ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Δεν θα σχολιάσω την παράσταση καθώς δεν την έχω δει. Αυτό που θα ήθελα να σχολιάσω είναι το εξής: ο κ. Γιώργος Σαρηγιάννης δεν είναι κριτικός, είναι δημοσιογράφος, που ασχολειται χρόνια με το θεατρικό ρεπορτάζ. Και έχει κι αυτο το μπλογκ, ομώνυμο της στήλης που διατηρούσε χρόνια στην εφημερίδα Τα Νεα. Εχει αυτοαναγορευθεί ουσιαστικά σε κριτικό θεάτρου, και μέσα από τα κείμενά του, όλα αυτά τα χρόνια χειραγωγούσε αδαείς περί θεατρικών παραστάσεων και άλλων καλλιτεχνικών, "γλείφοντας" σκηνοθέτες της "πρωτοπορίας" και απορρίπτοντας άλλους. Θα μου πείτα δικαίωμά του. Σίγουρα, αλλά κριτικός θεάτρου δεν είναι. Κατά καιρούς έχει γράψει φοβερές χοντράδες για σημαντικούς σκηνοθέτες, πχ τον Α, Βουτσινά. Μάλιστα, την επομένη του θανάτου του, θεώρησε σωστό να γράψει ότι εκλιπών ήταν πολύ καλός στα κωμικά αλλά ελάφραινε επικίνδυνα τα δραματικά έργα. Τέτοιου είδους χοντραδες ξέρει να γράφει, έτσι κι αλλιώς ανυπόστατα σχόλια είναι. Πάντως, ο Α. Βουτσινάς είχε λάβει όλα τα παράσημα του γαλλικού κράτους για την προσφορά και τη συμβολή του στην τέχνη του θεάτρου, και πληρωνόταν από το γαλλικό υπουργείο Πολιτισμου και το Δήμο Παρισίων για να λειτουργεί το θεατρικό του εργαστήρι, ένα από τα 12 καλύτερα ατελιέ του Παρισιού όσο λειτουργούσε. Ο κ. Σαρηγιάννης έχει επίσης αρχίσει να ασχολείται με την κριτική όπερας, καθώς το θέατρο δεν του αρκεί. Θα πρότεινα να επιστρέψει στα ρεπορτάζ και τα κείμενα σχολίων προσωπικών, και να αφήσει την κριτική θεάτρου στους αρμόδιους. Κανένα μέτρο στην Ελλάδα, τίποτα. Ας κοιτάξει ο καθένας την καμπούρα του λίγο παραπάνω.
Σχολιάζει ο/η