«Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ονομάζεται καλλιτέχνης σήμερα. Είμαστε επιχειρηματίες. Είμαστε έμποροι.»

«Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ονομάζεται καλλιτέχνης σήμερα. Είμαστε επιχειρηματίες. Είμαστε έμποροι.» Facebook Twitter
Ο Marlon Brando με τον γιο του Κρίστιαν, πάνω, και έναν φίλο στην Ταϊτή τη δεκαετία του 1970.
0

Στη συνέντευξη που έδωσε το 1979 στο Playboy, ο Μάρλον Μπράντο τα έβαλε με τον ίδιο του το μύθο. Μίλησε με περιφρόνηση για τη φτηνή μυθολογία που τον ακολουθεί, σάρκασε το καλοστημένο εμπόριο της δημοσιότητας του, και θέλησε να δείξει, με κάθε τρόπο, ότι είναι ένας απλός, συνηθισμένος άνθρωπος, που έχει γίνει, ερήμην του, η καραμέλα των μαζικών μέσων.

 

Δεν είχε όμως αντιληφθεί ότι η «εικόνα» του είναι πολύ πιο δυνατή από την πραγματική ζωή του. Ότι μπορεί να σοβαρεύτηκε γερνώντας, να ασχολείται τώρα με τους ινδιάνους, τους μαύρους, τους περιθωριακούς -όμως για πάντα έμεινε στα μάτια του κόσμου ένας ωραίος κι άξεστος Πολωνός, ένας «παράνομος»― the wild-one. Δεν είχε αντιληφθεί ότι οι ζωντανοί ασυνείδητα τον απομακρύνουν από κοντά τους για να μπορέσουν να τον λατρέψουν θερμότερα -σαν τον αρχαίο γιαπωνέζικο θρύλο που λέει ότι όσοι γεννιούνται χαρισματικοί και όμορφοι οφείλουν να πεθαίνουν νέοι, για να δουλεύεται ανενόχλητα μες στο μυαλό ο μύθος τους. 

 

Έτσι η αγανακτισμένη του συνέντευξη αντί ν’ αποδυναμώσει το μύθο του, τον έκανε ακόμα ισχυρότερο γιατί θεωρήθηκε απόδειξη της αυθεντικότητας του. Είχε διαρκέσει 20 ώρες στην ιδιόκτητη ατόλη του Μπράντο, την Τετιαρόα της Αϊτής όπου διέμενε μόνιμα, αναφέρθηκε σε πολυάριθμα θέματα με πρωτοφανή οξύτητα, και θεωρείται ήδη κλασική στην ιστορία των συνεντεύξεων. Δημοσιεύουμε λίγα σκόρπια αποσπάσματα, να πάρετε μια γεύση.

―Kείμενο και μετάφραση για το LIFO.gr: Πωλίν Κόκλα

 

«Οι άνθρωποι έχουν εσωτερικεύσει την προκατάληψη, έχουν μαζεμένο μίσος σ' ένα πολύ θωρακισμένο μέρος του μυαλού τους που δεν θέλουν να το δουν να νικιέται από τη λογική.»

 

«Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ονομάζεται καλλιτέχνης σήμερα. Είμαστε επιχειρηματίες. Είμαστε έμποροι.» Facebook Twitter
Ο Μπραντο στην Tetiaroa.

 

ΜΠΡΑΝΤΟ: Ξέρω ότι η συνέντευξη θα πετύχει αν γίνει λίγο πιο προβοκατόρικη κι εξομολογητική -αν βάλουμε το δάχτυλο επί τον τύπο των ήλων του πραγματικού Μπράντο -τι πραγματικά σκέφτεται, και όλα αυτά. Αλλά δεν πρόκειται να προσπέσω στα  πόδια του αμερικάνικου κοινού και να το προσκαλέσω μέσα στην ψυχή μου. Η ψυχή μου είναι ιδιωτικός χώρος. Και νιώθω μια αγανάκτηση από το γεγονός ότι ζω σ’ ένα σύστημα που μ’ αναγκάζει να συμπεριφέρομαι έτσι. Βλέπω τον εαυτό μου να κάνει παραχωρήσεις, γιατί κανονικά εγώ ποτέ δεν θα κουβέντιαζα γι’ αυτά που με ρωτάς -είναι φλυαρίες. Δεν είναι ενδιαφέροντα ή σημαντικά -δεν έχουν καμία σχέση με τη ζωή μας. Είναι αέρας κοπανιστός. Νομίζω ότι το θέμα των Ινδιάνων είναι αρκετά ενδιαφέρον, ώστε να μη χρειάζεται να μιλήσουμε για τίποτε άλλο.

 

― Μπορεί να σας παθιάζει η υπόθεση των Ινδιάνων, αλλά η ειδικότητα για την οποία είστε κατάλληλος να μιλήσετε είναι η ηθοποιία. 

- Βγαίνω από τα ρούχα μου όταν σκέφτομαι ότι οι άνθρωποι που σε συναντούν, συναντούν κάποιον μαλάκα του σινεμά, αντί για ένα πρόσωπο -κάποιον που έχει μια άποψη ή μια ανύποπτη ζωή, ή ενδιαφέρεται για άλλα πράγματα. Αυτή η ηλίθια πλευρά της ζωής σου, πρέπει να μπαίνει πριν από όλα σαν να ήταν αυτή που έχει τη μεγαλύτερη σημασία. 

 

― Μα μια συνέντευξη αποκλειστικά για τους Ινδιάνους θα γινόταν πληκτική… Γιατί δεν θίγουμε και θέματα που δεν είναι σοβαρά, αλλά είναι σαφώς ενδιαφέροντα- σαν το γεγονός, επί παραδείγματι, ότι μια φιλοδοξία της Μέριλιν Μονρόε ήταν να παίξει Λαίδη Μάκβεθ στον «Μάκβεθ» σας;

Δεν ξέρω πως ν’ απαντήσω σ’ αυτή την ερώτηση. (Κοροϊδευτικά) «Αχ, δεν ήξερα ότι η Μέριλιν με είχε σε τέτοια υπόληψη.. ήταν αξιόλογη ηθοποιός, σίγουρα θα το απολάμβανα!». Δεν ξέρω ν’ απαντώ έτσι. Σκυλοβαριέμαι.

 

― Σας ενδιαφέρει αυτό που της συνέβη;

Όχι δεν θέλω να μιλήσω γι’ αυτό- θα ήταν φλυαρία, κουτσομπολιό, μαλακία… Θα ήταν σαν να πυροβολώ ένα φάντασμα. «Η άποψη του Μάρλον Μπράντο για το θάνατο της Μέριλιν Μονρόε»! Είναι αποκρουστικό. Αυτά που είπε για μένα και αυτά που θα πω γι’ αυτήν - όλα, καταλήγουν να γίνονται τιποτένια.

 

― Είπατε κάποτε ότι τον περισσότερο χρόνο της καριέρας σας προσπαθούσατε να καταλάβετε τι πραγματικά θέλετε να κάνετε;

«Είπατε κάποτε»! Θα πρέπει να βγει ένα εγχειρίδιο για όσους παίρνουν συνεντεύξεις που να λέει: «Ποτέ μη λέτε "είπατε κάποτε" γιατί έτσι θα φανεί ότι αυτό που είπωθηκε δεν είναι αληθινό»… Το θέμα είναι ότι πράγματι το είπα αυτό. Για πολύ καιρό δεν είχα ιδέα τι πραγματικά θέλω να κάνω. 

 

― Και δεν νιώθατε ότι η ηθοποιία έχει κάποια αξία; Ή δεν σας γέμιζε αρκετά;

Υπάρχει ένας μεγάλο πρόβλημα στο θέμα της ηθοποιίας: δεν μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Ο καθένας είναι ηθοποιός! Ο καθένας έχει δοκιμαστεί κάποια στιγμή, όταν σκέφτεται κάτι ή νιώθει κάτι που δεν το δείχνει. Αυτό είναι ηθοποιία! Ο Σο είχε πει ότι το να σκέφτεσαι είναι η μεγαλύτερη ανθρώπινη προσπάθεια, αλλά εγώ θα ‘λεγα ότι είναι το να αισθάνεσαι. Το ν’ αφήνεις τον εαυτό σου να αισθάνεται πράγματα -να αισθάνεται την αγάπη ή την αγανάκτηση, το μίσος, την οργή… Είναι πολύ δύσκολο στους ανθρώπους να αντικρίσουν κατάμουτρα τον εαυτό τους. Κρύβεις αυτό που σκέφτεσαι, αυτό που αισθάνεσαι, δεν θέλεις να φέρεις τον άλλο σε δύσκολη θέση, είτε θέλεις να τον φέρεις. Δεν θες να τους δείξεις ότι τους μισείς! Θα πληγωνόταν η περηφάνια σου αν μάθαιναν ότι πειράχτηκες από αυτά που είπαν για σένα. Είτε κρύβεις μια «μικρή» πλευρά του εαυτού σου, την περήφανη ή τη μοχθηρή ή την ευαίσθητη, και υποκρίνεσαι ότι όλα πάνε καλά. «Γεια σου! Τι κάνεις;» Οι άνθρωποι σε κοιτάνε και συ έχεις ωραίο παρουσιαστικό. «Και θα ετοιμάσω ένα πρόσωπο/ τα πρόσωπα που συναντώ να συναντήσει».

 

Έτσι παίζουμε όλοι. Η μόνη διαφορά ανάμεσα σ’ έναν επαγγελματία ηθοποιό κι έναν ηθοποιό στην καθημερινή ζωή είναι ότι ο επαγγελματίας έχει συνείδηση αυτού του πράγματος -μερικοί τουλάχιστον- και πληρώνεται γι αυτό. Αλλά, κι οι άνθρωποι στην πραγματική ζωή πληρώνονται για να υποκρίνονται επίσης.

 

«Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ονομάζεται καλλιτέχνης σήμερα. Είμαστε επιχειρηματίες. Είμαστε έμποροι.» Facebook Twitter
Με την κόρη του Τσεγιέν στην Ταϊτή

 

«Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να ονομάζεται καλλιτέχνης σήμερα. Είμαστε επιχειρηματίες. Είμαστε έμποροι.» Facebook Twitter
Η ιδιόκτητη ατόλη του Μπράντο, Tetiaroa. Εδώ δόθηκε η συνέντευξη του Playboy.

 

― Τι θα λέγατε για την ηθοποιία σαν μορφή τέχνης; 

Κατά βάθος ξέρεις πολύ καλά ότι οι ηθοποιοί δεν είναι καλλιτέχνες.

 

― Μα υπάρχουν φορές, όταν μπορέσεις να «αιχμαλωτίσεις» στιγμές σ’ ένα φιλμ ή μια παράσταση που αποτυπώνονται στη μνήμη, που έχουν σημασία.

Και μια πόρνη μπορεί να αιχμαλωτίσει μια στιγμή! Μια πόρνη μπορεί να σου δώσει στιγμές τέτοιας διέγερσης και έμπνευσης και να σε κάνει να πιστέψεις ότι η Έκσταση έφτασε με την πτήση των 2 -χωρίς να είναι έτσι αναγκαστικά. 

 

― Θεωρείς κάποιους τους επαγγέλματός σου καλλιτέχνες;

Όχι.

 

― Κανέναν απολύτως;

Κανέναν… Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί σήμερα τη λέξη «τέχνη». Δεν υπάρχουν καλλιτέχνες. Είμαστε επιχειρηματίες. Είμαστε έμποροι.

 

― Μπορούν οι τραγουδιστές να γίνουν καλλιτέχνες;

(Μεγάλη παύση) Όχι.

 

― Οι τραγουδοποιοί; Ο Κόουλ Πόρτερ; Ο Χάρολντ Αρλεν;

Ο Σέξπιρ είναι ένας τραγουδοποιός -έγραψε πολλά τραγούδια. Ναι, υποθέτω κάθε δημιουργική σύνθεση είναι τέχνη. Αλλά το φτηναίνεις λιγάκι. Δεν μπορείς να πεις τους Ρόλινγκ Στόουνς καλλιτέχνες! Άκουσα κάποιον να τους συγκρίνει -ή τους Μπιτλς- με τον Μπαχ. Ισχυριζόταν ότι δημιούργησαν κάτι τόσο ανθεκτικό, ότι δημιούργησαν κάτι τόσο ανθεκτικό και σημαντικό όσο ο Μπαχ, ο Χάιντν, ο Μότσαρτ και ο Σούμπερτ. Μισώ το ροκ εν ρολ. Είναι άσχημο. Μου άρεσε όταν το είχαν οι μαύροι το 1927.

 

― Όταν το λέγαν τζαζ;

Όχι, το λέγαν ροκ εν ρολ.

 

― Είχα την εντύπωση ότι ο Αλαν Φριντ εφηύρε τη νέα λέξη στη δεκαετία του ’50.

Δεν είναι καινούργια φράση. Το ροκ εν ρολ είναι παλιό όσο η γενειάδα του Μωυσέως.

 

― Είχατε καμιά ανάμιξή στο κίνημα της Γυναικείας Απελευθέρωσης;

Όχι

 

― Για ποιό λόγο νομίζετε ότι μερικές πολιτείες δεν εξισώνουν νομοθετικά τις γυναίκες με τους άντρες;

Γιατί οι άνθρωποι μισούν τους μαύρους; Γιατί οι άνθρωποι κάνουν διακρίσεις εις βάρος των Ινδιάνων; Γιατί το κράτος αναφέρεται στο Κίνημα των Ινδιάνων σαν να μιλάει για κολόπαιδα; Οι άνθρωποι έχουν ασυνείδητους φόβους και ανησυχίες -ενοχή ίσως- και κολλάνε στο ελάττωμα του κάθε πράγματος. Οι άνθρωποι έχουν εσωτερικεύσει την προκατάληψη, έχουν μαζεμένο μίσος σ’ ένα πολύ θωρακισμένο μέρος του μυαλού τους που δεν θέλουν να το δουν να νικιέται από τη λογική.

 

― Τι περιοδικά διαβάζετε;

Scientific American, Science Digest, The New York Review of Books, The Co Evolution Quarterly.

 

― Και βιβλία;

Κάποτε διάβαζα ένα σωρό. Κάποια στιγμή κατάλαβα ότι είμαι γεμάτος πληροφορίες και άδειος από γνώση. Δεν μπορούσα να μάθω πράγματα απ’ το διάβασμα… Το θέμα είναι γιατί διαβάζει κανένας. Αν διαβάζει για να δραπετεύσει από την πραγματικότητα -εντάξει, είναι σαν να παίρνει πρέζα, δεν έχει νόημα. Είναι ένα είδος προσβολής του εαυτού σου. Σαν τις σύγχρονες συζητήσεις που χρησιμεύουν στο να κρατάει κανείς τις αποστάσεις του απ’ τον άλλον -γιατί η σιωπή και το κενό τρομάζει τους περισσότερους ανθρώπους. 

 

― Ποιος θα θέλατε να είστε αν μπορούσατε να διαλέξετε την περίοδο της ιστορίας που θα ζήσετε;

Νομίζω ότι θα ‘θελα να είμαι ένας άνθρωπος των σπηλαίων -ένας νεολιθικός άνθρωπος. Θα είχε πλάκα να δω ποιος ήταν ο κοινός παρανομαστής της ανθρώπινης ύπαρξης προτού αρχίσει να χάνει την ώρα της με ασήμαντα πράγματα.

 

― Φοβάστε το θάνατο;

«Απ΄όλα τα μυστήρια που έχω ως τώρα ακούσει/σε μένα πιο παράξενο είναι ότι άνθρωποι θα ‘πρεπε να φοβούνται/βλέποντας πως ο θάνατος-ένα αναγκαίο τέλος- θα έρθει, όταν θα ΄ρθει…»

Retronaut
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο χορευταράς Τομ Χίντλστον στο «Η ζωή του Τσακ» και 8 ακόμα λόγοι να πας σινεμά

Οθόνες / Οι φιγούρες του Τομ Χίντλστον και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ