Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

«Αmerica in a Trance»: Ένας Έλληνας φωτογραφίζει την άλλη πλευρά της Αμερικής

Ο ελληνικής καταγωγής φωτογράφος, Νίκος Γ. Καλλιανιώτης , μιλά στο LiFO.gr για το νέο του φωτογραφικό πρότζεκτ, το οποίο έχει ήδη γίνει αφιέρωμα σε μεγάλα αμερικανικά μέσα όπως η «Washington Post» και το «Esquire»

Ο Νίκος Γ. Καλλιανιώτης γεννήθηκε στην Κοζάνη αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα. Στα 23 του πήρε την απόφαση να φύγει μόνιμα για τις ΗΠΑ προκειμένου να σπουδάσει. Ο πατέρας του ζούσε ήδη εκεί. Είχε πάει κι αυτός για μεταπτυχιακό και έμεινε λόγω δουλειάς.

 

Εκεί έμελλε να αρχίσει να ασχολείται με τη φωτογραφία και να ολοκληρώσει το πρώτο του φωτογραφικό λεύκωμα, με τίτλο ''Αmerica in a Trance", γύρω από τη ζωή στην πρώην μεγάλη βιομηχανική επαρχία της Πενσυλβάνια, για το οποίο ήδη έχει γίνει αφιέρωμα σε διεθνή ειδησεογραφικά μέσα όπως η «Washington Post». 

 

Με τη φωτογραφία δεν είχε καμία επαφή όσο ζούσε στην Ελλάδα. Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας του όμως στις ΗΠΑ, είδε τις φωτογραφίες του να δημοσιεύονται σε μεγάλα έντυπα.

 

«Εκείνος που ζει στο Μανχάταν και ποτέ δεν έχει επισκεφτεί τις συγκεκριμένες περιοχές, μιας και κατά τη σεβαστή του άποψη βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής και σκέψης της άλλης πλευράς της Αμερικής»

 

Παρόλο που μένει μακριά, του αρέσει να φωτογραφίζει την Ελλάδα. Τα τελευταία, μάλιστα, δύο χρόνια έχει ξεκινήσει ένα φωτογραφικό project γύρω από τη ζωή στην Ελλάδα, με το όνομα «Motherland'». Στα ελληνικά, ''Πατρίδα''.

 

Σκοπός του, όποτε βρίσκει χρόνο και έρχεται στη χώρα καταγωγής του, να συνεχίζει να τραβά φωτογραφίες. «Είναι διαφορετικό να επισκέπτεσαι τα ίδια σοκάκια, τους δρόμους, τα χωριά και τις πόλεις που κάποτε μεγάλωσες κρατώντας μία κάμερα» λέει.

 

Η πρώτη του επαφή με την Αμερική ήταν στην Νέα Υόρκη. Μια πόλη, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι και δεν είναι αμερικανική πόλη.

 

Με τη δουλειά του ταξίδεψε σε αρκετές περιοχές της αμερικάνικης επαρχίας. Η σχέση του με την Πενσιλβανία, όπου και τελικά έκανε το φωτογραφικό project, ήταν από τότε αρκετά στενή, καθώς εκεί ζούσε η οικογένειά του. Ο ίδιος πλέον μένει επίσης σε μια μικρή πόλη της περιοχής, στο Σκράντον, όπου η ζωή είναι «ευτυχώς πιο απλή».

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

«Εκείνος που ζει στο Μανχάταν και δεν έχει επισκεφτεί ποτέ τις συγκεκριμένες περιοχές, μιας και κατά τη σεβαστή του άποψη βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει την κουλτούρα, αλλά και τον τρόπο ζωής και σκέψης της άλλης πλευράς της Αμερικής» εξηγεί ο Νίκος Γ. Καλλιανιώτης.

 

Αυτός ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους πήρε την απόφαση τελικά να ξεκινήσει με το αυτοκίνητό του και να διανύσει όλα αυτά τα χιλιόμετρα στην ύπαιθρο της Πενσιλβανία, μιας περιοχής η οποία πια δε θυμίζει σε τίποτα την άλλοτε βιομηχανική κοιτίδα της Αμερικής.

 

Ταξίδεψε για τρία ολόκληρα χρόνια έχοντας μόνο μία κάμερα και ένα φακό στο χέρι, προσπαθώντας να καταλάβει τι είναι τελικά η Αμερική. Μια χώρα που κατά τα λεγόμενά του δεν έχει καμία σχέση με το Χόλιγουντ και τον τρόπο ζωής που προσπαθεί να προβάλλει προς τα έξω ο λαμπερός του κόσμος. 

 

Ο ίδιος χαρακτηρίζει το περιβόητο αμερικανικό όνειρο ως μια «ξεθωριασμένη εικόνα». «Αναμφισβήτητα υπάρχει κρίση στην Ελλάδα, αλλά αν θες να δεις μια άλλου είδους κρίση, αξίζει να νοικιάσεις ένα αυτοκίνητο και να κάνεις ένα ταξίδι στο «Rust Belt», μια περιοχή τριάντα φορές μεγαλύτερη από τη χώρα μας», λέει.

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

Η Πενσιλβανία κάποτε αποτελούσε σημείο αναφοράς της βιομηχανικής «έκρηξης» στις ΗΠΑ. Η μετεγκατάσταση όμως πολλών επιχειρήσεων και εργοστασίων στην ανατολική Ασία, έβαλε stop στις παραγωγικές μονάδες της περιοχής, με αποτέλεσμα οι εικόνες με τα ερειπωμένα εργοστάσια πλέον να αποτελούν πλέον φυσικό μέρος του τοπίου.

 

«Ακούγεται νοσταλγικό και ίσως καταθλιπτικό αλλά η εποχή που οι άνθρωποι αυτής της γης κατάφερναν να στέλνουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο, είτε ως εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής ατσαλιού, είτε ως ιδιοκτήτες και υπάλληλοι στα μικρά μαγαζάκια της γειτονιάς, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί» τονίζει.

 

Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες του project «Αmerica in a Trance» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani αποτυπώνουν με έντονο τρόπο το στοιχείο της μοναξιάς.

 

Ένας άνδρας να λιάζεται μόνος του στην αυλή, μια γυναίκα να τρέχει με το σκύλο της ενώ όλοι οι δρόμοι είναι άδειοι, δυο άνθρωποι περιμένουν στη στάση το λεωφορείο, απέναντι από ένα άδειο εργοστάσιο. Η αίσθηση αυτή πηγάζει από τον ίδιο, είναι, όμως, και αυτό ένα μέσο για να φανεί, όπως λέει, ο τρόπος με τον οποίο εγκαταλείφθηκε ένα κομμάτι της Αμερικής που έχτισε και ανέθρεψε όλη την υπόλοιπη.

 

Τι είναι αυτό, όμως, που κρατά από το φωτογραφικό ταξίδι των τριών ετών; «Μπορώ να πω πως η εμπειρία αυτή ήταν σαν ένα πτυχίο κοινωνικοπολιτών επιστημών που με βοήθησε να μάθω κάποια πράγματα καλύτερα, να ωριμάσω και να γίνω καλύτερος άνθρωπος». 

 

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

Το λεύκωμα «America in a trance» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani
Το λεύκωμα «America in a trance» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani

 

 

Info:

Μπορείτε να παραγγείλετε το φωτογραφικό λεύκωμα «Αmerica in a Trance» του Νίκου Γ. Καλλιανιώτης εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για τον φωτογράφο στην ιστοσελίδα του http://www.nikokallianiotis.com/

 

Σπουδάζει Επικοινωνία και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ και του αρέσει να γράφει για την Αθήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μικρή Αμερική του Stephen Shore
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου που ανέδειξε την μεγαλοπρέπεια των μικρών τετριμμένων πραγμάτων
Ένας Έλληνας φωτογράφος στην ινδουιστική γιορτή των χρωμάτων της Τζαϊπούρ
Ο Κωνσταντίνος Σοφικίτης ταξίδεψε στην Ινδία και έζησε από κοντά το εντυπωσιακό τριήμερο φεστιβάλ Holi

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το φως του ελληνικού καλοκαιριού σε 20 φωτογραφίες από το αρχείο του Μουσείου Μπενάκη
Όλα μπορει να έχουν αλλάξει, όμως το ελληνικό καλοκαίρι έχει ακόμη το ίδιο «αγγελικό και μαύρο φως»
Οι νεαροί επαναστάτες χωρίς αιτία των '50s
Ένας παραγνωρισμένος, πρωτοπόρος φωτογράφος ρίχνει φως στη προ Stonewall, μεταπολεμική κουλτούρα
Ο άνθρωπος που φωτογράφιζε γατάκια πολύ πριν ανακαλυφθεί το ίντερνετ
Η μόδα έχει τον Χέλμουτ Νιούτον, η αρχιτεκτονική τον Τζούλιους Σούλμαν και οι γάτες τον Ουόλτερ Τσάντοχα.
Καλοκαιρινές μέρες στη Ρωσία
20 φωτογραφίες από το instagram του Dmitry Markov
Κοσμικό Κέντρο "Στέργιος" (1988)
Φωτογραφίες του Περικλή Αλκίδη
Ιμπρεσιονιστική αρχαία Ολυμπία
Φωτ. Σπ. Στάβερης
14 ζώα ποζάρουν με επισημότητα στον φακό του Randal Ford
Η σειρά "The Animal Kingdom" είναι η κορυφαία συλλογή του Αμερικανού φωτογράφου
Φεγγαρόλουστη Ακρόπολη
Φωτ. Σπ. Στάβερης
Τρεις γάτες φωτογραφίζονται φορώντας καπέλα από το δικό τους τρίχωμα
Ένα ζευγάρι Ιαπώνων κατασκευάζει τα πιο περίτεχνα καπέλα για γάτες!
Οι cholitas από τη Βολιβία κάνουν πάλη με τις πιο χορευτικές κινήσεις
Μπορεί η πυγμαχία να συνδυαστεί με τις πολύχρωμες φούστες και τα δαντελωτά μεσοφόρια;
Τήνος,1989: Η Παναγία!  Η Παναγία!
Ένα φωτογραφικό ντοκουμέντο του Σπύρου Στάβερη
"Αόρατη" εργατική τάξη. Στο κλωστήριο Μιχαηλίδη -μία "προβληματική" του 1990.
Τελευταίες μέρες στο εργοστάσιο της Θήβας πριν το κλείσει ο Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.
Θάλασσα ταραγμένη μέχρι κυματώδης
Στην 'Ανδρο (για την Τέχνη) με το Πηνελόπη
Η πανέμορφη Πάτμος του Robert McCabe
O φιλέλληνας Αμερικανός φωτογράφος που φωτογραφίζει τα ελληνικά νησιά εδώ και πάνω από 60 χρόνια, έχει αποδώσει μοναδικά την ουσία της Πάτμου
Το Θέατρο Τέχνης στην Επίδαυρο μέσα από τις φωτογραφίες του Κωστή Καπελώνη
«Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Επίδαυρος 1985-1998»: Ένα λεύκωμα με ανέκδοτες φωτογραφίες από τις παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης στην Επίδαυρο, τραβηγμένες από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη του, Κωστή Καπελώνη, πρόκειται να κυκλοφορήσει με την ευκαιρία της Έκθεσης Βιβλίου στο Ζάππειο.
4 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Απ τους πιο ταλαντουχους και φωτομορφωμενους φωτογραφους που εχουμε εδω στην Αμερικη. Η 10η φωτογραφια πρεπει να χει τραβηχτει μεσα απο το αυτοκινητο του. Σκεφτεται παντα φωτογραφικα, ξερει να διαβαζει χρωμα και ειναι παντα ετοιμος για κατι καινουργιο. Να προσεχει μονο οταν οδηγαει...
Rust Belt: H ζώνη είναι η περιοχή της Αμερικής που είχε την πλειοψηφία των εργοστασίων, που έχει "σκουριάσει" επειδή τα εργοστάσια έχουν σκουριάσει.
avatar Βεβαιως 29.5.2018 | 12:57
Απο τις πιο ενδιαφαιρουσες δουλειες που εχω δει τα τελευταια χρονια!
NightSeducer NightSeducer 29.5.2018 | 15:54
Aπό τις πιο καλές και ολοκληρωμένες δουλειές. Το βιβλίο του American in a Trance είναι απαραίτητο για τη βιβλιοθήκη κάθε φωτογράφου και όχι μόνο. Από τις πιο αξιόλογες εκδόσεις. Συγχαρητήρια στη LiFO για την παρουσίαση.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή