ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Ο αναχωρητής ζωγράφος Γιάννης Κυριαζής

Facebook Twitter
1

Ο Γιάννης Κυριαζής ως έφηβος πρόλαβε και δούλεψε στα κλαμπ της Πλάκας,  σε μια εποχή που έσφυζε από νυχτερινή ζωή και κραιπάλη, ερωτισμό και κέφι. Στα είκοσι έφυγε για να οργώσει την Ευρώπη: Άμστερνταμ, Βερολίνο, πέρα δώθε, δουλειές σε μπαρ, σε καφέ, όπου έβρισκε. Επέστρεψε στην Ελλάδα των ‘80s και βρήκε  την Πλάκα να παρακμάζει. Απέδρασε στα Χανιά για δύο χρόνια, κι από εκεί στο Ηράκλειο όπου για άλλα δέκα μανατζάριζε ένα από τα μεγαλύτερα κλαμπ της πόλης. Για να ισορροπεί από την ένταση της νύχτας, τα πρωινά ζωγράφιζε. Το 1992 ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης που παρουσίασε έργα του στον εκθεσιακό χώρο του βενετσιάνικου κάστρου Κούλες.

Μέχρι που η Κρήτη σταμάτησε να τον γοητεύει, έγινε νησί που πια τον περιόριζε. Πίσω στην Αθήνα, όπου αποφασίζει να αποσυρθεί σε έναν αγροτικό οικισμό στην Αχαΐα. Γύρω φίλοι, πολύ πράσινο, και ζώα. Μόνιμη αφοσίωση, η ζωγραφική.

 

 

Πως έγινε και άφησες πίσω την έντονη ζωή της πόλης, της νύχτας, την κοινωνικότατα που σε διέκρινε για χρόνια;  

Δεν λένε πολλοί «έχω ένα σπίτι στο χωριό κι εκεί θα αποσυρθώ στα γεράματα»; Ε, εγώ ήθελα να το ζήσω αυτό τώρα. Να προλάβω  να το ζήσω αυτό το κομμάτι όσο είμαι ακόμα νέος….

Οπότε, πως είναι να ζεις στην ερημιά;

Πρέπει να τα βρεις με τον εαυτό σου. Να κάνεις πράγματα που να σε ικανοποιούν.

Δεν είναι βασανιστική η μοναξιά ;

Δεν υποφέρω. Μου λείπει, η αλήθεια είναι το φλερτ, ο έρωτας. Φίλους έχω.

Έχεις όλο τον χρόνο να ζωγραφίζεις όμως.

Ναι, και δουλεύω πολλά έργα παράλληλα. Κάνω και κατασκευές τις οποίες πουλάω κι από αυτές ζω.

 

 

 

Ανήκεις, θα λέγαμε, στους «αναχωρητές» που επέλεξαν τη ζωή της υπαίθρου από της πόλης, το φαινόμενο της αποκέντρωσης που έχει πια ενταθεί και λόγω της κρίσης;

Καταρχήν έχω φύγει εδώ και δέκα χρόνια. Αλλά πραγματικά εκνευρίζομαι όταν βλέπω στην τηλεόραση περιπτώσεις  τέτοιες και τους δημοσιογράφους να τις ωραιοποιούν, μιλώντας περί «αποκέντρωσης». Όλοι όσοι φεύγουν από την πόλη, έχουν κεφάλαια για να ξεκινήσουν έναν ξενώνα, μια αμπελουργία. Εγώ έφυγα με το απόλυτο τίποτα. Βούτηξα στα βαθιά. Είπα, ας φύγω και θα δούμε τι θα γίνει…

Έχεις είπες φίλους.

Ναι, ζουν κάποιο καλοί φίλοι κοντά μου. Κι εγώ με τα ζώα μου. Έξι σκυλιά, δώδεκα γάτες, πενήντα κότες και μια γαϊδάρα, τη Σούλα.

Ακούγεται ειδυλλιακά.

Αρκεί να έχεις πράγματα να κάνεις.  Αλλιώς …ούτε στον Παράδεισο δεν αντέχεις μόνος και άπραγος.

Αρχείο
1

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αριστοκρατικά φτωχοί, Ελευθεροτυπία, 1991

Ημερολόγιο / Αριστοκρατικά φτωχοί. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Ελάχιστοι κατέχουν το μυστικό να χρησιμοποιούν το χρήμα επ’ αγαθώ, να το σκορπίζουν απαλά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αλλά ούτε και περιφρόνηση, να το σκορπίζουν όπου θέλουνε αυτοί κι όχι η μόδα
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια