Σε γενικές γραμμές συμφωνώ σε αυτά που λες. Στόχος μου ακριβώς ήταν να δείξω ότι υπάρχουν ακριβώς κάποιες καταβολές οι οποίες έχουν συμβάλλει πολύ στη διαμόρφωση της σημερινής κοινωνικής δομής αλλά και οι οποίες υπάρχουν παντα υποβόσκουσες στην ανθρώπινη συμπεριφορά , προκειμένου να καταλήξω στο γιατί το ανδρικό στήθος ( το οποίο παρεπιπτόντως καλύπτοταν και αυτο στις αγγλοσαξονικές κοινωνίες του 30) είναι πιο απενοχοποιημένο από οτι το γυναικείο. Προφανώς το πολιτισμικό εποικοδόμημα ασκεί μεγαλύτερη επίδραση στη διαμόρφωση της κοινωνίας, και για αυτό ακριβώς το λόγο έχουν υπάρξει κοινωνίες που εκφράζουν τη σεξουαλικότητα τους με διαφορετικό τρόπο. Και ναι συμφωνώ ότι μπορεί να υπάρξει και έχουν υπάρξει κοινωνίες στην οποία το σώμα τόσο το γυναικείο όσο και το ανδρικό μπορεί να απενοχοποιηθεί τελείως, το θέμα είναι υπο ποιές συνθήκες; α)Έχοντας το ίδιο κλίμα όλο τον χρόνο ( όλες οι πρωτόγονες φυλές στις οποίες αναφέρεσαι βρίσκονταν ή βρίσκονται σε τροπικό/ζεστό κλίμα ) το όποιο εξασφαλίζει τον ίδιο ενδυματολογικό κώδικα όλο το χρόνο και προφανώς αυτό δημιουργεί μια συνήθεια που οδηγεί στην απενοχοποίηση β)Σε μικρές κοινωνίες που σημαίνει ότι υπάρχει διαρκής καθημερινώς έλεγχος του κάθε μέλους απο τα υπόλοιπα το οποίο είναι αποτελεσματικός τρόπος για να εξασφαλίσει κανείς ότι οι κανόνες που έχουν θεσπιστεί τηρούνται, το οποίο παράλληλα δημιουργεί και καταπίεση, δηλαδή μια κοινωνία που τα “το εκείνο” δεν ελέγχεται μόνο απο τον εαυτό σου αλλά και απο τους γύρω σου. Στις σημερινές κοινωνίες, και σε πολλές προγενέστερες, προφανώς αυτές οι συνθήκες δεν τηρούνται( τουλάχιστον σε αυτές που καθορίζουν το zeitgeist, η παγκοσμοιοποίηση τις κάνει σχεδόν καθολικές) όποτε το κλίμα μας επιβάλει να ντυνόμαστε λόγω κρύου, το όποιο όπως και να το κάνουμε το κάνει εξαιρετικά δύσκολο να απενοχοποιηθεί κάτι το όποιο δεν το βλέπουμε σε καθημερινή βάση επι εννιά μήνες, πόσο μάλλον πιο παλιά σε κοινωνίες όπου ούτε τηλεόραση υπήρχε ούτε ιντερνετ. Τώρα το γιατί το ανδρικό στήθος είναι απενοχοποιημένο ενω το γυναικείο όχι, απάντησα παραπάνω αλλή η “βαρυτητα” του ενός και άλλη του άλλου. Σημειωτέον ότι το ζήτημα της απενοχοποιήσης του γυναικείου στήθους συζητείται εδω και αρκετές δεκαετίες αλλά παραμένει στασίμο αντίθετα με αλλά σημεία του γυναικείου σώματος που από τη στιγμή της σεξουαλικής επανάστασης έχουν απενοχοποιηθεί πλήρως, το οποίο για μένα δείχνει ότι δεν μπορούμε να το εξ απλουστεύουμε σε τέτοιο βαθμό όσο την απενοχοποίηση του γόνατο ας πούμε που ανέφερες. Επίσης την τελευταια δεκαπενταετια το γυμνό σώμα είναι δυο κλικ μακριά απο το καθε ένα μας όποτε παλί αυτό δεν θα πρέπε να συνεισφερει στην απενοχοποιήση του; Τώρα τα περί “οι άντρες σε αυτές τις φυλές θα έπρεπε να κυκλοφορούν μονίμως σε στύση και να βατεύουν γυμνόστηθες την ώρα που εκείνες αλέθουν κριθαρόσπορους στο γουδί...“ δεν καταλαβαίνω πως αυτα που ανέφερα πιο πάνω εβγαλες ως συμπέρασμα αυτό για τις πρωτόγονες κοινωνίες. Οι παραλίες γυμνιστών από την άλλη αποτελει πιο περιπλοκο θέμα σίγουρα δείχνει ότι μπορεί να υπάρξει μια εικονική απενοχοποιηση αλλά απο την άλλη είναι σαν να παραδεχόμαστε ότι η θέα ενος γύμνου σώματος δεν προκαλεί περισσοτερο συγκίνηση κάτι το όποιο σε ένα βαθμό το θεωρώ παραδόξο. Δεν θεωρώ ότι οι γυμνιστές είναι απαθείς στο γυμνό σώμα. Η ύπαρξη τέτοιων παραλιών δείχνει ότι υπάρχει ενας βαθμός απελευθέρωσης και παρ’ολ’αυτά δεν προτιματε απο τις συμβατικές κάτι το οποίο εγείρει ερωτήματα( μάλιστα η δημοτικόητα τους έχει πέσει). Στα λέω αυτό έχοντας κάνει γυμνισμό χωρίς να με συγκινήσει ιδιαίτερα μιας και όπως αναφέρω παρακάτω σκοτώνει τις συγκινησεις. “σε παραλίες γυμνιστών κανείς δεν παρατηρεί ως κάτι ιδιαίτερο μια γυμνόστηθη γυναίκα και κανείς δεν ερεθίζεται επειδή είδε ένα στήθος. Διαφορετικά θα βλέπαμε γυμνιστές άντρες-σάτυρους να κυνηγούν γυμνίστριες-μαινάδες όλη μέρα.” Εδώ επέτρεψε μου να διαφωνήσω. Προσωπικά όταν βλέπω ένα ωραίο στήθος “διεγείρομαι” αυτό βέβαια πως συμπεραίνεις ότι θα με οδηγήσει να κυνηγάω σαν σατυρος γυναίκες δεν καταλαβαίνω εκτός και αν δεν το εχω καταλάβει ακόμα ότι είμαι ανώμαλος, μάλλον την σεξουαλική διέγερση την ενοούμε κάπως διαφορετικά. Τελός θεωρώ ότι η πλήρης απενοχοποίηση αφαίρει από τη συγκίνηση που προκαλεί η θέα ενός γυμνου γυναικείου σώματος, το κάνει να χάνει λίγο απο τη μαγεία του.
Σχολιάζει ο/η