Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
DESIGN

Ξανασχεδιάζοντας την εταιρική ταυτότητα των Ξενία

Ένας νεαρός art director, ο Νίκος Γεωργόπουλος, ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία

Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος που ζει και εργάζεται με έδρα το Λονδίνο κάνει μια απόπειρα να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο για να επιμεληθεί την αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας των ξενοδοχείων Ξενία. Το εγχείρημά του γίνεται στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ, που ο ίδιος αποκαλεί Time travel branding, και μέσα από το οποίο διερευνά τις οπτικές ταυτότητες του παρελθόντος.

 

Η ιδέα για τον σχεδιασμό της φαντασιακής ταυτότητας των Ξενία του καρφώθηκε στο μυαλό όταν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να δουλέψει για έναν φανταστικό «πελάτη» ταξιδεύοντας πίσω στο παρελθόν. Και κάπως έτσι προέκυψαν τα ξενοδοχεία Ξενία που μετέφρασαν όσο τίποτ' άλλο τις αξίες του μοντερνισμού στο ελληνικό τοπίο.

 

Ο κ. Γεωργόπουλος μεταξύ άλλων εφάρμοσε μια φαντασιακή λογοτύπηση πάνω σε χρηστικά αντικείμενα που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών της Βρετανίδας Polly Brown, συνεργάτιδάς του σε αυτό το πρότζεκτ. Όπως είναι λογική οποιαδήποτε απόπειρα σχεδιασμού έγινε μετά από μελέτη της οπτικής και γραφιστικής γλώσσας που χρησιμοποιήθηκε από τα Ξενία το διάστημα 1951-1974.

 

Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα.

 

«Έπρεπε να κάνω εκτεταμένη έρευνα στο ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της Ελλάδας εκείνης της εποχής για να μπορέσω να καταλάβω τις σχεδιαστικές επιλογές πίσω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την σήμανση των κτιρίων, τα διαφημιστικά φυλλάδια των Ξενία κ.ο.κ.. Η κάθε λεπτομέρεια, από το ποια γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσω στις φανταστικές κάρτες μέχρι την αναδίπλωση στις μπροσούρες, έπρεπε να ήταν κάτι που συνέβαινε ή θα μπορούσε να συμβεί στα '60s - σε επίπεδο παραγωγής αλλά και αισθητικής και παράλληλα να είναι οπτικά δυνατό και στο σήμερα. Αυτό σήμαινε, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έπρεπε να σχεδιάσω πράγματα που σήμερα θεωρούνται λάθος.

 

Έπαιρνα με μανία τηλέφωνο στο ΤΑΙΠΕΔ για να μάθω από τα αρχεία τους ποιο ήταν το τηλέφωνο και ο ταχυδρομικό κώδικας του Ξενία στις Σπέτσες το 1964 για να το βάλω στις κάρτες. Τελικά το βρήκα από μία καταχώρηση εποχής του περιοδικού «Αρχιτεκτονική» που μου έδωσε η αρχιτέκτονας Μυριάνθη Μούσσα» εξηγεί ο κ. Γεωργόπουλος.

 

Η φωτογράφιση έγινε στο ανακαινισμένο πρώην Ξενία στον Πόρο. «Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα και την ίδια στιγμή περίεργη εμπειρία. Το ξενοδοχείο το ίδιο είχε μία «στοιχειωμένη» ατμόσφαιρα που έμοιαζε φουτουριστική και την ίδια στιγμή παρελθοντική. Περάσαμε τρεις μέρες που βρισκόμασταν μέσα σε αυτή την κατάσταση ενώ την ίδια στιγμή, δημιουργούσαμε ένα πρότζεκτ με το ένα πόδι σε ένα φανταστικό παρελθόν και το άλλο σε ένα φαντασιακό παρόν» δηλώνει η Polly Brown σχετικά με την εμπειρία της φωτογράφισης.

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Φωτο: Polly Brown
Φωτο: Polly Brown

 

Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown
Ο γραφίστας Νίκος Γεωργόπουλος. Φωτο: Polly Brown

 

Info:

To πρώτο κεφάλαιο του κεφαλαίου του πρότζεκτ Time travel branding με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο.

 

 

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Περσέας»: Ένας ιστορικός ξενώνας Ξενία ξανανοίγει στην Σέριφο για χάρη μιας έκθεσης
Μια ομάδα καλλιτεχνών συγκεντρώνεται στο ιστορικό ξενοδοχείο και ξαναζωντανεύει το μέρος μέσα από την έκθεση REMAIN(S) που πραγματεύεται την εφήμερη φύση της καλοκαιρινής διαμονής
20 φωτογραφίες απ' το Motel Xenia - παραλία Καρτερού, Ηράκλειο Κρήτης
Τα Ξενἰα του Άρη Κωσταντινίδη, μια παραβολή για την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αφίσες του Χονγκ Κονγκ που στέλνουν ουσιαστικά μηνύματα για τους ΑμεΑ
Μια καμπάνια που αποτυπώνει τα καθημερινά προβλήματα των ΑμεΑ και έχει ήδη θετική ανταπόκριση από τους χρήστες του Reddit
Αυτοί είναι οι πιο μαγευτικοί και «οικολογικοί» ουρανοξύστες του κόσμου
Η Council on Tall Buildings and Urban Habitat αποκάλυψε τους 50 ψηλότερους ουρανοξύστες του κόσμου και μεταξύ αυτών τους οκτώ πιο «οικολογικούς»
Τα πολύχρωμα μπαλκόνια του Σικάγο
Τα μπαλκόνια στο Independence Library and Apartments κινούνται σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου
 Ένα κατακόκκινο ναυαγισμένο πλοίο «τρυπάει» τον ουρανό της Πράγας
Ο εντυπωσιακός ουρανοξύστης στην πρωτεύουσα της Τσεχίας που αναμένεται να γίνει το ψηλότερο κτίριο της χώρας
Οι «ναυαγισμένες» ξύλινες καμπίνες στους αμμόλοφους της Ναμίμπια
«Shipwreck Lodge»: Ένα αρχιτεκτονικό πρότζεκτ που στηρίζεται πάνω στους κατάλευκους αμμόλοφους της αφρικανικής χώρας
H ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας - Δείτε το πρότζεκτ και τα σχέδια που κέρδισαν τον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό
Η πρόταση που κέρδισε τον διαγωνισμό για την ανάπλαση της Αθήνας από την Tense Architecture Network, το γνωστό αρχιτεκτονικό γραφείο με επικεφαλής τον Τηλέμαχο Ανδριανόπουλο
Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας
O καθηγητής αρχιτεκτονικής Δημήτρης Φιλιππίδης αποτυπώνει στο βιβλίο του «Ανώνυμη αρχιτεκτονική - Μια άρρητη παρουσία» όλα εκείνες τις αρχιτεκτονικές δημιουργίες που προσπερνάμε καθημερινά.
Οι πιο περίτεχνες και ιδιαίτερες σκάλες του κόσμου
Από τους ουρανοξύστες του Μανχάταν μέχρι το Τσάντ Μπάορι της Ινδίας
 Ένα σχολείο στη Γερμανία που έχει σχήμα γάτας
Το πρωτότυπο σχολείο στην πόλη Καρλσρούη της Γερμανίας σκέφτηκε ότι απέναντι στη Σφίγγα της Αιγύπτου, ανέτως θα στεκόταν μια μεγάλη γάτα με μάτια από παράθυρα
The Naxos Apothecary: το καινούριο εγχείρημα του Γιώργου Κορρέ βάζει στο επίκεντρο τα βότανα της Nάξου
Το παλαιότερο ομοιοπαθητικό φαρμακείο της Αθήνας μεταφέρθηκε στο κέντρο και θα μας κάνει να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε μέχρι τώρα για τα φαρμακεία
Αυτός είναι ο πιο ψηλός ουρανοξύστης του Πεκίνου
Ο ουρανοξύστης με τους 109 ορόφους που είναι ορατός ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της πόλης
Ο Yiakou μοιράζεται το ίδιο «Πάθος για Ζωή» με τη Renault
Με αφορμή τον φετινό συμβολικό αγώνα «Greece Race for the Cure», ο γνωστός Αθηναίος street artist Yiakou μιλάει στο LiFO.gr στέλνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον.
The Twist: Μια νέα γκαλερί τέχνης της Νορβηγίας που "κρέμεται" πάνω από δύο ποτάμια
Μια εντυπωσιακή κατασκευή που συνδυάζει την τέχνη με το υψηλό design
Ένα αναποδογυρισμένο λεωφορείο που έγινε δημόσια πισίνα
Ο Benedetto Bufalino δημιούργησε το πιο καλοκαιρινό πρότζεκτ στη βόρεια Γαλλία
9 τουρκικά χαλιά μεγάλης αξίας
Δεν σου λείπουν τα ζώα και οι άνθρωποι σε αυτό το εκτυφλωτικό ευκλείδειο Ισλάμ
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή