O_o Μα τώρα ξεκινήσαμε κουβέντα για τη δουλεία; Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που θα υποστηρίξει τη δουλεία ακόμη και στην πιο "ανθρωπιστική" μορφή της. (Απλώς, εντελώς παρεμπιπτόντως, όταν μιλάμε για κοινωνίες σε μια εποχή που η δουλεία ήταν αποδεκτή καθολικά, η ανθρώπινη μεταχείριση των δούλων ήταν ένα βήμα μπροστά.)Αλλά παρεκβαίνω πάλι. Λοιπόν λέω απλώς ότι σε πολλές κοινωνίες (και αρκετά κοντινές) ο δάσκαλος έχαιρε μεγάλης εκτίμησης και ότι ουδέποτε η θέση του ήταν συνυφασμένη με το καθεστώς της δουλείας. Απλώς, το ότι δεν ήταν συνυφασμένη δεν σημαίνει ότι αλληλοαποκλείονταν (όπως πολύ σωστά καταδεικνύεται από τα παραδείγματα που έφερες), αυτό είναι όλο.Τώρα η θέση του δασκάλου στο σύστημα μετάδοσης της εγκεκριμένης από την άρχουσα τάξη γνώσης είναι μια άλλη, μεγάλη κουβέντα την οποία δεν πρόκειται αν ξεκινήσω εδώ. Εγώ αναφέρθηκα στο θέμα της κοινωνικής ή μη καταξίωσης του δασκάλου.
Σχολιάζει ο/η