10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Η αποτύπωση στην οθόνη του ειδυλλίου της Νταϊάνα (Ναόμι Γουότς) με τον καρδιοχειρούργο Χασνάτ Καν, είναι γεμάτη ξεκαρδιστικά σεξουαλικά υπονοούμενα («στο Παλάτι, μένουμε ανοιχτά μέχρι πολύ αργά»).
0

10. The Fifth Estate (2013)

Ο Τζούλιαν Ασάνζ έστειλε προσωπική επιστολή στον Μπένεντικτ Κάμπερματς εκλιπαρώντας τον ηθοποιό να μην τον υποδυθεί στην κινηματογραφική εκδοχή της υπόθεσης Wikileaks, με το επιχείρημα ότι επρόκειτο για προϊόν «πολιτικού οπορτουνισμού, συμφερόντων, εκδίκησης και πάνω απ' όλα, δειλίας». Μακάρι εκ των υστέρων να ήταν όλα αυτά. Θα ήταν σίγουρα πολύ λιγότερο αδιάφορο.

9. The Theory of Everything (2014)

Το βιβλίο απομνημονευμάτων της Τζέιν Χόκινγκ με τίτλο «Ταξιδεύοντας προς την αιωνιότητα» ήταν η βάση για την ταινία αυτή με θέμα τη ζωή του συζύγου της και διασημότερου επιστήμονα του σύμπαντος, η ίδια όμως είχε τα χειρότερα να πει για τον τρόπο που παρουσιάστηκαν κρίσιμα θέματα της σχέσης της με τον Στίβεν Χόκινγκ. Παρατήρησε επίσης δηκτικά ότι η ο χαρακτήρας της, όπως ενσαρκώθηκε στην οθόνη από την Φελίσιτι Τζόουνς, «έμοιαζε σα να μην έχει φίλους, γνωστούς ή ανθρώπινες σχέσεις»

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
The Theory of Everything

 

8. The Social Network (2010)

Η εξαιρετική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ με θέμα την ιστορία του Facebook και του ιδρυτή του γίνεται ακόμα καλύτερη όταν πληροφορηθεί κάποιος πόσο είχε ενοχλήσει τον ίδιο τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, παρότι αναγνώρισε ότι ο Τζέσι Άιζενμπεργκ που τον υποδύθηκε φορούσε τα «σωστά ρούχα». Ακόμα κι αυτά τα φριχτά σανδάλια...

7. Nina (2016)

Πολλοί ήταν αυτή που κατηγόρησαν τη λογική του κάστινγκ αυτής της τραγικά επιφανειακής και κακόγουστα εξιδανικευμένης βιογραφίας της Νίνα Σιμόν, ειδικά σε σχέση με την «λευκής, κουκλίστικης ομορφιάς» ηθοποιό που την υποδύθηκε. Η Λίζα Σιμόν Κέλι πάντως, η κόρη της κορυφαίας ερμηνεύτριας, δήλωσε ότι «δεν φταίει η κοπέλα... δεν είναι υπεύθυνη για το σενάριο, τους κακούς διαλόγους και τα ψέματα», ένα εκ των οποίων ήταν ότι η μητέρα της είχε ρομαντική σχέση με τον (γκέι) μάνατζερ της.

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Nina

6. Grace of Monaco (2014)

Ήταν βουτηγμένη στο διασκεδαστικό κιτς αυτή η βιογραφία της Γκρέις Κέλι με την Νικόλ Κίντμαν αλλά αυτό δεν εκτιμήθηκε δεόντως από την πριγκηπική δυναστεία του Μονακό, παρότι δεν είδε καν την ταινία. Το trailer όμως ήταν αρκετό για την έκδοση επίσημης δήλωσης σύμφωνα με την οποία «πρόκειται για φάρσα μάλλον παρά για ταινία, που παραποιεί την ιστορία με αποκλειστικά εμπορικά κίνητρα». Ούτε κριτικός κινηματογράφου δεν θα το έθετε ορθότερα. ΄

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Grace of Monaco

 

5. Wired (1989)

Ελάχιστοι είδαν αυτή την βιογραφική ταινία για τον Τζον Μπελούσι, τον διάσημο πληθωρικό (με την ευρεία έννοια) κωμικό που πέθανε το 1982 εξαιτίας υπερβολικής δόσης ναρκωτικών. Και σίγουρα κανείς από τους συγγενείς, φίλους και γνωστούς του εκλιπόντος, που είχαν ήδη καταγγείλει με βαρύτατους χαρακτηρισμούς και το βιβλίο του δημοσιογράφου Μπομπ Γούντγουορντ, στο οποίο βασίστηκε.

4. Sid and Nancy (1986)

Η μεταφορά στην οθόνη από τον Άλεξ Κοξ της τραγικής ιστορίας του «Ρωμαίου και Ιουλιέτας του πανκ» (και της ηρωίνης) – του Sid Vicious και της Nancy Spungen - έχει υπάρξει μάλλον αγαπητή σε πολύ κόσμο. Σίγουρα όχι όμως στον John Lydon, τον τραγουδιστή των Sex Pistols που δήλωσε ότι η ταινία αποτελεί ύβρη προς την αλήθεια και τη μνήμη του παλιού του φίλου, λέγοντας ότι έκανε τον εθισμό να μοιάζει glamorous και ότι το τέλος – που δείχνει το ζεύγος να μοιράζονται ένα ταξί για την άλλη ζωή – ήταν εντελώς γελοίο.

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Sid and Nancy

 

3. England Is Mine (2017)

Ελάχιστους οπαδούς ακόμα και ανάμεσα στους φανατικούς του Morrissey, βρήκε αυτή η κινηματογραφική μυθοπλασία για τη ζωή του πριν τους Smiths και τη φήμη. Όσοι τον γνώριζαν τότε, έκαναν λόγο για «προσβλητικό», «άσχετο» και «ανερμάτιστο» κατασκεύασμα, ενώ η αδελφή του Morrissey, Τζακλίν, είπε απλά ότι ήταν «κωμικά ψεύτικο».

2. The End of the Tour (2015)

Η ταινία για τον συγγραφέα Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας βασίστηκε στο βιβλίο που είχε γράψει ένας δημοσιογράφος του Rolling Stone καταγράφοντας τις πέντε μέρες που είχε κάποτε περάσει μαζί του ενώ ο Γουάλας – που έδωσε τέλος στη ζωή του το 2008 – βρισκόταν σε περιοδεία για το επικό, πολυδαίδαλο μυθιστόρημά του, "Infinite Jest". Η οικογένεια του εκλιπόντος πάντως είχε δηλώσει μέσω δικηγόρου ότι «δεν υιοθετεί ούτε υποστηρίζει καθ' οιονδήποτε τρόπο» την ταινία, ενώ ο πρώην εκδότης του συγγραφέα χαρακτήρισε την ταινία «γελοία» και την ερμηνεία του Τζέισον Σίγκελ ως Γουάλας, «ναρκισσιστικά μακάβρια».

1. Diana (2013)

Η αποτύπωση στην οθόνη του ειδυλλίου της Νταϊάνα (που την υποδύεται με εντελώς άστοχη αυτοπεποίθηση η Ναόμι Γουότς) με τον καρδιοχειρούργο Χασνάτ Καν, είναι γεμάτη κατά λάθος σπαρταριστούς διαλόγους με ξεκαρδιστικά σεξουαλικά υπονοούμενα («στο Παλάτι, μένουμε ανοιχτά μέχρι πολύ αργά»). Ο ίδιος ο Καν ήταν καταρχάς έκπληκτος και ακολούθως έξαλλος με τη μια μικρή ματιά που έριξε στο τρέιλερ και ορκίστηκε να μην δει ποτέ την ταινία. Έχασε μια από τις κορυφαίες κωμωδίες της δεκαετίας.

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM