Καλά κρατεί η ρητορική του εθνικού αυτομαστιγώματος, προσφιλής σε νεοελιτιστικούς κύκλους μιας και προσφέρει μια καλή ψυχολογική ντόπα (ὁι άλλοι, οι ηλίθιοι ελληναράδες, και Εγώ, ο ψαγμένος κτλ. κτλ.)Όπως και σε άλλους τομείς, έτσι και στο θέμα της σύνδεσης της αρχαιότητας με τους Νεοέλληνες επικρατούν δύο ακραίες και απλοϊκές απόψεις: ή πρέπει να είμαστε απευθείας απόγονοι του Περικλή ή άσχετα έρμαια του "φαντασιακού" (μα τι όρος και αυτός!). Προφανώς και τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, αφού οι Νεοέλληνες καλώς ή κακώς είναι ένας λαός με εκατοντάδες πολιτιστικές και βιολογικές επιρροές οι οποίοι διατήρησαν ωστόσο μια πολιτιστική συνέχεια με προηγούμενα στάδια της ιστορίας αυτού του τόπου. Μια ματια στο ύστερο Βυζάντιο και τον Νεοελληνικό διαφωτισμό θα ήταν χρήσιμη σε όσους αναμασούν τα Βερεμικά επιχειρήματα περί αρχαιολατρείας των Βαυαρών κτλ.το άρθρο είναι μεν ορθό στην κριτική του αλλά το κάνει με λάθος τρόπο. Και εν πάση περιπτώσει, τα οθωμανικά ή εβραϊκά μνημεία εν Ελλάδι ανήκουν μεν στην ιστορία του τόπου αλλά δεν ανήκουν και σε άλλες πολιτιστικές κοινότητες; Νομίζω αυτό είναι λίγο πολύ σαφές...
Σχολιάζει ο/η