@ Ikaros A) H Kωνσταντινούπολη παραμένει (και θα παραμένει για εμάς) με το όνομα αυτό. Όντως, η επίσημη ονομασία της πόλης άλλαξε από τους Τούρκους σε İstanbul (οι Οθωμανοί δεν το πρόλαβαν ως γεγονός). Αλλά ξέρεις πότε; Μόλις το 1930 (όχι το 1453 που αναφέρουν οι συνήθεις ανιστόρητοι ύποπτοι). Αλλά επειδή οι κατακτητές άλλαξαν την ονομασία της Πόλης πριν 80 χρόνια, συγνώμη κι’ όλας που εμείς (προφανώς όχι εσύ) εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε το όνομα που της δώσαμε (και που χρησιμοποιούσαμε επί 1600 χρόνια πριν την αλλαγή του ονόματός της). Αν μη τι άλλο, πες ότι το κάνουμε για λόγους συνήθειας. Να σου κάνω μια ερώτηση πολυδιαβασμένε μου φίλε; Ξέρεις πώς λέγεται επίσημα η πρωτεύουσα της Λιβύης; Θα σου δώσω τη βοήθεια του κοινού: Δεν λέγεται «Τρίπολη». Κι αυτό γιατί οι κάτοικοί της δεν μπορούν να προφέρουν σωστά την αρχαία ελληνική ονομασία («Τρίπολις»). Γι αυτό και, προ πολλού, την έχουν αλλάξει σε «Τραμπουλούς» (το μεσαίο «ου» είναι άφωνο). Δείξε μου σε παρακαλώ ένα χάρτη (ελληνικό, γαλλικό ή άλλο) που να αναφέρει την πόλη με την παραφθαρμένη (πλην όμως επίσημη) ονομασία της (δηλ. «Τραμπουλούς») ή μία ένσταση «προοδευτικών» (εδώ γελάμε) ατόμων (και δή Ελλήνων !!) σχετικά με το πώς πρέπει να την αποκαλούμε. Το πρόβλημά σας επομένως εξειδικεύεται συγκεκριμένα στην Κωνσταντινούπολη. Πολύ λυπάμαι γι’ αυτό, γιατί προκειμένου να ικανοποιήσετε τις διεθνιστικές σας εμμονές, απορρίπτετε συλλήβδην κάθε στοιχείο ελληνικής θέσης/παράδοσης/ιστορίας ως «εθνικιστικό». Σκέψου σοβαρά όμως το ενδεχόμενο μήπως έτσι καταλήγετε να υποστηρίζετε τους εθνικισμούς άλλων λαών.Β) Από το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής (http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html): ΧΑΜΕΝΟΣ (υπ. άψ.): για τμήμα ή στοιχείο που αποσπά ται από ένα σύνολο (Tο δέντρο χάνει τα φύλλα του). Παύω να έχω μια ιδιότητα ή να βρίσκομαι σε μια κατάσταση (Έχασε τη ζωντάνια ) του.ΠΑΤΡΙΔΑ η [patríδa]: η γη των προγόνων, των πατέρων, ο τόπος στον οποίο γεννήθηκε ή από τον οποίο κατάγεται κάποιος.Ερώτηση: για ποιο λόγο άραγε η Κωνσταντινούπολη δεν είναι χαμένη πατρίδα; Δεν έχουν υπάρξει Έλληνες γεννημένοι εκεί; ΟΚ, θα μου πείτε ότι επίσης και κάποιοι Γενουάτες έμποροι μπορεί κάποτε να γεννήθηκαν εκεί, αλλά συγνώμη, η Πόλη δεν έχει για τους Έλληνες τον ίδιο συμβολισμό (ή αξία) με αυτόν που έχει για τους Γενουάτες, τους Φραγκολεβαντίνους, τους Αρμένιους, Εβραίους ή όποιους άλλους. Η Κων/πολη ήταν όντως η πρωτεύουσα πολυεθνικών αυτοκρατοριών, αλλά τουλάχιστον 1,5 εκ. Έλληνες ήταν οι πρόσφυγες της Καταστροφής (πολλοί απ’ αυτούς Κων/πολίτες), χώρια οι εκτελεσμένοι, χώρια οι εκτοπισμένοι στην Ανατολία, χώρια οι 270 χιλ. (τότε) που απέμειναν εκεί. Δεν έχω υπ’ όψιν μου 1,5 εκ. Φραγκολεβαντίνους πρόσφυγες από την Πόλη. Η ισοπεδωτική λογική σου αγγίζει τα όρια του γελοίου.Γ) Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα σύνορα, όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα, είναι (και) προϊόν ιστορικών συγκυριών και τυχαίων συμβάντων. Στον Β΄ Παγκόσμιο οι Άγγλοι είχαν τάξει την Κύπρο τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία. Εύκολα, λόγω ιστορικής σύμπτωσης, θα μπορούσε η Μεγαλόνησος να ανήκει σε οποιαδήποτε από τις δύο χώρες. Αλλά οι ίδιοι Τούρκοι πολιτικοί μέχρι το 1950 δήλωναν ότι δεν είχαν καμία απολύτως αξίωση πάνω στο νησί (αφού το είχαν ήδη πωλήσει στο βρετανικό στέμμα). Επομένως, αν η Κύπρος (ή η Θεσ/κη) κατέληγε στους Τούρκους (ή τους Βούλγαρους) θα ήταν μία ακόμα χαμένη πατρίδα, γιατί σου κάνει εντύπωση; Επειδή ήταν/είναι πολυφυλετικές οντότητες; Η «Θεσσαλονίκη» ονομάστηκε έτσι από την κόρη του Φιλλίπου Β΄ (ετεροθαλή αδελφή του Μ. Αλεξάνδρου). Το όνομά της ετυμολογικά έχει κάποια σημασία στα ελληνικά. ΔΕΝ μπορώ να φανταστώ ποια θα μπορούσε να είναι η σλαβική ετυμολόγηση της ονομασίας «Σολούν». Όπως δεν μπορώ να φανταστώ την αλβανική ετυμολόγηση της ονομασίας «Γυρόκαστερ» (υποψιάζομαι όμως ποια είναι η ελληνική – μόνη ορθή – ετυμολογία της ονομασίας «Αργυρόκαστρο»). Δ) Βεβαίως, επαναλαμβάνω, άλλο η ιστορική/συναισθηματική αξία και άλλο οι εδαφικές διεκδικήσεις. Όμως, η κατά καιρούς πολυφυλετικότητα κάποιων περιοχών ή η τυχαιότητα των σημερινών συνόρων δεν αναιρούν την ιστορική και συναισθηματική σημασία που έχουν οι χαμένες πατρίδες για εμάς τους Έλληνες. Για σένα πάλι, όχι, διότι για την περίπτωσή σου αρμόζει η τοποθέτηση που έκανε η τουρκική Hurriyet για τον μέντορά σου, Θεοδωρίδη: «τέτοια σχόλια δεν θα τα έκανε ούτε ο Ερντογάν».(http://www.skai.gr/news/politics/article/223421/hurriyet-oute-o-erdogan-den-tha-elege-osa-leei-o-theodoridis/)
Σχολιάζει ο/η