Άναψαν ξανά τα φώτα του Αττικόν - Η συγκινητική στιγμή από την τελετή έναρξης στις Νύχτες Πρεμιέρας

Άναψαν ξανά τα φώτα του Αττικόν - Η συγκινητική στιγμή από την τελετή έναρξης στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
2

Η στιγμή που ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», Λουκάς Κατσίκας χαιρετά τους θεατές του «Παλλάς» από το «Αττικόν» αποτέλεσε μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές στην Τελετή Έναρξης της 25ης διοργάνωσης.

Ειδικότερα, σε εορταστικό κλίμα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η τελετή έναρξης του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας στο «Παλλάς» από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, Λουκά Κατσίκα, και παρουσία του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη.

Η τελετή ξεκίνησε με την προβολή ενός βίντεο-ανασκόπησης του 9ου Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας. Η Εκτελεστική Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Τατιάνα Παππά καλωσόρισε το κοινό και αναφέρθηκε στο Athens Open Air Film Festival, «έναν ευφορικό εορτασμό του σινεμά και της πόλης μας, μια χειρονομία αγάπης για την εμπειρία της μεγάλης οθόνης και την ανάδειξη της Αθήνας, το οποίο διοργανώνεται από την Κινηματογραφική Εταιρία Αθηνών και το cinemagazine.gr, μια εκδήλωση με ελεύθερη είσοδο και αθρόα προσέλευση κόσμου κάθε χρόνο».

Στη συνέχεια της ομιλίας της η κα Παππά υπογράμμισε πως «θεσμοί όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας συνιστούν μοχλό ανάπτυξης σε μια χώρα, τόσο πολιτιστικής όσο και οικονομικής και ότι στόχος της Κινηματογραφικής Εταιρίας Αθηνών είναι να συμβάλλει με τις δράσεις της στην εμβάθυνση των κοινωνικών δεσμών, την καλλιέργεια του πνεύματος και την ενίσχυση θεμελιωδών αξιών όπως η ελευθερία της έκφρασης, η ισότητα και η αποδοχή».


Μετά την ομιλία της, η κα Παππά κάλεσε στη σκηνή τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, Λουκά Κατσίκα, ο οποίος επιφύλασσε μια συγκινητική έκπληξη στο κοινό. Ένα βίντεο με πλάνα από το εσωτερικό του κινηματογράφου «Αττικόν» προβλήθηκε στην οθόνη του «Παλλάς» με τον ίδιο να αναφέρει:

«Βρισκόμαστε στον χώρο όπου πριν 25 χρόνια ξεκίνησε το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Η πρώτη προβολή του Φεστιβάλ για κοινό έγινε στον κινηματογράφο ΑΠΟΛΛΩΝ, το απόγευμα της Πέμπτης 15 Σεπτεμβρίου. Η πρώτη προβολή στο ΑΤΤΙΚΟΝ έγινε το αμέσως επόμενο απόγευμα. Για τα επόμενα 17 χρόνια οι ιστορικοί αυτοί κινηματογράφοι της Αθήνας στάθηκαν μεγαλοπρεπώς η έδρα μας, το αρχηγείο μας, η περηφάνια μας, το στολίδι μας. Κι έπειτα, τον Φεβρουάριο του 2012, το Φεστιβάλ μας και η πόλη μας τους στερήθηκαν, βίαια και άδικα» ανέφερε.

«Απόψε, στην έναρξη του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, δεν μπορούμε για ακόμη μια χρονιά να είμαστε εκεί. Απόψε η σκέψη μας βρίσκεται ξανά στις πολυαγαπημένες μας αίθουσες. Απόψε, ας ευχηθούμε όλοι μαζί εμείς στο Φεστιβάλ και εσείς, οι αναρίθμητοι κινηματογραφόφιλοι της πόλης, να επιστρέψουμε σύντομα ξανά πίσω στο «σπίτι» μας. Για να βρει και πάλι η Αθήνα τις αγαπημένες της αίθουσες» κατέληξε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ.



Culture
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Ένα "Αττικον" ανοίγει (κινηματο-θέατρο), ένα "Αττικόν" κλείνει (τμήμα χημειο-θεραπείας νοσοκομείου), την ίδια ακριβώς μέρα. Μάντεψε ποιοι το έκλεισαν αυτό το τελευταίο και στο όνομα ποιας ιδεολογίας. Όχι πάντως οι αναρχοκουμμουνιστές.Και που υπήρξαν / θα υπάρξουν περισσότερα θύματα...