Απεργία την Πρωτομαγιά

#EUandME: Δύο ταινίες που ξεχώρισαν στις κατηγορίες «Δικαιώματα» και «Κινητικότητα»

#EUandME: Δύο ταινίες που ξεχώρισαν στις κατηγορίες «Δικαιώματα» και «Κινητικότητα» Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Το ταξίδι και μόνο στη σκέψη του φέρνει χαμόγελα. Το ταξίδι έχει βέβαια τόσες αναγνώσεις, που για κάποιους μπορεί να είναι μια διαδικασία ανακάλυψης του εαυτού τους, όταν για άλλους είναι μια πορεία ανακάλυψης του κόσμου. Όπως και να έχει, το ταξίδι μας φέρνει πιο κοντά σε αυτό που είμαστε ή που θα θέλαμε να γίνουμε.

 
Σε αυτό το πλαίσιο της ανίχνευσης του κόσμου, η ΕΕ δίνει την ευκαιρία μέσα από διάφορες πρωτοβουλίες αλλά και μέσω της ενημέρωσης για όλα αυτά που μπορούμε να κάνουμε ως πολίτες-μέλη μίας ένωσης να τολμήσουμε το επόμενο βήμα. Μία τέτοια ενημερωτική δράση είναι και η καμπάνια #EUandME.

Η εν λόγω καμπάνια απευθύνεται σε πολίτες ηλικίας 17-35 ετών και τρέχει από τον προηγούμενο Μάιο. Εκεί, οι νέοι μπορούν να βρουν πληροφορίες για πρακτικά ζητήματα που τους απασχολούν, να ενημερωθούν για τις ευκαιρίες που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, και να δουν – μεταξύ άλλων – τις πέντε ταινίες μικρού μήκους που μας χάρισε ο διαγωνισμός #EUandME Young Filmmakers Competition για νέους κινηματογραφιστές.

Σε αυτό τον διαγωνισμό, δύο από τις ταινίες που ξεχώρισαν στις κατηγορίες «Δικαιώματα» και «Κινητικότητα» είχαν μέσα τους μπόλικο ταξίδι. Η μία με συγκινητική διάθεση και η άλλη με κωμική, ανέδειξαν πολύ σημαντικές πτυχές της ανθρώπινης ζωής: την ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου και την ανάγκη να γνωρίσεις τον κόσμο.

Ξεκινώντας από την πρώτη, ο νεαρός Ισπανός δημιουργός Jaime Olias De Lima με εκτενείς σπουδές στον κινηματογράφο, συνδύασε την ιδιαίτερη ζωή ενός αγοριού με αυτισμό που δεν αντέχει τον θόρυβο με την ηρεμία του βυθού. Η θάλασσα γίνεται ένα φιλικό περιβάλλον για τον έφηβο που δεν μπορεί να αντέξει τους ήχους της καθημερινότητας, ο οποίος επιλέγει μία απομόνωση που όμως αγχώνει το περιβάλλον του.

«Ο Δικός μου Ήχος» είναι ο ήχος της καρδιάς του που ακούει κάνοντας μπάνιο στο σπίτι του. Ένας ήχος που τον ηρεμεί και που του δείχνει τον δρόμο για μία διαφορετική ζωή. Ο De Lima, με αυτή την ευαίσθητη ταινία, μας δείχνει ότι όλοι έχουμε ευκαιρίες, προσπερνώντας φαινομενικά αδιέξοδα, αρκεί να τις βρούμε και να τις κάνουμε πράξη. Ο ήρωας της ιστορίας του άλλωστε βρίσκει στη σιωπή του ωκεανού ένα περιβάλλον όπου μπορεί να ξεχωρίσει και να αριστεύσει.

 

Σε εντελώς διαφορετικό ύφος, κωμικό και ανάλαφρο, η ανερχόμενη Πολωνή σκηνοθέτιδα Magdalena Załęcka μάς στέλνει μέσα από κλισέ και στερεότυπα το μήνυμα της ανάγκης των νέων να γνωρίσουν τον κόσμο.

Η «Συνωμοσία» γυρίστηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, βλέπουμε σε μία τραπεζαρία γιαγιάδες και παππούδες να προσπαθούν να μεταπείσουν τον εορτάζοντα εγγονό τους Jacek, που κλείνει τα 18, ότι το ταξίδι που ευχήθηκε να κάνει στην Ευρώπη είναι επικίνδυνο, ανακαλώντας τη δυσανεξία του στη λακτόζη, την ελληνική τραγωδία και τους βρικόλακες.

Στο δεύτερο μέρος, τους βλέπουμε όλους ξαφνικά στο αεροδρόμιο. Ο καθένας θα κάνει το ταξίδι του, δείχνοντας οι γηραιότεροι την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον νέο και δοκιμάζοντας έστω και τώρα να βγουν έξω από τη χώρα τους ζώντας τη μαγεία του ταξιδιού.

 

Περισσότερα για τις ταινίες του διαγωνισμού #EUandME Young Filmmakers Competition, τα οφέλη και τις ευκαιρίες που παρέχει η Ε.Ε. στους νέους  εδώ.

Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ