Γενικά συμφωνώ Scifimom, απλά να πω ότι δεν είναι θέμα "πέφτω στην παγίδα", είναι ότι πραγματικά, βγαίνοντας από το λύκειο, δεν έχεις άλλο μέτρο σύγκρισης, παρά μόνο τον τρόπο με τον οποίο διάβαζες στο σχολείο, οπότε μ' αυτό το μπούσουλα συνεχίζεις στο πανεπιστήμιο, μέχρι να καταλάβεις ότι δεν λειτουργεί. Υπήρξα φοιτήτρια πολύ πρόσφατα και θυμάμαι καλά το σοκ της πρώτης εξεταστικής, όπου, παρόλο που ποτέ δεν υπήρξα παπαγάλος στο σχολείο (γι' αυτό και ο βαθμός μου στις πανελλήνιες ήταν μέτριος), δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ την ύλη όλων των μαθημάτων που έπρεπε να δώσω, ενώ δεν καταλάβαινα πώς έπρεπε να διαβάσω. Ήταν θαύμα που πέρασα τα μαθήματα, αν και με μέτριους βαθμούς. Στην επόμενη εξεταστική όμως το είχα βρει και δεν είχα κανένα πρόβλημα και τελικά, ο βαθμός πτυχίου μου ήταν αρκετά υψηλός. Όλη αυτή η εμπειρία μου έμαθε τα εξής: ακόμη και στο πανεπιστήμιο, ο μύθος του "καλού μαθητή/φοιτητή" συντηρείται, δημιουργώντας ανταγωνισμό εκεί που δεν θα έπρεπε να υπάρχει και σε κάνει αντιπαθητικό και ξιπασμένο, αν μπεις στο τριπάκι. Τίποτα δεν σημαίνει το ότι υπήρξες μαθητής του 19 στο σχολείο για την πορεία σου στο πανεπιστήμιο και θα πρέπει να το βάλουν καλά στο μυαλό τους αυτό άπαντες ενδιαφερόμενοι. Υπάρχει πρόβλημα όταν μπαίνεις σε μια σχολή με τον αέρα της σούπερ ντούπερ μαθήτριας και όχι με την ταπεινότητα κάποιου που ήρθε για να μάθει όσα περισσότερα μπορεί και να βγει άλλος άνθρωπος από εκεί μέσα. Αδιαφόρησε για το τι κάνουν οι άλλοι και εστίασε στις δικές σου ανάγκες, στα δικά σου κενά και στα δικά σου ενδιαφέροντα. Πειραματίσου και βρες ποια μέθοδος διαβάσματος σου ταιριάζει. Σε αντίθεση με τη scifimom, εμένα πολύ με ενοχλούσε η "μάστιγα" των σημειώσεων, που κυκλοφορούσαν με τη σέσουλα και ήταν τελείως άχρηστες (για εμένα). Γεμάτες λάθη, γεμάτες ασύνδετες μεταξύ τους λεπτομέρειες, σημειώσεις που γράφονταν ακριβώς από άτομα που ποτέ τους δεν έμαθαν να διαβάζουν. Είμαστε τυχεροί και έχουμε δωρεάν συγγράμματα, άνοιξέ τα! Διάβασέ τα, υπογράμμισέ τα, κράτα τις δικές σου σημειώσεις και μετά οργάνωσε όλα αυτά που έχεις επισημάνει στο βιβλίο σε ένα καθαρό τετράδιο. Κάνε σχεδιαγράμματα, κύκλωσε, ό,τι χρειάζεται, ώστε να αφομοιώσεις την ύλη σου αποτελεσματικά. Μην σε τρομάζει ο όγκος των βιβλίων, ακόμη και τα κακογραμμένα βιβλία μπορούν να σου διδάξουν πολλά σε επίπεδο μεθοδολογίας μελέτης. Έχοντας πει αυτό, επειδή πολλοί καθηγητές δίνουν συγγράμματα άσχετα με το αντικείμενο του μαθήματος που εξετάζουν, η βιβλιοθήκη της σχολής είναι σύμμαχός σου. Επισκέψου την, βρες κάποιο πιο συναφές βιβλίο και δανείσου το. Αν αποβάλεις το άγχος της επίδοσης και σταματήσεις το κυνήγι των βαθμών και εστιάσεις στο αντικείμενο που καλείσαι να κατανοήσεις ως εργαλείο που θα σε κάνει καλύτερη στη δουλειά σου, οι βαθμοί θα έρθουν μόνοι τους. Άλλη μια συμβουλή που έχω να δώσω είναι να αρχίσεις να κατηγοριοποιείς τα μαθήματα. Εγώ π.χ. φρόντιζα να γράφω καλά στα μαθήματα που μου άρεσαν πολύ και στα μαθήματα που δεν μου κινούσαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον, αλλά ήταν πολύ εύκολο να γράψω έναν καλό βαθμό. Έτσι "μάζευα" βαθμούς. Για τα μαθήματα που ήθελαν περισσότερο διάβασμα απ' όσο με ενδιέφερε να κάνω (επειδή μου φαίνονταν πιο ανιαρά), ήμουν ικανοποιημένη με έναν μέτριο βαθμό και δεν το κούραζα παραπάνω. Επιπλέον, διάβασα πολύ. Διάβασα άσχετα με το πανεπιστήμιο, διάβασα κι άλλα πράγματα σχετικά με κάποια μαθήματα που μου είχαν αρέσει, κι όσο περισσότερο διάβασμα έκανα, τόσο πιο εύκολα διάβαζα (και έγραφα) στις εξεταστικές. Αν είναι κάτι που εκτιμάται στη βαθμολόγηση του γραπτού, αυτό είναι η ικανότητα να συνδυάζεις επαρκώς και με νόημα προηγούμενη γνώση με νέα γνώση (ακριβώς ό,τι "κοβόταν" στις πανελλήνιες!).Τέλος, ακόμη κι αν ο βαθμός πτυχίου σου δεν είναι αυτός που θα ήθελες, αυτό δεν σημαίνει ότι την έχεις βαμμένη. Όπως είπαν κι άλλοι πιο πάνω, παρακολούθησε σεμινάρια, μάθε μια ξένη γλώσσα, προσπάθησε να χτίσεις ένα καλό βιογραφικό γενικά. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο θα σε βοηθήσει και στη σχολή σου η εκμάθηση -φαινομενικά- άσχετων πραγμάτων! Καλή τύχη.
Σχολιάζει ο/η