Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
1

Για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της, η Τζένιφερ Λόπεζ έχει αντιμετωπιστεί από τα media αλλά και από το ευρύ κοινό, περισσότερο ως σώμα παρά ως τραγουδίστρια, χορεύτρια ή ηθοποιός, παρότι η αξία της είναι κατοχυρωμένη και με τις τρεις αυτές ιδιότητες.

Το σώμα της – και ειδικότερα η έμφαση στα περιβόητα οπίσθιά της – έχει λειτουργήσει τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια ως πολιτισμικό στενογράφημα, ως πεδίο προβολής για μια σειρά από αντιλήψεις περί σεξ, φυλής, τάξης και φύλου. Σύμφωνα με τον θρύλο άλλωστε, το κορμί της επενδυμένο με εκείνη την εμβληματική πράσινή τουαλέτα Versace στα βραβεία Grammy του 2000, ήταν εκείνο που οδήγησε στη δημιουργία του Google Images. Οι σκηνοθέτες βίντεο κλιπ ή ταινιών προσαρμόζουν την κάμερα για να κεντράρει στο σώμα της, ειδικά στο πίσω μέρος του.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι ότι αρχικά είχε και η ίδια ενισχύσει πρόθυμα και συνειδητά την ενασχόληση του κόσμου με το σώμα της. Στην πρώτη φάση της καριέρας της, έμοιαζε να βασίζεται υπερβολικά στις καμπύλες της για να διαχωρίσει με έμφαση τη θέση της από το λιπόσαρκο "heroin chic" λουκ που ήταν της μόδας τότε στο Χόλιγουντ. Γρήγορα όμως άρχισε να την εκνευρίζει η εμμονή των μέσων με τον κώλο της. «Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ένα άρθρο για μένα που να μην αναφέρεται καθόλου εκεί», είχε ήδη πει από το 1999.

Ήταν όμως πια αργά. Η εμμονή του κόσμου με το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ όλο και θα μεγάλωνε με την πάροδο των χρόνων. Και φέτος επικεντρώνεται στο γεγονός ότι ναι, στα 50 της έχει ακόμα το απίστευτο κορμί για να υποδυθεί πειστικά μια νεαρή stripper στην ταινία "Hustlers", με θέμα μια ομάδα από strippers στη Νέα Υόρκη που «συνειδητοποιούνται» και ξεκινάνε να κλέβουν χρήματα από τις πιστωτικές κάρτες των CEO ή/και χρηματιστών πελατών τους αφού τους ναρκώσουν.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η ταινία έχει πάρει ήδη πολύ καλές κριτικές αλλά αυτό που κάνει την ταινία πραγματικά ιδιαίτερη – και συγχρόνως την ερμηνεία της Λόπεζ τόσο καλή – είναι το γεγονός ότι δεν ενδιαφέρεται για το σώμα της ως αντικείμενο φετιχισμού, αλλά για την εργασία που κάνει με το σώμα της και για το κεφάλαιο που αυτή παράγει. Το "Hustlers" έχει να κάνει με τη σεξουαλική εργασία και το μαύρο χρήμα που προκύπτει από αυτή. Έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο ο καπιταλισμός μετατρέπει το σεξ και τα σώματα σε εργαλεία κέρδους. Και το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ στην ταινία μεταφέρει πάνω του δεκαετίες σημειολογικού και φετιχιστικού φορτίου.

Ακόμα και η στρατηγική στο μάρκετινγκ της ταινίας εστίασε ακριβώς στο πόσο σκληρά εργάστηκε για να ανταποκριθεί πειστικά στις απαιτήσεις του ρόλου, όπως αποδεικνύει και αυτό το 13λεπτο ντοκιμαντέρ στο YouTube που την δείχνει να μαθαίνει να κάνει επαγγελματικό pole dancing και μαζί δείχνει όλο το αίμα και όλον τον ιδρώτα που χύθηκαν για μία και μόνο σκηνή.

 

«Είναι ένα από τα πιο σκληρά και επίπονα πράγματα που έμαθα ποτέ» λέει στην κάμερα η Τζένιφερ Λόπεζ. «Έχω κοπεί και έχω μελανιάσει σε ταινίες στο παρελθόν αλλά πρώτη φορά έχω γεμίσει με τόσους μώλωπες».
Για πρώτη φορά επίσης φαίνεται να επιτρέπεται στην ίδια και στο διάσημο σώμα της να λειτουργούν σαν υποκείμενο παρά σαν αντικείμενο...

Με στοιχεία από το άρθρο "Jennifer Lopez's body" στο Vox

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια