«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Οι αμοιβές των Ελλήνων influencers

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Εικονογράφηση: bianka/LiFO
0

Αξίζει άραγε ο χαμός που είχε γίνει με την Ιωάννα Τούνη το καλοκαίρι του 2021, όταν έγινε γνωστό ότι παίρνει 1.200+ΦΠΑ για κάθε φωτογραφία; Καλώς ή κακώς, το σκρολάρισμα στις ιδιωτικές στιγμές –ή και όχι– αυτών των ανθρώπων, όλη αυτή η τιμολογημένη κλειδαρότρυπα, υπάρχει και ανθεί. Έτσι, λοιπόν, τα τελευταία χρόνια, τα «πορτοφόλια» των influencers αποτελούν συχνά αφορμή για συζήτηση. Πόσοι influencers πληρώνονται μαύρα και ποια είναι τελικά η influencer που δεν δήλωσε 270.000 ευρώ στην εφορία;  

Παλαιότερα ρεπορτάζ ασχολήθηκαν εκτενώς με τα χρήματα που ζητάνε οι Έλληνες celebrities, προκαλώντας ίλιγγο στους αναγνώστες. Για κάθε ανάρτηση 4.000 ευρώ+ΦΠΑ, τα giveaways μπορεί να ξεπερνούσαν τα 10.000 ευρώ, ενώ τα πακέτα με συνδυασμό βίντεο και φωτογραφιών μπορεί να έφταναν και τα 20.000 ευρώ. Τι γίνεται, όμως, και με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος έχει 50.000 followers και τα stories του έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις». 

►Η LiFO επικοινώνησε με τρεις influencers από τον χώρο της υποκριτικής και της δημοσιογραφίας και μοιράζεται τα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιοι για τους τιμοκαταλόγους τους. Δεδομένων των ευαίσθητων πληροφοριών, οι συνεντευξιαζόμενοι θα παραμείνουν ανώνυμοι, αλλά τα στοιχεία τους είναι στη διάθεση της LiFO. 

Τα χρήματα των influencers φορολογούνται με 40% ΦΠΑ

«Έμαθα πριν από λίγο ότι φίλος TikToker έκλεισε 16.000 ευρώ για δύο βίντεο», λέει η Κ., μια 25χρονη δημοσιογράφος και social media manager που έχει πάνω από 30.000 followers στο Instagram, πάνω από 60.000 followers στο TikTok, αλλά δεν θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό, καθώς η κύρια δουλειά της τη συναρπάζει περισσότερο. 

«Προσωπικά, έχω κάνει 3 ή 4 συνεργασίες. Έχω πάρει μέχρι 1.000 ευρώ, τα οποία τα παίρνουμε μετά από 3 ή 4 μήνες», εξηγεί, δίνοντας παράλληλα απάντηση στο αν εν τέλει είναι εύκολο να βγάλεις μαύρα χρήματα από τα social media

«Το άκουσα αυτό με την influencer και τις 270.000 ευρώ. Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, δεδομένου ότι οι μεγάλες εταιρείες δίνουν τιμολόγιο. Τις ενδιαφέρει να φαίνεται πού δίνουν τα λεφτά τους, επειδή τις κυνηγάει μόνιμα η εφορία. Επίσης, αν ένας influencer συμφωνήσει για 1.000 ευρώ, αυτά φορολογούνται κατά 40%. Επομένως, σε τρεις μήνες θα δει στον λογαριασμό του/της 600 ευρώ». 

Η Κ. προτιμά να κλείνει συμφωνίες με προϊόντα και όχι με χρήματα. «Το κάνω ερασιτεχνικά, οπότε αν με προσεγγίσει μια εταιρεία, θα ζητήσω μια σειρά των προϊόντων της ή κάτι αντίστοιχο» λέει, ενώ στόχος της είναι να προωθήσει την εθελοντική εργασία με την οποία ασχολείται σε εβδομαδιαία βάση. 

Επιπλέον, δίνει το παράδειγμα μιας φίλης της, τραγουδίστριας, που ζητά για ένα πακέτο με 2 φωτογραφίες και 2 βίντεο μέχρι και 8.000 ευρώ, αλλά αυτές οι ευκαιρίες έρχονται περίπου μία φορά το τρίμηνο, όπως σημειώνει. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις.

«Τσακώνονταν σε τραπέζι για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» 

Ο Γ., ηθοποιός και influencer, λέει στη LiFO ότι κάποια στιγμή έκατσε σε ένα τραπέζι με δύο συνεργάτες. Ο ένας υποστήριζε ότι δέχτηκε μια οικονομική πρόταση με την οποία θα έβγαζε τα έξοδα της χρονιάς. Μερικά δευτερόλεπτα μετά, πήρε την εξής απάντηση από τον έτερο συνδαιτυμόνα: «Εγώ την απέρριψα γιατί μου φάνηκαν λίγα». Ο Γ. έμεινε για μερικά λεπτά άφωνος, αλλά προσπάθησε να μην το δείξει. «Τσακώνονταν για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» τονίζει.

Για τις δικές του συνεργασίες με χορηγούς, απαντά: «Εγώ έχω 40.000 followers στο Tiktok και 25.000 στο Instagram. Κάθε συνεργασία που κάνω, περίπου μία τον μήνα, δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Και αυτά τα βλέπουμε στον λογαριασμό μας μετά από αρκετές εβδομάδες». 

Ο Γ. δίνει και την απάντηση στο ερώτημα πώς διαλέγουν οι εταιρείες τον influencer που θέλουν. «Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος-α έχει 50.000 followers και τα stories του/της έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις», λέει, προσθέτοντας ότι παίζει ρόλο και το κοινό που ακολουθεί κάθε influencer: φύλο, ηλικία κ.λπ. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Τι γίνεται, όμως, με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Ξέρουν τη φάτσα μου και τους στέλνω βίντεο για περίπου 600 ευρώ» 

Η περίπτωση του Π., επίσης ηθοποιού, είναι διαφορετική. Οι ακόλουθοί του ανέβηκαν με αστραπιαία ταχύτητα μέσα σε δύο μήνες. Ανέβασε δύο βίντεο στο Tiktok, «τα είδε όλη η Ελλάδα», και έφτασε τους 80.000 followers. Πλέον, εκτοξεύτηκαν και οι followers του στο Instagram, ξεπερνώντας τους 50.000. Ο ίδιος επισημαίνει ότι κινείται διαφορετικά, επειδή του αρέσει περισσότερο. 

«Εγώ είμαι ηθοποιός, το χόμπι με τα social media προέκυψε. Ανέβασα λίγα βιντεάκια και ο αλγόριθμος τα εκτόξευσε. Μετά άρχισαν να μου στέλνουν εταιρείες για συνεργασία» εξηγεί. 

Ο ίδιος προτιμά να είναι content creator παρά influencer. «Συμφωνώ για κάθε βίντεο το ποσό των 700 ευρώ περίπου. Έχω 3-4 τέτοιες συνεργασίες τον μήνα. Τα στήνω, τα σκηνοθετώ, τα μοντάρω και μετά τα στέλνω για να τα κάνουν ό,τι θέλουν. Έτσι, και εγώ νιώθω δημιουργικός και οι εταιρείες νιώθουν ευχαριστημένες, νομίζω». 

«Ξέρουν τη φάτσα μου στο TikTok, οπότε, αν τους στείλω δικό μου βίντεο για τους δικούς τους λογαριασμούς, θα ανέβουν και τα δικά τους νούμερα. Μερικές εταιρείες το προτιμούν», παραδέχεται.

Τέλος, για το ενδεχόμενο να κάνει συνεργασίες και στους δικούς του λογαριασμούς, εξηγεί ότι έχει κάνει, αλλά δεν το κυνηγά. «Υπάρχουν άτομα που στέλνουν σε εταιρείες και τους λένε "έχω αυτή την ιδέα για τόσα λεφτά". Εγώ δεν το κάνω. Γι' αυτό, θα βγάζω λεφτά μέχρι να με βαρεθούν ο κόσμος και οι εταιρείες». 

Κάπου εδώ θα πρέπει να τονιστεί και μία τεράστια παρεξήγηση που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να λύνεται αναφορικά με την επιλογή του σωστού προσώπου για το σωστό προϊόν. Όπως εξηγεί στη LiFO πηγή από την αγορά της διαφήμισης, «παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Με λίγα λόγια, δεν θα επιλέξουν μια νεαρή γυναίκα, ελεύθερη και με νεαρό ηλικιακό κοινό, για να λανσάρει, για παράδειγμα, βρεφικά προϊόντα. Επίσης, ειδικά μετά την πανδημία και ειδικά μετά τα διάφορα φάουλ που είχαν να κάνουν με περιστατικά body shaming ή σεξουαλικής παρενόχλησης, οι περισσότεροι προσέχουν να συνδέουν το όνομα της εταιρείας με αυτό που λέμε "καλά παιδιά" και good practices. Νομίζω, δε, ότι όλα τα δικαιωματικά κινήματα που είχαμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μάς ανάγκασαν να ψάχνουμε κόσμο που θα θέλαμε έτσι κι αλλιώς να έχουμε συνεργασία μαζί του. Και ναι, αυτό, μαζί με όλα τα υπόλοιπα, μπορεί να παίξει ρόλο στην επιλογή ενός ατόμου».

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

It's Viral / Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

Το μοντέλο και influencer απαντά στα δημοσιεύματα που τη φωτογραφίζουν ως τη γυναίκα που φοροδιαφεύγει αποκρύπτοντας χιλιάδες ευρώ που προκύπτουν από τις δραστηριότητές της στα social media
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Αθήνα έχει κολλήσει σε μια κλιματική παγίδα»

Radio Lifo / «Η Αθήνα έχει κολλήσει σε μια κλιματική παγίδα»

Καύσωνες, θερμική καταπόνηση και διαρκής απειλή πυρκαγιών: η πρωτεύουσα δοκιμάζεται ξανά και ο διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Κώστας Λαγουβάρδος, εξηγεί γιατί αυτή η κατάσταση δεν είναι πια προσωρινή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Στέφανος Ροζάνης: «Τα Εξάρχεια εκβαρβαρίστηκαν»

Lifo Videos / Στέφανος Ροζάνης: «Τα Εξάρχεια εκβαρβαρίστηκαν»

Ο καθηγητής Φιλοσοφίας, γνωστός και ως «αναρχικός φιλόσοφος», μιλά χωρίς ωραιοποιήσεις για την πολιτική που έχει καταντήσει λογιστική διαχείριση και για την ακροδεξιά που ολοένα περισσότερο θυμίζει θρησκευτική δεισιδαιμονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η Αθήνα έφτασε να έχει παγκόσμια πρωτιά στα άδεια και εγκαταλελειμμένα σπίτια

Radio Lifo / Πώς η Αθήνα έφτασε να έχει παγκόσμια πρωτιά στα άδεια και εγκαταλελειμμένα σπίτια

Την ώρα που ένας στους πέντε πολίτες της χώρας ζει υπό τον μόνιμο φόβο της απώλειας της στέγης του, η Αθήνα κατέχει ένα τρομακτικό ρεκόρ. Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον οικονομολόγο και συγγραφέα Δημήτρη Ιωάννου.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Παύλος Τσίμας: «H σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ευνοεί τον ρόλο της Τουρκίας»

Lifo Videos / Παύλος Τσίμας: «H σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ευνοεί τον ρόλο της Τουρκίας»

Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα της νέας σύγκρουσης Ισραήλ–Ιράν; Πόσο επηρεάζεται η Ελλάδα από τις εξελίξεις; Και γιατί βγαίνει κερδισμένος ο Ερντογάν; Ο Παύλος Τσίμας συζητά με τον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Καβάφης μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών

Ο Καβάφης ανάμεσά μας / Ο Καβάφης μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών

Τι μπορεί να σημαίνει σήμερα ο Καβάφης για έναν σκηνοθέτη και μια εικαστικό; Πώς «διαβάζεται» η μορφή του μέσα από το βλέμμα δύο σύγχρονων δημιουργών με διαφορετικές διαδρομές; Ο σκηνοθέτης Αριστοτέλης Μαραγκός, με διεθνή εμπειρία, και η εικαστικός Farida El Gazzar, με κοσμοπολίτικη πορεία, αντλούν έμπνευση από τον ποιητή, τη σχέση τους με την Αλεξάνδρεια και τα ευρήματα του Αρχείου Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Οι Άλλοι / Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Ο παίκτης της Κηφισιάς θυμάται την καθημερινότητά του στη Φωκίωνος Νέγρη, εξηγεί γιατί μπήκε στο ποδόσφαιρο και περιγράφει την εμπειρία του από τον ρατσισμό που επικρατεί στα γήπεδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστε αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Radio Lifo / Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστες αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Στην Ελλάδα –και ιδιαίτερα στα νησιά– τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συχνά το φαινόμενο πολίτες και οργανώσεις να προσφεύγουν στο ΣτΕ προκειμένου να σταματήσουν ιδιωτικές επενδύσεις ή σχέδια δόμησης που απειλούν τοπία και οικοσυστήματα. Τι μας λέει αυτό για το θεσμικό μας σύστημα;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Lifo Videos / Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Ο αρθρογράφος της LIFO σχολιάζει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία νέων κομμάτων και εξηγεί γιατί «οι ικανοί δεν μπαίνουν πια στην πολιτική».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.