Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιό του στη γη για να πετάξει στον αέρα

Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιο του στη γη για να πετάξει στον αέρα Facebook Twitter
Όταν είμαι στον αέρα, νιώθω απόλυτη ελευθερία, δεν σκέφτομαι ούτε εμπόδια ούτε προβλήματα. Φωτ.: Αλέξανδρος Παπαδόπουλος
0

Συναντώ τον Αλέξανδρο Φερέτο ένα απόγευμα Παρασκευής σε ένα αιγυπτιακό καφενείο με ναργιλέδες και καφέ στη χόβολη κοντά σε μια παραλία της Αττικής. Μια βδομάδα μετά, τα εξώφυλλα και οι οθόνες θα γέμιζαν με ειδήσεις για επισκέψεις πολιτικών σε σχολεία ΑμεΑ. 

Ο άνδρας που έχω μπροστά μου μου διηγείται πώς κατάφερε να μάθει να ισορροπεί στον αέρα χωρίς να στροβιλίζεται ανεξέλεγκτα. Μου εξηγεί ότι με λίγη επιμονή μπορείς να κάνεις κούνια μπέλα στα σύννεφα, όσο αφιλόξενα κι αν είναι τα πάτρια εδάφη.

Αρχικά μου μιλάει ήσυχα, αργά και καθαρά για την ταχύτητα. Στην εφηβεία του την αγάπη αυτή την έτρεφε με μοτοκρός, snowboard και windsurfing. Το 2009 καβάλησε τη μηχανή του για να φύγει από μια παραλία. Όμως κάτι του έκοψε τη φόρα και έχασε τις αισθήσεις του. Ξύπνησε μετά από δύο μήνες σε κώμα στο νοσοκομείο και έμαθε πως δεν θα μπορούσε να περπατάει. Από τότε η ζωή του προχώρησε με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Δεν έμαθε απλώς να κινείται με αμαξίδιο αλλά και ανέπτυξε νέα σχέση με τη βαρύτητα.

Η μεγαλύτερη διαφορά ήταν ότι έπρεπε να πετάξω το σώμα μου χωρίς τη χρήση των ποδιών μου, δηλαδή έπρεπε να χρησιμοποιήσω μόνο το πάνω μέρος του σώματός μου. Στη συνέχεια μπήκαμε σε ένα wind tunnel, ένα δωμάτιο όπου φυσάει πολύ δυνατά από κάτω ο αέρας. Ουσιαστικά είναι σαν να πέφτεις. Δηλαδή πετάς σε αυτό το δωμάτιο.

Ο Αλέξανδρος ασχολείται χρόνια με την ελεύθερη πτώση – έχει κάνει πάνω από 500 σόλο άλματα. Όταν τον πήρε το μάτι μου πριν από μερικά καλοκαίρια στο αεροδρόμιο της Κωπαΐδας, που είναι έδρα αεραθλητικών δραστηριοτήτων, να ανεβαίνει στο αεροπλάνο που μετέφερε τους αλεξιπτωτιστές, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι έχουμε τόσο εξειδικευμένες και συμπεριληπτικές δομές εκπαίδευσης σε μια χώρα που μετατρέπει μια απλή βόλτα στο πεζοδρόμιο σε περιπέτεια του Ιντιάνα Τζόουνς. Να όμως που η πραγματικότητα είναι γεμάτη ανατροπές. Μένει στη Νέα Μάκρη και είναι όντως πρωτοπόρος στον τομέα του. Η αρχική του εκπαίδευση έλαβε χώρα στη Γερμανία, ενώ παράλληλα με την ελεύθερη πτώση ασχολείται και με άλλες αθλητικές δραστηριότητες.

Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιο του στη γη για να πετάξει στον αέρα Facebook Twitter
Αρχικά υπήρχε φόβος και απορία. Γίνεται αυτό; Μήπως παραείναι extreme;

— Σου αρέσει η ταχύτητα, αλλά είσαι ένας πολύ ήρεμος άνθρωπος. Έχεις κάποια πατέντα για να καθαρίζεις το μυαλό σου από τα βαρίδια του άγχους όταν αθλείσαι στον αέρα ή στη γη; 
Πιστεύω ότι όταν υπάρχει μεγάλη ταχύτητα ή όταν κάνω κάτι extreme μπαίνω σε μια κατάσταση γαλήνης σαν να είμαι ζεν και ουσιαστικά συγκεντρώνομαι μόνο σε αυτό. Και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ηρεμία που λες.

— Πιστεύεις ότι υπάρχει ευνοϊκό κλίμα στον αθλητισμό για ΑμεΑ στην Ελλάδα ή ακόμη μας διακατέχει μια κάποια ανωριμότητα όταν αξιολογούμε τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει κάποιος; 
Γενικά υπάρχουν δυσκολίες αν θέλεις να κάνεις κάτι πρωτοποριακό ή κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Το δύσκολο είναι να βρεις τους ανθρώπους σου. Συνήθως το «όχι» έρχεται πολύ γρήγορα από κάποιον που δεν ξέρεις. Είναι η εύκολη λύση. Δεν μπορούν να φανταστούν τις εικόνες, να βάλουν στόχους. Οπότε το παν είναι να βρεις τους ανθρώπους που θα σε βοηθήσουν. Χωρίς αυτούς εγώ δεν θα ‘χα φτάσει ποτέ στο σημείο να πέφτω μόνος μου από αεροπλάνο. Πάντα όταν με ρωτάνε «πώς κατάφερες και το έκανες;», εγώ τονίζω τη σημασία τού να συναντάς τους σωστούς ανθρώπους τη σωστή στιγμή. Βρήκα ανθρώπους με τους οποίους είχαμε τους ίδιους στόχους, το αναλύσαμε και καταλήξαμε σε αποτέλεσμα. Χωρίς αυτούς δεν θα είχα επιτύχει.

— Πότε άλλαξε ο τρόπος που αντιλαμβάνεσαι το σώμα σου και τις ικανότητές του;
Ήμουν πάντοτε δραστήριος, πάντα μου άρεσε ο αθλητισμός, πάντα μου προσέφερε καθαρό μυαλό και περνούσα πολύ ωραία, είτε με snowboard είτε με windsurf. To 2009, που είχα ένα ατύχημα με τη μηχανή στη Νάξο, όλα αυτά άλλαξαν. Όλοι οι στόχοι που είχα στον αθλητισμό δυσκόλεψαν πάρα πολύ. Το να κάνω κάτι που θεωρούσα απλό –όπως windsurf– ήταν πια αδύνατον. Πριν από αυτό, σωματικά, δεν υπήρχε ποτέ κάτι να με κρατάει πίσω. Αν υπήρχε όρεξη, πήγαινα και το έκανα. Το ατύχημα έγινε ένα καλοκαίρι, δεν έχω πολλές εικόνες από εκείνη τη μέρα, μόνο ότι φεύγαμε από την παραλία. Ξύπνησα μετά από 2 μήνες σε κώμα. Με τη νέα κατάσταση δεν ήταν απλά τα πράγματα. Μου πήρε ενάμισι-δύο χρόνια, αφού έκανα αποκατάσταση, να επιστρέψω στον αθλητισμό. Αρχικά έκανα κλασικά αθλήματα για ΑμεΑ, όπως μπάσκετ με αμαξίδιο (που ακόμη παίζω) αλλά και κολύμπι. Όμως πάντα μου έλειπε κάτι πιο extreme, όπως είχα συνηθίσει πιο παλιά, και ψαχνόμουν πολύ.

— Και τότε προέκυψε η ελεύθερη πτώση;
Κάποια στιγμή το 2012 έκανα ένα tandem – δηλαδή πτώση κατά την οποία είσαι δεμένος με τον εκπαιδευτή. Θυμάμαι ότι το μόνο πράγμα που σκεφτόμουν την ώρα που έπεφτα ήταν πώς θα ρθω εδώ πάνω μόνος μου. Οπότε ξεκίνησα την έρευνά μου. Για δυο-τρία χρόνια έγραφα e-mail σε διάφορες σχολές παγκοσμίως μήπως υπάρχει περίπτωση να γίνω αλεξιπτωτιστής, να πέφτω δηλαδή μόνος μου. Και εννοείται όλοι μου λέγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση. Δεν γίνεται χωρίς τη χρήση των ποδιών. Μετά από δυο-τρία χρόνια βρήκα μια μικρή σχολή στη Γερμανία που μου είπε «έλα να δοκιμάσουμε». Την επόμενη μέρα πούλησα το αμάξι μου, πακέταρα μια τσάντα κι έφυγα.

— Ποιες προκλήσεις αντιμετώπισες εκεί;
Πάνω κάτω η σχολή εκείνη δεν διέφερε από μια «κανονική». Η μεγαλύτερη διαφορά ήταν ότι έπρεπε να πετάξω το σώμα μου χωρίς τη χρήση των ποδιών μου, δηλαδή έπρεπε να χρησιμοποιήσω μόνο το πάνω μέρος του σώματός μου. Στη συνέχεια μπήκαμε σε ένα wind tunnel, ένα δωμάτιο όπου φυσάει πολύ δυνατά από κάτω ο αέρας. Ουσιαστικά είναι σαν να πέφτεις. Δηλαδή πετάς σε αυτό το δωμάτιο. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να μάθεις πολύ γρήγορα πώς να πετάξεις το σώμα σου και με βοήθησε πολύ ως εκπαίδευση. Μετά μπαίνεις στο αεροπλάνο με τους εκπαιδευτές, ανεβαίνεις στα τέσσερα χιλιόμετρα, βγαίνεις από την πόρτα, πέφτεις και κάνεις αυτά που έχετε μάθει από πριν. Τους δείχνεις ότι χειρίζεσαι το πέταγμα –το αλεξίπτωτό σου– και γνωρίζεις πάντα σε τι υψόμετρο βρίσκεσαι.  

Ωστόσο, επειδή δεν έχω τη χρήση των ποδιών μου, ήταν πολύ δύσκολο αρχικά να μείνω σταθερός την ώρα που έπεφτα από το αεροπλάνο. Αρχίζεις να κάνεις τούμπες, χάνεις δηλαδή και το πάνω και το κάτω μέρος της ισορροπίας και την αίσθηση του υψόμετρου. Σε τέτοια κατάσταση είναι επικίνδυνο να ανοίξει το αλεξίπτωτο, γιατί δεν θα ανοίξει σωστά – όταν κάνεις τούμπες μπορεί να τυλιχτείς. Έτσι η δυσκολία αρχικά ήταν αυτή, να μάθω να πετάω το σώμα μου ελεγχόμενα, όπως κάποιος που κάνει χρήση των ποδιών του.

To wind tunnel σίγουρα βοήθησε. Θα ήταν πιο εύκολο αν είχα κάνει παραπάνω εξάσκηση εκεί. Όπως και να 'χει, το βρήκαμε κάποια στιγμή, έγινε κάποιο κλικ μέσα μου και είχα πια την αίσθηση και το know how να πετάξω το σώμα μου ακριβώς στην κατάστασή μου. Αρχικά υπήρχε φόβος και απορία. Γίνεται αυτό; Μήπως παραείναι extreme;

Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιο του στη γη για να πετάξει στον αέρα Facebook Twitter
Γενικά υπάρχουν δυσκολίες αν θέλεις να κάνεις κάτι πρωτοποριακό ή κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Φωτ.: Αλέξανδρος Παπαδόπουλος

— Ήξερες κάποιον να το έχει κάνει ξανά αυτό;
Μόνο κάποιον στην Αμερική που όμως είχε μάθει να πέφτει με αλεξίπτωτο πριν από την αναπηρία του. Δεν τον συνάντησα ποτέ. Όμως οι εκπαιδευτές μου είχαν καλή εικόνα για το πώς θα μπορούσε να δουλέψει όλο αυτό. Έκανα 7 μαθήματα με εκπαιδευτές, και στο 8ο έπεσα σόλο.

— Πώς νιώθεις όταν εγκαταλείπεις το αεροσκάφος;
Την πρώτη φορά υπάρχει πολλή αδρεναλίνη και φόβος οπωσδήποτε. Όλα τα συναισθήματα σε μεγάλο βαθμό. 

— Μετά τη Γερμανία άρχισες να πέφτεις στo αεροδρόμιο της Κωπαΐδας, με τη Skydive Athens. Δοκίμασες νέα πράγματα εκεί;
Όταν γύρισα από τη Γερμανία στην Ελλάδα, είχε ανοίξει η Skydive Athens. Ήταν φανταστικό ότι γύρισα σπίτι, στη χώρα μου, και έκανα το πρώτο άλμα στην πατρίδα μου. Είχα πετύχει τον στόχο μου στο εξωτερικό και τώρα είχα την ελευθερία να το κάνω δίπλα στο σπίτι μου. Υπήρξε υποστήριξη για το πώς θα μπω στο αεροπλάνο, πώς θα με σηκώσουν, πώς να με βοηθήσει κάποιος μετά την προσγείωση. 

Πάω λοιπόν με το αμαξίδιο στο αεροπλάνο, με σηκώνουν, με ανεβάζουν στο αεροπλάνο, ανεβαίνουμε στα 4.000 μ., βγάζω τα πόδια μου έξω από την πόρτα και ετοιμάζομαι για την καλύτερη στιγμή. Έρχονται κι άλλα άτομα με αμαξίδια για να πέσουν tandem.

— Έχεις δουλέψει εσύ ως εκπαιδευτής;
Ναι, με έχουν καλέσει στη Ρωσία να εκπαιδεύσω βετεράνους στρατιωτικούς που έχουν χάσει τη χρήση των ποδιών τους. Τους βοήθησα να το ξαναζήσουν όλο αυτό.  

— Νιώθεις ότι στον αέρα απαλλάσσεσαι από τα εμπόδια που σου βάζει η γη;
Όταν είμαι στον αέρα, νιώθω απόλυτη ελευθερία, δεν σκέφτομαι ούτε εμπόδια ούτε προβλήματα. Νιώθω ηρεμία και χαρά. Και εννοείται ότι μου δίνει μεγάλη δύναμη το ότι έχω βάλει έναν στόχο και τον έχω πετύχει. Και όταν είμαι στη γη, νιώθω το ίδιο βλέποντας τα σύννεφα.

Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιο του στη γη για να πετάξει στον αέρα Facebook Twitter
Φωτ.: Ιωάννης Βλαχιώτης
Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιο του στη γη για να πετάξει στον αέρα Facebook Twitter
Φωτ.: Ιωάννης Βλαχιώτης
Ο Αλέξανδρος Φερέτος αφήνει το αμαξίδιο του στη γη για να πετάξει στον αέρα Facebook Twitter
Αρχικά έκανα κλασικά αθλήματα για ΑμεΑ, όπως μπάσκετ με αμαξίδιο (που ακόμη παίζω) αλλά και κολύμπι. Όμως πάντα μου έλειπε κάτι πιο extreme.

skydive-athens.gr
Instagram: @skydiveathens
 / Kopaida

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cool Crips: Σπάζοντας τα ταμπού με χιούμορ και αυτοσαρκασμό

Cool Crips / Σπάζοντας τα ταμπού της αναπηρίας με χιούμορ και αυτοσαρκασμό

O Γρηγόρης Χρυσικός και ο Σπύρος Νταντανίδης, οι δημιουργοί του λογαριασμού «Η αναπηρία είναι κουλ» με τα έξυπνα, χιουμοριστικά memes, μιλούν στη LiFO για την καθημερινότητά τους, την προσβασιμότητα, τη συμπερίληψη και το coolness τους.
ΑΝΝΑ ΚΟΚΟΡΗ
Συμπεριλαμβάνοντας χαρακτήρες με αναπηρίες στα κόμικς και τα RPG παιχνίδια

Ζούμε, ρε! / Συμπεριλαμβάνοντας χαρακτήρες με αναπηρίες στα κόμικς και τα RPG παιχνίδια

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο Γιάννη Γεωργίου σχετικά με το πώς εκπροσωπείται η κοινότητα των ΑμεΑ στα κόμικς και στα γνωστά παιχνίδια ρόλων.
THE LIFO TEAM
Σε εφαρμογή το πιλοτικό πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού για τα ανάπηρα άτομα - Η παραολυμπιονίκης Άννα Ντέντα από τις πρώτες ωφελούμενες

Ρεπορτάζ / Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα Προσωπικού Βοηθού για ΑμεΑ - Η παραολυμπιονίκης Άννα Ντέντα από τις πρώτες ωφελούμενες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε σήμερα την παραολυμπιονίκη και παρακολούθησε από κοντά την καθημερινή της ρουτίνα με τη νέα της προσωπική βοηθό.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.
Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Άκου την επιστήμη / Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Μπορούμε να νικήσουμε τον χρόνο και τη φθορά; Είναι εφικτό να «χακάρουμε» το βιολογικό μας ρολόι ώστε να ζήσουμε περισσότερο χωρίς να γεράσουμε νωρίτερα; Ο Καθηγητής Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αριστείδης Ηλιόπουλος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Lifo Videos / «Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Σχεδόν 100 χρόνια ζωής δεν θόλωσαν ούτε στιγμή το βλέμμα του Γιάννη Βογιατζή πάνω στην τέχνη και την αλήθεια της. Με αφοπλιστική διαύγεια και χιούμορ, ο θρυλικός ηθοποιός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μιλά για τη Ρένα Βλαχοπούλου, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Φίνο και για την ευτυχία που του χάρισε η υποκριτική.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Ψυχή & Σώμα / Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς και πότε μιλάμε στα παιδιά μας για το σεξ; Πώς βοηθά το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης; Ποια σημάδια πρέπει να προσέξουν οι γονείς; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοθεραπεύτρια Σοφιάνα Μηλιωρίτσα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Newsroom / Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την Ξένια Κουνελάκη για τη σφαγή στη Γάζα και την πολιτική του Ισραήλ, τις κατηγορίες περί αντισημιτισμού, αλλά και την ανησυχητική επιστροφή ενός νέου «μακαρθισμού» στη δημόσια σφαίρα των ΗΠΑ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Αληθινά εγκλήματα / Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία της Κάτιας, μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας, και του αρχιμανδρίτη Άνθιμου, που τάραξε τα νερά της επικαιρότητας το καλοκαίρι του 1997 και έγινε επεισόδιο στον «Κόκκινο Κύκλο».
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Χαρισματικά παιδιά: Κάθε γονιός ονειρεύεται να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Ψυχή & Σώμα / Χαρισματικά παιδιά: Ονειρεύεται κάθε γονιός να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Πόσο διαφορετικό είναι ένα χαρισματικό παιδί; Υπάρχει κοινωνική εμμονή με την ευφυΐα; Κρύβει, άραγε, παγίδες η χαρισματικότητα; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοπαιδαγωγό Δανάη Δεληγεώργη για την έννοια της χαρισματικότητας και αν, τελικά, αποτελεί προτέρημα ή πρόκληση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Radio Lifo / «Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Μπορεί ο πρωτογενής τομέας να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας; Πώς μπορεί η Ελλάδα να επενδύσει στον φυσικό θησαυρό της; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Νίκο Κουτσιανά, ιδρυτή της Apivita και δημιουργό της Symbeeosis, για τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από ένα παραγωγικό μοντέλο που δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Αληθινά εγκλήματα / Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του θανάτου της 21χρονης Κωστούλας, σε ένα χωριό της Ηλείας, το 1997. Ήταν αυτοκτονία, όπως αρχικά θεωρήθηκε, ή μια ανατριχιαστική υπόθεση παιδοκτονίας για λόγους κοινωνικής κατακραυγής;
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τη σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο Νάνσυ Σπετσιώτη, κάτοικο της περιοχής, η οποία καταγράφει την προσβασιμότητα της Φωκίωνος Νέγρη και άλλων γειτονικών δρόμων για τα άτομα με αναπηρία.
THE LIFO TEAM
Σκληρές Αλήθειες

Άρης Δημοκίδης / 10 Σκληρές Αλήθειες που σοκάρουν μέχρι σήμερα

Αδυσώπητοι εγκληματίες και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες, δολοφόνοι που παρίσταναν τους αθώους, παράξενες εξαφανίσεις και σοκαριστικές αποκαλύψεις σε 10 ηχητικά ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη που φωτίζουν ξανά πολύκροτες υποθέσεις.
THE LIFO TEAM
O παιδοκτόνος της Αιτωλοακαρνανίας: Η άγνωστη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη

Αληθινά εγκλήματα / O παιδοκτόνος της Αιτωλοακαρνανίας: Η άγνωστη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ξεχασμένη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη στην Ελλάδα, που στήθηκε στο εκτελεστικό απόσπασμα δύο μήνες πριν από τον Βασίλη Λυμπέρη, το 1972.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ