έχετε δίκιο, περιγράψατε πάρα πολύ σφαιρικά τις αξίες που για σας, και για μένα, έχει ένα αρχαίο έργο τέχνης.Είναι μεγάλο και άλυτο θεωρητικό ζήτημα στην επιστήμη της συντήρησης και κάθε σχολή έχει τις δικές της κατευθύνσεις. Στην Ελλάδα πχ είναι της λιγότερης δυνατής παρέμβασης, και τονίζεται διαρκώς ότι ο καθαρισμός είναι μια καταστροφική και μη αναστρέψιμη διαδικασία. Σε άλλες χώρες δεν ισχύει η ίδια λογική, πχ τα ψηφιδωτά της Ραβέννα είναι αυθεντικά σε ποσοστό 40% αν θυμάμαι καλά ενώ το υπόλοιπο είναι συμπλήρωση
Σχολιάζει ο/η