Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

«Γιατί δεν μπορώ να κοιμηθώ;»: μερικές τρομακτικές απαντήσεις για τις διαταραχές ύπνου

Η ΑΫΠΝΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ, ΩΣΤΟΣΟ, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Γιατί δεν μπορούμε να κοιμηθούμε; Δεν πρόκειται για μία τυχαία ερώτηση, αλλά για ένα φλέγον ερώτημα που βασανίζει εκατομμύρια ανθρώπους παντού στον κόσμο. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, τα προβλήματα στην παγκόσμια οικονομία, η ανεργία και οι εξοντωτικές μορφές εργασίας, διαπιστωμένα εδώ και χρόνια μέσω ερευνών, «σκοτώνουν» την υπνική μας υγεία. 

 

Δεν είναι σπάνιο στις μέρες το φαινόμενο ανθρώπων, που γυρίζουν εξοντωμένοι από την καθημερινότητά τους στο σπίτι και παρά την εξάντληση, παρά τις διάφορους μεθόδους (χαλαρωτικά αφεψήματα, χάπια, ειδική φαρμακευτική αγωγή) και πάλι δεν κατορθώνουν να αποκοιμηθούν. 

 

Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο πάνω από το 30% του πληθυσμού δεν κοιμάται καλά , ενώ ένας στους δέκα υποφέρει από χρόνια αϋπνία. Σύμφωνα με τη Δρα Κίρστι Άντερσον, σύμβουλο νευρολόγο, τα αίτια που μπορούν να προκαλέσουν στους ανθρώπους χρόνια αϋπνία είναι πολλά. 

 

«Ανά διαστήματα, κάτι συμβαίνει στη ζωή μας, που αναστατώνει τον ύπνο μας για λίγο. Συνήθως είναι κάτι έντονο, αλλά αντιμετωπίζεται: μια μετακόμιση, ο σκύλος μας που πέθανε, οι ετοιμασίες των Χριστουγέννων, η πεθερά μας που εμφανίστηκε ξαφνικά μπροστά στην πόρτα μας. Όλα αυτά τα μικροπράγματα, ναι, μπορεί να ταράξουν για λίγο τον ύπνο μας, αλλά είναι άνευ σημασίας και αντιμετωπίζονται εύκολα. 

 

Δεν έχουν να κάνουν με εκείνη την κατάσταση στην οποία η αϋπνία είναι πλέον μόνιμο πρόβλημα, όπου ο άνθρωπος κυριολεκτικά κυνηγάει τον ύπνο του», εξηγεί. 

 

Πότε, λοιπόν, ξέρουμε ότι πάσχουμε από αϋπνία και κυρίως πότε μπορούμε να την εντοπίσουμε στην αρχή της; 

 

«Αν βλέπετε ότι μένετε ξάγρυπνοι 3-5 ημέρες μέσα στην εβδομάδα για πάνω από τρεις μήνες, αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ως διαταραχή ύπνου», συνεχίζει. Κατά την ίδια, μόλις οι άνθρωποι συνειδητοποιήσουν ότι αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα, κάνουν ό,τι μπορούν για να γίνει η κατάσταση χειρότερη. 

 

Συνήθως πιέζουν τον εαυτό τους να κοιμηθεί, με ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα και κυρίως, όπως τουλάχιστον αναφέρουν οι περισσότεροι που υποφέρουν από χρόνια αϋπνία, δεν μπορούν να σταματήσουν το μυαλό τους να σκέφτεται και κυρίως να σκέφτεται προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζει ή πρόκειται να αντιμετωπίσει την επόμενη ημέρα... 

 

Σύμφωνα με τον κλινικό ψυχολόγο, Ντιμίτρι Γκαβρίλοφ, πολύ βοηθητικό σε αυτή την επώδυνη κατάσταση θα ήταν αυτός που υποφέρει από αϋπνία, να κρατούσε ένα ημερολόγιο ύπνου. Πόσες ώρες κοιμάται κάθε μέρα, τι ακριβώς σκέφτεται πριν πέσει για ύπνο, τι είναι αυτό που τον κάνει να νιώθει τόσο δυστυχισμένος ακριβώς εκείνη τη στιγμή.

 
 

Υπάρχει κάτι κομβικό σ' αυτό που αναφέρει ο Γκαβρίλοφ: ο περισσότερος κόσμος που ξαγρυπνάει παραπονιέται για μια σειρά από κοινωνικά προβλήματα που η αϋπνία προκαλεί στη ζωή του. Από το να μη μπορεί να βρει τον προσανατολισμό του, οδηγώντας με το αμάξι, μέχρι το να μην μπορεί να συμμετέχει φυσιολογικά σε μία συζήτηση με ροή και νόημα, από να αισθάνεται ενοχές για το ότι νιώθει συνεχώς κουρασμένος, μέχρι το να ελπίζει μόνο στον ύπνο του Σαββατοκύριακου, κάτι που εμποδίζει οποιονδήποτε άλλο προγραμματισμό για κοινωνικές δραστηριότητες. 

 

Κανείς απ' όλους αυτούς δεν υπερβάλλει. Η αϋπνία εδώ και χρόνια συνδέεται επιστημονικά με καρδιακές παθήσεις, διαταραχές άγχους, αυξημένα επίπεδα σακχάρου και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας. Γιατί η υπνική λειτουργία συνδέεται με την ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς, τη λειτουργία του μεταβολισμού και της παραγωγής ορμονών, με μία σειρά από λειτουργίες του σώματος, δηλαδή, που όταν δεν ικανοποιούνται μοιραία οι άνθρωποι παραπονούνται.

 

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ειδικά στις σύγχρονες κοινωνίες, ο ύπνος αντιμετωπίζεται ως κάτι που μπορεί κανείς να παραλείψει ή ως κάτι που αν το ζητήσει, το απαιτήσει, το διεκδικήσει θα θεωρηθεί φυγόπονος και τεμπέλης. Όμως, εδώ δεν πρόκειται για πολυτέλεια, αλλά για απόλυτη, καταλυτική ανθρώπινη ανάγκη που πρέπει να καλύπτεται ικανοποιητικά, τονίζει η Άντερσον. 

 

Και τι φταίει που καμία από τις πρακτικές συμβουλές για να κοιμηθεί κάποιος σωστά δεν βρίσκουν εφαρμογή σε αυτούς που υποφέρουν από χρόνια αϋπνία; Υπάρχουν άνθρωποι που δεν πίνουν σταγόνα καφέ, κάνουν όλα όσα πρέπει να κάνουν και πάλι ο ύπνος για εκείνους είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο. 

 

Από την πλευρά του, ο Κόλιν Έσπι, καθηγητής και ειδικός πάνω στα φάρμακα και τις λειτουργίες του ύπνου, αποδίδει μέρος της γιγάντωσης του προβλήματος, στο γεγονός ότι οι γιατροί εδώ και χρόνια συνταγογραφούν υπνωτικά χάπια, αρνούμενοι να αντιμετωπίσουν ουσιαστικά το πρόβλημα των ασθενών τους. 

 

Τα τελευταία χρόνια, οι ψυχολόγοι και οι κλινικές ύπνου προτείνουν ως αρκετά αποτελεσματική λύση τη Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία, για την αϋπνία, μακριά από φάρμακα και άλλου είδους εναλλακτικές που θα μπορούσαν να αποβούν επικίνδυνες για τον ασθνεή. 

 

Τι είναι αυτό; Όταν χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της αϋπνίας, η CBT βοηθά τους ασθενείς να διαφοροποιήσουν σκέψεις και συμπεριφορές που διαταράσσουν τον ύπνο και πυροδοτούν την αϋπνία. Ένα τυπικό πρόγραμμα CBT, συνήθως περιλαμβάνει έξι με οχτώ ημίωρες συνεδρίες με έναν θεραπευτή ύπνου.

 

Σύμφωνα με τη Leah Green, τη δημοσιογράφο του Guardian που μπήκε στη διαδικασία να αναζητήσει λύσεις στο πρόβλημα της αϋπνίας, από την οποία υποφέρει και η ίδια, τουλάχιστον με την τελευταία εναλλακτική κέρδισε ξανά την ελπίδα, ότι η ώρα του ύπνου δεν θα είναι για πάντα ένα σισύφειο μαρτύριο... 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς τα smartphones λεηλατούν την προσοχή μας
Παρότι η δυνατότητα συνεχούς σύνδεσης έχει τη θετική της πλευρά ωστόσο έρευνες αλλά και η καθημερινή εμπειρία μας αποδεικνύουν πως η υπερβολική χρήση μπορεί να μας αποχαυνώσει
Ενάντια στην χαριτωμενιά (και την βεβιασμένη ευτυχία)
Το να εξασκείται κανείς στις αρχαιοελληνικές αρετές της σοφίας και του θάρρους είναι ένα πράγμα. Το να είναι διαρκώς χαρούμενος με τον αμερικανικό τρόπο είναι κάτι άλλο που τελικά μοιάζει με ψύχωση.
Πώς να επιβιώσετε στο πρώτο σας ταξίδι ως ζευγάρι
Χρήσιμες συμβουλές που θα αυξήσουν τις πιθανότητες να μην επιστρέψετε από τις solo διακοπές
H Medtronic παρουσιάζει το πρώτο «κατάστημα» για τον διαβήτη στην Αθήνα
Μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ιατρικής τεχνολογίας παγκοσμίως ανοίγει το πρώτο Medtronic DIABETES.SHOP στην Αθήνα
Πώς η αδιάγνωστη κατάθλιψη έκλεψε τη ζωή μου
Πώς το αντιμετώπισα και πλέον είμαι σε θέση να χαμογελώ ξανά!
Γιατί η νόσος του Αλτσχάιμερ εξακολουθεί να είναι ένα ιατρικό μυστήριο;
Αυτή τη στιγμή πολλές, μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες έχουν συσπειρωθεί πάνω στην έρευνα της νόσου
Οι άντρες δεν έχουν πια φίλους και όλο το συναισθηματικό βάρος πέφτει στις γυναίκες τους
Δόκτωρ Ρουθ προς millennials: Βρείτε χρόνο για σεξ
Σε συνέντευξή της η γνωστή σεξολόγος, στα 91 της σήμερα χρόνια, αποκαλύπτει την άποψη της για την πορνογραφία, το Διαδίκτυο και την έλλειψη χρόνου των σημερινών νέων
Εξωσωματική: όλα όσα δεν σου είπαν πριν ξεκινήσεις: Μια προσωπική ιστορία
Ένα κείμενο από το φόρουμ της Α,μπα
Η ηχορύπανση είναι πιο επικίνδυνη απ' όσο νομίζουμε
Έρευνες δείχνουν ότι οι περιοχές που έχουν πολύ θόρυβο επηρεάζουν αρνητικά την υγεία μας
3 πράγματα που θα σας φανούν χρήσιμα εάν αισθάνεστε εξουθενωμένοι
Η επιστήμη δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να αναπληρώσουμε τη χαμένη μας ενέργεια – χωρίς καφέ
Άνα Φόρεστ: Η δημιουργός της πρωτοποριακής Forrest Yoga έρχεται στην Αθήνα
Η Ανα Φόρεστ, συγγραφέας του «Fierce Medicine» και ο μουσικός σαμάνος Χοσέ Καλάρκο μας μιλούν λίγο πριν παρουσιάσουν το θεραπευτικό σύστημα της Forrest Yoga στο αθηναϊκό κοινό
15 απλά βήματα για τους αρχάριους της οικολογικής συμπεριφοράς
H σωτηρία του πλανήτη ξεκινάει από εμάς, το σπίτι μας και τις αγοραστικές επιλογές μας
Ένα απόγευμα με τις twerkers της Θεσσαλονίκης
Το twerk δεν είναι μόνο μια σειρά προκλητικών και σέξι κινήσεων
Τι συμβαίνει όταν τρίζεις τα δόντια σου στον ύπνο σου;
Το έντονο τρίξιμο στα δόντια ονομάζεται και βρουξισμός και μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα: από καταστροφή των δοντιών μέχρι και αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του ατόμου
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Nassos symbantorious 20.4.2019 | 13:47
Ναι, να κάνω ημερολόγιο καταγραφής ωρών ύπνου και να σκέφτομαι στον ύπνο μου αν έγραψα στο ημερολόγιο ή αν το κάνα σωστά :-p.
Αυτό που με βοηθάει εμένα είναι χαλαρωτική μουσική και κάποια συγκεκριμένα βιντεακια που ανακάλυψα στο γιουτιουμπ που πραγματικά κάνουν θαύματα, δείχνουν την φύση, μαγειρική απο αγνά υλικά και χαλαρωτική μουσική μαζί και όλα αυτά στην τιμή ενός βιντεοακιου:-p
Πραγματικά αξίζει ακριβώς πριν πεσεις για ύπνο να τα δεις, και ποιος ξέρει ίσως βοηθήσω κάποιον να κοιμηθεί!!!
https://www.youtube.com/channel/UCoC47do520os_4DBMEFGg4A
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή