Παλαγγιά: Κοινός θνητός στον τάφο

Παλαγγιά: Κοινός θνητός στον τάφο Facebook Twitter
11

Αμφισβητεί με νέα δήλωση της η καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Ολγας Παλαγγιά, τη σημαντικότητα του νεκρού, ο σκελετός του οποίου βρέθηκε στην Αμφίπολη.

Μιλώντας στον Σκάι, η κ. Παλαγγιά εκτίμησε ότι πρόκειται για έναν κοινό θνητό ενώ δήλωσε ότι ο τάφος δεν έχει καμία σχέση με τον Αλέξανδρο και τους στρατηγούς. Όπως είπε, είναι πιθανόν να πρόκειται για κάποιον πολίτη του τέλους του 4ου ή και 3ου π.Χ. αιώνα. «Δεν είναι και τόσο σπουδαίος ο συγκεκριμένος τάφος, έχουν βρεθεί και άλλοι ανάλογοι και μάλιστα στην ίδια την Αμφίπολη» είπε η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και επεσήμανε πάντως ότι «στην αρχή έβαλαν πολλούς νεκρούς στον τάφο. Μετά δεν μπορούσαν να βάλουν άλλους και έσκαψαν παρακάτω - όπου βρέθηκε ο κιβωτιόσχημος».

11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

9 σχόλια
Να πει και ένας άσχετος αλλά με μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία την άποψη τουΕίτε η κατασκευή προοριζόταν για κάποιον πολύ μεγάλο που ποτέ δεν γύρισε στην μακεδονία και χώσανε κάποιον άκυροΕίτε (το πιθανότερο) ήταν μια απίστευτα πολυτελής ταφή απο την οποία δεν έμεινε τίποτα λόγω τυμβορύχων
Με αφορμή όλο αυτό έψαξα για την κ. Παλαγγιά.http://archaeology.arch.uoa.gr/dep_members/dep_palaggia.htmΑπ' ό,τι φαίνεται έχει να δημοσιεύσει από το 2003 (εκτός αν η ιστοσελίδα έχει να ανανεωθεί από το 2003).Ο επιστημονικός διάλογος γίνεται με δημοσιεύσεις όχι με δηλώσεις στα πρωινάδικα.Και παρεμπιπτόντως οι περισσότερες είναι στο εξωτερικό. Χόμπυ της είναι το ΕΚΠΑ;
Να πω μια απλή απορία ενός ανθρώπου που δεν έχει καμιά σχέση με την αρχαιολογία; Αν τους κοινούς θνητούς στην αρχαία Μακεδονία τους έβαζαν σε τέτοιους τάφους τους βασιλείς και τους στρατηγούς που στο καλό τους έβαζαν;
Α μπα; Τελικά δεν είναι ηρώο των ρωμαϊκών χρόνων που βαπτίστηκε εσπευσμένα μακεδονικός τάφος για πολιτικές σκοπιμότητες; Και καλά η κυρία έχει προφανώς τους στόχους και τα κίνητρά της, εσείς γιατί της δίνετε τέτοια έκταση;; Ξέρω, ξέρω, για να "προάγετε τον επιστημονικό διάλογο"...
Καλά, αυτή δεν έλεγε ότι ο τάφος είναι ρωμαϊκός;;; Τώρα "πρόκειται για κάποιον πολίτη του τέλους του 4ου ή και 3ου π.Χ. αιώνα"; Υπήρχαν Ρωμαίοι τότε στην Μακεδονία και δεν το ξέρω;Όταν θα αμφισβητείται η αξιοπιστία της ξανά, θα διαμαρτύρεται ότι την "φιμώνουν".Αρε 140, την πατήσατε άσχημα με την δήλωση στήριξής της. Για άλλο υπογράφατε, αλλιώς χρησιμοποιήθηκε, αλλιώς το εξέλαβε ο κόσμος και τώρα έρχεται η ίδια να κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα, τόσο για αυτήν όσο και για εσάς.
Πρώτα έκοβε το κεφάλι της ότι είναι εποχής πολύ μεταγενέστερης από εκείνη για την οποία έκανα λόγο οι αρχαιολόγοι που εργάζονταν επιτόπου. Τώρα που αυτό δείχνει να διαψεύδεται, δηλώνει σχεδόν βέβαιη (η βεβαιότητα και όχι η πιθανολογία είναι που μου τη δίνει) ότι ο νεκρός είναι... συνηθισμένος, με ύφος 'σιγά το εύρημα μωρέ, άλλη καμιά δε γέννησε, μόνο η Μαριώ το Γιάννη'.Επειδή πολλοί σχολιαστές κόπτονται για την επιστημονική επάρκεια της συγκεκριμένης καθηγήτριας, και δείχνουν σχετικότεροι από εμένα, διόλου δεν σκοπεύω να αμφισβητήσω τις ικανότητές της.Στη γειτονιά μου αυτό δεν το αποκαλούμε επιστημονική ανεπάρκεια, το αποκαλούμε κόμπλεξ.