«Ας μη γυρίσουμε στα συνηθισμένα»: Μία νέα καμπάνια έχει σκοπό να καταρρίψει όλα αυτά που θεωρούνταν «νορμάλ»

«Ας μη γυρίσουμε στα συνηθισμένα»: Μία νέα καμπάνια έχει σκοπό να καταρρίψει όλα αυτά που θεωρούνταν «νορμάλ» Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Πριν από μερικούς μήνες, πολλά πράγματα θεωρούνταν «νορμάλ» - ακόμα κι εκείνα που δεν θα έπρεπε να θεωρούνται καθόλου. Ωστόσο, μαζί με τις τεράστιες αλλαγές που ήρθαν στη ζωή μας, κάποιες από αυτές απεδείχθησαν θετικές και ιδιαίτερα ελπιδοφόρες.

Τα αποτελέσματα μίας πρόσφατης έρευνας έγιναν η αφορμή για να ξεκινήσει ένα μεγάλο κίνημα αλλαγής σε ό,τι αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Συγκεκριμένα, η επιστημονική έρευνα - η οποία διεξήχθη από την Durex - αφορά τον αντίκτυπο του κορωνοϊού στην κοινωνία και τη στάση των νέων απέναντι σε θέματα προφύλαξης κατά τη σεξουαλική επαφή.

Στη συγκεκριμένη έρευνα αναδύθηκε ο ρόλος που διαδραμάτισε η πανδημία σε παγκόσμιο επίπεδο και η συμβολή της ως μέσο επιρροής στη συνειδητοποίηση της σημασίας της χρήσης προφυλακτικού, ως στάση ατομικής ευθύνης και κοινωνικής συμπεριφοράς, για την πρόληψη της μετάδοσης σοβαρών Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενων Νοσημάτων. Στόχος της έρευνας αποτέλεσε η ανάδειξη και η κατανόηση των επιπτώσεων που επέφερε η πανδημία στη σεξουαλική ζωή των ανθρώπων καθώς, επίσης και της επίδρασής της, στη στάση που θα κρατήσουν στη μετά κορωνοϊού εποχή αναφορικά με τη χρήση προφυλακτικού.

Η έρευνα διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο και έλαβε χώρα μεταξύ 22 με 25 Μαΐου 2020. Χρησιμοποιήθηκε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 985 ατόμων, ηλικίας από 18 έως 34 ετών, χωρίς σταθερή σχέση, ενώ πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτύου λαμβάνοντας ένα τυχαίο αντιπροσωπευτικό δείγμα δια μέσω της πειραματικής προσέγγισης μεταξύ δύο μεταβλητών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με τη σεξουαλική ζωή στην μετά Covid-19 εποχή, τα οποία δείχνουν εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Γενικότερα, φαίνεται πως η πανδημία συνέβαλε θετικά στην πρόθεση χρήσης προφυλακτικού, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η επιθυμία για την προστασία της υγείας του σεξουαλικού συντρόφου - συμπεράσματα τα οποία μέχρι προσφάτως δεν ήταν καθόλου αυτονόητα. Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό συνεχίζει να μην λαμβάνει σοβαρά υπόψη την σεξουαλική του υγεία και τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

 

Καθημερινά, περισσότερα από ένα εκατομμύριο ΣΜΝ (Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσημάτα) καταγράφονται παγκοσμίως*, τα οποία κοστίζουν σε χρήμα, χρόνο και προκαλούν ψυχική και σωματική καταπόνηση, θέτοντας μακροπρόθεσμα σε κίνδυνο την ζωή των ανθρώπων, ενώ θα μπορούσαν να αποφευχθούν απλά με την χρήση ενός προφυλακτικού. Είναι πολύ σημαντικό, οι άνθρωποι να πάρουν στα σοβαρά τη σεξουαλική τους υγεία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που αντιμετώπισαν τον κορωνοϊό και άλλαξαν τις συνήθειες και την καθημερινότητα τους εν μία νυκτί.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, επιβεβαίωσαν την ανησυχία των επιστημόνων, ότι η περίοδος της παρατεταμένης αποχής από το σεξ λειτούργησε ως καταλύτης στην άρση των αναστολών των ανθρώπων με 1 στους 4 (26%) να δηλώνει ότι με την κατάργηση των μέτρων, είναι έτοιμος να ρισκάρει περισσότερο στη σεξουαλική του ζωή, ακόμη και αν αυτό σημαίνει σεξ χωρίς προφυλακτικό. Από την άλλη πλευρά, το 64% ανησυχεί περισσότερο για τον κορωνοϊό παρά για τα ΣΜΝ – με τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (78%) να θεωρούν απίθανο να κολλήσουν κάποιο ΣΜΝ μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες, ενώ το 57% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι δεν χρησιμοποιούσε σε κάθε επαφή προφυλακτικό ούτε στο παρελθόν προ κορωνοϊού.

Διαπιστώθηκε επίσης ότι το 48% των συμμετεχόντων συμφώνησαν ότι ο κορωνoϊός τους έκανε πιο ευαισθητοποιημένους απέναντι στους ιούς και ότι ύστερα από την άρση των μέτρων προστασίας το 21% είναι πιο προσεκτικοί και πιο συνειδητοποιημένοι απέναντι στη διαφύλαξη της υγείας των συνανθρώπων τους. Επιπλέον, ένας στους πέντε (18%) πλέον επιμένουν στην χρήση προφυλακτικού, αυξάνοντας το σύνολο των συμμετεχόντων που χρησιμοποιούν προφυλακτικό στο 88%.

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα, η νέα καμπάνια της Durex έχει σκοπό να αλλάξει τα δεδομένα και να δώσει το έναυσμα στο να γίνει μία νέα αρχή, απορρίπτοντας οτιδήποτε θεωρούταν λανθασμένα «νορμάλ». Πολλά από αυτά που έχουν να κάνουν με τη χρήση του προφυλακτικού και τη σεξουαλική αγωγή, βρίσκονται στερεοτυπικά εντυπωμένα στις επιλογές που κάνει ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. 

Έτσι, η Durex στέκεται στο πλευρό του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), στο πλαίσιο των δράσεων του για την ενημέρωση και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων, δωρίζοντας 30.000 προφυλακτικά. Με την πρωτοβουλία της αυτή, η Durex, στηρίζει έμπρακτα των ΕΟΔΥ και τις δράσεις του για το επόμενο διάστημα, ευελπιστώντας στη δημιουργία μίας μακροχρόνιας σχέσης με στόχο την ενημέρωση όσο το δυνατόν περισσότερων νέων και την μείωση των Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενων Νοσημάτων στη χώρα μας.

«Ας μη γυρίσουμε στα συνηθισμένα»: Μία νέα καμπάνια έχει σκοπό να καταρρίψει όλα αυτά που θεωρούνταν «νορμάλ» Facebook Twitter

Τέλος, δύο ιδιαίτερες κατασκευές της Durex έχουν στηθεί σε πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας, με σκοπό να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την πρωτοβουλία αυτή για ευαισθητοποίηση.

Μετά από όσα περάσαμε, ας αφήσουμε πίσω μας οτιδήποτε θεωρούταν «νορμάλ» και ας σταματήσουμε να δεχόμαστε οτιδήποτε έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία μας, ως «φυσιολογικό». Ας μη γυρίσουμε στα συνηθισμένα. 

Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ
Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια / Περιμένοντας το τέλος του κόσμου σε καταφύγια που μοιάζουν με σουίτες

Living / Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια

Η ζήτηση για υπερπολυτελή πυρηνικά καταφύγια έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αν και εξακολουθούν να απευθύνονται σε λίγους, τα σύγχρονα κρησφύγετα, θυμίζουν περισσότερο δωμάτια πεντάστερων ξενοδοχείων παρά ζοφερά bunkers κι εκτός από ασφάλεια παρέχουν άνεση υψηλής ποιότητας.
THE LIFO TEAM
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Living / Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Καταθέτοντας στη δίκη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου κατά των μονοπωλιακών πρακτικών της εταιρείας του, ο ιδιοκτήτης της Meta παραδέχτηκε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελάχιστη σχέση έχουν πια με τη διαπροσωπική επικοινωνία.
THE LIFO TEAM