H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
Οι προβολές ξεκινούν το Σάββατο 6 Ιουνίου με το «Pink Flamingos» (1972) του Τζον Γουότερς.
0

Κοιτάζοντας τον προγραμματισμό των εταιρειών διανομής και διαβάζοντας για τα διάφορα κινηματογραφικά events που ετοιμάζονται στις τέσσερις γωνιές του Λεκανοπεδίου, καταλαβαίνεις πως όλοι οι φορείς έχουν βαλθεί να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Τα θερινά σινεμά ανοίγουν τις πόρτες τους και περιμένουν το κοινό από 1η Ιουνίου, το drive-in επανέρχεται στη μόδα με διάφορες σχετικές δράσεις, το Αthens Οpen Αir Film Festival θα διεξαχθεί αισίως και φέτος και, μέσα σε όλα αυτά, επιστρέφει και το «Midnight Express».


Η ιδιότυπη κινηματογραφική λέσχη που ξεκίνησε ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος και σταδιακά απέκτησε ένα πιστό, διαρκώς αυξανόμενο κοινό συνεχίζει τις μεταμεσονύκτιες προβολές έπειτα από ένα διάλειμμα λόγω κορωνοϊού, μετακομίζοντας από τη χειμερινή Ααβόρα όχι σε ένα, αλλά σε δύο θερινά σινεμά, τη Ριβιέρα και το Βοξ. Τον λόγο μάς εξηγεί η διαχειρίστρια των δύο κινηματογράφων, Πέγκυ Ρίγγα.

«Λάβαμε αυτή την απόφαση», μας λέει, «για να καλύψουμε τη ζήτηση του κοινού γι' αυτές τις προβολές. Με δεδομένο ότι φέτος, λόγω κορωνοϊού, θα πρέπει να λειτουργήσουμε τις αίθουσές μας με μειωμένη πληρότητα, δεν θέλαμε να αναγκαστούμε να διώξουμε κόσμο, γιατί υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για το Midnight Express. Σκέψου ότι τον Μάρτιο, λίγες μέρες προτού ληφθεί η απόφαση να κλείσουν τα σινεμά και όταν ο κόσμος είχε αρχίσει ήδη να είναι επιφυλακτικός, οι μόνες γεμάτες προβολές σε όλη την Αθήνα ήταν εκείνες της ταινίας του Οικονομίδη και η σαββατιάτικη μεταμεσονύκτια του Midnight Express».

Το μόνο βέβαιο είναι πως η θερινή σεζόν θα τραβήξει περισσότερο φέτος, είναι η ευνοϊκή συνθήκη των ανοιχτών αιθουσών, είναι και η ζέστη, που στα μέρη μας τραβάει πολύ. Αυτό σημαίνει περισσότερες ταινίες, περισσότεροι καλεσμένοι, περισσότερος χρόνος μαζί. 


Οι προβολές ξεκινούν το Σάββατο 6 Ιουνίου με το «Pink Flamingos» (1972) του Τζον Γουότερς, ένα ανεπανάληπτο ρεσιτάλ κακού γούστου και αυθάδειας, που μετέτρεψε την αντισυμβατική Ντιβάιν σε σύμβολο της underground κουλτούρας. Το να γράψουμε πως η ταινία καταλύει κάθε πιθανή και απίθανη έννοια πολιτικής ορθότητας θα ήταν ευφημισμός, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε, όμως, πως δεν απευθύνεται σε ευαίσθητα στομάχια. Η είσοδος στη συγκεκριμένη προβολή είναι δωρεάν και προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος.

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
Αν πρέπει να δεις πέντε anime στη ζωή σου, αυτό είναι το «Perfect Blue».


Τη σκυτάλη παίρνει το επόμενο Σάββατο (13/06) ο Σατόσι Κον με το «Perfect Blue» (1997) του. Αν πρέπει να δεις πέντε anime στη ζωή σου, αυτό είναι το ένα. Πρόκειται για μια νοσηρή μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων –κυρίως των δεύτερων‒, που πατάει με το ένα πόδι στο «Images» του Ρόμπερτ Άλτμαν και με το άλλο στον Αρζέντο, για έναν ψυχοσεξουαλικό εφιάλτη που έχει κάτι ενδιαφέρον να καταθέσει πάνω στη διασημότητα και την (αυτο)μυθολόγηση, και αποδεικνύει ότι τα «μικυμάου» δεν είναι απαραίτητα μόνο για παιδιά. Την προβολή προλογίζει η αρθρογράφος Λυδία Πατρινού.


Το Σάββατο 21/6 προβάλλεται το cult πρωταγωνιστικό όχημα του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, «Commando» (1985), σε σκηνοθεσία Μαρκ Λέστερ. Το φιλμ είναι ένα όργιο εξωφρενικής δράσης και απενοχοποιημένου mach-ισμού αλά '80s. Οι ατάκες και οι σφαίρες πέφτουν βροχή, κάνει το «Rambo First Blood: Part II» του «αντίζηλού» του, που βγήκε την ίδια χρονιά, να μοιάζει με ταινία του Τζέιμς Άιβορι. Εντάξει, υπερβολή το τελευταίο, αλλά, πραγματικά, για ταινίες (και) σαν αυτή επινοήθηκαν οι μεταμεσονύκτιες προβολές. Προλογίζει ο κομίστας Σπύρος Δερβενιώτης.

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
To «Commando» είναι ένα όργιο εξωφρενικής δράσης και απενοχοποιημένου mach-ισμού αλά '80s.


Το τελευταίο Σάββατο του Ιουνίου (28/6) κλείνει με το ντεμπούτο του Τέρενς Μάλικ, το «Badlands» (1973). Ένα φιλμ άγριας ομορφιάς που δηλώνει με το «καλημέρα» την πρόθεση του άλλοτε ακριβοθώρητου Αμερικανού δημιουργού να διαγράψει τη δική του, ιδιότυπη και ιδιώνυμη πορεία στο ποιητικό σινεμά. Η αναζήτηση για κάτι πέρα από τον υλικό κόσμο –βασική θεματική σύσσωμης της φιλμογραφίας του‒ είναι παρούσα και εδώ, με τους δύο ήρωες να προσπαθούν να προσεγγίσουν τη μυθικότητα με ολέθρια αποτελέσματα. Προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου Αλέξανδρος Παπαγεωργίου.


Όσο για το τι να περιμένουμε στη συνέχεια από το Midnight Express; Απευθυνθήκαμε κατευθείαν στην πηγή για να μάθουμε. «Προς το παρόν, αυτό που μπορώ να αποκαλύψω», μας λέει ο Άκης Καπράνος, «είναι ότι θα προβάλουμε το "Blade Runner" και κάτι πολύ δυνατό από Αρζέντο. Το μόνο βέβαιο είναι πως η θερινή σεζόν θα τραβήξει περισσότερο φέτος, είναι η ευνοϊκή συνθήκη των ανοιχτών αιθουσών, είναι και η ζέστη, που στα μέρη μας τραβάει πολύ. Αυτό σημαίνει περισσότερες ταινίες, περισσότεροι καλεσμένοι, περισσότερος χρόνος μαζί. Η κοινότητα του Midnight Express είναι εκείνη που το κρατάει ζωντανό», καταλήγει, «μια και δεν υπάρχει κάποια σταθερή χρηματοδότηση από πίσω, ούτε κάποια υποστήριξη. Σε κάποιους αυτό θα προκαλούσε ανασφάλεια, σ' εμένα προσωπικά μεγάλη σιγουριά».

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
To «Badlands» είναι το ντεμπούτο του Τέρενς Μάλικ.

Οι προβολές ξεκινούν ταυτόχρονα στη Ριβιέρα (Βαλτετσίου 46) και στο Βοξ (Θεμιστοκλέους 82) στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Οθόνες / The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Σ’ ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτεται το μέγεθος των προβλημάτων που συχνά προκαλούσε η κατάσταση που βρισκόταν ο πρωταγωνιστής της εμβληματικής σειράς του HBO
THE LIFO TEAM
Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Οθόνες / Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Η ιστορία της τα είχε όλα. Ήταν δραματική, συγκινητική, μια ιστορία επιβίωσης ενός παιδιού, είχε αθωότητα, πίστη και το πιο δραματικό φόντο της πιο σκοτεινής περιόδου της ευρωπαϊκής ιστορίας, τις διώξεις και την εξόντωση των Εβραίων και το Ολοκαύτωμα. H απίστευτη αυτή ιστορία είναι τώρα ένα ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο Netflix.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Οθόνες / Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Έχει διαμορφώσει γενιές κινηματογραφιστών που μεγάλωσαν υπό την επιρροή της, για την πλειονότητα των κινηματογραφόφιλων είναι κάτι σαν το Λούβρο, αλλά «με μια χιπ αύρα». Για πολλούς, η γνώμη της εταιρείας που επιλέγει 50 με 60 νέες ταινίες κάθε χρόνο μετράει περισσότερο από οποιαδήποτε τελετή απονομής βραβείων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ