Πίσω από τον Έλιοτ βρίσκεις τον Ευριπίδη

Πίσω από τον Έλιοτ βρίσκεις τον Ευριπίδη Facebook Twitter
0

Κανείς «δεν αναγνώρισε την πηγή της ιστορίας μου στην Άλκηστητου Ευριπίδη», έλεγε ο Τ. Σ. Έλιοτ για το έργο του Κοκτέιλ Πάρτυ, που ξεκινά και τελειώνει με ένα κοκτέιλ πάρτι. Η Λαβίνια Τσάμπερλεϊν (Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου) εγκαταλείπει το σύζυγό της Έντουαρντ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος) λίγο πριν εμφανιστούν οι καλεσμένοι τους για ένα κοκτέιλ πάρτυ, μόνο και μόνο για να επιστρέψει μαζί με έναν άγνωστο επισκέπτη (Άρης Λεμπεσόπουλος). Ο Τ. Σ. Έλιοτ είχε γράψει την Έρημη Χώρα και είχε ήδη καταφέρει να καταξιωθεί ως ποιητής όταν στράφηκε στη θεατρική συγγραφή στη δεκαετία του '30. Το Κοκτέιλ πάρτυ (που γράφτηκε το 1949) ήταν το πιο δημοφιλές θεατρικό του έργο, τουλάχιστον όσο ζούσε: μια πολύ επιτυχημένη παραγωγή του έργου ανέβηκε στο Broadway το 1950 (κέρδισε και βραβείο Τόνυ), ενώ ο ρόλος του άγνωστου επισκέπτη έχει βαριά κληρονομιά, μιας και τον έχουν παίξει στο παρελθόν ο Ρεξ Χάρισον και ο Άλεκ Γκίνες. Το έργο, που μοιάζει, τουλάχιστον στην αρχή, με ελαφρά σάτιρα σύντομα, προβάλλει ως κάτι πολύ βαθύτερο - μια φιλοσοφική σπουδή στο αδιέξοδο των ανθρώπινων σχέσεων. Την παράσταση που θα δούμε στην Πειραιώς 260 σκηνοθετεί η Βαρβάρα Μαυρομάτη, τη μετάφραση του έργου έχει κάνει ο Γιώργος Δεπάστας, ενώ η μουσική είναι του Κωνσταντίνου Βήτα.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ