Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια Ελληνίδα φωτογράφος απαθανατίζει τη Νέα Υόρκη με ληγμένα φιλμ

Η Ναταλί Παπαδάκη βρέθηκε να βολτάρει στους δρόμους της Νέας Υόρκης και με την αναλογική της μηχανή φωτογράφισε ότι της τράβηξε την προσοχή

Ζούσα στο Ανατολικό Χάρλεμ και καθημερινά διέσχιζα από εκεί το Μανχάταν. Στη γειτονία υπήρχαν μόνο λίγα deli shops, φαρμακεία και σπίτια. Ήταν μια φτωχή γειτονιά, με πολλά σκουπίδια και σχετικά μικρό ενδιαφέρον φωτογραφικά. Οι άνθρωποι συνήθως άραζαν στο δρόμο και τα λέγανε, παρόλο που το βράδυ η θερμοκρασία έφτανε στους -15 βαθμούς κελσίου. Σου έδιναν την εντύπωση ότι δεν εργάζονται ποτέ. Συνήθως δίσταζα να τους ζητήσω να τραβήξω το πορτραίτο τους με, λίγες εξαιρέσεις όταν ένιωθα το κλίμα πιο φιλικό. Το βράδυ δεν κυκλοφορούσες μονός στους μικρούς δρόμους.

 

Για ένα μεγάλο διάστημα δούλευα στο Μιντάουν σαν hostess σε ένα τουριστικό diner ξενοδοχείου. Ήταν μια σουρεαλιστική εμπειρία. Υστέρα βρέθηκα να εργάζομαι σε ένα γαλλικό εστιατόριο στο Σόχο. Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον ήταν το πως τόσοι παράλληλοι κόσμοι και άνθρωποι συγκατοικούν σε αυτή την πόλη και μπορούν να συντηρούν τον μικρόκοσμο τους.

 

Στην Νέα Υόρκη μου άρεσε πολύ το φως και η δόνηση της, οι αντιθέσεις της, η ησυχία που βρίσκεις μέσα στα πάρκα ενώ όλη η πόλη βουίζει. Η ατελείωτη τέχνη μέσα και έξω από γκαλερί, οι άνθρωποι που θέλουν να σε γνωρίσουν. Η αρμόνια που την διακατέχει σε αντίθεση με τους ρυθμούς και την σκληρότητα της.

 

Στην Νέα Υόρκη μου άρεσε πολύ το φως και η δόνηση της, οι αντιθέσεις της, η ησυχία που βρίσκεις μέσα στα πάρκα ενώ όλη η πόλη βουίζει. Η ατελείωτη τέχνη μέσα και έξω από γκαλερί, οι άνθρωποι που θέλουν να σε γνωρίσουν. Η αρμόνια που την διακατέχει σε αντίθεση με τους ρυθμούς και την σκληρότητα της.

 

Λάτρευα να κάνω πρωινές βόλτες στο Ίστ Βίλατζ, το Λες, την Τσάινα Τάουν και το Σόχο χαζεύοντας βιβλιοπωλεία, μαγαζιά με μεταχειρισμένα και περαστικούς. Έκανα συχνά στάσεις σε πάρκα και επισκέψεις σε γκαλερί στο Τσέλσι.

 

Πού και πού πήγαινα για μπύρες και μπέργκερ στο Γουίλιαμσμπεργκ με φίλους. Δυστυχώς πήγα σε λίγα live διότι τα περισσότερα ήταν στο Μπρούκλιν και η βραδινή διαδρομή Μπρούκλιν - Χάρλεμ με το αργό τραίνο ήταν μιάμιση ώρα τουλάχιστον. Το budget ήταν συγκεκριμένο όποτε το να τρως συχνά έξω και να παίρνεις ταξί ήταν σπάνιο.

 

Ήθελα να πειραματιστώ. Μόλις είχα ξεκινήσει να τραβάω φωτογραφίες με φιλμ και ήθελα να φωτογραφίσω τη Νέα Υόρκη όσο πιο κλασσική και κινηματογραφική γίνεται. Έψαξα στο Ebay για ληγμένα φιλμ με την ελπίδα οι φωτογραφίες μου να βγουν λίγο ξεθωριασμένες, με περισσότερα ελαττώματα και χρωματικό ενδιαφέρον.

 

Στάθηκα τυχερή με το πακέτο που διάλεξα καθώς τα φιλμ έδωσαν την αισθητική που είχα φανταστεί. Είχα μεγάλη αγωνία καθώς περίμενα να γυρίσω Ελλάδα για να τις εμφανίσω μια και το κόστος εμφάνισης εκεί είναι πολύ μεγαλύτερο.

 

Μπορεί να βρει κανείς πολύ παλιά φιλμ και τα χρώματα τους να είναι έντονα και κορεσμένα, και να βρεις κάποια πιο καινούργια και να είναι ξεθωριασμένα. Είναι μια έκπληξη που το φιλμ στη φυλάει για το τέλος.

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Οι περισσότεροι έχουμε μια ρομαντική εικόνα της Νέας Υόρκης στο μυαλό μας, η πραγματικότητα όμως είναι λίγο διαφορετική. Πιστεύω πως όσο περισσότερο ζει κανείς μέσα της, δουλεύει, κινείται σε ασυνήθιστα μέρη και γνωρίζει τους ανθρώπους της τόσο πιο πολύ ξεφεύγει από τα κλισέ της. Είναι μια πόλη που σου χαρίζει πολύ έμπνευση όποτε δεν είναι δύσκολο αν θέλεις να πειραματιστείς.

 

Μου αρέσει η αισθητική της αναλογικής φωτογραφίας. Νιώθω ότι οι φωτογραφίες που τραβάω είναι πιο προσωπικές από ότι είναι αν τις βγάλω με το κινητό ή με μια ψηφιακή μηχανή. Με την αναλογική δεν έχεις τη πολυτέλεια να δεις τι τραβάς κι έτσι περνάς περισσότερο χρόνο υπολογίζοντας το φως, το κάδρο σου και ψάχνεις να βρεις την κατάλληλη στιγμή για να κανείς το κλικ.

 

Αν το θέμα σου είναι σε κίνηση πρέπει να βιαστείς και αυτό σου δημιουργεί μια κάποια έκκριση αδρεναλίνη. Έχεις λιγότερα καρέ στη διάθεση σου και αυτό σε κάνει πιο επιλεκτικό. Κατά κάποιο τρόπο είναι σαν να κανείς εσύ ο ίδιος curating σε μια έκθεση σου.

 

Περισσότερα για τη Ναταλί Παπαδάκη μπορείτε να δείτε στο: natashakillova.tumblr.com/

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη
Φωτο: Ναταλί Παπαδάκη

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: meropik@gmail.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ
Ένας φωτογράφος που πάσχει από χρόνια αϋπνία απαθανάτισε το κολοσσιαίο πάρκο της Νέας Υόρκης σε ανατριχιαστικές φωτογραφίες
Ο Δημήτρης Μέλλος απαθανατίζει τη νεοϋορκέζικη Chinatown
Ο Έλληνας φωτογράφος μιλά στο LIFO.gr για την νέα του έκθεση που ανοίγει την Κυριακή στην γκαλερί iFocus και παρουσιάζει 10 φωτογραφίες του από την καρδιά της Νέας Υόρκης
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks
Η έκθεση "Gordon Parks: I Am You, Part 1" παρουσιάζει σημαντικές στιγμές από το λιγότερα γνωστό έργο ενός σπουδαίου φωτογράφου
Μια αγάπη για το καλοκαίρι (NSFW)
Οι ονειρικές φωτογραφίες του Chad Moore από ένα όμορφο καλοκαίρι
Οι  εναέριες φωτογραφίες του απο τη Νέα Υόρκη και το LA έγιναν viral. Mάς μιλά.
O Αμερικανός φωτογράφος Jeffrey Milstein μιλά στον Βαγγέλη Μακρή για τη ζωή και το έργο του

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Epiphany. Φωτογραφίες του Σπύρου Ζερβουδάκη.
Τα Θεοφάνεια στην Κρήτη
Το φίλτρο που τα έκανε όλα κόκκινα πριν από το Instagram
Πολύ πριν από τα φίλτρα του Instagram υπήρχε ένα φωτογραφικό φιλμ το οποίο αγάπησε η Ψυχεδέλεια. Αυτή είναι η ιστορία του πρωτοποριακού φιλμ Aerochrome 1443...
Ανδρόγυνη, μορφινομανής, αριστοκράτισσα: Η μποέμικη ζωή της φωτογράφου Άννεμαρι Σβάρτζενμπαχ
Οι φωτογραφίες της Ελβετίδας με τις γερμανικές αριστοκρατικές καταβολές που γύρισε σχεδόν όλο τον κόσμο απαθανατίζοντας ανθρώπους, μνημεία και τοπία, όπως ήταν πριν από 75 χρόνια
Οι ήρωες του Αρκτικού Κύκλου
Ένα μοναδικό φωτογραφικό λεύκωμα του Ισλανδού RAX ερευνά τη μοίρα των σκύλων που σέρνουν έλκηθρα στη Γροιλανδία.
Earth Photo 2020: Οι νικήτριες φωτογραφίες του διαγωνισμού
Φωτογραφικά έργα που ενθαρρύνουν τη συζήτηση για το περιβάλλον καθώς αφηγούνται ιστορίες για τον φυσικό κόσμο και τους κατοίκους του.
Οι κακές επιλογές. Φωτογραφίες του Στέφανου Στεφάνου
Πάρτι στο Bad Choices Tattoo Club, με live εμφάνιση από τους One Last Round (2019)
Ερυθρός Σταυρός: Μια ψηφιακή έκθεση γιορτάζει έναν αιώνα παρουσίας του στην Ελλάδα
Μια ψηφιακή έκθεση φωτογραφίας, αφιερωμένη στην παρουσία και τη δράση τόσο του Διεθνούς όσο και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στη χώρα την τελευταία εκατονταετία.
ID - το σώμα, ο ερωτισμός και η ταυτότητα στις φωτογραφίες της Stephie Grape
Μία εν εξελίξει φωτογραφική έρευνα
Τα ορφανά του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών
Oι συγκλονιστικές φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου κυκλοφόρησαν σε ένα συλλεκτικό «Λεύκωμα ζωής» από το Κέντρο Ερευνών «Ρίζες» και το Μουσείο Μπενάκη
«Όχι παντρεμένοι· αλλά θα το θέλαμε»: Ερωτευμένοι άντρες από άλλες εποχές
Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα «A Photographic History of Men in Love» απεικονίζει ιστορίες αγάπης μεταξύ ανδρών σε τρυφερές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μεταξύ του 1850 και του 1950.
Το πέταγμα της χρυσαλλίδας. Φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη
The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings
Ορισμένοι άνθρωποι είναι σωσίες κάποιου γάτου
Όλοι ξέρουμε πως οι σκύλοι συνήθως μοιάζουν με τα αφεντικά τους. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τις γάτες, αλλά πιο υπόγεια...
Η φωτογραφική ομάδα «Διαδρομές» στεγάζει στο κέντρο της Αθήνας το πάθος για τις στιγμές
Μια ομάδα που ορίζει ως μέσο τη φωτογραφία και ως προορισμό την προσωπική έκφραση του καθενός.
Γνωρίστε τον σπουδαίο Έλληνα φωτορεπόρτερ Σωκράτη Μπαλταγιάννη
Οι κοινωνικά ευαίσθητες φωτογραφίες του διαθέτουν ισορροπία, δυναμισμό και αναδίδουν έναν βαθύ ανθρωπισμό, που αποφεύγει την γλυκερή καλλιέπεια.
Jindrich Streit, ένας σπάνιος, υπέροχος φωτογράφος της τσέχικης επαρχίας
τα ανθρώπινα πλάσματα ανασαίνουν και φωτίζονται από μια αξιοπρέπεια παράξενη, που δεν ξέρεις από πού έρχεται, μέσα σε τόση λάσπη.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή