Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η Ινδία μέσα από σπάνιες φωτογραφίες τα χρόνια της βρετανικής κατοχής

«Κάτω από τον ινδικό ουρανό»: μια έκθεση στην Κοπεγχάγη μας ταξιδεύει σε μια άγνωστη πλευρά της Ινδίας του 19ου αιώνα

Η ξεχωριστή έκθεση με τίτλο "Under Indian Skies" που φιλοξενεί από τον περασμένο Νοέμβριο το μουσείο The David Collection στην Κοπεγχάγη μας ταξιδεύει σε μια άγνωστη πλευρά της Ινδίας του 19ου αιώνα, κυρίως –αλλά όχι αποκλειστικά– μέσα από τα μάτια Ευρωπαίων φωτογράφων. 

 

Η φωτογραφία είχε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην Ινδία στις αρχές της δεκαετίας του 1850, την περίοδο την βρετανικής κυριαρχίας.

 

Με την υπέροχη αρχιτεκτονική, τα εξωτικά τοπία και την ποικιλία λαών και πολιτισμών, η Ινδία πρόσφερε φανταστικά μοτίβα: υπέροχα ισλαμικά παλάτια, τζαμιά και μωσαϊκά μνημεία. Πρίγκιπες, μαχαραγιάδες, υπουργοί και πολεμιστές σε όλη τους τη δόξα.

 

Αποτυπώνεται όμως και μια αφθονία στην καθημερινή ζωή των κοινών ανθρώπων, όπου συναντούσες από οικοδόμους μέχρι γητευτές φιδιών και ελέφαντες να κολυμπούν στον Γάγγη.

 

Οι φωτογραφίες έβγαιναν συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ο βαρύς εξοπλισμός έπρεπε να μεταφερθεί σε απομακρυσμένες περιοχές μέσω δύσβατων δρόμων και τα χημικά στέγνωναν χάρη στην τροπική ζέστη.

 

Στην έκθεση μπορεί επίσης κανείς να δει ντοκουμέντα κατεστραμμένων παλατιών και νεκρών πολεμιστών που υπήρξαν αντίθετοι προς την εξέγερση κατά της βρετανικής κυριαρχίας το 1857-1858.

 

Η εξέγερση ξέσπασε αφού μουσουλμάνοι και ινδουιστές στρατιώτες αναγκάστηκαν από τους Βρετανούς να χρησιμοποιήσουν φυσίγγια που υποτίθεται ότι είχαν αλειφθεί με λίπος από γουρούνια και αγελάδες.

 

Αυτές είναι μερικές από τις πρώτες πολεμικές φωτογραφίες της ιστορίας, οι οποίες στην Ευρώπη χρησίμευαν για την εικονογράφηση εφημερίδων.

 

Donald Horne Macfarlane (Σκωτσέζος, 1830-1904), Ελέφαντες κάνουν το μπάνιο τους, 1862. © The David Collection
Donald Horne Macfarlane (Σκωτσέζος, 1830-1904), Ελέφαντες κάνουν το μπάνιο τους, 1862. © The David Collection

 

Οι φωτογραφίες έβγαιναν συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ο βαρύς εξοπλισμός έπρεπε να μεταφερθεί σε απομακρυσμένες περιοχές μέσω δύσβατων δρόμων και τα χημικά στέγνωναν χάρη στην τροπική ζέστη. 

 

Η έκθεση μαρτυρεί τις ανταλλαγές και τον ανταγωνισμό μεταξύ των ερασιτεχνών και των επαγγελματιών φωτογράφων των οποίων τα στούντιο εμφανίστηκαν σε αναρίθμητες τοποθεσίες στην Ινδία μέχρι το 1900.

 

Οι φωτογραφίες δείχνουν επίσης πως υπήρχε μια λεπτή ισορροπία μεταξύ τεκμηρίωσης και δημιουργικής τέχνης. Τα πάνω από 80 έργα στην έκθεση είναι δανεισμένα από την ίδια ιδιωτική συλλογή.

 

Ο κατάλογος της έκθεσης γράφτηκε από τον Βρετανό ιστορικό φωτογραφίας John Falconer, ο οποίος για πολλά χρόνια ήταν υπεύθυνος για τις συλλογές φωτογραφιών στα ινδικά και ανατολικά τμήματα της Βρετανικής Βιβλιοθήκης.

 

Είναι ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στον κόσμο σε αυτό τον τομέα και ο κατάλογός του παρέχει μια λεπτομερή περιγραφή της Ινδίας του 19ου αιώνα, όπως την είδαν οι φωτογράφοι της εποχής.

 

Samuel Bourne (Άγγλος, 1834-1912),  Alai Darwaza στο Qutb, Δελχί, περ. 1864 © The David Collection
Samuel Bourne (Άγγλος, 1834-1912), Alai Darwaza στο Qutb, Δελχί, περ. 1864 © The David Collection

 

Willoughby Wallace Hooper. Dyers, 1870s. © The David Collection
Willoughby Wallace Hooper. Dyers, 1870s. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Θέα από την είσοδο του τάφου του Άκμπαρ, Σικάντρα, δεκαετία 1870. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Θέα από την είσοδο του τάφου του Άκμπαρ, Σικάντρα, δεκαετία 1870. © The David Collection

 

Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Η αυλή του Sikandarbagh,1858. © The David Collection
Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Η αυλή του Sikandarbagh,1858. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Το Ταζ Μαχάλ από τον βορρά, Άγκρα, δεκαετία 1870. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Το Ταζ Μαχάλ από τον βορρά, Άγκρα, δεκαετία 1870. © The David Collection

 

Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Το παλάτι Chattar Manzil και η βάρκα King of Oudh σε σχήμα ψαριού, 1858. © The David Collection
Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Το παλάτι Chattar Manzil και η βάρκα King of Oudh σε σχήμα ψαριού, 1858. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Appah Sahib Augriah, Mahratta, Sirdar and relative of Scindia c. 1859 © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Appah Sahib Augriah, Mahratta, Sirdar and relative of Scindia c. 1859 © The David Collection

 

R.K. Brothers, Ηγετική ομάδα, πιθανώς από το Bikaner, περ. 1900. © The David Collection
R.K. Brothers, Ηγετική ομάδα, πιθανώς από το Bikaner, περ. 1900. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο νεαρής Ινδής, δεκαετία 1870. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο νεαρής Ινδής, δεκαετία 1870. © The David Collection

 

Felice Beato, Tζαμί στο Red Fort, Δελχί, 1858. © The David Collection
Felice Beato, Tζαμί στο Red Fort, Δελχί, 1858. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο πρίγκιπα με πανοπλία, 1866. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο πρίγκιπα με πανοπλία, 1866. © The David Collection

 

Robert (1818-1872) και Harriet (1827-1907) Tytler, Θέα στο Ταζ Μαχάλ, Άγκρα, 1858 © The David Collection
Robert (1818-1872) και Harriet (1827-1907) Tytler, Θέα στο Ταζ Μαχάλ, Άγκρα, 1858 © The David Collection

 

Johnston και Hoffmann (Καλκούτα, 1882-1950s), P. Johnston (Μεγ. Βρετανία, πέθανε 1891)
Theodore Hoffmann (Γερμανία; 1883 /1887 – Ινδία; 1921), Πορτρέτο νέου πρίγκηπα, περ. 1900 © The David Collection
Johnston και Hoffmann (Καλκούτα, 1882-1950s), P. Johnston (Μεγ. Βρετανία, πέθανε 1891) Theodore Hoffmann (Γερμανία; 1883 /1887 – Ινδία; 1921), Πορτρέτο νέου πρίγκηπα, περ. 1900 © The David Collection

 

Lala Deen Dayal (Ινδός, 1844-1905), Ο μιναρές Char, Hyderabad, δεκαετία 1880 © The David Collection
Lala Deen Dayal (Ινδός, 1844-1905), Ο μιναρές Char, Hyderabad, δεκαετία 1880 © The David Collection

 

Meadows Taylor (1808-76) και James Fergusson (1808-1886), Αρχιτεκτονική στο Beejapoor, Λονδίνο, 1866
Meadows Taylor (1808-76) και James Fergusson (1808-1886), Αρχιτεκτονική στο Beejapoor, Λονδίνο, 1866

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αρχαίοι ναοί του σεξ στην Ινδία επιβιώνουν σε ένα άκρως πουριτανικό περιβάλλον
Ερωτικά γλυπτά σε κάθε πιθανή στάση απηχούν μια εποχή σεξουαλικής ελευθεριότητας που δεν υπάρχει πια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εξέλιξη των οικιακών υπολογιστών μέσα από φωτογραφίες
«Home Computers»: Ένα βιβλίο που μας πηγαίνει στις πρώτες μέρες των οικιακών υπολογιστών, από τη δεκαετία του ’70 έως τα 90s.
Ο Τσαρούχης στην εποχή του Instagram: Το #MuseumChallenge της φωτογράφου Δανάης Ίσαρη
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο Δανάη Ίσαρη, με αφορμή το εξαιρετικό museum challenge που δημιούργησε αποκλειστικά για τη LiFO, συμμετέχοντας στο μεγαλύτερο διαδραστικό viral της καραντίνας.
Μαζεύοντας ήλιο στο Λονδίνο του lockdown
Το Λονδίνο έχει εξαιρετική ηλιοφάνεια εν μέσω lockdown και οι κάτοικοί του το εκμεταλλεύονται όπως μπορούν. Mια φωτογράφος το εκμεταλλεύτηκε επίσης.
Σπάνιες φωτογραφίες της Λένι Ρίφενσταλ στην Αρχαία Ολυμπία
Όταν κατασκεύαζε το ναζιστικό της έπος Olympia, το οποίο δεκαετίες μετά εξακολουθεί να προκαλεί συζητήσεις.
Τουρίστες στην Ακρόπολη τα καλοκαίρια των '80s
Καλοκαιρινές φωτογραφίες από τις αρχές της δεκαετίας του '80 του Tod Papageorge.
 Οι Beastie Boys στα ένδοξα ‘90s με τον φακό του κολλητού τους Spike Jonze
The chain. Διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας (11 – 18 Μαΐου)
Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη: 32 φωτογράφοι "για να νικήσει η ζωή"
Νικ Μπραντ. «Αυτός ο άδειος κόσμος»
Και η όλο και πιο μόνη ανθρωπότητα
Αντώνης Λαγκαδάς. 'Ενας Σαντορινιός κοσμοπολίτης φωτογράφος.
Tοπία, μορφές και δρώμενα 1890-1916
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Απόκοσμη Πρωτομαγιά στην Καλαμαριά
"καὶ ἔκραξεν ἐν ἰσχυρᾷ φωνῇ λέγων· ἔπεσεν ἔπεσεν Βαβυλὼν ἡ μεγάλη"
Οι αντάρτες της αισθητικής στη Βέροια
H φωτογράφος Κωνσταντία Μαζαράκη φωτογραφίζει τις πιο αυθεντικές μορφές της Βέροιας με ευαισθησία και θαυμασμό.
Ένας φωτογράφος καταγράφει τη ζωή των Αθηναίων στην καραντίνα
Ο Γιώργος Μακρής κάνει μία φωτογραφική και κινηματογραφική καταγραφή των ανθρώπων σε κατ' οίκον απομόνωση κατά την διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στην Αθήνα
 Το συναρπαστικό πορτρέτο της νεότητας μέσα από τον φακό του Joseph Szabo
Η ευαισθησία, η ομορφιά και η αμφιθυμία της νεότητας σε μία εξαιρετική έκθεση στο Λονδίνο
Η απόλυτη ελευθερία της νιότης
Γνωρίστε τη δουλειά του φωτογράφου Marko Klahold.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή