«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Οι αμοιβές των Ελλήνων influencers

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Εικονογράφηση: bianka/LiFO
0

Αξίζει άραγε ο χαμός που είχε γίνει με την Ιωάννα Τούνη το καλοκαίρι του 2021, όταν έγινε γνωστό ότι παίρνει 1.200+ΦΠΑ για κάθε φωτογραφία; Καλώς ή κακώς, το σκρολάρισμα στις ιδιωτικές στιγμές –ή και όχι– αυτών των ανθρώπων, όλη αυτή η τιμολογημένη κλειδαρότρυπα, υπάρχει και ανθεί. Έτσι, λοιπόν, τα τελευταία χρόνια, τα «πορτοφόλια» των influencers αποτελούν συχνά αφορμή για συζήτηση. Πόσοι influencers πληρώνονται μαύρα και ποια είναι τελικά η influencer που δεν δήλωσε 270.000 ευρώ στην εφορία;  

Παλαιότερα ρεπορτάζ ασχολήθηκαν εκτενώς με τα χρήματα που ζητάνε οι Έλληνες celebrities, προκαλώντας ίλιγγο στους αναγνώστες. Για κάθε ανάρτηση 4.000 ευρώ+ΦΠΑ, τα giveaways μπορεί να ξεπερνούσαν τα 10.000 ευρώ, ενώ τα πακέτα με συνδυασμό βίντεο και φωτογραφιών μπορεί να έφταναν και τα 20.000 ευρώ. Τι γίνεται, όμως, και με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος έχει 50.000 followers και τα stories του έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις». 

►Η LiFO επικοινώνησε με τρεις influencers από τον χώρο της υποκριτικής και της δημοσιογραφίας και μοιράζεται τα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιοι για τους τιμοκαταλόγους τους. Δεδομένων των ευαίσθητων πληροφοριών, οι συνεντευξιαζόμενοι θα παραμείνουν ανώνυμοι, αλλά τα στοιχεία τους είναι στη διάθεση της LiFO. 

Τα χρήματα των influencers φορολογούνται με 40% ΦΠΑ

«Έμαθα πριν από λίγο ότι φίλος TikToker έκλεισε 16.000 ευρώ για δύο βίντεο», λέει η Κ., μια 25χρονη δημοσιογράφος και social media manager που έχει πάνω από 30.000 followers στο Instagram, πάνω από 60.000 followers στο TikTok, αλλά δεν θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό, καθώς η κύρια δουλειά της τη συναρπάζει περισσότερο. 

«Προσωπικά, έχω κάνει 3 ή 4 συνεργασίες. Έχω πάρει μέχρι 1.000 ευρώ, τα οποία τα παίρνουμε μετά από 3 ή 4 μήνες», εξηγεί, δίνοντας παράλληλα απάντηση στο αν εν τέλει είναι εύκολο να βγάλεις μαύρα χρήματα από τα social media

«Το άκουσα αυτό με την influencer και τις 270.000 ευρώ. Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, δεδομένου ότι οι μεγάλες εταιρείες δίνουν τιμολόγιο. Τις ενδιαφέρει να φαίνεται πού δίνουν τα λεφτά τους, επειδή τις κυνηγάει μόνιμα η εφορία. Επίσης, αν ένας influencer συμφωνήσει για 1.000 ευρώ, αυτά φορολογούνται κατά 40%. Επομένως, σε τρεις μήνες θα δει στον λογαριασμό του/της 600 ευρώ». 

Η Κ. προτιμά να κλείνει συμφωνίες με προϊόντα και όχι με χρήματα. «Το κάνω ερασιτεχνικά, οπότε αν με προσεγγίσει μια εταιρεία, θα ζητήσω μια σειρά των προϊόντων της ή κάτι αντίστοιχο» λέει, ενώ στόχος της είναι να προωθήσει την εθελοντική εργασία με την οποία ασχολείται σε εβδομαδιαία βάση. 

Επιπλέον, δίνει το παράδειγμα μιας φίλης της, τραγουδίστριας, που ζητά για ένα πακέτο με 2 φωτογραφίες και 2 βίντεο μέχρι και 8.000 ευρώ, αλλά αυτές οι ευκαιρίες έρχονται περίπου μία φορά το τρίμηνο, όπως σημειώνει. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις.

«Τσακώνονταν σε τραπέζι για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» 

Ο Γ., ηθοποιός και influencer, λέει στη LiFO ότι κάποια στιγμή έκατσε σε ένα τραπέζι με δύο συνεργάτες. Ο ένας υποστήριζε ότι δέχτηκε μια οικονομική πρόταση με την οποία θα έβγαζε τα έξοδα της χρονιάς. Μερικά δευτερόλεπτα μετά, πήρε την εξής απάντηση από τον έτερο συνδαιτυμόνα: «Εγώ την απέρριψα γιατί μου φάνηκαν λίγα». Ο Γ. έμεινε για μερικά λεπτά άφωνος, αλλά προσπάθησε να μην το δείξει. «Τσακώνονταν για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» τονίζει.

Για τις δικές του συνεργασίες με χορηγούς, απαντά: «Εγώ έχω 40.000 followers στο Tiktok και 25.000 στο Instagram. Κάθε συνεργασία που κάνω, περίπου μία τον μήνα, δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Και αυτά τα βλέπουμε στον λογαριασμό μας μετά από αρκετές εβδομάδες». 

Ο Γ. δίνει και την απάντηση στο ερώτημα πώς διαλέγουν οι εταιρείες τον influencer που θέλουν. «Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος-α έχει 50.000 followers και τα stories του/της έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις», λέει, προσθέτοντας ότι παίζει ρόλο και το κοινό που ακολουθεί κάθε influencer: φύλο, ηλικία κ.λπ. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Τι γίνεται, όμως, με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Ξέρουν τη φάτσα μου και τους στέλνω βίντεο για περίπου 600 ευρώ» 

Η περίπτωση του Π., επίσης ηθοποιού, είναι διαφορετική. Οι ακόλουθοί του ανέβηκαν με αστραπιαία ταχύτητα μέσα σε δύο μήνες. Ανέβασε δύο βίντεο στο Tiktok, «τα είδε όλη η Ελλάδα», και έφτασε τους 80.000 followers. Πλέον, εκτοξεύτηκαν και οι followers του στο Instagram, ξεπερνώντας τους 50.000. Ο ίδιος επισημαίνει ότι κινείται διαφορετικά, επειδή του αρέσει περισσότερο. 

«Εγώ είμαι ηθοποιός, το χόμπι με τα social media προέκυψε. Ανέβασα λίγα βιντεάκια και ο αλγόριθμος τα εκτόξευσε. Μετά άρχισαν να μου στέλνουν εταιρείες για συνεργασία» εξηγεί. 

Ο ίδιος προτιμά να είναι content creator παρά influencer. «Συμφωνώ για κάθε βίντεο το ποσό των 700 ευρώ περίπου. Έχω 3-4 τέτοιες συνεργασίες τον μήνα. Τα στήνω, τα σκηνοθετώ, τα μοντάρω και μετά τα στέλνω για να τα κάνουν ό,τι θέλουν. Έτσι, και εγώ νιώθω δημιουργικός και οι εταιρείες νιώθουν ευχαριστημένες, νομίζω». 

«Ξέρουν τη φάτσα μου στο TikTok, οπότε, αν τους στείλω δικό μου βίντεο για τους δικούς τους λογαριασμούς, θα ανέβουν και τα δικά τους νούμερα. Μερικές εταιρείες το προτιμούν», παραδέχεται.

Τέλος, για το ενδεχόμενο να κάνει συνεργασίες και στους δικούς του λογαριασμούς, εξηγεί ότι έχει κάνει, αλλά δεν το κυνηγά. «Υπάρχουν άτομα που στέλνουν σε εταιρείες και τους λένε "έχω αυτή την ιδέα για τόσα λεφτά". Εγώ δεν το κάνω. Γι' αυτό, θα βγάζω λεφτά μέχρι να με βαρεθούν ο κόσμος και οι εταιρείες». 

Κάπου εδώ θα πρέπει να τονιστεί και μία τεράστια παρεξήγηση που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να λύνεται αναφορικά με την επιλογή του σωστού προσώπου για το σωστό προϊόν. Όπως εξηγεί στη LiFO πηγή από την αγορά της διαφήμισης, «παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Με λίγα λόγια, δεν θα επιλέξουν μια νεαρή γυναίκα, ελεύθερη και με νεαρό ηλικιακό κοινό, για να λανσάρει, για παράδειγμα, βρεφικά προϊόντα. Επίσης, ειδικά μετά την πανδημία και ειδικά μετά τα διάφορα φάουλ που είχαν να κάνουν με περιστατικά body shaming ή σεξουαλικής παρενόχλησης, οι περισσότεροι προσέχουν να συνδέουν το όνομα της εταιρείας με αυτό που λέμε "καλά παιδιά" και good practices. Νομίζω, δε, ότι όλα τα δικαιωματικά κινήματα που είχαμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μάς ανάγκασαν να ψάχνουμε κόσμο που θα θέλαμε έτσι κι αλλιώς να έχουμε συνεργασία μαζί του. Και ναι, αυτό, μαζί με όλα τα υπόλοιπα, μπορεί να παίξει ρόλο στην επιλογή ενός ατόμου».

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

It's Viral / Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

Το μοντέλο και influencer απαντά στα δημοσιεύματα που τη φωτογραφίζουν ως τη γυναίκα που φοροδιαφεύγει αποκρύπτοντας χιλιάδες ευρώ που προκύπτουν από τις δραστηριότητές της στα social media
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χαρισματικά παιδιά: Κάθε γονιός ονειρεύεται να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Ψυχή & Σώμα / Χαρισματικά παιδιά: Ονειρεύεται κάθε γονιός να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Πόσο διαφορετικό είναι ένα χαρισματικό παιδί; Υπάρχει κοινωνική εμμονή με την ευφυΐα; Κρύβει, άραγε, παγίδες η χαρισματικότητα; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοπαιδαγωγό Δανάη Δεληγεώργη για την έννοια της χαρισματικότητας και αν, τελικά, αποτελεί προτέρημα ή πρόκληση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Radio Lifo / «Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Μπορεί ο πρωτογενής τομέας να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας; Πώς μπορεί η Ελλάδα να επενδύσει στον φυσικό θησαυρό της; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Νίκο Κουτσιανά, ιδρυτή της Apivita και δημιουργό της Symbeeosis, για τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από ένα παραγωγικό μοντέλο που δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Αληθινά εγκλήματα / Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του θανάτου της 21χρονης Κωστούλας, σε ένα χωριό της Ηλείας, το 1997. Ήταν αυτοκτονία, όπως αρχικά θεωρήθηκε, ή μια ανατριχιαστική υπόθεση παιδοκτονίας για λόγους κοινωνικής κατακραυγής;
THE LIFO TEAM
Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τη σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο Νάνσυ Σπετσιώτη, κάτοικο της περιοχής, η οποία καταγράφει την προσβασιμότητα της Φωκίωνος Νέγρη και άλλων γειτονικών δρόμων για τα άτομα με αναπηρία.
THE LIFO TEAM
Σκληρές Αλήθειες

Άρης Δημοκίδης / 10 Σκληρές Αλήθειες που σοκάρουν μέχρι σήμερα

Αδυσώπητοι εγκληματίες και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες, δολοφόνοι που παρίσταναν τους αθώους, παράξενες εξαφανίσεις και σοκαριστικές αποκαλύψεις σε 10 ηχητικά ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη που φωτίζουν ξανά πολύκροτες υποθέσεις.
THE LIFO TEAM
O παιδοκτόνος της Αιτωλοακαρνανίας: Η άγνωστη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη

Αληθινά εγκλήματα / O παιδοκτόνος της Αιτωλοακαρνανίας: Η άγνωστη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ξεχασμένη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη στην Ελλάδα, που στήθηκε στο εκτελεστικό απόσπασμα δύο μήνες πριν από τον Βασίλη Λυμπέρη, το 1972.
Υπάρχουν μυστικά για να πετύχεις στις Πανελλήνιες;

Ζωή στα καλύτερά της / Υπάρχουν μυστικά για να πετύχεις στις Πανελλήνιες;

Mια συζήτηση με την παιδοψυχολόγο Αλεξάνδρα Καππάτου για το πώς μπορούν οι έφηβοι να διαχειριστούν καλύτερα το άγχος τους και να αναπτύξουν στρατηγικές μελέτης την περίοδο των Πανελληνίων, στο πλαίσιο της σειράς podcast «Ζωή στα καλύτερά της», με την υποστήριξη των συμπληρωμάτων διατροφής EVIOL.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
«Το να λες “σε φτάνω στα όριά σου για το καλό σου” είναι κακοποιητικό»

Lifo Videos / «Το να λες “σε φτάνω στα όριά σου για το καλό σου” είναι κακοποιητικό»

Η ηθοποιός Ελεάνα Στραβοδήμου μιλά για την πορεία της από τη θεατρική ομάδα του πανεπιστημίου μέχρι την τηλεόραση, για τα όρια που χρειάστηκε να θέσει, τις κακοποιητικές συμπεριφορές που αντιμετώπισε και την ανάγκη για αυτοπροστασία που καλλιέργησε.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο Αναγνώστης Καβάφης (Μέρος Β’)

Ο Καβάφης ανάμεσά μας / Ο αναγνώστης Καβάφης (Μέρος Β’)

Πώς το αρχείο υποδεικνύει τα αναγνώσματα του ποιητή. Η προσωπική του βιβλιοθήκη, τα ενδιαφέροντά του, η ανάγνωση στην ποίηση του Καβάφη και η θέση του στην «Ιστορία της Ανάγνωσης». Μια συζήτηση με τον Γιάννη Παπαθεοδώρου, Αναπληρωτή Καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο πλαίσιο της σειράς podcasts «Ο Καβάφης ανάμεσά μας» που πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το Αρχείο Καβάφη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ο δαίμονας του τραυλισμού δεν φεύγει ποτέ – αλλά στη σκηνή σωπαίνει»

Lifo Videos / «Ο δαίμονας του τραυλισμού δεν φεύγει ποτέ – αλλά στη σκηνή σωπαίνει»

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και θεατρικός συγγραφέας Στέφανος Κακαβούλης μιλά για το τραύλισμα που τον σημάδεψε από παιδί, το bullying και την απομόνωση που βίωσε, και για το πώς η υποκριτική τον απελευθέρωσε, βοηθώντας τον να το ξεπεράσει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Υπόθεση Γερωνυμάκη: Ο δικηγόρος από την Κρήτη που κατηγορήθηκε για τη δολοφονία της γυναίκας του και της πεθεράς του

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Γερωνυμάκη: Ποιος σκότωσε τη γυναίκα και την πεθερά του δικηγόρου από την Κρήτη;

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται το θρίλερ της διπλής δολοφονίας της συζύγου και της πεθεράς γνωστού δικηγόρου, που συγκλόνισε και δίχασε την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου το φθινόπωρο του 1996.
Η σκληρή αλήθεια για τον Στράτο Διονυσίου

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τον Στράτο Διονυσίου

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για την συναρπαστική, κινηματογραφική ζωή του αμφιλεγόμενου τραγουδιστή και την προσπάθειά του, μέσα από συνεχείς περιπέτειες, να παραμείνει στην κορυφή
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Μπορεί η Αθήνα να λύσει το κυκλοφοριακό;

Αθήνα / Μπορεί η Αθήνα να λύσει το κυκλοφοριακό;

Ποιοι είναι οι μύθοι και οι αλήθειες γύρω από το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και πόσο σωτήριο μπορεί να είναι το όριο των 30 χιλιομέτρων; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον συγκοινωνιολόγο, καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργο Γιαννή για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Αθηναίοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Παίζουν video games τα τυφλά άτομα;

Ζούμε, ρε! / Παίζουν video games τα τυφλά άτομα;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συνομιλούν με τον τυφλό gamer Μιχάλη Αλεξίου, ο οποίος μοιράζεται την εμπειρία του και ρίχνει φως στις προκλήσεις και τις προοπτικές που υπάρχουν για μια κοινότητα παικτών που μέχρι πρόσφατα έμενε στο περιθώριο.
THE LIFO TEAM
«Αν έχω αληθινούς φίλους; Ρώτα με ένα λεπτό πριν πεθάνω»

Lifo Videos / «Αν έχω αληθινούς φίλους; Ρώτα με ένα λεπτό πριν πεθάνω»

Ο Monozim, κατά κόσμον Ορέστης Μπαρσάκης, μιλά για τους δύο άξονες της δημιουργίας του –τη μουσική και το animation– και τη μοναχική πορεία που ακολουθεί, για τη δυσπιστία του απέναντι στις δισκογραφικές, καθώς και για τη δυσκολία βαθιάς σύνδεσης με τους ανθρώπους γύρω του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο «δράκος της Θράκης»: Mια υπόθεση που έμεινε στο σκοτάδι

Αληθινά εγκλήματα / Ο «δράκος της Θράκης»: Mια υπόθεση που έμεινε για πάντα στο σκοτάδι

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία του ανθρώπου που για τουλάχιστον δύο χρόνια, στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και αρχές του ’90, σκόρπιζε τον τρόμο και τον θάνατο στη βόρεια Ελλάδα, κατά μήκος του οδικού άξονα Καβάλα–Έβρος. Του ψυχρού δολοφόνου που, παρά το ανθρωποκυνηγητό από όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες, παρέμεινε ασύλληπτος.