Χρυσές Σφαίρες 2020: «Άντε γ*****» - Ο μονόλογος του Ρίκι Τζερβέις για τα βραβεία, την Apple και τους ηθοποιούς

Χρυσές Σφαίρες 2020: «Άντε γ*****» - Ο μονόλογος του Ρίκι Τζερβέις για τα βραβεία, την Apple και τους ηθοποιούς Facebook Twitter
GETTY IMAGES
12

Ο Ρίκι Τζερβέις παρουσίασε χθες για πέμπτη φορά την τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών, ξεκινώντας την βραδιά με έναν αμφιλεγόμενο, καυστικό μονόλογο που έγινε viral. 

«Θα χαρείτε να μάθετε πως αυτή είναι τελευταία φορά που παρουσιάζω αυτά τα βραβεία, δεν με νοιάζει πια - πλάκα κάνω - ποτέ δεν με ένοιαξε, ούτε και το NBC προφανώς για να μου το αναθέτει για πέμπτη φορά. Ο Κέβιν Χαρτ απολύθηκε από τα Όσκαρ για κάποια προσβλητικά Tweet», είπε ξεκινώντας τον μονόλογό του, και δείχνοντας με νόημα τον εαυτό του. «Ευτυχώς για μένα, οι ανταποκριτές Ξένου Τύπου στο Χόλιγουντ μιλούν ελάχιστα αγγλικά και δεν έχουν ιδέα τι είναι το Twitter. Μου προσέφεραν την δουλειά μέσω φαξ», συνέχισε ο Τζερβέις, στρέφοντας τα βέλη του στους υποψήφιους και στους υπόλοιπους προσκεκλημένους. 

«Πολλοί σελέμπριτι απόψε εδώ. Θρύλοι. Είδωλα. Ο Αλ Πατσίνο, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο baby Yoda - α συγγνώμη είναι ο Τζο Πέσι - σ' αγαπώ μην βάλεις να δείρουν [...] Ήταν μία μεγάλη χρονιά για φιλμ που αφορούν παιδόφιλους - το Survivng R.Kelly (σ.σ ντοκιμαντέρ για τον ράπερ), το Leaving Neverland (σ.σ για τον Μάικλ Τζάκσον) , οι Δύο Πάπες... Δεν με νοιάζει πια».

«Πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι διαφορετικού χρώματος σνομπαρίστηκαν σε βασικές κατηγορίες, δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για αυτό, στην Ένωση των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου στο Χόλιγουντ είναι όλοι πάρα πολύ ρατσιστές [...] Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις ταινίες πια, κανείς δεν πάει σινεμά, όλοι βλέπουν Netflix. Κανονικά θα έπρεπε να βγω και να πω, συγχαρητήρια Netflix, κέρδισες τα πάντα, καληνύχτα. Αλλά όχι, μας τραβάνε εδώ για τρεις ώρες - Θα μπορούσατε να δείτε την πρώτη σεζόν του Afterlife αντί για αυτό το σόου (σ.σ πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Τζερβέις σε αυτό). Είναι η ιστορία ενός άνδρα που θέλει να αυτοκτονήσει επειδή πέθανε η γυναίκα του, και όμως είναι πιο ευχάριστη από αυτή τη βραδιά», συνέχισε ο 58χρονος Βρετανός αφήνοντας αιχμές και για την υπόθεση Έπσταϊν: «spoiler alert, έρχεται και δεύτερη σεζόν οπότε ο πρωταγωνιστής δεν αυτοκτονεί στο τέλος - όπως δεν αυτοκτόνησε ούτε ο Τζέφρι Έπσταϊν». 

«Σοβαρά τα περισσότερα φίλμ ήταν άθλια. Τεμπέλικα. Ριμέικ, σίκουελ [...] οι καλύτεροι ηθοποιοί έχουν περάσει στις συνδρομητικές υπηρεσίες του HBO και του Netflix και οι ηθοποιοί που κάνουν ταινίες για το Χόλιγουντ, πρωταγωνιστούν φιλμ φαντασίας, φορούν μάσκες και κάπες και κολλητά ρούχα. Η δουλειά τους δεν είναι πια η υποκριτική αλλά να πηγαίνουν γυμναστήριο δύο φορές την εβδομάδα και να παίρνουν στεροειδή. Έχουμε βραβείο για το πιο γραμμωμένο τζάνκι; Όχι» 

«Ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης, απασχόλησε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για τα αμφιλεγόμενα σχόλιά του για το franchise της Marvel. Είπε ότι δεν είναι πραγματικό σινεμά και του θυμίζουν θεματικά πάρκα. Συμφωνώ αν και δεν ξέρω τι γυρεύει στα πάρκα. Είναι πολύ μικρός για να μπαίνει στα παιχνίδια [...] Το Irishman ήταν καταπληκτικό. Καταπληκτικό. Μεγάλο. Αλλά καταπληκτικό. Δεν ήταν η μόνη επική ταινία, το "Κάποτε στο Χόλιγουντ" κράτησε περίπου τρεις ώρες, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο παρακολούθησε την πρεμιέρα και στο τέλος της προβολής η συνοδός του ήταν πολύ μεγάλη για εκείνον».

«Η Apple μπήκε στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης με το Morning Show. Ένα εκπληκτικό δράμα για τη σημασία της αξιοπρέπειας και της σωστής στάσης, από μία εταιρεία που έχει εργοστάσια sweatshops στην Κίνα. Λέτε ότι νοιάζεστε αλλά οι εταιρείες για τις οποίες δουλεύετε- apple, amazon, Disney -αν το Ισλαμικό Κράτος ξεκινούσε μια συνδρομητική τηλεόραση, θα καλούσατε τον ατζέντη σας, έτσι;», είπε απευθυνόμενους στους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες της αίθουσας.

«Για αυτό, Αν κερδίσετε απόψε ένα βραβείο μην το χρησιμοποιήσετε ως παλτφόρμα για να κάνετε πολιτική ομιλία. Δεν δικαιούστε να βγάζετε λόγους και να νουθετείτε το κοινό για τίποτα. Δεν ξέρετε τίποτα για τον αληθινό κόσμο. Οι περισσότεροι από εσάς περάσατε λιγότερο χρόνο στο σχολείο από την Γκρέτα Τούνμπεργκ. Οπότε, αν κερδίσετε, ελάτε εδώ, αποδεχθείτε το βραβείο σας ευχαριστείστε τον ατζέντη σας και τον θεό σας και άντε να γ********».

Culture
12

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

7 σχόλια
Ιδρώνει το αυτί κανενός; Μπα....Τίμιος ο Τζερβέις αλλά και αυτός μέρος του συστήματος. Μην ξεχνάμε ότι οι σειρές του προβάλλονται στο Netflix. Υπάρχει μπόλικος ανεξάρτητος κινηματογράφος για όλα τα γούστα για όποιον ενδιαφέρεται.
Το "sweatshops" είναι οι εξαθλιωμένες συνθήκες εργασίες στα εργοστάσια της ΑσίαςΣτο δια ταύτα, ο μονόλογος ήταν μια πολύ καυστική σάτιρα (προλαβαίνει αντιδράσεις ευθύς εξαρχής, που δηλώνει ότι όσα θα ακουστούν είναι απλώς αστεία). Αν ήταν κάτι παραπάνω, π.χ. μια ρίξη με το σύστημα (η επανάσταση θα ξεκινήσει στο Χόλιγουντ τελικά), δεν θα είχε δεχτεί να παρουσιάσει την εκδήλωση. Απλα κάπου χάνει το μέτρο. Προς τι το f***k off για τους βραβευμένους ηθοποιούς;
Ναι διαβάστε!... ..ξεκινώντας από τα βιβλία του Κωνσταντίνου Πλεύρη και πολλών άλλων, παρόμοιων...Η ανάγνωση βιβλίων από μόνη της δεν διορθώνει τίποτα. Απεναντίας μπορεί να κάνει τις καταστάσεις χειρότερες. Το θέαμα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχαγωγίας (κάτι πολύ διαφορετικό από τη ρηχή διασκέδαση παρότι και αυτή συνδυάζεται με το θέαμα). Εξαρτάται πάντα ποια θεατρική παράσταση ή ποια κινηματογραφική ταινία παρακολουθείται. Το ίδιο και με το διάβασμα. Εξαρτάται τι διαβάζεις.Η τέχνες του θεάματος (ή τα θεάματα της τέχνης) σε πολλές μορφές τους μοιάζουν πολύ με τα μαχαίρια κουζίνας. Ενώ με αυτά μπορείς να κόψεις ψωμί, να αλείψεις βούτυρο, ακόμη και να βιδώσεις/ξεβιδώσεις μια βίδα, ακριβώς με τα ίδια μπορείς και αφαιρέσεις ζωές.Και ενώ σε κάθε περίπτωση είναι αρκετά άβολο και αρκετά δύσχρηστο, μη πρακτικό να χρησιμοποιηθεί ένα πολεμικό γιαταγάνι για χρήσεις κουζίνας, η συγγραφή βιβλίων ανά τους αιώνες χρησιμοποιήθηκε εβρέως και για την χειραγώγηση και τη διδαχή του μίσους!...Κάθε τι νοητό (καλό ή κακό), πριν πάρει τη οποιαδήποτε, τελική μορφή του (εκτός και αν εξ αρχής προορίζεται για γραπτό λόγο), πρώτα απ΄όλα μεταφέρεται και αποκαλύπτεται γραπτώς η σχηματικώς ή με τον συνδυασμό αυτών των δύο, πρόχειρα ή επίσημα, σε σε οπτική-αναγνωστική μορφή.
Το επιπεδο σου ειναι πολυ χαμηλο για να σου απαντησω για αυτα που υπονοεις αναφεροντας τον Πλευρη. Θα σου διευκρινισω ομως για το διαβασμα. Το κερδος με την αναγνωση δεν ειναι η γνωση αυτη καθαυτη - 'η ακομη και η διασκεδαση - παρα η "γνωση της επικοινωνιας" πανω σε κοινα σημεια αναφορας. Σε μια χωρα οπου συμφωνα με το συχωρεμενο και δικο μας ΕΚΕΒΙ του 2012, διαβαζε λιγοτερο απο καθε αλλη ευρωπαικη χωρα, το διαβασμα δεν αποτελει οχημα μοναχα για την αποκτηση καποιου πτυχιου, αλλα αφετηρια για κριτικη σκεψη αλλα και βαση για το στησιμο καθε δημοκρατικης κοινωνιας. Φυσικα και υπαρχουν βιβλια που προμοταρουνε το μισος και τον φασισμο. Και φυσικα ειναι υποχρεωση του καθενα μας να αντιτιθεται σ αυτα. Ομως διχως το διαβασμα μια κοινωνια αφημενη στον "θορυβο" του ετερονομου θεαματος, ειναι μια κοινωνια προβατων, ευκολα διαχειρισιμη απο τις εκαστοτε κοινωνικες ελιτ. Δεν ειναι τυχαια η γεννηση της Τσινετσιτα απο τον φασιστα Μουσολινι, ο οποιος θεωρουσε τον κινηματογραφο " το πιο μεγαλο οπλο" ( κατι ξερουν οι φασιστες απο οπλα ) και η σχεση του Χολιγουντ με ολων των ειδων τους ρατσισμους και αντισημιτισμους. Τιποτα παρομοιο δε μπορει να ειπωθει για το βιβλιο.
Έχεις δίκιο φίλτατε, κάνε αν θέλεις και μια λίστα με τα "επικίνδυνα" βιβλία μπας και κάψουμε/απαγορεύσουμε μερικα΄. Τώρα με το κρύο θα χρειαστεί προσάναμα.
@ Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 7.1.2020 | 01:58@Double Helix 7.1.2020 | 10:56Ρε σεις πάτε καλά και οι δύο σας;;... ..τι είναι αυτά που μου γράφετε;(Ρε συ Double Helix, είπα εγώ να κάψουμε βιβλία;;.. ..είναι δυνατόν αυτό που γράφεις;;;).Δεν απευθύνθηκα προσωπικά σε εσένα Νίκο Νικολαΐδη αλλά δρώμενος του σχολίου σου, έγραψα την δική μου, απλουστευμένη άποψη που προφανέστατα δεν την κατανόησες (και για τους δικούς σου λόγους, την πήρες επί προσωπικού...). Η κριτική σκέψη δεν αποκτάται, ούτε αναπτύσσεται μόνο από το διάβασμα. Η κριτική διαδικασία δεν αποκτάται μονοδιάστατα. Χρειάζεται η επίδραση πολυσύνθετων εξωγενών και ενδογενών παραγόντων, αφηρημένων και συγκεκριμένων, βιωματικών και παρατηρούμενων, τα οποία με την συνειδητή και ασυνείδητη καταγραφή τους, την επεξεργασία τους σε μεγάλο ή μικρότερο βαθμό, καθορίζουν τα χαρακτηριστικά της κριτικής σκέψης και σε εξαιρετικές περιπτώσεις την ευθυκρισία. Υπάρχουν, κυριολεκτικά αγράμματοι, αναλφάβητοι άνθρωποι, κυρίως μεγαλύτερων ηλικιών, άλλων γενεών που οι συνθήκες δεν τους επέτρεψαν να πάνε σχολείο. Και όμως, χωρίς να έχουν διαβάσει γραπτά, η σοφία τους, η γνώση των καταστάσεων και η κριτική τους για αυτές είναι σπουδαία και αξιοσέβαστη με το παραπάνω.Ν. Νικολαΐδη, οπωσδήποτε, (πολύ δυστυχώς) ο μέσος Έλληνας όχι απλώς διαβάζει λίγο αλλά καθόλου και τις περισσότερες φορές ανούσια έως βλακώδη, φθηνά βιβλία (ομοίως ανούσια κινηματογραφικά και θεατρικά έργα, μουσικές και τραγούδια).Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τραγικής πραγματικότητας μας είναι το κλείσιμο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου ως κάτι το περιττό!... Τα βιβλία, οι ταινίες, οι εκπομπές και τα τραγούδια (που όλα μας είναι απαραίτητα), δεν είναι αρχεία που «φορτώνουμε» στον εγκέφαλό μας αλλά το κολάζ της ζωής που συνταιριάζεται με όλες τις άλλες εκφάνσεις και εκφράσεις της. Ίσως από μακριά να είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τις επιμέρους εικόνες της αλλά αυτές εξακολουθούν να υπάρχουν.Από ένα βιβλίο στο τέλος δεν θυμόμαστε λεπτομέρειες και φράσεις παρά μόνο το κεντρικό νόημα (και αν αυτό κατανοήθηκε σωστά...!). σ.σ.: Αναφέρομαι στην χαλαρή, ψυχαγωγική ανάγνωση και όχι στην συστηματική μελέτη.Κάποια στιγμή όμως, ασυνείδητα, σχεδόν μαγικά, με ένα βίωμα, μια κατάσταση, ένα γεγονός, μια συζήτηση, μας έρχονται στο μυαλό λέξεις ή και ολόκληρες φράσεις ενός βιβλίου που κάποτε διαβάσαμε και νομίζαμε πως είχαμε ξεχάσει.Υ.Γ.: «Κάτω με τον φασισμό της τηλεόρασης, του κινηματογράφου, των ηθοποιών κ σκηνοθετών. Κάτω με το θέαμα. Διαβάστε!».Όσο «φασισμό» εμπεριέχει και εκφράζει ένα ποσοστό της τηλεόρασης (και ναι είναι το μεγαλύτερο!...), του κινηματογράφου και των σκηνοθετών, άλλο τόσο μπορεί να εμπεριέχεται και να εκφράζεται μέσω των βιβλίων και των συγγραφέων τους.(Οι ηθοποιοί εντολές ακολουθούν. Δεν εκφράζουν προσωπική άποψη).
Πως μπορει κανεις να απαντησει σε καποιον που αγνοει το μοναδικο πραγμα, την μοναδικη διευκρινιση που εκανα, ( το γεγονος οτι το βιβλιο δεν ειναι γνωση ειναι "γνωση επικοινωνιας" ) και ανοιγει πανια να πει τα δικα του τα οποια ειναι εκτος θεματος ( απο τα τραγουδια μεχρι τα μαλλια της γιαγιας και την σοφια της ) ;;Πως μπορει κανεις να απαντησει σε καποιον που ποσοστιαια συμψηφιζει χιλιαδες χρονια γραφης και αναγνωσης ( κοινα σημεια αναφορας που διαλογιζομενα στηνουν κοινωνιες, δημοκρατιες, προοδο, εδω και καποιες χιλιετηριδες ) με τα μολις εκατο χρονια ολα-κι-ολα που μετρα ο κινηματογραφος, τα οποια ειναι βουτηγμενα στον φασισμο, τον ναζισμο : ( δες Φελινι ), τον ρατσισμο, σεξισμο κ αντισημιτισμο ;;;Μπορει ;Ε, δε μπορει….Σορρι