Η Ζαν Μορό μέσα από τα κάδρα 12 μεγάλων σκηνοθετών

Η Ζαν Μορό μέσα από τα κάδρα 12 μεγάλων σκηνοθετών Facebook Twitter
Ζαν Μορό (1928-2017)
0

 Ο θάνατος της Ζαν Μορό τερμάτισε μια από τις λίγες συνδέσεις της εποχής μας με το μεγάλο, ευρωπαϊκό κυρίως, σινεμά των δημιουργών που κυριάρχησε από τη δεκαετία του 60 και έπειτα, με ονόματα-θρύλους πίσω από την κάμερα και δημιουργήματα που γοητεύουν ως σήμερα. Όπως επιβεβαιώνει η γιγαντιαία φιλμογραφία της, την ήθελαν όλοι. Ξεκινώντας από τα τέλη του '50 και τον Λουί Μαλ, συνεχίζοντας με τους πρώην κριτικούς, επαναστάτες σκηνοθέτες της nouvelle vague, αλλά και με πολλές συνεργασίες εκτός Γαλλίας ως και τα επεισοδιακά γυρίσματα του «Μετέωρου Βήματος του Πελαργού», η Μορό ήταν η απόλυτη μούσα ενός σινεμά που ξεπερνούσε τις συμβάσεις της εποχής του. Δείτε την μέσα από 12 σκηνές, 12 διαφορετικών σκηνοθετών που συνέβαλαν στην κινηματογραφική αθανασία της.

Ασανσέρ για Δολοφόνους

1958, Λουί Μαλ

 

Η Νύχτα

1961, Μικελάντζελο Αντονιόνι

 

Ζιλ και Ζιμ

1962, Φρανσουά Τριφό

 

Eva

1962, Τζόζεφ Λόουζι

 

Το Λιμάνι των Αγγέλων

1963, Ζακ Ντεμί

 

Το ημερολόγιο μιας καμαριέρας

1964, Λουίς Μπουνιουέλ

 

Μάτα Χάρι, Πράκτωρ Χ-21

1964, Ζαν Λουί Ρισάρ

 

Ο Ναύτης του Γιβραλτάρ

1967, Τόνι Ρίτσαρντσον

 

Ο τελευταίος των μεγιστάνων

1976, Ελία Καζάν

 

Ο Καυγατζής

1982, Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Μέχρι το τέλος του κόσμου

1991 Βιμ Βέντερς

 

Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού

1991, Θόδωρος Αγγελόπουλος

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ζαν Μορό: η πασιονάρια του γαλλικού σινεμά

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ζαν Μορό: Η πασιονάρια του γαλλικού σινεμά

Η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός που έζησε με έμπνευση και ενέργεια για το παρόν και πέθανε σαν σήμερα το 2017 απεχθανόταν τις μελό αναδρομές στο παρελθόν, τις γενικές ερωτήσεις και την ανοησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ