Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
DESIGN

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία

Ένας νεαρός art director, ο Νίκος Γεωργόπουλος, ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία

Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος που ζει και εργάζεται με έδρα το Λονδίνο κάνει μια απόπειρα να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία. Το εγχείρημά του γίνεται στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ, που ο ίδιος αποκαλεί Time travel branding, και μέσα από το οποίο διερευνά τις οπτικές ταυτότητες του παρελθόντος.

 

Η ιδέα για τον σχεδιασμό της φαντασιακής ταυτότητας των Ξενία του καρφώθηκε στο μυαλό όταν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να δουλέψει για έναν φανταστικό «πελάτη» ταξιδεύοντας πίσω στο παρελθόν. Και κάπως έτσι προέκυψαν τα ξενοδοχεία Ξενία που μετέφρασαν όσο τίποτ' άλλο τις αξίες του μοντερνισμού στο ελληνικό τοπίο.

 

Ο κ. Γεωργόπουλος μεταξύ άλλων εφάρμοσε μια φαντασιακή λογοτύπηση πάνω σε χρηστικά αντικείμενα που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών της Βρετανίδας Polly Brown, συνεργάτιδάς του σε αυτό το πρότζεκτ. Όπως είναι λογική οποιαδήποτε απόπειρα σχεδιασμού έγινε μετά από μελέτη της οπτικής και γραφιστικής γλώσσας που χρησιμοποιήθηκε από τα Ξενία το διάστημα 1951-1974.

 

Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα.

 

«Έπρεπε να κάνω εκτεταμένη έρευνα στο ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της Ελλάδας εκείνης της εποχής για να μπορέσω να καταλάβω τις σχεδιαστικές επιλογές πίσω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την σήμανση των κτιρίων, τα διαφημιστικά φυλλάδια των Ξενία κ.ο.κ.. Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα. Αυτό σήμαινε, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να σχεδιάσω πράγματα που σήμερα θεωρούνται λάθος.

 

Έπαιρνα με μανία τηλέφωνο στο ΤΑΙΠΕΔ για να μάθω από τα αρχεία τους ποιο ήταν το τηλέφωνο και ο ταχυδρομικό κώδικας του Ξενία στις Σπέτσες το 1964 για να το βάλω στις κάρτες. Τελικά το βρήκα από μία καταχώρηση εποχής του περιοδικού «Αρχιτεκτονική» που μου έδωσε η αρχιτέκτονας Μυριάνθη Μούσσα» εξηγεί ο κ. Γεωργόπουλος.

 

Η φωτογράφιση έγινε στο ανακαινισμένο πρώην Ξενία στον Πόρο. «Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα και την ίδια στιγμή περίεργη εμπειρία. Το ξενοδοχείο το ίδιο είχε μία «στοιχειωμένη» ατμόσφαιρα που έμοιαζε φουτουριστική και την ίδια στιγμή παρελθοντική. Περάσαμε τρεις μέρες που βρισκόμασταν μέσα σε αυτή την κατάσταση ενώ την ίδια στιγμή, δημιουργούσαμε ένα πρότζεκτ με το ένα πόδι σε ένα φανταστικό παρελθόν και το άλλο σε ένα φαντασιακό παρόν» δηλώνει η Polly Brown σχετικά με την εμπειρία της φωτογράφισης.

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown
Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown

 

Info:

To πρώτο κεφάλαιο του κεφαλαίου του πρότζεκτ Time travel branding με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο.

 

 

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης
Μια ομάδα καλλιτεχνών συγκεντρώνεται στο ιστορικό ξενοδοχείο και ξαναζωντανεύει το μέρος μέσα από την έκθεση REMAIN(S) που πραγματεύεται την εφήμερη φύση της καλοκαιρινής διαμονής
20 φωτογραφίες απ' το Motel Xenia - παραλία Καρτερού, Ηράκλειο Κρήτης
Τα Ξενἰα του Άρη Κωσταντινίδη, μια παραβολή για την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια χειμωνιάτικη σιέστα μέσα σε δεντρόσπιτα εκπληκτικού ντιζάιν στην Ιταλία
Ένας συνδυασμός φύσης και υψηλού ντιζάιν αποκαλύπτει ποιο θα είναι το μέλλον του τουρισμού και της αρχιτεκτονικής
Το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας θα αποκτήσει ένα ξενοδοχείο-αρχιτεκτονικό ορόσημο με μίνιμαλ αισθητική
Λευκές κολόνες από χάλυβα και τεράστιες γυάλινες τζαμαρίες θα διαμορφώσουν τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα του ξενοδοχείου
Κλασικό Μπλε - Το Ινστιτούτο Pantone ανακοίνωσε το χρώμα της χρονιάς για το 2020
Ανακοινώθηκε το χρώμα που θα χαρακτηρίσει και θα επηρεάσει τις τάσεις για το 2020, σύμφωνα με το Pantone.
Χαλαρώνοντας στις ξύλινες σουίτες της Αυστρίας στη μέση ενός κατάλευκου, χιονισμένου δάσους
Η γυάλινη πρόσοψη αυτών των ξύλινων κατασκευών θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να χαζέψουν τη μαγευτική, χιονισμένη θέα των Άλπεων
Μια φλούο πίστα για skating στην Triennale του Μιλάνου
Η καλλιτέχνης Koo Jeong A σχεδίασε την πιο ενδιαφέρουσα χρωματικά πίστα για skating στα πλαίσια του πρότζεκτ PLAY!
Στην εξοχική κατοικία Ευταξία στον Λουτρόπυργο Αττικής: το πρώτο αρχιτεκτονικό έργο του Άρη Κωνσταντινίδη
Ο χώρος του κτήματος Ευταξία, παρά την απουσία συστηματικής χρήσης στην εποχή μας, δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί έναν σημαντικό τόπο αναφοράς της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ελευσίνας για το 2021.
Ένα εστιατόριο στην Πόλη του Μεξικού φωτίζεται με 250.000 LED
Το πιο λαμπερό εστιατόριο του κόσμου που διαμορφώθηκε με έντονες αναφορές στο «Interstellar»
Αυτά τα έντεκα κοντέινερ συνθέτουν ένα τρομερά καλόγουστο σπίτι 230 τ.μ.
Το σπίτι του Will Breaux στο Χιούστον είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα του κόσμου, αν και εξωτερικά σίγουρα δεν παραπέμπει στην ξεχωριστή αισθητική της εσωτερικής του διακόσμησης.
Bureau de Change: Το ελληνικό δίδυμο που έχει προκαλέσει σάλο στον διεθνή αρχιτεκτονικό χώρο
Πρόσφατα κέρδισαν το βραβείο «Architect of the Year» στα Sunday Times Awards καθώς και το βραβείο «Best New Development» για το Interlock – ένα κτίριο που βρίσκεται στην καρδιά της βρετανικής πρωτεύουσας
Ένα καταφύγιο από μπαμπού μαζεύεται σαν χελώνα για να καταπολεμήσει τα ακραία καιρικά φαινόμενα στις Φιλιππίνες
Σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών συνθηκών, τα συγκεκριμένα καταφύγια αναδιπλώνονται και είναι εξαιρετικά ανθεκτικά ακόμη και σε σεισμούς
Μια πράσινη, οργανική οροφή στην κοιλάδα Nayon του Εκουαδόρ
Η οικολογική πρόταση του Estudio Felipe Escudero που θα γεμίσει με φυτά και γλάστρες την οροφή ενός εναλλακτικού σπιτιού, δίπλα σε μια κοιλάδα του Εκουαδόρ
6 instagrammable τρόποι για να διακοσμήσετε τον τοίχο σας με κάδρα
Πώς να φτιάξετε το ιδανικό gallery wall στο σπίτι σας.
Ο ξεχωριστός πύργος-κοχύλι του Πεκίνου που «σπάει» στη μέση
Το αρχιτεκτονικό γραφείο της Ζάχα Χαντίντ ανέλαβε τον σχεδιασμό ενός πύργου στην περιοχή Fengtai του Πεκίνου που το σχήμα του θυμίζει κοχύλι.
Ένα παρατηρητήριο για φάλαινες φωτίζει τον Αρκτικό Κύκλο της Νορβηγίας
«The Whale»: Το μοναδικό αρχιτεκτονικό πρότζεκτ της Dorte Mandrup θα προσδώσει καινούργιο χαρακτήρα στη Νορβηγία
Μια «οικολογική» πόλη του μέλλοντος βυθισμένη στο νερό
Χώροι με πράσινο, ξενοδοχεία, γυμναστήρια και σπα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σε ένα σύμπλεγμα κτιρίων με απίστευτο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή