ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στις παραστάσεις ''Γιοι και Κόρες'' και ''να 'ρθω μαζί σου''

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στις παραστάσεις ''Γιοι και Κόρες'' και ''να 'ρθω μαζί σου'' Facebook Twitter
0

Στην Ελλάδα, πρώτα παρεξηγείται η πραγματικότητα. Ύστερα, καταγράφεται ως Ιστορία. Και στο εξής, αποτελεί καθ' εαυτό το θέμα της Τέχνης - ακόμη μία παρεξήγηση: ποια πρέπει να είναι η θέση της Ιστορίας στην Τέχνη.

     Η Τέχνη δεν χρειάζεται την επικαιρότητα. Η τελευταία είναι μονάχα μια παρηγοριά για τον θεατή(θα μιλήσουμε για θέατρο) που δυσκολεύεται να αντιληφθεί ο, τιδήποτε άλλο. «Μου αρέσει, γιατί είναι επίκαιρο», γιατί εύκολα αναγνωρίζω υπονοούμενα στα συμφραζόμενα, γιατί εύκολα μπορώ να σχετιστώ. Η επικαιρότητα στο θέατρο είναι μια ύποπτη ευκολία, ένα προϊόν για τη μάζα, που σαν τέτοιο είναι συχνότατα ακαλαίσθητο.

      Η παράσταση «Γιοι και Κόρες» του Γιάννη Καλαβριανού είναι επίκαιρη, χωρίς να είναι επίκαιρη. Υπογραμμίζω ότι ούτε αυτό είναι στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί, όμως ορισμένες φορές συμβαίνει. Στο έργο, οι ιστορίες των γερόντων εξυπηρετούν τη ζωή, όχι την Ιστορία, όχι την ιδεολογία. Σημειώνουν πως όλες οι ζωές, κάποια στιγμή, σημαδεύονται από την Ιστορία: άλλοι θα μεταναστεύσουν, άλλοι θα ζήσουν πολέμους, άλλοι θα ζήσουν χούντα. Οι περισσότεροι, όμως, θα ζήσουν για να πουν την ιστορία. Θα γεράσουν μέσα στον έρωτα, την αρρώστια, την ευτυχία, την κακοτυχία. Έτσι πάει.

      Από την άλλη, στο «να ΄ρθω μαζί σου» η Αλεξάνδρα Κ* ρισκάρει. Η Ιστορία(history) εμπλέκεται στην ιστορία(story) θαρραλέα: μία δημοσιογράφος δολοφονείται και η Αθήνα του 2013 καίγεται ζωντανή. Στα χέρια της Κ* το έργο δεν κινδυνεύει· σύντομα, πολύ σύντομα, όπως ακριβώς στη ζωή, οι ήρωες ξεχνιούνται: σημασία έχει ο έρωτας, το συνταίριασμα, η αναπάντεχη ευτυχία. Έτσι, ένα έργο που θα μπορούσε να είναι πολιτικό, καταλήγει με αυτόν το σπαραγμό ευτυχίας: «Μ' ακούς; Φιλήθηκα μωρή Αθήνα». Θα μπορούσε κανείς να πει πως έτσι είναι τα σωστά πολιτικά έργα - μπορεί.

       Θέλω να φωνάξω πως περίπου έτσι πρέπει να παίζει θέατρο η Ιστορία. Επίσης, θέλω να συστήσω δύο όμορφες ελληνικές παραστάσεις που μιλούν για την ομορφιά. 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στις παραστάσεις ''Γιοι και Κόρες'' και ''να 'ρθω μαζί σου'' Facebook Twitter
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αριστοκρατικά φτωχοί, Ελευθεροτυπία, 1991

Ημερολόγιο / Αριστοκρατικά φτωχοί. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Ελάχιστοι κατέχουν το μυστικό να χρησιμοποιούν το χρήμα επ’ αγαθώ, να το σκορπίζουν απαλά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αλλά ούτε και περιφρόνηση, να το σκορπίζουν όπου θέλουνε αυτοί κι όχι η μόδα
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ