Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Η Eloise von Wagner Bosquet με τους εραστές της Robert Philippson (αριστερά) και Rudolf Lorenz στο νησί Floreana.
2

Tο 1929 ο γιατρός Friedrich Ritter -ένθερμος οπαδός του νιτσεϊκού Υπεράνθρωπου- και η ερωμένη του Dore Strauch εγκατέλειψαν τις οικογένειές τους και τη ζωή τους στη Γερμανία και εγκαταστάθηκαν στο Floreana ένα ακατοίκητο νησί στο αρχιπέλαγος Galapagos ανοιχτά των ακτών του Εκουαδόρ. Το βλοσυρό ζευγάρι των Γερμανών είχε απογοητευθεί με τους περιορισμούς του πολιτισμού και την πλουτομανία του κύκλου του και βρήκε στην αναζήτηση ενός επίγειου παράδεισου - τη φανταστική υποτιθέμενη Εδέμ τους- το μόνο λογικό αντίδοτο. Το γεγονός ότι η Dore είχε αποδυναμωθεί από τη σκλήρυνση κατά πλάκας και είχε περιορισμένες αντοχές ήταν κάτι που μέτρησε ελάχιστα στην απόφασή τους και ήταν αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουν μόνοι τους. Βέβαια ο επίγειος παράδεισος των δύο εραστών δεν αποδείχτηκε τόσο φιλόξενος όσο περίμεναν και το ζευγάρι κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να επιβιώσει.

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Ο Friedrich Ritter και η Dore Strauch.

Τα νέα για την απόδραση του ζευγαριού στην άλλη άκρη του κόσμου μαθεύτηκαν γρήγορα, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον κάποιων άλλων εκκεντρικών που υιοθέτησαν την ιδέα. Ο Ritter και η  Strauch δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους όταν η ομοεθνής τους οικογένεια Wittmer- ο Heinz, η Margret που ήταν πέντε μηνών έγκυος εκείνη την εποχή και ο νεαρός γιος τους- κατέφθασαν στο νησί. Ο αυταρχικός και μισάνθρωπος Ritter ενοχλήθηκε ιδιαιτέρως και μάλιστα αρνήθηκε να προσφέρει ιατρική βοήθεια στη Margret κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της και το έκανε μόνο όταν  επιπλοκές απείλησαν τη ζωή της.

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Η οικογένεια Wittmer.

Οι Wittmers ονειρευόταν μια μυθιστορηματική ζωή όπως ακριβώς συνέβη στην Οικογένεια των Ελβετών Ροβινσώνων και ενοχλήθηκαν κι αυτοί με τη σειρά τους όταν μια καινούργια ομάδα με αρχηγό την επιδειξιομανή Βιεννέζα -αυτοαποκαλούμενη βαρόνη- Eloise Von Wagner κατέφθασε στο νησί. Η γαλανομάτα βαρόνη που δεν πήγαινε πουθενά χωρίς το αγαπημένο της βιβλίο, το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ λίγο μετά την άφιξή της ανακήρυξε τον εαυτό της "Αυτοκράτειρα" του νησιού. Μαζί της εγκαταστάθηκαν στο νησί και οι δύο εραστές της Robert και Rudolf οι οποίοι παρουσιάστηκαν αντίστοιχα ως ο αρχιτέκτονας και μηχανικός που θα σχεδίαζαν το μεγάλο ξενοδοχείο που θα η "Αυτοκράτειρα" φιλοδοξούσε να χτίσει στο νησί.

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Ο Friedrich Ritter και η Dore Strauch στο σπίτι τους στο νησί Floreana

 Η Βαρόνη εκτός από τους δύο εραστές και το αγαπημένο της βιβλίο έφερε μαζί της και την ανεπιθύμητη προσοχή των μίντια της εποχής έχοντας την ενοχλητική συνήθειά να τροφοδοτεί τους δημοσιογράφους με εξωφρενικές ιστορίες για την ίδια αλλά και τους υπόλοιπους έποικους του νησιού. Λίγους μήνες αργότερα η ίδια και ένας από τους εραστές της εξαφανίστηκαν χωρίς να αφήσουν ίχνη ενώ άλλοι δύο κατέληξαν νεκροί σε μία ιστορία που δεν έχει δώσει ακόμη τις απαντήσεις της και δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι οποιοσδήποτε από τους υπόλοιπους θα μπορούσε να είναι υπαίτιος.

Οι συγγραφείς και σκηνοθέτες Daniel Geller και Dayna Goldfine ένωσαν τα κομμάτια από τις ζωές των τριών ομάδων μέσα από το πλούσιο απόθεμα επιστολών που βρέθηκαν καθώς και από κάποια βίντεο και φωτογραφίες και δημιούργησαν ένα σκοτεινό, διασκεδαστικό ιστορικό ντοκιμαντέρ σχετικό με την άκαρπη αναζήτηση ενός επίγειου παράδεισου από μερικούς ματαιόδοξους και κουρασμένους από τον κόσμο οι οποίοι επιχείρησαν να ζήσουν αποκομμένοι από την υπόλοιπη ανθρωπότητα.

 
Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Οι Ελληνες βαρόνοι πάντως συνεχίζουν να πιστεύουν στην ύπαρξη του επίγειου παράδεισου όπου δεν υπάρχουν μνημόνια, οι άγαμες θυγατέρες παίρνουν μεγαλοσυντάξεις και οι παντρεμένες τεράστια οικογενειακά επιδόματα.