Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
1

Για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της, η Τζένιφερ Λόπεζ έχει αντιμετωπιστεί από τα media αλλά και από το ευρύ κοινό, περισσότερο ως σώμα παρά ως τραγουδίστρια, χορεύτρια ή ηθοποιός, παρότι η αξία της είναι κατοχυρωμένη και με τις τρεις αυτές ιδιότητες.

Το σώμα της – και ειδικότερα η έμφαση στα περιβόητα οπίσθιά της – έχει λειτουργήσει τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια ως πολιτισμικό στενογράφημα, ως πεδίο προβολής για μια σειρά από αντιλήψεις περί σεξ, φυλής, τάξης και φύλου. Σύμφωνα με τον θρύλο άλλωστε, το κορμί της επενδυμένο με εκείνη την εμβληματική πράσινή τουαλέτα Versace στα βραβεία Grammy του 2000, ήταν εκείνο που οδήγησε στη δημιουργία του Google Images. Οι σκηνοθέτες βίντεο κλιπ ή ταινιών προσαρμόζουν την κάμερα για να κεντράρει στο σώμα της, ειδικά στο πίσω μέρος του.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι ότι αρχικά είχε και η ίδια ενισχύσει πρόθυμα και συνειδητά την ενασχόληση του κόσμου με το σώμα της. Στην πρώτη φάση της καριέρας της, έμοιαζε να βασίζεται υπερβολικά στις καμπύλες της για να διαχωρίσει με έμφαση τη θέση της από το λιπόσαρκο "heroin chic" λουκ που ήταν της μόδας τότε στο Χόλιγουντ. Γρήγορα όμως άρχισε να την εκνευρίζει η εμμονή των μέσων με τον κώλο της. «Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ένα άρθρο για μένα που να μην αναφέρεται καθόλου εκεί», είχε ήδη πει από το 1999.

Ήταν όμως πια αργά. Η εμμονή του κόσμου με το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ όλο και θα μεγάλωνε με την πάροδο των χρόνων. Και φέτος επικεντρώνεται στο γεγονός ότι ναι, στα 50 της έχει ακόμα το απίστευτο κορμί για να υποδυθεί πειστικά μια νεαρή stripper στην ταινία "Hustlers", με θέμα μια ομάδα από strippers στη Νέα Υόρκη που «συνειδητοποιούνται» και ξεκινάνε να κλέβουν χρήματα από τις πιστωτικές κάρτες των CEO ή/και χρηματιστών πελατών τους αφού τους ναρκώσουν.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η ταινία έχει πάρει ήδη πολύ καλές κριτικές αλλά αυτό που κάνει την ταινία πραγματικά ιδιαίτερη – και συγχρόνως την ερμηνεία της Λόπεζ τόσο καλή – είναι το γεγονός ότι δεν ενδιαφέρεται για το σώμα της ως αντικείμενο φετιχισμού, αλλά για την εργασία που κάνει με το σώμα της και για το κεφάλαιο που αυτή παράγει. Το "Hustlers" έχει να κάνει με τη σεξουαλική εργασία και το μαύρο χρήμα που προκύπτει από αυτή. Έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο ο καπιταλισμός μετατρέπει το σεξ και τα σώματα σε εργαλεία κέρδους. Και το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ στην ταινία μεταφέρει πάνω του δεκαετίες σημειολογικού και φετιχιστικού φορτίου.

Ακόμα και η στρατηγική στο μάρκετινγκ της ταινίας εστίασε ακριβώς στο πόσο σκληρά εργάστηκε για να ανταποκριθεί πειστικά στις απαιτήσεις του ρόλου, όπως αποδεικνύει και αυτό το 13λεπτο ντοκιμαντέρ στο YouTube που την δείχνει να μαθαίνει να κάνει επαγγελματικό pole dancing και μαζί δείχνει όλο το αίμα και όλον τον ιδρώτα που χύθηκαν για μία και μόνο σκηνή.

 

«Είναι ένα από τα πιο σκληρά και επίπονα πράγματα που έμαθα ποτέ» λέει στην κάμερα η Τζένιφερ Λόπεζ. «Έχω κοπεί και έχω μελανιάσει σε ταινίες στο παρελθόν αλλά πρώτη φορά έχω γεμίσει με τόσους μώλωπες».
Για πρώτη φορά επίσης φαίνεται να επιτρέπεται στην ίδια και στο διάσημο σώμα της να λειτουργούν σαν υποκείμενο παρά σαν αντικείμενο...

Με στοιχεία από το άρθρο "Jennifer Lopez's body" στο Vox

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Οθόνες / The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Σ’ ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτεται το μέγεθος των προβλημάτων που συχνά προκαλούσε η κατάσταση που βρισκόταν ο πρωταγωνιστής της εμβληματικής σειράς του HBO
THE LIFO TEAM
Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Οθόνες / Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Η ιστορία της τα είχε όλα. Ήταν δραματική, συγκινητική, μια ιστορία επιβίωσης ενός παιδιού, είχε αθωότητα, πίστη και το πιο δραματικό φόντο της πιο σκοτεινής περιόδου της ευρωπαϊκής ιστορίας, τις διώξεις και την εξόντωση των Εβραίων και το Ολοκαύτωμα. H απίστευτη αυτή ιστορία είναι τώρα ένα ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο Netflix.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Οθόνες / Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Έχει διαμορφώσει γενιές κινηματογραφιστών που μεγάλωσαν υπό την επιρροή της, για την πλειονότητα των κινηματογραφόφιλων είναι κάτι σαν το Λούβρο, αλλά «με μια χιπ αύρα». Για πολλούς, η γνώμη της εταιρείας που επιλέγει 50 με 60 νέες ταινίες κάθε χρόνο μετράει περισσότερο από οποιαδήποτε τελετή απονομής βραβείων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αδελφοί Ταβιάνι: Οι αισιόδοξοι μαρξιστές του κινηματογράφου

Οθόνες / Αδελφοί Ταβιάνι: Οι αισιόδοξοι μαρξιστές του κινηματογράφου

Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι είχε προσκληθεί να δει μια ταινία τους και βγαίνοντας προβληματισμένος από αυτή τους είπε «η αισιοδοξία σας είναι πιο τραγική από τον πεσιμισμό μου», προσφέροντάς τους τη μεγαλύτερη φιλοφρόνηση της καριέρας τους. Μια μεγάλη κινηματογραφική ιστορία αδελφικής συνωμοτικότητας έφτασε στο τέλος της με τον θάνατο του Πάολο Ταβιάνι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια