Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες;

Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες; Facebook Twitter
Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού
0

Στα 230 εκατ. ευρώ τον χρόνο ανήλθε το 2018 ο τζίρος των συναυλιών στην Ελλάδα, ενώ για το 2019 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τζίρο που μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 300 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από υπολογισμούς που είχαν κάνει στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πέρσι τέτοια εποχή, όταν αποφασίστηκε η μείωση του ΦΠΑ για τις συναυλίες από 24% σε 6%, αρχής γενομένης από 1/1/2019. Με απλά λόγια, τα ποσά που είχαν εισπραχθεί από τις συναυλίες με το ΦΠΑ στο 24% μας δείχνουν ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος. Παράλληλα, η εκτίμηση για την είσπραξη το 2019 με το ΦΠΑ στο 6% έδειχνε μεν μείωση στα έσοδα του κράτους, αλλά όχι αντίστοιχη της ποσοστιαίας μεταβολής του φόρου, καθώς οι ειδικοί στο υπουργείο Οικονομικών προέβλεπαν αύξηση του τζίρου των συναυλιών άνω των 300 εκατ. ευρώ, καθώς οι διοργανωτές θα εκμεταλλεύονταν τις νέες συνθήκες και θα πραγματοποιούσαν περισσότερα live. Αυτό δείχνει να επιβεβαιώνεται.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων. Επίσης, η σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα γενικά και στην Αθήνα ειδικότερα λειτουργεί υπέρ της μαζικότερης προσέλευσης στους συναυλιακούς χώρους, ειδικά όταν εμφανίζονται μεγάλα ονόματα του εξωτερικού. Και όπως λένε οι διοργανωτές των συναυλιών, αυτό ενισχύει τον «πολιτιστικό τουρισμό».

Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού, ενώ κάθε εβδομάδα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εμφανίζονται καλλιτέχνες και μπάντες από το εξωτερικό, πράγμα που είχε «φρενάρει» τα προηγούμενα χρόνια λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, καθώς εισιτήρια άνω των 20-25 ευρώ θεωρούνταν ακριβά.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων.

Ενώ, όμως, οι συναυλίες άρχισαν να παίρνουν ξανά τα πάνω τους, ήρθαν τα πρόσφατα γεγονότα με τις εμφανίσεις του Bryan Adams και του Jose Carreras στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του ΟΑΚΑ για να ανοίξουν ζητήματα: η διοργανώτρια εταιρεία βουλγαρικής προέλευσης έριξε «πιστόλι» και η viva.gr αναγκάστηκε να αναλάβει το κόστος της διοργάνωσης προκειμένου να μη χάσει ο κόσμος τα λεφτά που είχε δώσει αλλά και για να μην πληγεί η αξιοπιστία των εταιρειών ηλεκτρονικής προπώλησης.

Τα γεγονότα αυτά ώθησαν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (ΠΣΔΠΕ), όπως ονομάζεται ο φορέας που εκπροσωπεί τους διοργανωτές συναυλιών στην Ελλάδα, να τοποθετηθεί δημόσια τόσο για το συγκεκριμένο θέμα όσο και για μια σειρά άλλων ζητημάτων που απασχολούν τους ίδιους αλλά και το κοινό.

Οι διοργανωτές, λοιπόν, διά στόματος της πρόεδρου του συνδέσμου τους Κατερίνας Σταματάκη αναφέρουν ότι θα επιδιώξουν, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, να υπάρξει «κατοχύρωση» του επαγγέλματός τους με συγκεκριμένους όρους ελέγχου και δεοντολογίας με σκοπό να αποφευχθούν μελλοντικά περιπτώσεις εξαπάτησης του κοινού.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, ως θετική καταγράφεται η μείωση του ΦΠΑ στο 6% την 1/1/2019: «Στο εισιτήριο των 50 ευρώ το 6% είναι πια ο ΦΠΑ, το 7%, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ, η ΕΥΕΔ (και γενικά τα πνευματικά δικαιώματα), το ticketing είναι περίπου στο 2,4%, ο φόρος θεαμάτων έχει καταργηθεί και έχουμε μόνο τα ποσοστά που λαμβάνουν οι χώροι που ενοικιάζουμε, τα οποία κυμαίνονται από το το 7% μέχρι το 30% επί της τιμής του εισιτηρίου» αναφέρει η κ. Σταματάκη.


Η απόδοση των πνευματικών δικαιωμάτων αποτελεί άλλο ένα πρόβλημα που απασχολεί τους διοργανωτές (όπως επίσης και τους ιδιοκτήτες μπαρ, εστιατορίων κ.ά.), καθώς αυτή την περίοδο δικαιώματα εισπράττουν τόσο η ΕΥΕΔ (που αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, τη συνέχεια της ΑΕΠΙ) όσο και η Αυτοδιαχείριση. Έτσι, αν πληρώσει κάποιος τον έναν φορέα, ο άλλος απειλεί με δικαστήρια, καθώς εκπροσωπεί διαφορετικό ρεπερτόριο. Το ζητούμενο είναι να πληρώνουν το 7% σε έναν φορέα, χωρίς να απειλούνται από τον άλλον.

Το Ηρώδειο και ο Λυκαβηττός

Ο ΠΣΔΠΕ θεωρεί πολύ υψηλό το κόστος για την ενοικίαση του Ωδείου Ηρώδου Αττικού, το οποίο καθορίζεται από το Φεστιβάλ Αθηνών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για μία συναυλία της οποίας τα έσοδα, αποφορολογημένα, ανέρχονται στα 100.000 ευρώ το κόστος διαμορφώνεται στα 24.000 ευρώ συν ΦΠΑ. «Το καλοκαίρι του 2018 αντιμετωπίσαμε πολύ σοβαρό πρόβλημα με την αύξηση του ενοικίου, ενώ είχαμε ξεκινήσει την προπώληση και είχαμε κάνει τον οικονομικό μας προγραμματισμό» αναφέρει η κ. Σταματάκη, επισημαίνοντας ότι τα μέλη του συνδέσμου που έκαναν συναυλίες εκεί ήρθαν σε δύσκολη θέση, καθώς είχαν προϋπολογισμούς με άλλα ποσά. «Ευελπιστούμε η νέα διοίκηση να ακούσει τα αιτήματά μας και να μας βοηθήσει να πραγματοποιούμε και όχι να ακινητοποιούμε τις συναυλίες» προσθέτει η ίδια. 

Τέλος, οι διοργανωτές συναυλιών λένε ότι θα δρομολογήσουν συνάντηση με την περιφέρεια Αττικής με θέμα την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης και την επαναλειτουργία του θεάτρου στον Λυκαβηττό, καθώς, όπως λένε οι ίδιοι (σ.σ. και θα συμφωνήσουμε κι εμείς, ως... «συναυλιάκηδες»), «ο Λυκαβηττός μας λείπει».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT