Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η Ινδία μέσα από σπάνιες φωτογραφίες τα χρόνια της βρετανικής κατοχής

«Κάτω από τον ινδικό ουρανό»: μια έκθεση στην Κοπεγχάγη μας ταξιδεύει σε μια άγνωστη πλευρά της Ινδίας του 19ου αιώνα

Η ξεχωριστή έκθεση με τίτλο "Under Indian Skies" που φιλοξενεί από τον περασμένο Νοέμβριο το μουσείο The David Collection στην Κοπεγχάγη μας ταξιδεύει σε μια άγνωστη πλευρά της Ινδίας του 19ου αιώνα, κυρίως –αλλά όχι αποκλειστικά– μέσα από τα μάτια Ευρωπαίων φωτογράφων. 

 

Η φωτογραφία είχε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην Ινδία στις αρχές της δεκαετίας του 1850, την περίοδο την βρετανικής κυριαρχίας.

 

Με την υπέροχη αρχιτεκτονική, τα εξωτικά τοπία και την ποικιλία λαών και πολιτισμών, η Ινδία πρόσφερε φανταστικά μοτίβα: υπέροχα ισλαμικά παλάτια, τζαμιά και μωσαϊκά μνημεία. Πρίγκιπες, μαχαραγιάδες, υπουργοί και πολεμιστές σε όλη τους τη δόξα.

 

Αποτυπώνεται όμως και μια αφθονία στην καθημερινή ζωή των κοινών ανθρώπων, όπου συναντούσες από οικοδόμους μέχρι γητευτές φιδιών και ελέφαντες να κολυμπούν στον Γάγγη.

 

Οι φωτογραφίες έβγαιναν συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ο βαρύς εξοπλισμός έπρεπε να μεταφερθεί σε απομακρυσμένες περιοχές μέσω δύσβατων δρόμων και τα χημικά στέγνωναν χάρη στην τροπική ζέστη.

 

Στην έκθεση μπορεί επίσης κανείς να δει ντοκουμέντα κατεστραμμένων παλατιών και νεκρών πολεμιστών που υπήρξαν αντίθετοι προς την εξέγερση κατά της βρετανικής κυριαρχίας το 1857-1858.

 

Η εξέγερση ξέσπασε αφού μουσουλμάνοι και ινδουιστές στρατιώτες αναγκάστηκαν από τους Βρετανούς να χρησιμοποιήσουν φυσίγγια που υποτίθεται ότι είχαν αλειφθεί με λίπος από γουρούνια και αγελάδες.

 

Αυτές είναι μερικές από τις πρώτες πολεμικές φωτογραφίες της ιστορίας, οι οποίες στην Ευρώπη χρησίμευαν για την εικονογράφηση εφημερίδων.

 

Donald Horne Macfarlane (Σκωτσέζος, 1830-1904), Ελέφαντες κάνουν το μπάνιο τους, 1862. © The David Collection
Donald Horne Macfarlane (Σκωτσέζος, 1830-1904), Ελέφαντες κάνουν το μπάνιο τους, 1862. © The David Collection

 

Οι φωτογραφίες έβγαιναν συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ο βαρύς εξοπλισμός έπρεπε να μεταφερθεί σε απομακρυσμένες περιοχές μέσω δύσβατων δρόμων και τα χημικά στέγνωναν χάρη στην τροπική ζέστη. 

 

Η έκθεση μαρτυρεί τις ανταλλαγές και τον ανταγωνισμό μεταξύ των ερασιτεχνών και των επαγγελματιών φωτογράφων των οποίων τα στούντιο εμφανίστηκαν σε αναρίθμητες τοποθεσίες στην Ινδία μέχρι το 1900.

 

Οι φωτογραφίες δείχνουν επίσης πως υπήρχε μια λεπτή ισορροπία μεταξύ τεκμηρίωσης και δημιουργικής τέχνης. Τα πάνω από 80 έργα στην έκθεση είναι δανεισμένα από την ίδια ιδιωτική συλλογή.

 

Ο κατάλογος της έκθεσης γράφτηκε από τον Βρετανό ιστορικό φωτογραφίας John Falconer, ο οποίος για πολλά χρόνια ήταν υπεύθυνος για τις συλλογές φωτογραφιών στα ινδικά και ανατολικά τμήματα της Βρετανικής Βιβλιοθήκης.

 

Είναι ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στον κόσμο σε αυτό τον τομέα και ο κατάλογός του παρέχει μια λεπτομερή περιγραφή της Ινδίας του 19ου αιώνα, όπως την είδαν οι φωτογράφοι της εποχής.

 

Samuel Bourne (Άγγλος, 1834-1912),  Alai Darwaza στο Qutb, Δελχί, περ. 1864 © The David Collection
Samuel Bourne (Άγγλος, 1834-1912), Alai Darwaza στο Qutb, Δελχί, περ. 1864 © The David Collection

 

Willoughby Wallace Hooper. Dyers, 1870s. © The David Collection
Willoughby Wallace Hooper. Dyers, 1870s. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Θέα από την είσοδο του τάφου του Άκμπαρ, Σικάντρα, δεκαετία 1870. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Θέα από την είσοδο του τάφου του Άκμπαρ, Σικάντρα, δεκαετία 1870. © The David Collection

 

Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Η αυλή του Sikandarbagh,1858. © The David Collection
Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Η αυλή του Sikandarbagh,1858. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Το Ταζ Μαχάλ από τον βορρά, Άγκρα, δεκαετία 1870. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Το Ταζ Μαχάλ από τον βορρά, Άγκρα, δεκαετία 1870. © The David Collection

 

Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Το παλάτι Chattar Manzil και η βάρκα King of Oudh σε σχήμα ψαριού, 1858. © The David Collection
Felice Beato (Ιταλός - Άγγλος, 1832-1909), Το παλάτι Chattar Manzil και η βάρκα King of Oudh σε σχήμα ψαριού, 1858. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Appah Sahib Augriah, Mahratta, Sirdar and relative of Scindia c. 1859 © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Appah Sahib Augriah, Mahratta, Sirdar and relative of Scindia c. 1859 © The David Collection

 

R.K. Brothers, Ηγετική ομάδα, πιθανώς από το Bikaner, περ. 1900. © The David Collection
R.K. Brothers, Ηγετική ομάδα, πιθανώς από το Bikaner, περ. 1900. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο νεαρής Ινδής, δεκαετία 1870. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο νεαρής Ινδής, δεκαετία 1870. © The David Collection

 

Felice Beato, Tζαμί στο Red Fort, Δελχί, 1858. © The David Collection
Felice Beato, Tζαμί στο Red Fort, Δελχί, 1858. © The David Collection

 

Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο πρίγκιπα με πανοπλία, 1866. © The David Collection
Άγνωστος φωτογράφος, Πορτρέτο πρίγκιπα με πανοπλία, 1866. © The David Collection

 

Robert (1818-1872) και Harriet (1827-1907) Tytler, Θέα στο Ταζ Μαχάλ, Άγκρα, 1858 © The David Collection
Robert (1818-1872) και Harriet (1827-1907) Tytler, Θέα στο Ταζ Μαχάλ, Άγκρα, 1858 © The David Collection

 

Johnston και Hoffmann (Καλκούτα, 1882-1950s), P. Johnston (Μεγ. Βρετανία, πέθανε 1891)
Theodore Hoffmann (Γερμανία; 1883 /1887 – Ινδία; 1921), Πορτρέτο νέου πρίγκηπα, περ. 1900 © The David Collection
Johnston και Hoffmann (Καλκούτα, 1882-1950s), P. Johnston (Μεγ. Βρετανία, πέθανε 1891) Theodore Hoffmann (Γερμανία; 1883 /1887 – Ινδία; 1921), Πορτρέτο νέου πρίγκηπα, περ. 1900 © The David Collection

 

Lala Deen Dayal (Ινδός, 1844-1905), Ο μιναρές Char, Hyderabad, δεκαετία 1880 © The David Collection
Lala Deen Dayal (Ινδός, 1844-1905), Ο μιναρές Char, Hyderabad, δεκαετία 1880 © The David Collection

 

Meadows Taylor (1808-76) και James Fergusson (1808-1886), Αρχιτεκτονική στο Beejapoor, Λονδίνο, 1866
Meadows Taylor (1808-76) και James Fergusson (1808-1886), Αρχιτεκτονική στο Beejapoor, Λονδίνο, 1866

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αρχαίοι ναοί του σεξ στην Ινδία επιβιώνουν σε ένα άκρως πουριτανικό περιβάλλον
Ερωτικά γλυπτά σε κάθε πιθανή στάση απηχούν μια εποχή σεξουαλικής ελευθεριότητας που δεν υπάρχει πια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχτες στο Fernando's
Αθήνα, 1991
Τα ορφανά του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών
Oι συγκλονιστικές φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου κυκλοφόρησαν σε ένα συλλεκτικό «Λεύκωμα ζωής» από το Κέντρο Ερευνών «Ρίζες» και το Μουσείο Μπενάκη
Καραγκιοζοπαίκτες (1). Μάνθος Αθηναίος.
Φωτογραφίες από παράσταση στο δικό του θέατρο σκιιών της πλατείας Λυσικράτους
Kirkpinar oil wrestling: 25 φωτογραφίες από τους σημαντικότερους αγώνες πάλης με λάδι στον κόσμο, στην Αδριανούπολη
2.381 παλαιστές από όλη την Τουρκία διαγωνίστηκαν και φέτος για τον τίτλο του αφέντη Πεχλιβάνη στο πλαίσιο των παραδοσιακών αγώνων πάλης που προστατεύονται από την Unesco.
Εικόνες του Robert McCabe από το καστρομονάστηρο των Στροφάδων πριν καταρρεύσει στον σεισμό της Ζακύνθου
Μία έκδοση - ιστορικό τεκμήριο από τον Αμερικανό φωτογράφο που αποτύπωσε το μνημείο πριν καταστεί μη επισκέψιμο από τον σεισμό της 26ης Οκτωβρίου 2018
Athens Riviera. Από τον Κώστα Καψιάνη.
"H παραλιακή ζώνη της Αθήνας, ένα μωσαικό κοινωνικών και ταξικών αντιθέσεων με σημείο αναφοράς τον Σαρωνικό κόλπο..."
Bettina Rheims - H Γαλλίδα που λάτρεψε και αποθέωσε τον γυναικείο ερωτισμό
Γυναίκες εύθραυστες, σκληρές και αισθησιακές στη ρετροσπεκτίβα μιας καριέρας 35 χρόνων στη φωτογραφία
Το πειραγμένο, ρομαντικό καλοκαίρι ενός Έλληνα φωτογράφου
Με γρατσουνιές, σκόνη και θόρυβο ο Αλέξης Βασιλικός προσπαθεί να αποδώσει τη μύχια ζάλη που σου προκαλεί το φως του ελληνικού καλοκαιριού, όταν σε χτυπάει στα μάτια...
Νύχτες με  swing στο  Bananas
Αθήνα, 1991
Μια Τουρκάλα φωτογράφος καταγράφει την κρυφή underground σκηνή της Κωνσταντινούπολης
Η Cansu Yildiran συμπάσχει με τους ανθρώπους που φωτογραφίζει και τους γνωρίζει όλους προσωπικά αποκαλώντας τους μάλιστα την "οικογένεια που επέλεξε" όταν μετακόμισε στην Κωνσταντινούπολη.
Αφήγηση και Φωτογραφία
Εργαστήριο στο Ρέθυμνο με τον Joel Sternfeld στα πλαίσια του MedPhoto Festival
#WeTheNipple: Λευτεριά στις γυναικείες θηλές
Μια γυμνή ανθρώπινη εγκατάσταση του καλλιτέχνη/φωτογράφου Σπένσερ Τούνικ αμφισβητεί τη λογοκρισία του καλλιτεχνικού γυμνού στο Facebook και το Instagram.
Χιονοσκέπαστα ελληνικά βουνά μέσα στην κάψα του Ιουνίου
Ο Παναγιώτης Τραπάτσας παρουσιάζει στο LIFO.gr το κατάλευκο φωτογραφικό πρότζεκτ "White Escape"
 «Αυτές οι φωτογραφίες είναι ευλογία για μένα»: Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ επιλέγει τις αγαπημένες του εικόνες από τον φακό της συζύγου του, Λίντα
Στο νησί των γυρισμάτων του Τρελού Πιερό
Ανέκδοτες φωτογραφίες του Alain Noguès από τα γυρίσματα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή