Πώς αναγνώριζες τα ταξί στην Αθήνα τη δεκαετία του 1950;

Πώς αναγνώριζες τα ταξί στην Αθήνα τη δεκαετία του 1950; Facebook Twitter
Η φωτογραφία από το βιβλίο της Ζωής Ε. Ρωπαΐτου, "Από την άμαξα στο ΤΑΞΙ – Με αφηγήσεις από τη ζωή των οδηγών τους", Εκδόσεις Φιλιππότη, 2009.
0

Η φωτογραφία έχει τραβηχτεί στην οδό Γ. Σουρή, μπροστά από το Μέγαρο του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Στο βάθος η Λεωφόρος Β. Αμαλίας.


Σήμερα η οδός Σουρή είναι μονοδρομημένη προς την Αμαλίας αλλά υπάρχει πάντα πιάτσα ταξί στη θέση αυτή, όχι για το ευρύτερο κοινό αλλά μόνο για πελάτες ξενοδοχείων.


Μπροστά ένα τεράστιο DeSoto, μοντέλο Suburban Sedan του 1950. Πίσω του ένα Chevrolet Fleetmaster Sedan του 1948 (η περιγραφή των αυτοκινήτων από τον κ. Σπύρο Σπανδάγο).

Από αφήγηση παλιού ταξιτζή:

«Μετά τον πόλεμο οι αμαξάδες της Κηφισιάς πήραν άδειες ταξί και κάτι μαύρα Φορντ μοντέλα του 1926. Αργότερα εμφανίστηκαν κάτι τεράστια Plymouth, Chevrolet, De Soto, που έκαιγαν ένα σκασμό βενζίνη.


Το χρώμα του ΤΑΞΙ ήταν ελεύθερο και δεν υπήρχε η ταμπέλα «ΤΑΧΙ». Τα αναγνώριζες από μια ταμπελίτσα του ταξίμετρου (την έλεγαν σημαία λόγω σχήματος) που έγραφε την ένδειξη ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ. Από εκεί παρέμεινε η έκφραση "πτώση σημαίας" που έδειχνε το αρχικό ποσό χρέωσης μόλις ο ταξιτζής κατέβαζε το μοχλό της σημαίας. Όμως τα ταξί τα αναγνώριζες από μακριά γιατί κανένας ιδιώτης δεν είχε τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο».

Για πρώτη φορά μπήκαν κανόνες στα ταξί το 1964 με το ν.δ. 4354/1964.

— Σταυρ. Μπαλ.

Αθήνα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ