Εδώ και έναν αιώνα, αυτός ο πίνακας ήταν κρεμασμένος σε διάδρομο της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας. Πίστευαν ότι αποτελούσε πορτραίτο του γιου του Λουδοβίκου ΙΔ'. Αλλά έκαναν λάθος.

 

Η πραγματική ταυτότητα του μοντέλου του πίνακα, που κάθεται σε ένα άλογο με περίτεχνα εμβλήματα και κρατά ένα σπαθί, είναι διαφορετική. Δεν είναι ο Μέγας Δελφίνος της Γαλλίας, ο μεγαλύτερος γιος του Λουδοβίκου ΙΔ', αλλά είναι ένας λόρδος δήμαρχος του Λονδίνου από τα τέλη του 17ου αιώνα.

 

Ο πίνακας του Γερμανού ζωγράφου Τζον Κλόστερμαν, που έχει ύψος 3 μέτρα, εκτίθεται για πρώτη φορά δημόσια στο μουσείο Tate. Σύμφωνα με την Ταμπίθα Μπάρμπερ, έφορο του μουσείου για τη βρετανική τέχνη της περιόδου 1550-1750, ο πίνακας αγοράστηκε από την κεντρική τράπεζα της Γαλλίας τη δεκαετία του 1920, επειδή πιστευόταν ότι είχε βασιλική «καταγωγή».

 

 

Μόλις πρόσφατα αποκαλύφθηκε η αλήθεια, όταν έφορος στην τράπεζα άρχισε να κάνει έρευνα για τον πίνακα που ήταν κρεμασμένος σε έναν ήσυχο διάδρομο. Σύμφωνα με την Μπάρμπερ, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που ξεκάθαρα έδειχναν ότι ο πίνακας απεικονίζει λόρδο δήμαρχο του Λονδίνου: το μαργαριταρένιο σπαθί που χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα, το φόντο, αλλά και οι λεπτομέρειες στα περίτεχνα στολίδια του αλόγου.

 

 

Με πληροφορίες από τον Guardian