Το ζήτημα μπορούσε να περιοριστεί στο αν ένας εθνικός πολιτισμός επιζών έχει το δικαίωμα να διεκδικεί την επιστροφή των πολιτισμικών του κειμηλίων που τον συνδέουν με το παρελθόν του, ασχέτως αν η αλλοτινή του επικράτεια ήταν ευρύτερη. Αν η Μεγάλη Ιδέα είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς, θα μιλούσες σήμερα για τουρκικά εδάφη; Η κοιτίδα διεκδικεί, όχι ο τόπος. Η κοιτίδα αυτή τυγχάνει να είναι γεωγραφικά περιορισμένη λόγω ιστορικών συγκυριών, όπως και εντός ιστορικών συγκυριών αδυνατούσε να ελέγξει την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων όταν αυτές συνέβαιναν. Επίσης, αν για παράδειγμα οι μετανάστες έφευγαν κατόπιν συμφωνίας από την Μικρά Ασία την δεκαετία του 20-όπως έφυγαν για παράδειγμα οι Τούρκοι από την Ελλάδα- και δεν διώκονταν και σφάζονταν, ίσως να διεκδικούσαν και την ευχέρεια να πάρουν και αυτά τα κειμήλια, όπως φαντάζομαι κάναν όσο μπορούσαν με τα οικογενειακά τους.Άλλωστε, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι μια κατάκτηση είναι κλοπή ενός τόπου. Δεν είναι κατάκτηση η επιβεβλημένη κλοπή της αυτοκυριαρχίας;Όσο δε για τα ρωμαικά αντίγραφα, πολλά από αυτά προέρχονταν από πρωτότυπα που λεηλατήθηκαν από τους Ρωμαίους επί αλλά και μετά και για όλη την διάρκεια της αυτοκρατορίας από τους Ρωμαίους από την ελληνική πολιτισμική γεωγραφικά επικράτεια, ήδη από την εποχή του Κικέρωνα. Για να μιλάμε με ακρίβεια.Όλα αυτά περιττεύουν βέβαια ακόμα πιο πολύ, αν επικεντρωθούμε ειδικότερα για την περίπτωσή μας, στο αν όντως κάτι μας συνδέει με την Ελλάδα της αρχαιότητας. Και κατά συνέπεια, όχι αν το βίντεο έχει δίκιο σε πραγματολογικό επίπεδο, αλλά σε ιστορικό.Αν συμφωνήσουμε ότι έχει δίκιο, τότε η πραγματολογική προσέγγιση έρχεται δεύτερη, και όλα όσα είπα έχουν νόημα. Εφ όσον έχουμε συμφωνήσει σε αυτό, το βίντεο είναι σωστό.Το ζήτημα απαιτεί τόση σκέψη και εμβάθυνση σε άλλα ζητήματα και όχι την επιφανειακή ''γνωμοδότηση'' του wikipedia πάνω στο πότε και από που είναι ένα αρχαίο εύρημα.Στάθηκες πάνω στα στοιχεία των αρχαιοτήτων και αρκέστηκες μόνο σ'αυτά για να εκφέρεις ως άλλος ένας εξυπνάκιας σημειολογολόγος του you tube και της θολωμένης πραγματικότητας ενός τηλεορασάκια με το εγχειρίδιο του Επιθεωρητή του ορθού λόγου παραμάσχαλα, άποψη για κάτι που υπερβαίνει το ίδιο το βίντεο, τις προθέσεις του, τις προθέσεις σου, την γνώση σου, αλλά και τις διαθέσεις σου, την αντίληψή σου εν γένει. Πραγματικά πια, χρειαζόμαστε επιστήμονες να μιλήσουν! Άντε πια! Τί να τα κάνεις τα links αν ήδη έχεις προδιαγράψει την πρόθεση σου να κράξεις, επειδή σπάζεσαι με την έννοια της πρωτοβουλία γενικά;
Σχολιάζει ο/η