«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Οι αμοιβές των Ελλήνων influencers

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Εικονογράφηση: bianka/LiFO
0

Αξίζει άραγε ο χαμός που είχε γίνει με την Ιωάννα Τούνη το καλοκαίρι του 2021, όταν έγινε γνωστό ότι παίρνει 1.200+ΦΠΑ για κάθε φωτογραφία; Καλώς ή κακώς, το σκρολάρισμα στις ιδιωτικές στιγμές –ή και όχι– αυτών των ανθρώπων, όλη αυτή η τιμολογημένη κλειδαρότρυπα, υπάρχει και ανθεί. Έτσι, λοιπόν, τα τελευταία χρόνια, τα «πορτοφόλια» των influencers αποτελούν συχνά αφορμή για συζήτηση. Πόσοι influencers πληρώνονται μαύρα και ποια είναι τελικά η influencer που δεν δήλωσε 270.000 ευρώ στην εφορία;  

Παλαιότερα ρεπορτάζ ασχολήθηκαν εκτενώς με τα χρήματα που ζητάνε οι Έλληνες celebrities, προκαλώντας ίλιγγο στους αναγνώστες. Για κάθε ανάρτηση 4.000 ευρώ+ΦΠΑ, τα giveaways μπορεί να ξεπερνούσαν τα 10.000 ευρώ, ενώ τα πακέτα με συνδυασμό βίντεο και φωτογραφιών μπορεί να έφταναν και τα 20.000 ευρώ. Τι γίνεται, όμως, και με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος έχει 50.000 followers και τα stories του έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις». 

►Η LiFO επικοινώνησε με τρεις influencers από τον χώρο της υποκριτικής και της δημοσιογραφίας και μοιράζεται τα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιοι για τους τιμοκαταλόγους τους. Δεδομένων των ευαίσθητων πληροφοριών, οι συνεντευξιαζόμενοι θα παραμείνουν ανώνυμοι, αλλά τα στοιχεία τους είναι στη διάθεση της LiFO. 

Τα χρήματα των influencers φορολογούνται με 40% ΦΠΑ

«Έμαθα πριν από λίγο ότι φίλος TikToker έκλεισε 16.000 ευρώ για δύο βίντεο», λέει η Κ., μια 25χρονη δημοσιογράφος και social media manager που έχει πάνω από 30.000 followers στο Instagram, πάνω από 60.000 followers στο TikTok, αλλά δεν θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό, καθώς η κύρια δουλειά της τη συναρπάζει περισσότερο. 

«Προσωπικά, έχω κάνει 3 ή 4 συνεργασίες. Έχω πάρει μέχρι 1.000 ευρώ, τα οποία τα παίρνουμε μετά από 3 ή 4 μήνες», εξηγεί, δίνοντας παράλληλα απάντηση στο αν εν τέλει είναι εύκολο να βγάλεις μαύρα χρήματα από τα social media

«Το άκουσα αυτό με την influencer και τις 270.000 ευρώ. Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, δεδομένου ότι οι μεγάλες εταιρείες δίνουν τιμολόγιο. Τις ενδιαφέρει να φαίνεται πού δίνουν τα λεφτά τους, επειδή τις κυνηγάει μόνιμα η εφορία. Επίσης, αν ένας influencer συμφωνήσει για 1.000 ευρώ, αυτά φορολογούνται κατά 40%. Επομένως, σε τρεις μήνες θα δει στον λογαριασμό του/της 600 ευρώ». 

Η Κ. προτιμά να κλείνει συμφωνίες με προϊόντα και όχι με χρήματα. «Το κάνω ερασιτεχνικά, οπότε αν με προσεγγίσει μια εταιρεία, θα ζητήσω μια σειρά των προϊόντων της ή κάτι αντίστοιχο» λέει, ενώ στόχος της είναι να προωθήσει την εθελοντική εργασία με την οποία ασχολείται σε εβδομαδιαία βάση. 

Επιπλέον, δίνει το παράδειγμα μιας φίλης της, τραγουδίστριας, που ζητά για ένα πακέτο με 2 φωτογραφίες και 2 βίντεο μέχρι και 8.000 ευρώ, αλλά αυτές οι ευκαιρίες έρχονται περίπου μία φορά το τρίμηνο, όπως σημειώνει. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις.

«Τσακώνονταν σε τραπέζι για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» 

Ο Γ., ηθοποιός και influencer, λέει στη LiFO ότι κάποια στιγμή έκατσε σε ένα τραπέζι με δύο συνεργάτες. Ο ένας υποστήριζε ότι δέχτηκε μια οικονομική πρόταση με την οποία θα έβγαζε τα έξοδα της χρονιάς. Μερικά δευτερόλεπτα μετά, πήρε την εξής απάντηση από τον έτερο συνδαιτυμόνα: «Εγώ την απέρριψα γιατί μου φάνηκαν λίγα». Ο Γ. έμεινε για μερικά λεπτά άφωνος, αλλά προσπάθησε να μην το δείξει. «Τσακώνονταν για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» τονίζει.

Για τις δικές του συνεργασίες με χορηγούς, απαντά: «Εγώ έχω 40.000 followers στο Tiktok και 25.000 στο Instagram. Κάθε συνεργασία που κάνω, περίπου μία τον μήνα, δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Και αυτά τα βλέπουμε στον λογαριασμό μας μετά από αρκετές εβδομάδες». 

Ο Γ. δίνει και την απάντηση στο ερώτημα πώς διαλέγουν οι εταιρείες τον influencer που θέλουν. «Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος-α έχει 50.000 followers και τα stories του/της έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις», λέει, προσθέτοντας ότι παίζει ρόλο και το κοινό που ακολουθεί κάθε influencer: φύλο, ηλικία κ.λπ. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Τι γίνεται, όμως, με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Ξέρουν τη φάτσα μου και τους στέλνω βίντεο για περίπου 600 ευρώ» 

Η περίπτωση του Π., επίσης ηθοποιού, είναι διαφορετική. Οι ακόλουθοί του ανέβηκαν με αστραπιαία ταχύτητα μέσα σε δύο μήνες. Ανέβασε δύο βίντεο στο Tiktok, «τα είδε όλη η Ελλάδα», και έφτασε τους 80.000 followers. Πλέον, εκτοξεύτηκαν και οι followers του στο Instagram, ξεπερνώντας τους 50.000. Ο ίδιος επισημαίνει ότι κινείται διαφορετικά, επειδή του αρέσει περισσότερο. 

«Εγώ είμαι ηθοποιός, το χόμπι με τα social media προέκυψε. Ανέβασα λίγα βιντεάκια και ο αλγόριθμος τα εκτόξευσε. Μετά άρχισαν να μου στέλνουν εταιρείες για συνεργασία» εξηγεί. 

Ο ίδιος προτιμά να είναι content creator παρά influencer. «Συμφωνώ για κάθε βίντεο το ποσό των 700 ευρώ περίπου. Έχω 3-4 τέτοιες συνεργασίες τον μήνα. Τα στήνω, τα σκηνοθετώ, τα μοντάρω και μετά τα στέλνω για να τα κάνουν ό,τι θέλουν. Έτσι, και εγώ νιώθω δημιουργικός και οι εταιρείες νιώθουν ευχαριστημένες, νομίζω». 

«Ξέρουν τη φάτσα μου στο TikTok, οπότε, αν τους στείλω δικό μου βίντεο για τους δικούς τους λογαριασμούς, θα ανέβουν και τα δικά τους νούμερα. Μερικές εταιρείες το προτιμούν», παραδέχεται.

Τέλος, για το ενδεχόμενο να κάνει συνεργασίες και στους δικούς του λογαριασμούς, εξηγεί ότι έχει κάνει, αλλά δεν το κυνηγά. «Υπάρχουν άτομα που στέλνουν σε εταιρείες και τους λένε "έχω αυτή την ιδέα για τόσα λεφτά". Εγώ δεν το κάνω. Γι' αυτό, θα βγάζω λεφτά μέχρι να με βαρεθούν ο κόσμος και οι εταιρείες». 

Κάπου εδώ θα πρέπει να τονιστεί και μία τεράστια παρεξήγηση που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να λύνεται αναφορικά με την επιλογή του σωστού προσώπου για το σωστό προϊόν. Όπως εξηγεί στη LiFO πηγή από την αγορά της διαφήμισης, «παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Με λίγα λόγια, δεν θα επιλέξουν μια νεαρή γυναίκα, ελεύθερη και με νεαρό ηλικιακό κοινό, για να λανσάρει, για παράδειγμα, βρεφικά προϊόντα. Επίσης, ειδικά μετά την πανδημία και ειδικά μετά τα διάφορα φάουλ που είχαν να κάνουν με περιστατικά body shaming ή σεξουαλικής παρενόχλησης, οι περισσότεροι προσέχουν να συνδέουν το όνομα της εταιρείας με αυτό που λέμε "καλά παιδιά" και good practices. Νομίζω, δε, ότι όλα τα δικαιωματικά κινήματα που είχαμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μάς ανάγκασαν να ψάχνουμε κόσμο που θα θέλαμε έτσι κι αλλιώς να έχουμε συνεργασία μαζί του. Και ναι, αυτό, μαζί με όλα τα υπόλοιπα, μπορεί να παίξει ρόλο στην επιλογή ενός ατόμου».

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

It's Viral / Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

Το μοντέλο και influencer απαντά στα δημοσιεύματα που τη φωτογραφίζουν ως τη γυναίκα που φοροδιαφεύγει αποκρύπτοντας χιλιάδες ευρώ που προκύπτουν από τις δραστηριότητές της στα social media
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Έχουμε πάρα πολλούς μέτριους πολιτικούς, μόνο και μόνο επειδή και η οικογένειά τους ήταν στην πολιτική»

LiFO politics / Στάθης Καλύβας: «Έχουμε πάρα πολλούς μέτριους πολιτικούς»

Ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στην Οξφόρδη μιλά για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα, την αναγκαιότητα για κριτική ικανότητα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας που θα μας επιτρέψουν να αντισταθούμε στην ψηφιακή επέλαση.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Όχι άλλο Black Friday και γεμίσαμε μάγκες

Άλλο ένα podcast 3.0 / Όχι άλλο Black Friday, και γεμίσαμε μάγκες

Η Black Friday ξαναξέφυγε, οι «μάγκες» πολλαπλασιάζονται, τα παπούτσια που θες δεν υπάρχουν πουθενά, οι επισκέπτες έρχονται σπίτι με κεράσματα από τη γειτονιά σου και ένα silent restaurant καραδοκεί στη γωνία. Κι όλα αυτά τα ακούς χαλαρά με πιτζάμες στο δικό σου σπίτι.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
«Ήσυχα γουρουνάκι»: Ο Τραμπ και οι γυναίκες δημοσιογράφοι

Θέματα / «Ήσυχα γουρουνάκι»: Ο Τραμπ και οι γυναίκες δημοσιογράφοι

Αυτό το είδος σχολίου αποτελεί μέρος ενός διαχρονικού μοτίβου για τον πρόεδρο, η θητεία του οποίου έχει σημαδευτεί από επανειλημμένες προσπάθειες να προσβάλει και να εξευτελίσει γυναίκες δημοσιογράφους.
THE LIFO TEAM
Fosbloque: «Άλλαξα το όνομά μου για να μην φαίνεται ότι είμαι Αρμένισσα»

Lifo Videos / Fosbloque: «Άλλαξα το όνομά μου για να μην φαίνεται ότι είμαι Αρμένισσα»

Η Φωτεινή (Σβετλάνα), γνωστή σε όλους ως Fosbloque, δεν μιλά σαν άνθρωπος που κάνει «καριέρα στο ίντερνετ»· μιλά σαν κάποια που έφτιαξε από το μηδέν μια ζωή που χωράει την ταυτότητά της, την καταγωγή της, τις ανασφάλειες, την ασθένεια, την υψηλή πίεση του YouTube και τη δημιουργικότητα που, όπως λέει, «της έσωσε τον ψυχισμό».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το κλίμα της Αθήνας αλλάζει: Νύχτες χωρίς ανάσα, μέρες χωρίς ορίζοντα

H κατάσταση των πραγμάτων / Το κλίμα αλλάζει: Νύχτες χωρίς ανάσα, μέρες χωρίς ορίζοντα

Η κλιματική ταυτότητα της Aθήνας αλλάζει δραματικά και τα σημάδια είναι πλέον ορατά. Οι καλοκαιρινές νύχτες δεν προσφέρουν πια ανακούφιση, η ορατότητα έχει μειωθεί εντυπωσιακά και τα ακραία καιρικά φαινόμενα εντείνονται. Τι αποκαλύπτει το ιστορικό αρχείο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για την πραγματική έκταση των κλιματικών αλλαγών;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γιατί να αποκλείουμε τους ανάπηρους από τον εθελοντισμό;

Ζούμε, ρε! / Γιατί να αποκλείουμε τους ανάπηρους από τον εθελοντισμό;

Μπορούν τα ανάπηρα άτομα να είναι εθελοντές; Έχουν οι αντίστοιχες οργανώσεις τη γνώση να τα εντάξουν ισότιμα; Και γιατί η αναπηρία στην τρίτη ηλικία παραμένει τόσο αόρατη;
ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Αλκοόλ από τα 11; Γιατί οι έφηβοι ξεκινούν να πίνουν τόσο νωρίς;

Ψυχή & Σώμα / Αλκοόλ από τα 11; Γιατί οι έφηβοι ξεκινούν να πίνουν τόσο νωρίς;

Τα παιδιά στην Ελλάδα ξεκινούν να πίνουν από τα 11 ή τα 13, ενώ ένας στους πέντε εφήβους μεθάει πάνω από τρεις φορές τον χρόνο. Τι κρύβεται πίσω από αυτήν τη νέα, ανησυχητική κανονικότητα;
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Επιβιώνεις χωρίς το κινητό σου; Και ΑΙ ρουφιάνοι

Άλλο ένα podcast 3.0 / Επιβιώνεις χωρίς το κινητό σου; Και ΑΙ ρουφιάνοι

Εφιαλτικό 12ωρο χωρίς κινητό, εξτρίμ αφηρημάδα, ένα οδόφραγμα που δεν είδαμε ποτέ να έρχεται, crypto που ποτέ δεν αγοράστηκε και τεχνητή νοημοσύνη που μαθαίνει τις απιστίες σου πριν από σένα. Ναι, όλα αυτά είναι στο ίδιο επεισόδιο.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Πώς ζούμε σήμερα στην τουριστική Αθήνα του Airbnb;

Άκου την επιστήμη / Συνηθίσαμε τελικά να ζούμε σαν τουρίστες στην πόλη μας;

Τι αποκαλύπτει για εμάς η σημερινή Αθήνα; Από τα ινσταγκραμικά διαμερίσματα μέχρι την ομογενοποιημένη αισθητική που φέρνει ο παγκόσμιος τουρισμός, οι πόλεις μεταμορφώνονται ασταμάτητα. Ο επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ Εμμανουήλ Σταυρακάκης περιγράφει τον τρόπο που ζούμε σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Brain drain: «Γιατί τα ελληνικά μυαλά συνεχίζουν να φεύγουν από τη χώρα;»

H κατάσταση των πραγμάτων / Brain drain: Πόσοι μένουν και πόσοι φεύγουν;

Το φαινόμενο της «διαρροής εγκεφάλων» παραμένει ένα από τα πιο σύνθετα και επίμονα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Παρότι το τελευταίο διάστημα προβάλλεται έντονα το αφήγημα της «επιστροφής εγκεφάλων», τα πραγματικά δεδομένα δείχνουν μια πιο σύνθετη εικόνα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Υπόθεση Άκη Πάνου: Από τον πατρικό έλεγχο στις φονικές σφαίρες

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Άκη Πάνου: Από τον πατρικό έλεγχο στις φονικές σφαίρες

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του μεγάλου μαέστρου του λαϊκού πενταγράμμου, που ένα αυγουστιάτικο μεσημέρι του 1997 έβαψε τα χέρια του με αίμα για χάρη της «μούσας» του.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
«Αυτό που δεν θυμάμαι με τίποτα είναι αν της είπα ότι την αγαπάω»

Lifo Videos / «Αυτό που δεν θυμάμαι με τίποτα είναι αν της είπα ότι την αγαπώ»

Η Κέλλυ Καμπάκη, μητέρα της 21χρονης Έμμας που σκοτώθηκε στο τροχαίο της Θεσσαλονίκης, αφηγείται τη στιγμή που την είδε ζωντανή για τελευταία φορά, τη νύχτα που έμαθε για το δυστύχημα και τον αγώνα της να κρατήσει ζωντανό το φως που άφησε πίσω το παιδί της.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Καραμανώφ: «Το μεγαλύτερο πλήγμα στο περιβάλλον το προκαλεί η ίδια η νομοθεσία»

H κατάσταση των πραγμάτων / Μαρία Καραμανώφ: «Το μεγαλύτερο πλήγμα στο περιβάλλον το προκαλεί η ίδια η νομοθεσία»

Η πρόεδρος του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας και επίτιμη αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Μαρία Καραμανώφ, εξηγεί γιατί η προστασία του περιβάλλοντος έχει μεταφερθεί από την πολιτική βούληση στις δικαστικές αίθουσες και τι σημαίνει αυτό για τη δημοκρατία και την έννοια της «βιώσιμης ανάπτυξης» στην Ελλάδα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ