Οι μεγαλύτερες παρανοήσεις για το Re-think και την παραλία

Οι μεγαλύτερες παρανοήσεις για το Re-think και την παραλία Facebook Twitter
8
Οι μεγαλύτερες παρανοήσεις για το Re-think και την παραλία Facebook Twitter
Φαληρικός Όρμος: ο κίνδυνος της μακέτας να μείνει για πάντα μακέτα.

Η είδηση για την περίφημη «απένταξη» των έργων της Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Όρμου έσκασε σαν μια μικρή βόμβα πάνω από τα κεφάλια μας, γιατί είχε δημιουργηθεί η αίσθηση ότι έχουν «κλείσει» /

αυτό ήταν το μεγαλύτερο επικοινωνιακό λάθος από την πλευρά της κυβέρνησης, ενώ, όπως τώρα αρχίζει και γίνεται γνωστό, οι Βρυξέλλες είχαν από το καλοκαίρι εκφράσει τις αντιρρήσεις τους /

δόθηκε έτσι η εντύπωση ότι η πληροφορία έφτασε πρώτα στο Ίδρυμα, από το οποίο στη συνέχεια διέρρευσε στον Τύπο ως μοχλός πίεσης προς τα αρμόδια υπουργεία /

μάλλον αναμενόμενη ήταν και η «χαιρεκακία» σε σχέση με το Re-think Athens, καθώς απελευθερώθηκε μπόλικη χολή και πάλι εξαιτίας μιας «παρεξήγησης»: πολλοί Αθηναίοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Πανεπιστημίου είναι ένα «γινάτι» του Ιδρύματος Ωνάση, που το επέβαλλε στην κυβέρνηση για να κάνει το... κομμάτι του /

ενώ στην πραγματικότητα το ελληνικό Δημόσιο, αναγνωρίζοντας στον εαυτό του πλήρη οικονομική αδυναμία να πληρώσει αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και μελέτες, ζήτησε τη βοήθεια ενός ιδρύματος με μεγάλη οικονομική επιφάνεια /

αλλά, εδώ θα μου πείτε ότι σχεδόν οι μισοί Έλληνες πιστεύουμε ότι η χρεοκοπία είναι έργο σκοτεινών δυνάμεων που ήθελαν να βλάψουν τη χώρα μας, οπότε το σταματάω εδώ /

υπάρχουν, βέβαια, και οι άνθρωποι που είχαν σοβαρές ενστάσεις για την ιστορία της Πανεπιστημίου, με βασικό επιχείρημα τη συγκοινωνιακή μελέτη /

και, ομολογώ, ότι ήταν ένας αντίλογος που δεν τον ξεπερνούσες έτσι εύκολα /

όμως τώρα έχει σημασία τι γίνεται από δω και πέρα και πώς διαμορφώνεται το τοπίο σε δύο κρίσιμα μέτωπα της μητροπολιτικής Αθήνας /

προσωπικά, αν έβαζα τα δύο έργα σε ζυγαριά, πιστεύω ότι η παρέμβαση στο παραλιακό μέτωπο «βαραίνει» περισσότερο σε σχέση με την Πανεπιστημίου /

εκεί πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί μεγάλη μάχη, ώστε να διασφαλίσουμε ότι το έργο θα προχωρήσει /

ακούω ότι η νέα πλειοψηφία στην Περιφέρεια έχει τις αντιρρήσεις της, αλλά πρέπει να γίνει πιο συγκεκριμένη, να μάθουμε πού οφείλονται αυτές οι αντιρρήσεις και τι περιεχόμενο έχουν /

παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου για την Πανεπιστημίου, έχω την αίσθηση ότι είναι το έργο με τις λιγότερες πιθανότητες να υλοποιηθεί /

αρκεί να το μάθουμε γρήγορα, γιατί το ζήτημα του κέντρου της πόλης είναι πολύ πιο σύνθετο και πολύ πιο «επείγον» σε σχέση με την παραλία /

αν το Re-think Athens φυτοζωεί τα επόμενα χρόνια ως μία ακόμα διαρκής εκκρεμότητα που θα πηγαίνει από εξάμηνο σε εξάμηνο και από ΕΣΠΑ σε ΕΣΠΑ, καλύτερα να σκύψουμε πάνω από την πραγματικότητα και να δούμε τι θα κάνουμε με τα πιο δύσκολα θέματα της αθηναϊκής ατζέντας /

κι αυτά έχουν να κάνουν με την πλατεία Ομονοίας (έως πότε θα τιμωρούμαστε με τη σημερινή εικόνα της;), τη μαύρη τρύπα της πλατείας Δικαιοσύνης, τα κίνητρα για την επιστροφή της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, τη συνολική αναβάθμιση της Αθηναϊκής Τριλογίας και τη διαχείριση της διαδρομής από την Πανεπιστημίου μέχρι το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, που σήμερα είναι πηγή μεγάλης ντροπής και μόνο.

Αθήνα
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Για το κομμάτι της παραλιακής δεν έχω άποψη, ας έχουν άποψη οι κάτοικοι εκεί, αλλά σαν κάτοικος κέντρου δεν μπορώ να μη μιλήσω,ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΜΙΑ! Το ρεθινκ παραπέμπει σε συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι θα κανουν τι; από που θα περάσουν όλες αυτές οι ορδές οχημάτων που διασχίζουν το κέντρο; θα κάνουμε αέριο-αυτοκινητόδρομους; γιατί; για να πάει το τραμ στο μουσείο; ΓΙΑΤΙ; Το τραμ αδειο πάει και έρχεται. Προσπαθούμε απεγνωσμένα να δώσουμε έννοια στην ύπαρξη του τραμ αλλα μάταια. Το τραμ ήταν τρικ για να πάρει ψήφους μια κυβέρνηση και λεφτά μια ομάδα εργολάβων.Ωραίες οι μακέτες, αλλά πεζοδρομήστε τα στενά του κεντρου, ολο το κέντρο είναι 50 δρόμοι ευθείες που χρησιμοποιούν χιλιάδες Αθηναίοι κάθε μέρα, και εκατοντάδες στενάκια άχρηστα. Ας τα κανουν όλα τα στενάκια πεζοδρομους με πρασινο, και ας αφήσουν τις έρμες τις οδικές αρτηρίες ήσυχες...Και αν ζηλευετε τους τεράστιους πεζοδρομους ευρωπαϊκών χωρών, θυμηθείτε ότι χτίστηκαν όχι πάντα εκεί που ήταν δρόμος, αλλά κυρίως εκεί που ήταν σπίτια.
Πάντως είναι τραγικό πως η Αθήνα ακόμα δεν έχει λύσει τα προβληματά υποδομής της. Μιλάμε για την πρωτευουσα μιας χώρας που βασική της βιομηχανία είναι ο τουρισμός.
δε θεωρώ πως η υπόθεση της Πανεπιστημίου είναι ένα φιάσκο, απλά καλύφθηκε με φανταχτερά λαμπάκια και με μια μεγάλη επιγραφή. Σε παρόμοια έργα τέτοιου μεγέθους στο εξωτερικό, γίνεται δημόσιος διάλογος, και στο γενικό πλάνο γίνονται τροποποιήσεις έτσι ώστε και ο καθημερινός χρήστης να έχει λόγο στο πως θα μεταλλαχτεί το έργο για να καλυτερέψει την καθημερινότητα του. Ένα απο τα βασικά μείον του συγκεκριμένου έργου, το οποίο και τελικά αποτελεί ενα σημαντικό λόγο για την θέση αυτων που είναι εναντόν του, είναι οτι τελικά η πανεπιστημίου θα χάσει μόνο την κίνηση των Ι.Χ αυτοκινήτων, (λες και ο έλληνας αν δει δρόμο δε θα μπεί) και θα παραμείνει η κίνηση ταξι, φορτηγων για παραδόσεις, εκαβ, αστυνομίας κτλ. Φυσικά αν σε αυτό προσθέσεις και την διπλή γραμμή του τραμ, χρήση πεζοδρομίων απο καφέ, τότε ουσιαστικά μένει πολύ λιγότερος χώρος για τον πεζό, και σίγουρα πού λιγότερος χωρος πρασίνου, αφου θα χρειαστεί να αποξυλωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι του υπάρχοντος πράσινου και να φυτευτεί πιο νέο. Ωραίες οι μακέτες, οι εκθέσεις και τα φανταστιά πρόμο, αλλά υπάρχουν πολυ περισσότερα προβλήματα που πρέπει να λυθούν απο αυτά που τελικά θεωρητικά λύνονται. Σε σχέση με τα έργα του φαληρικού όρμου , συμφωνώ ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα, διότι δε γίνεται να παραμεινει ανεκμετάλευτο αυτο το φοβερό άνοιγμα της πόλης στη θάλασσα. Μετά το τεράστιο φίασκο πώλησης του παλαιου αεροδρομίου για ένα κομμάτι ψωμί, και τα μηδαμινά έσοδα που αυτο θα προσφέρει, ας μη μείνει και η υπόλοιπη παραλία ένα μαυρο χάλι.
Συμφωνώ πως το έργο λίγο πολύ ανακοινώθηκε στους πολίτες χώρις ουσιαστικά να γίνει κουβέντα προηγουμένος αλλά βλέποντας τα σχέδια και διαβάζοντας τις μελέτες που έχουν γίνει για το έργο δεν θα έβγαζα αυτά τα συμπεράσματα. Το rethink όσο και αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε, γιατί είμαστε συνηθισμενοι στην προχειρότητα, είναι πραγματικά πολύ μελετημένο και προσεγμένο ως προς την δομή του. Πιστεύω πως αν ποτέ γίνει θα είναι προς το συμφέρον της πόλης και των πολιτών.Τώρα τα σχόλια περί φίασκου για το ελληνικο τα αφήνω ασχολίαστα. Μιλάμε για επένδυση 2,1 δις ευρώ (η μεγαλύτερη αυτη την στιγμή στην χώρα) που θα δημιουργήσει 50.000 θέσεις εργασιας την περιοδο της κατασκευής του, θα προσφέρει +1,2% στο ΑΕΠ της χώρας σε ετήσια βάση ώς το 2025, τα έσοδα για το δημόσιο απο ΦΠΑ και λοιπούς φόρους θα είναι 2 δις ευρώ (οταν το έργο θα είναι σε περίοδο πλήρους λειτουργίας) και ας μην μιλήσουμε για τον κόσμο που θα προσελκύσει απο ξένες χώρες που θα δώσουν ζωή όχι μόνο στο ελληνικό αλλα και στις γύρω περιοχές. Επίσης θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο πάρκο στα Βαλκάνια περίπου 4.000 στρεμάτων.
Ολα τα ξερετε, κε/κα παν εξτρα. Η Πανεπιστημιου δε συζητηθηκε και δεν εγινε διαλογος? Μα που εισασταν ολα αυτα τα χρονια που το Ιδρυμα Ωναση εκανε παρουσαισεις και συζητησεις σε Στεγες, στοες Βιβλιου, Μεγαρα, ΜΜΕ, κλπ? Και το Ελληνικο, τι κριμα που το πουλησανε για ενα κομματι ψωμι (που θα φερει τη μεγαλυτερη επενδυση σε ολη την Ευρωπη) και δεν το καναμε λαχανοκηπο οπως ηθελαν μερικοι επαναστατες...
Κύριε Σπυρίδον και κυρία Smaug ... οτι το ελληνικό χαρίστηκε για ούτε ενα δις ευρώ, όταν το Ταιπεδ διατυμπάνιζε έσοδα 5 δις και σαν minimum τιμής το ΤΕΕ δίνει αξία 3 δις, τότε μάλλον δεν είμαι καλός στα μαθηματικά... σνεχίζοντας στα μεγαλεία των καταπλητκικών βίντεο προβολής αξίζει να σημειωθεί ότι η Λαμδα development, μοναδικός παίκτης του παιχνιδιού, θα δώσει σαν προκαταβολή μόνο το 30% του συνολικού κόστους και θα αποπληρώσει σε βάθος 10ετίας, αι φυσικά μη ξεχάσουμε βάσει του άρθρου 42 του νόμου 3943/2011, η Lamda Development απαλλάσσεται από την καταβολή οποιουδήποτε φόρου σχετίζεται με την εκμετάλλευση και ιδιοκτησία της έκτασης που πωλείται... άρα μάλλον ενα μικρό βρώμικο παιχνίδι παίζεται εκεί.. να μην αναλύσω για το μήκος της παραλίας που θα είναι ανοικτή στο κοινό 1χλμ, μη σηζητήσουμε για την ρύτρα υπογειοποίησης της ποσειδώνος σε όλο το μήκος του παλαιού αεροδρομίου, κόστος το οποίο όλοι μας θα πληρώσουμε απο την τσέπη μας.. ¨οπως φάινεται μάλλον λαϊκίζω ... Επιστρέφοντας στα της Πανεπιστημίου, έχει γίνει μια φοβερή μελέτη, θα συμφωνήσω, η τελική μορφή της όμως δυστυχώς δε λύνει προβλήματα. ίσα ίσα που δημιουργεί ακόμη πιο πολλά !
Αγαπητε/τη παν εξτρα, ο κος/κα smaug σας απαντησε λεπτομερως. Αν προτιμουσατε το Ελληνικο οπως ηταν, ρημαγμενο τα τελευταια 15 χρονια η λαχανοκηπο, δικαιωμα σας. Ευτυχως, η χωρα κανει αλλες επιλογες. Θα τα ξαναπουμε στα επομενα 15 χρονια, οταν η μεγαλυτερη επενδυση της Ευρωπης θα αποδιδει καρπους. Αλλα τοτε, μπορει ακομη και να εργαζεσθε εκει και να μη θυμασθε πολλα απο τα επαναστατικα σας νιατα...!
Η τελευταία παράγραφος του άρθρου ήταν η ολοκληρωμένη πρόταση του Rethink Athens. Λογικά, ο σχεδιασμός της πρότασης είχε και την απαραίτητη επίβλεψη - έγκριση από συγκοινωνιολόγους. Και τα δύο έργα είναι απαραίτητα! Μία ολοκληρωμένη πρόταση για όλους (κάτοικοι, επισκέπτες, επιχειρηματίες). Μεγάλη απογοήτευση για κάτι που προωθήθηκε τόσο έντονα να το εγκαταλείψουμε τόσο γρήγορα. Φιάσκο, μιζέρια και φτώχεια.