστικό και κλασικό πορτρέτο. Ένα έργο όπου εκφράζεται τόσο η αγωνία του άντρα όσο και του καλλιτέχνη. Μια εποχή που ο παλιός κόσμος καταρρέει. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας

1

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, χτισμένο σε άλλες εποχές και με άλλους στόχους, πιο βαθείς και ψύχραιμους, έχει κατορθώσει κάτι ανεπανάληπτο: στεγάζει τους κορυφαίους θησαυρούς της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης, έχοντας το μέτρο που πρώτη αυτή (η Ελληνική Τέχνη) όρισε ως αρετή και αξία. Το ταίριασμα είναι μοναδικό. Το επισκέπτομαι όλο και πιο συχνά και ―παρότι θα μπορούσε να γκρινιάξει κανείς για διάφορα (π.χ. την έλλειψη αφήγησης, το βαρεμένο προσωπικό κ.λπ.)― έχω διαρκώς την αίσθηση ότι ίσως αυτό είναι το πιο πολύτιμο σημείο της Αθήνας.

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΤΩΝ...Η Συλλογή Έργων Μεταλλοτεχνίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αποτελεί μία από τις πλουσιότερες και σημαντικότερες συλλογές μετάλλινων αρχαίων έργων τέχνης του ελληνικού πολιτισμού στον κόσμο. Η Συλλογή ορίστηκε ως αγαλματιοθήκη, δηλαδή "Συλλογή πήλινων και χαλκών αγαλματίων και λοιπών διαφόρου ύλης αρχαίων" με το Βασιλικό Διάταγμα της 31ης Iουλίου 1893 περί "Διοργανισμού του Eθνικού Aρχαιολογικού Mουσείου". Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΤΩΝ...

Η Συλλογή Έργων Μεταλλοτεχνίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αποτελεί μία από τις πλουσιότερες και σημαντικότερες συλλογές μετάλλινων αρχαίων έργων τέχνης του ελληνικού πολιτισμού στον κόσμο. Η Συλλογή ορίστηκε ως αγαλματιοθήκη, δηλαδή "Συλλογή πήλινων και χαλκών αγαλματίων και λοιπών διαφόρου ύλης αρχαίων" με το Βασιλικό Διάταγμα της 31ης Iουλίου 1893 περί "Διοργανισμού του Eθνικού Aρχαιολογικού Mουσείου". 

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΙΜΑΤΙΟ ΓΛΥΠΤΟ ΣΤΗΝ ΠΕΤΡΑH Συλλογή Γλυπτών, με τα πλούσια, μοναδικά της εκθέματα, παρουσιάζει την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής από το 700 π.X. έως τον 5ο αι. μ.X. O πυρήνας της Συλλογής συγκροτήθηκε το 1874, όταν άρχισαν να μεταφέρονται στο ανεγειρόμενο Aρχαιολογικό Mουσείο γλυπτά από τις προσωρινές αρχαιολογικές συλλογές της Aθήνας.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΙΜΑΤΙΟ ΓΛΥΠΤΟ ΣΤΗΝ ΠΕΤΡΑ

H Συλλογή Γλυπτών, με τα πλούσια, μοναδικά της εκθέματα, παρουσιάζει την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής από το 700 π.X. έως τον 5ο αι. μ.X. O πυρήνας της Συλλογής συγκροτήθηκε το 1874, όταν άρχισαν να μεταφέρονται στο ανεγειρόμενο Aρχαιολογικό Mουσείο γλυπτά από τις προσωρινές αρχαιολογικές συλλογές της Aθήνας.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ: Στο ισόγειο, υπάρχει η μοναδική συλλογή κοσμημάτων Σταθάτου. Φύλλα χρυσού, ταινίες, σκουλαρίκια, εγκόλπια, ταφικά κοσμήματα, αντικείμενα από χρυσό, ασήμι, χαλκό, σίδερο, γυαλί και κεχριμπάρι. Ξεχωρίζει ο λεγόμενος «Θησαυρός του Καρπενησίου», με αντικείμενα γυναικείας κόσμησης (ίσως τρία ή τέσσερα σύνολα) που χρονολογούνται από το τέλος του 4ου έως τις αρχές του 2ου αι. π.Χ. Τα πιο εντυπωσιακά είναι τα τρία χρυσά πλέγματα για τα μαλλιά με έκτυπες προτομές της Αφροδίτης και της Άρτεμης. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO.
Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑΤο παιδί του 330π.Χ. από χαλκό που βρέθηκε στη θάλασσα του Μαραθώνα είναι ένα πό τα ομορφότερα χάλκινα χυτά αγάλματα των κλασικών χρόνων, που σώζεται σχεδόν ακέραιο. Ο έφηβος αποδίδεται όρθιος, γυμνός, στηριζόμενος στο αριστερό πόδι. Ο κορμός κάμπτεται σιγμοειδώς, χαρακτηριστικό της τέχνης του διάσημου γλύπτη Πραξιτέλη. Στο προτεταμένο αριστερό χέρι κρατούσε χαμένο σήμερα αντικείμενο, στο οποίο στρέφει το βλέμμα του, κλίνοντας το κεφάλι. Στο υπερυψωμένο δεξί χέρι επίσης κρατούσε αντικείμενο, που δεν σώζεται. Στην πλούσια κόμη έχει στερεωθεί ταινία με κερατοειδή προεξοχή στην κορυφή του κεφαλιού. Τα μάτια του είναι ένθετα, προσδίδοντας στη μορφή εξαιρετική ζωντάνια και εκφραστικότητα. Έχει προταθεί η ταύτισή του με έφηβο αθλητή, νικητή σε αγώνα, ενώ κατά μία άλλη άποψη απεικονίζεται ο Ερμής. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

Το παιδί του 330π.Χ. από χαλκό που βρέθηκε στη θάλασσα του Μαραθώνα είναι ένα πό τα ομορφότερα χάλκινα χυτά αγάλματα των κλασικών χρόνων, που σώζεται σχεδόν ακέραιο. Ο έφηβος αποδίδεται όρθιος, γυμνός, στηριζόμενος στο αριστερό πόδι. Ο κορμός κάμπτεται σιγμοειδώς, χαρακτηριστικό της τέχνης του διάσημου γλύπτη Πραξιτέλη. Στο προτεταμένο αριστερό χέρι κρατούσε χαμένο σήμερα αντικείμενο, στο οποίο στρέφει το βλέμμα του, κλίνοντας το κεφάλι. Στο υπερυψωμένο δεξί χέρι επίσης κρατούσε αντικείμενο, που δεν σώζεται. Στην πλούσια κόμη έχει στερεωθεί ταινία με κερατοειδή προεξοχή στην κορυφή του κεφαλιού. Τα μάτια του είναι ένθετα, προσδίδοντας στη μορφή εξαιρετική ζωντάνια και εκφραστικότητα. Έχει προταθεί η ταύτισή του με έφηβο αθλητή, νικητή σε αγώνα, ενώ κατά μία άλλη άποψη απεικονίζεται ο Ερμής. 

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ ΕΠΟΙΗΣΕ...Το παιδί του Μαραθώνα αποτελεί με βεβαιότητα πρωτότυπο έργο της σχολής του Πραξιτέλη, που δείχνει όλη τη χάρη, την απαλότητα στην κίνηση και την ευλυγισία, που χαρακτηρίζουν τα έργα του μεγάλου γλύπτη.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ ΕΠΟΙΗΣΕ...

Το παιδί του Μαραθώνα αποτελεί με βεβαιότητα πρωτότυπο έργο της σχολής του Πραξιτέλη, που δείχνει όλη τη χάρη, την απαλότητα στην κίνηση και την ευλυγισία, που χαρακτηρίζουν τα έργα του μεγάλου γλύπτη.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΤΑΤΟΥΑΖ: Κοίλο άγαλμα της πριγκίπισσας-ιέρειας Τακουσίτ από κράμα χαλκού με ενθέσεις πολύτιμου μετάλλου. Διακοσμείται με την τεχνική της δαμασκήνωσης, σύμφωνα με την οποία ένθετα σύρματα πολύτιμου μετάλλου γεμίζουν τα εγχάρακτα σχέδια, αποδίδοντας παραστάσεις ιερογλυφικών και θεοτήτων της Β.Α. περιοχής του Δέλτα, πατρίδας της Τακουσίτ. Η χρήση του αγάλματος ήταν τελετουργική, αναθηματική και ταφική. Τέλος 25ης Δυναστείας, γύρω στο 670 π.Χ. Το άγαλμα βρέθηκε το 1880, λίγο πριν ο Ιωάννης Δημητρίου χαρίσει τη συλλογή του στο μουσείο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΤΑΤΟΥΑΖ: Κοίλο άγαλμα της πριγκίπισσας-ιέρειας Τακουσίτ από κράμα χαλκού με ενθέσεις πολύτιμου μετάλλου. Διακοσμείται με την τεχνική της δαμασκήνωσης, σύμφωνα με την οποία ένθετα σύρματα πολύτιμου μετάλλου γεμίζουν τα εγχάρακτα σχέδια, αποδίδοντας παραστάσεις ιερογλυφικών και θεοτήτων της Β.Α. περιοχής του Δέλτα, πατρίδας της Τακουσίτ. Η χρήση του αγάλματος ήταν τελετουργική, αναθηματική και ταφική. Τέλος 25ης Δυναστείας, γύρω στο 670 π.Χ. Το άγαλμα βρέθηκε το 1880, λίγο πριν ο Ιωάννης Δημητρίου χαρίσει τη συλλογή του στο μουσείο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΣΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΤΟΥΛευκή λήκυθος. Νέος πολεμιστής κάθεται στα σκαλιά του τάφου του. Πλάι του γυναίκα που κρατά το κράνος και την ασπίδα του και νέος άνδρας. Από την Ερέτρια. Της Ομάδας R. 410-400 π.Χ. Τα λευκά αγγεία εμφανίστηκαν στην Αττική προς το τέλος του 6ου π.Χ. αι. Η αντοχή τους ήταν πολύ πιο περιορισμένη από αυτή των μελανόμορφων και των ερυθρόμορφων και γι' αυτόν το λόγο δεν παρήχθησαν ποτέ σε μεγάλες ποσότητες. Το λευκό τους επίχρισμα και τα χρώματα ξεθώριαζαν. Εξαίρεση αποτελούσαν οι λευκές λήκυθοι, τις οποίες είχαν αποκλειστικά για ταφική χρήση. Περιείχαν μυρωμένο λάδι και τις τοποθετούσαν ως κτερίσματα στους τάφους.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΣΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΤΟΥ

Λευκή λήκυθος. Νέος πολεμιστής κάθεται στα σκαλιά του τάφου του. Πλάι του γυναίκα που κρατά το κράνος και την ασπίδα του και νέος άνδρας. Από την Ερέτρια. Της Ομάδας R. 410-400 π.Χ. Τα λευκά αγγεία εμφανίστηκαν στην Αττική προς το τέλος του 6ου π.Χ. αι. Η αντοχή τους ήταν πολύ πιο περιορισμένη από αυτή των μελανόμορφων και των ερυθρόμορφων και γι' αυτόν το λόγο δεν παρήχθησαν ποτέ σε μεγάλες ποσότητες. Το λευκό τους επίχρισμα και τα χρώματα ξεθώριαζαν. Εξαίρεση αποτελούσαν οι λευκές λήκυθοι, τις οποίες είχαν αποκλειστικά για ταφική χρήση. Περιείχαν μυρωμένο λάδι και τις τοποθετούσαν ως κτερίσματα στους τάφους.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

«Και τα παιδιά που κάναν μακροβούτια απ' τα μπαστούνια
πηγαίνουν σαν αδράχτια γνέθοντας ακόμη,
σώματα γυμνά βουλιάζοντας μέσα στο μαύρο φως
μ' ένα νόμισμα στα δόντια, κολυμπώντας ακόμη,
καθώς ο ήλιος ράβει με βελονιές μαλαματένιες
πανιά και ξύλα υγρά και χρώματα πελαγίσια·
ακόμη τώρα κατεβαίνουνε λοξά
προς τα χαλίκια του βυθού
οι άσπρες λήκυθοι...»
Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΣΩΜΑ, ΤΟ ΕΣΧΑΤΟ ΠΕΔΙΟ ΜΑΧΗΣΣτα τέλη του 7ου με 6ο αι., ο άνθρωπος αποκτάει οντότητα και στην κοινωνία και στο πολιτισμικό περιβάλλον και παύει να αποδίδεται με μικρά ειδώλια. Αντικαθίσταται τότε από μεγαλύτερα έργα τέχνης, τους πρώτους Κούρους, που βαθμηδόν θα εξελιχθούν στα αττικά αγάλματα με το απαράμιλλο κάλλος. Ο άνθρωπος πια αποδίδεται ως κάτι ξεχωριστό, κάτι που ξεκίνησε από τα ομηρικά έπη με τις αγωνίες και τις λύπες του ανθρώπου. Και το κάλλος του σώματος υψώνεται σε αρετή και αξία.Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΣΩΜΑ, ΤΟ ΕΣΧΑΤΟ ΠΕΔΙΟ ΜΑΧΗΣ

Στα τέλη του 7ου με 6ο αι., ο άνθρωπος αποκτάει οντότητα και στην κοινωνία και στο πολιτισμικό περιβάλλον και παύει να αποδίδεται με μικρά ειδώλια. Αντικαθίσταται τότε από μεγαλύτερα έργα τέχνης, τους πρώτους Κούρους, που βαθμηδόν θα εξελιχθούν στα αττικά αγάλματα με το απαράμιλλο κάλλος.  Ο άνθρωπος πια αποδίδεται ως κάτι ξεχωριστό, κάτι που ξεκίνησε από τα ομηρικά έπη με τις αγωνίες και τις λύπες του ανθρώπου. Και το κάλλος του σώματος υψώνεται σε αρετή και αξία.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΜΠΥΚΝΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το πρώτο ελληνικό Μουσείο, ιδρύθηκε το 1829, αμέσως μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από την Οθωμανική κυριαρχία και τη δημιουργία του νέου ελληνικού κράτους, ενώ το σημερινό κύριο κτίριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου θεμελιώθηκε στις 3 Οκτωβρίου 1866, σε σχέδια των αρχιτεκτόνων E. Ziller και L. Lange.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
Η αιγυπτιακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου είναι από τις σημαντικότερες παγκοσμίως, λόγω της ποικιλίας, της ποιότητας και της σπανιότητας των αντικειμένων. Αυτό οφείλεται πρωτίστως στους δύο δωρητές της: τον Ιωάννη Δημητρίου και τον Αλέξανδρο Ρόστοβιτς. Πρόκειται για δύο φιλότεχνους ομογενείς από την Αίγυπτο οι οποίοι δώρισαν τις συλλογές τους το 1880 και το 1904 αντίστοιχα. Οι δυο τους ήταν πολύ πλούσιοι, είχαν επαφές με το αιγυπτιακό κράτος, πολύ καλές σχέσεις με τους εμπόρους τέχνης και άμεση πληροφόρηση για τους πλειστηριασμούς που οργάνωνε το Μουσείο του Καΐρου, από το οποίο γνωρίζουμε ότι προέρχονται κάποια κομμάτια από τη συλλογή του Αλεξάνδρου Ρόστοβιτς. Η συλλογή εμπλουτίστηκε και από τις δωρεές της Ελληνικής Αρχαιολογικής Εταιρείας το 1894, από μεμονωμένες δωρεές αλλά και από αντικείμενα προερχόμενα από ανασκαφές στον ελλαδικό χώρο.

ΤΑ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΑ

Η αιγυπτιακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου είναι από τις σημαντικότερες παγκοσμίως, λόγω της ποικιλίας, της ποιότητας και της σπανιότητας των αντικειμένων. Η σημερινή έκθεση της συλλογής άνοιξε τις πόρτες της τον Μάιο του 2008, περιλαμβάνει 1.225 αντικείμενα και διαρθρώνεται χρονολογικά και θεματικά.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΟΙ ΔΩΡΗΤΕΣ: Η αιγυπτιακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου οφείλεται πρωτίστως στους δύο δωρητές της: τον Ιωάννη Δημητρίου και τον Αλέξανδρο Ρόστοβιτς. Πρόκειται για δύο φιλότεχνους ομογενείς από την Αίγυπτο οι οποίοι δώρισαν τις συλλογές τους το 1880 και το 1904 αντίστοιχα. Οι δυο τους ήταν πολύ πλούσιοι, είχαν επαφές με το αιγυπτιακό κράτος, πολύ καλές σχέσεις με τους εμπόρους τέχνης και άμεση πληροφόρηση για τους πλειστηριασμούς που οργάνωνε το Μουσείο του Καΐρου, από το οποίο γνωρίζουμε ότι προέρχονται κάποια κομμάτια από τη συλλογή του Αλεξάνδρου Ρόστοβιτς. Η συλλογή εμπλουτίστηκε και από τις δωρεές της Ελληνικής Αρχαιολογικής Εταιρείας το 1894, από μεμονωμένες δωρεές αλλά και από αντικείμενα προερχόμενα από ανασκαφές στον ελλαδικό χώρο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
ΟΙ ΔΩΡΗΤΕΣ: Η αιγυπτιακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου οφείλεται πρωτίστως στους δύο δωρητές της: τον Ιωάννη Δημητρίου και τον Αλέξανδρο Ρόστοβιτς. Πρόκειται για δύο φιλότεχνους ομογενείς από την Αίγυπτο οι οποίοι δώρισαν τις συλλογές τους το 1880 και το 1904 αντίστοιχα. Οι δυο τους ήταν πολύ πλούσιοι, είχαν επαφές με το αιγυπτιακό κράτος, πολύ καλές σχέσεις με τους εμπόρους τέχνης και άμεση πληροφόρηση για τους πλειστηριασμούς που οργάνωνε το Μουσείο του Καΐρου, από το οποίο γνωρίζουμε ότι προέρχονται κάποια κομμάτια από τη συλλογή του Αλεξάνδρου Ρόστοβιτς. Η συλλογή εμπλουτίστηκε και από τις δωρεές της Ελληνικής Αρχαιολογικής Εταιρείας το 1894, από μεμονωμένες δωρεές αλλά και από αντικείμενα προερχόμενα από ανασκαφές στον ελλαδικό χώρο. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΟΙ ΚΡΥΜΜΕΝΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Είναι τέτοιος ο πλούτος των αριστουργημάτων που γειτνιάζουν, ώστε είναι πιθανό πολλά να περάσουν απαρατήρητα. Το χάλκινο αυτό σύμπλεγμα δεν ξεπερνάει τους πέντε πόντους στη λαβή ενός εκθέματος στη Συλλογή Έργων Μεταλλοτεχνίας. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
ΟΙ ΚΡΥΜΜΕΝΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Είναι τέτοιος ο πλούτος των αριστουργημάτων που γειτνιάζουν, ώστε είναι πιθανό πολλά να περάσουν απαρατήρητα. Το χάλκινο αυτό σύμπλεγμα δεν ξεπερνάει τους πέντε πόντους στη λαβή ενός εκθέματος στη Συλλογή Έργων Μεταλλοτεχνίας. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO
Βαδίζοντας άσκοπα ανάμεσα στους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας Facebook Twitter
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ: Λίγα λεπτά πριν τις 8, οι τελευταίοι επισκέπτες αποχωρούν, βγαίνοντας στην βουερή Πατησίων. Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ

Λίγα λεπτά πριν τις 8, οι τελευταίοι επισκέπτες αποχωρούν, βγαίνοντας στην βουερή Πατησίων.

Φωτ.: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος / LIFO

___________________________________________________________

Οι λεζάντες των φωτογραφιών είναι από πηγές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και παλιότερα άρθρα της LIFO.

Αρχαιολογία & Ιστορία
1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μέσα στον ιστορικό 1ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών

Μέσα στον ιστορικό 1ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών

Μπήκαμε στον παλαιότερο Πυροσβεστικό Σταθμό της Αθήνας και παρουσιάζουμε την ιστορία του αλλά και τη μεγάλη του σημασία στη σημερινή πραγματικότητα με αποκλειστικές φωτογραφίες και ιστορικές εικόνες-ντοκουμέντα από τις εν μέρει χαρακτηρισμένες διατηρητέες εγκαταστάσεις, τις οποίες οι σύγχρονοι Αθηναίοι αγνοούν εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ
«Ιερογλυφικά: Ξεκλειδώνοντας την αρχαία Αίγυπτο», μια έκθεση για τα μυστικά του Αιγυπτιακού πολιτισμού

«Ιερογλυφικά: Ξεκλειδώνοντας την αρχαία Αίγυπτο», μια καθηλωτικη έκθεση

Με αφορμή τα 200 χρόνια από την αποκρυπτογράφηση των αιγυπτιακών ιερογλυφικών, η έκθεση μάς ταξιδεύει στις κοπιώδεις προσπάθειες που προηγήθηκαν και στις αποκαλύψεις που ακολούθησαν αυτή την πρωτοποριακή στιγμή.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ
Σωκράτης Μαυρομμάτης: «Στις επικρίσεις για τα έργα στην Ακρόπολη έγινε μια “κατάχρηση εξαπάτησης”»

Σωκράτης Μαυρομμάτης: «Στις επικρίσεις για τα έργα στην Ακρόπολη έγινε μια “κατάχρηση εξαπάτησης”»

Μια συζήτηση με τον επί σειρά ετών επικεφαλής φωτογράφο της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης για τις πρόσφατες εργασίες στον ιερό βράχο αφενός, που τόσο επικρίθηκαν, για την αρχαιολογική φωτογραφία, τον ρόλο, τις χρήσεις και τις ιδιαιτερότητές της από έναν κορυφαίο της εκπρόσωπο αφετέρου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Μπάρσκι: Ένας Ουκρανός προσκυνητής του 18ου αιώνα εικονογραφεί το Άγιον Όρος

Μπάρσκι: Ένας Ουκρανός προσκυνητής του 18ου αιώνα εικονογραφεί το Άγιον Όρος

Οι περιηγητικές εντυπώσεις του Βασίλι Μπάρσκι από τα δυο ταξίδια του στο Άγιον Όρος, το 1725 και το 1744, είναι ένας θησαυρός. Αποτυπώνουν με σχολαστικότητα την εικόνα των μοναστηριών, τα κειμήλιά τους, την φύση ολόγυρα και το μόχθο των μοναχών, όχι μόνο με κείμενα απλά και αβίαστα, αλλά κυρίως με σχέδια που παρά την αφελή τους χάρη, έχουν την ακρίβεια του ιστορικού ντοκουμέντου και δημοσιεύονται πρώτη φορά στο διαδίκτυο.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ