Απεργία την Πρωτομαγιά

Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»

Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ο τρόπος που δουλεύει με τους ηθοποιούς του ο Οικονομίδης και ο τρόπος που τους ζητάει να κάνουν πράγματα κάθε φορά. Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
0

Ο Γιάννης Πρίφτης ασχολείται με τη φωτογραφία κυρίως θεατρικών και κινηματογραφικών έργων. Από τότε που γνώρισε το σύμπαν του Γιάννη Οικονομίδη μπήκε σε έναν άλλο κόσμο. «Κάποια στιγμή ανακάλυψα τυχαία μια ταινία που λεγόταν “Σπιρτόκουτο”, λέει, «ο τίτλος και μόνο ήταν αρκετός για να κάτσω να την παρακολουθήσω. Μόλις ολοκληρώθηκε η ταινία είπα: “αυτό τον τύπο θέλω να τον γνωρίσω, θέλω να συνεργαστώ μαζί του”. Πρέπει να μπω και εγώ στο “σύμπαν του Οικονομίδη” όπως το ονομάζω πλέον.

Νομίζω λίγο καιρό μετά, έπαιζε ο καλός φίλος μου, Γιώργος Δάμπασης (με τον οποίο συνεργάζομαι στο θέατρο που κάνει στις φυλακές) σε ένα θεατρικό, όπου εκεί συμμετείχε και ο Γιάννης Τσορτέκης, ένας ηθοποιός που είχα ξεχωρίσει στις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη. Και όταν πια ο Οικονομίδης ξεκίνησε πρόβες για την “Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς”, έφθασε η στιγμή να με γνωρίσει ο Γιάννης στον έτερο Γιάννη, τον σκηνοθέτη των τόσων αγαπημένων μου ταινιών: “Το μικρό ψάρι”, “Το σπιρτόκουτο” μεταξύ άλλων. Και έτσι βρίσκομαι αίφνης σε ένα γραφείο να συζητάω με τον Γιάννη Οικονομίδη για τη νέα του ταινία.

Πριν τον γνωρίσεις, έχεις την εντύπωση ότι θα είναι κανένας τύπος, λίγο μάγκας, λίγο χύμα, ίσως λίγο απότομος ή βαρύς. Μόλις τον γνωρίσεις όμως, βλέπεις πως δεν έχει καμία σχέση όλο αυτό, ίσως σε μπερδεύει η πρώτη εικόνα ή ακόμα και οι ταινίες του. Ο Γιάννης είναι ένας εξαιρετικός επαγγελματίας, πολύ ευγενικός άνθρωπος, ευθύς (λέει χωρίς δεύτερη σκέψη ό,τι έχει να σου πει) και ξέρει ακριβώς τί ζητάει από αυτόν που έχει απέναντί του.

Υπήρχε εδώ και καιρό στο μυαλό μου η σκέψη της κάλυψης μιας παραγωγής θεατρικής ή κινηματογραφικής. Το σινεμά με ενδιαφέρει και η νέα ταινία του Γιάννη αποτελούσε εξαιρετική ευκαιρία. Μίλησα στον Οικονομίδη λοιπόν και του ανέφερα το project που είχα στο μυαλό μου όταν ως απλός θεατής παρακολουθούσα τις ταινίες του: Να καλύψω όλη την προετοιμασία, εκεί που το πράγμα γεννιέται!

Να καταγράψω σημαντικά σημεία των προβών ώστε να δουν οι θεατές πώς προετοιμάζει ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης την ταινία, πώς εμψυχώνει, αφουγκράζεται τους ηθοποιούς του λίγο πριν τα γυρίσματα. Και τέλος, μιας και είμαι λάτρης του αρχείου, αυτό θα αποκτούσε ακόμα μεγαλύτερη αξία γιατί θα ήμουν κομμάτι αυτής της διατήρησης της μνήμης. Αυτή η αποτύπωση η πιο σημαντική, είναι ντοκουμέντο που αντέχει στο χρόνο.

Ο Γιάννης Οικονομίδης, πάντα προσηνής, απλός και ευθύς μού έδωσε το ok και την απόλυτη ελευθερία να κινηθώ στο χώρο. Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να πω 2-3 πράγματα για τον άνθρωπο Οικονομίδη. Πριν τον γνωρίσεις, έχεις την εντύπωση ότι θα είναι κανένας τύπος, λίγο μάγκας, λίγο χύμα, ίσως λίγο απότομος ή βαρύς. Μόλις τον γνωρίσεις όμως, βλέπεις πως δεν έχει καμία σχέση όλο αυτό, ίσως σε μπερδεύει η πρώτη εικόνα ή ακόμα και οι ταινίες του. Ο Γιάννης είναι ένας εξαιρετικός επαγγελματίας, πολύ ευγενικός άνθρωπος, ευθύς (λέει χωρίς δεύτερη σκέψη ό,τι έχει να σου πει) και ξέρει ακριβώς τι ζητάει από αυτόν που έχει απέναντί του.

Αφού λύσαμε λοιπόν τα τυπικά με την παραγωγή, ήμουν έτοιμος να ξεκινήσω να καταγράφω και είχα πλέον πλήρη πρόσβαση στο χώρο και στις ώρες των προβών (full access). Είχα πάρει το ok από τον σκηνοθέτη και το ελεύθερο να βρίσκομαι στις πρόβες και να φωτογραφίζω, οπότε όταν είχαν κάποιο ιδιαίτερο το ενδιαφέρον οι πρόβες, με ενημέρωνε και εν συνεχεία πήγαινα.

Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Εντυπωσιακές είναι και οι σχέσεις και οι διάλογοι που αναπτύσσονται και ανταλλάσσονται μεταξύ των διάφορων χαρακτήρων. Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO

Ήταν ένα προσωπικό μου στοίχημα: ήθελα να καταφέρω να περάσω σε όποιον δει τις εικόνες αυτές να καταλάβει πόση δουλειά και μελέτη γίνεται πριν στηθεί το κάθε πλάνο/σκηνή ενός κινηματογραφικού έργου! Επίσης, το να παρακολουθώ τις πρόβες και να φωτογραφίζω ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να δω τη δουλειά του Οικονομίδη από κοντά, ήταν σαν να τα έβλεπα όλα μέσα από μεγεθυντικό φακό.

Μπορεί κάποιος όταν δει μια ταινία του Οικονομίδη να σκεφτεί, “ο τύπος είναι χύμα, μάλλον στα γυρίσματα βρίζει, είναι απότομος, ίσως να αφήνει τα πράγματα στην τύχη του”. Ε, λοιπόν, αυτό δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ο Γιάννης είναι τόσο αναλυτικός, ζητάει από τον ηθοποιό ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια που ίσως ο θεατής δεν δει ποτέ, αυτή όμως πρέπει πάντα να υπάρχει στις κινήσεις ή στη συμπεριφορά του κάθε χαρακτήρα.

Θυμάμαι να λέει συνεχώς στους ηθοποιούς “παίξε ρεαλιστικά, πρέπει όλο αυτό να βγει ρεαλιστικά”. Νομίζω πως ο Γιάννης διέκοπτε την πρόβα, μόνο όταν κάτι δεν του φαινόταν ρεαλιστικά παιγμένο! Κι αυτό το λέει όσο περίεργη (στα όρια του σουρεαλιστικού) και να ’ναι η σκηνή της ταινίας ή ακόμα και ο διάλογός της. Δεν θα ξεχάσω πως για μια πολύ απλή κίνηση σε μια εξίσου σύντομη σκηνή που όμως έπαιζε σημαντικό ρόλο για τη δομή της ταινίας, πόσο επέμενε να ξαναγίνει πρόβα πάνω στις ελάχιστες λεπτομέρειες!

Θυμάμαι επίσης μια σκηνή που έπρεπε να αναλύσουν και να προβάρουν, είχε να κάνει με την αντίδραση ενός βοηθού όταν μπαίνει ξαφνικά στο χώρο το αφεντικό του και τον πιάνει να κοιμάται. Ήταν αρκετά τεχνική ερμηνευτικά η σκηνή και υπήρχε μια δυσκολία. Εκεί λοιπόν είδα πόσο λεπτολόγος και επίμονος ήταν ο Γιάννης ώστε να είναι αληθινό και σωστό το αποτέλεσμα, ώστε να "περνάει" η σκηνή.

Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Η Βίκυ Παπαδοπούλου που πρωταγωνιστεί στην ταινία. Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO

Μια ακόμα σκηνή που μου έκανε εντύπωση και μου θύμισε ατμόσφαιρα και συμπεριφορές ναρκέμπορων, ήταν με δύο φοβερές φάτσες (ερασιτέχνες) και τον Στάθη Σταμουλακάτο: η σκηνή αυτή έχει ένα πολύ μαφιόζικο διάλογο την περιμένω με ανυπομονησία, θέλω να δω πως θα αποτυπωθεί, τόσο στο κομμάτι της υποκριτικής όσο και φωτογραφικά.

Θυμάμαι επίσης σε κάποιες πιο πολύπλοκες σκηνές, πιο εσωτερικές, τον χρόνο που έπαιρναν οι ηθοποιοί που βρίσκονταν στον χώρο για να συγκεντρωθούν. Οπότε για ένα χρονικό διάστημα απλά καθόμασταν όλοι χωρίς να μιλάμε, μετά από λίγη ώρα, ήταν έτοιμοι να δεχτούν τις οδηγίες του Γιάννη και να παίξουν τη σκηνή τους.

Άλλες φορές υπήρχε μια τσίτα σε πιο έντονες και απαιτητικές σκηνές, κάποιοι ερχόντουσαν από γυρίσματα ή θεατρικές πρόβες και κάποιες φορές υπήρχε κούραση στην αρχή. Το πιο σημαντικό ήταν πως όλο αυτό κρατούσε λίγο και στο τέλος η δουλειά γινόταν από όλους με τον καλύτερο τρόπο!

Κάτι τέλος εντυπωσιακό που πρέπει να σημειωθεί, είναι ότι πολλοί από τους ηθοποιούς που εμφανίζονται στις ταινίες του Οικονομίδη, ΔΕΝ είναι ηθοποιοί αλλά με κάποιο μαγικό τρόπο, ταιριάζουν απόλυτα στο «σύμπαν του Οικονομίδη»! Τέτοιους γνώρισα αρκετούς όλο αυτό το διάστημα και εντυπωσιάστηκα!

Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Ο Γιάννης είναι τόσο αναλυτικός, ζητάει από τον ηθοποιό ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια που ίσως ο θεατής δεν δει ποτέ, αυτή όμως πρέπει πάντα να υπάρχει στις κινήσεις ή στη συμπεριφορά του κάθε χαρακτήρα. Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO

Είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ο τρόπος που δουλεύει με τους ηθοποιούς του ο Οικονομίδης και ο τρόπος που τους ζητάει να κάνουν πράγματα κάθε φορά. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της δουλειάς του και των οδηγιών που δίνει κατά τη διάρκεια των προβών είναι πως εκείνος δίνει το πλαίσιο και την ατμόσφαιρα και αφήνει τον ηθοποιό να το πάει εκεί που πρέπει. Σε αντίθεση με άλλους σκηνοθέτες που ακολουθούν από πίσω τον ηθοποιό και σχεδόν τον θέλουν να είναι ρομπότ και απλά να επαναλαμβάνει ό,τι "πει" ο σκηνοθέτης.

Εντυπωσιακές είναι και οι σχέσεις και οι διάλογοι που αναπτύσσονται και ανταλλάσσονται μεταξύ των διάφορων χαρακτήρων με τους οικείους τους (πατέρας-κόρη/γιος-μητέρα). Νομίζω πως οι διάλογοι που θα ακούσεις είναι οι διάλογοι που ΔΕΝ περιμένεις να ακούσεις!

Θυμάμαι τέλος τον Γιάννη κάθε φορά πριν φύγω από την πρόβα να με ρωτάει με πραγματικό ενδιαφέρον, (λες και δεν είχε αλλά 100 πράγματα στο κεφάλι του) αν ήμουν εντάξει και αν ήμουν ευχαριστημένος με το υλικό που είχα μαζέψει.

Οι ηθοποιοί που εμφανίζονται στην ταινία (και στις φωτογραφίες) είναι οι: Βασίλης Μπισμπίκης, Γιάννης Τσορτέκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Σοφία Κούνια, Βασιλική Καλλιμάνη, Αντώνης Κοτζιάς, Πέτρος Ζερβός, Αρετή Πουρνάρα, Βασίλης Σακελλαριάδης, Αλέκος Πάγκαλος, Δημήτρης Μαυρίδης, Φωκίων Μπόγρης, Ζαχαρούλα Οικονόμου, Δημήτρης Καπετανάκος.

Από το «σύμπαν του Οικονομίδη» επέστρεψα το καλοκαίρι. Θα χαρώ πολύ να συνεργαστούμε και πάλι μελλοντικά. Η εμπειρία ήταν ανεπανάληπτη, αυθεντική και αξέχαστη!».

Δείτε το slide show:

Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις πρόβες για την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης / LIFO
|article_full| |article_full| |article_full|

Τα δικαιώματα των φωτογραφιών ανήκουν στον φωτογράφο και στη LiFO και απαγορεύεται η αναδημοσίευσή τους.

Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηeretic: Γνωρίστε τους Έλληνες που βραβεύτηκαν από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου

Οθόνες / Ηeretic: Γνωρίστε τους Έλληνες που βραβεύτηκαν από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου

Οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, δημιουργοί της εταιρείας κινηματογραφικών παραγωγών Heretic, βραβεύτηκαν με το Eurimages Co-Production Award, το βράδυ του Σαββάτου στη Σεβίλλη
ΤΑΣΟΣ ΜΕΛΕΜΕΝΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ