Φιλμάροντας πάνω σε ένα skate

skate Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Γιαννακόπουλος
0

Ο ήχος της σανίδας εν κινήσει αλλά και όταν προσγειώνεται, μετά από παύση μερικών δευτερολέπτων, το cruising στους δρόμους ανάμεσα στους περαστικούς που αλλάζει την κίνηση και το vibe της πόλης, είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά του skate, για το οποίο ο κινηματογραφιστής Κώστας Μάνδυλας τρέφει μεγάλη αγάπη.

Πρόσφατα δημιούργησε ένα skate film με τίτλο Three Flavors, μια πειραματική, φρέσκια ταινία, πραγματικό αντίδοτο για τις καυτές καλοκαιρινές μέρες, που πραγματεύεται τον εσωτερικό κόσμο και τα συναισθήματα τριών παιδιών που κάνουν skate: του Μάνου Κυριακούση, του Νέστορα Χαριτωνίδη και του Θοδωρή Χάλαρη. Εμείς μιλήσαμε με τον δημιουργό με αφορμή την τελευταία του ταινία για το πώς ο ίδιος ξεκίνησε να ασχολείται με το skate filmmaking, για το πώς έχει εξελιχθεί και τελικά τι το ελπιδοφόρο βλέπει σε αυτήν τη νέα φουρνιά παιδιών.

«Με το skate filmmaking ασχολούμαι επαγγελματικά από το 2002. Όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι και σήμερα, κανένας δεν μπορούσε να καταλάβει τι δουλειά κάνω. Τα τελευταία χρόνια, που πλέον αναλαμβάνω πιο μεγάλες παραγωγές και σε τελείως διαφορετικό τομέα, όταν κάνουμε meetings και με ρωτούν πώς ξεκίνησα το filmmaking, δεν μπορούν ούτε να το επεξεργαστούν ούτε να το κατανοήσουν.

Η ομαδικότητα είναι στο DNA μας και αυτό περνάει από γενιά σε γενιά. Απλώς λες το μικρό σου όνομα, τα υπόλοιπα είναι περιττά. Είναι δύσκολο να περιγράψω την αδελφικότητα που αναπτύσσεται ανάμεσά μας.

Είναι λίγο παρεξηγημένη αυτή η δουλειά στην Ελλάδα. Για κάποιους είμαι ένας μαλάκας πάνω σε ένα skate με μια κάμερα στο χέρι που κυνηγάει άλλους μαλάκες, ενώ για κάποιους άλλους η δουλειά αυτή είναι πολύ δημιουργική. Για μένα είναι μια μορφή ελευθερίας και δημιουργικότητας, γιατί από τη φύση του το skate είναι ελευθερία και δημιουργία.

skate Facebook Twitter
Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης

Οι ταινίες skate ανέκαθεν ήταν οπτικά προσιτές μόνο στους skaters κι αυτό γιατί κάποιος που δεν ασχολείται δεν μπορεί να κατανοήσει τα κόλπα και πόσο δύσκολα μπορεί να είναι, με αποτέλεσμα να τα θεωρεί βαρετά ‒ κι αυτό το καταλαβαίνω απόλυτα. Αυτό που πάντα προσπαθώ να βρίσκω στις ταινίες μου είναι η χρυσή τομή, ώστε να ικανοποιώ και τις δύο πλευρές. Θεωρώ πως η κουλτούρα του skate έχει πολλά να δώσει και πάντα έχω στο μυαλό μου πώς θα μπορέσω να τη μεταφράσω σωστά στον θεατή που δεν είναι skater. Γι’ αυτό στις τελευταίες μου ταινίες έχω συμπεριλάβει και από μια ιστορία που σχετίζεται με την κουλτούρα του αθλήματος».

Τι κάνει το skate τόσο ξεχωριστό;

Η κουλτούρα και το community του skate, που είναι παγκόσμια. Σε όποια χώρα και να πας, σε όποιο spot, όποιος και να είσαι, είσαι πάντα ευπρόσδεκτος. Πιστεύω πως η ενασχόληση με οποιοδήποτε αστικό άθλημα που σε φέρνει σε επαφή με την κοινωνία και τις δυσκολίες της χτίζει τον χαρακτήρα σου και κατά κάποιον τρόπο σε αφυπνίζει από μικρή ηλικία. Σε κάνει να σκέφτεσαι συλλογικά. Η ομαδικότητα είναι στο DNA μας και αυτό περνάει από γενιά σε γενιά. Απλώς λες το μικρό σου όνομα, τα υπόλοιπα είναι περιττά. Είναι δύσκολο να περιγράψω την αδελφικότητα που αναπτύσσεται ανάμεσά μας.

Τι ελπιδοφόρο βλέπει στους skaters με τους οποίους συνεργάζεται;

Η αντίληψη που έχουν για πράγματα που δεν περίμενα ποτέ ότι θα είχαν, όπως η περιβαλλοντολογική συνείδηση και πολλά άλλα που συμβαίνουν σε μια σύγχρονη κοινωνία. Θέλω να πιστεύω πως η skate σκηνή είναι σε καλά χέρια.

 Κώστας Μάνδυλας. Facebook Twitter
Ο Κώστας Μάνδυλας. Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης
skate Facebook Twitter
Φωτ.: Κώστας Μάνδυλας
skate Facebook Twitter
Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης
skate Facebook Twitter
Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης
skate Facebook Twitter
Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης
skate Facebook Twitter
Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης
Μάνος Κυριακούσης Facebook Twitter
Ο Μάνος Κυριακούσης. Φωτ.: Άλεξ Γρυμάνης

www.kostasmandilas.com
Instagram 
Three Flavors

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Αθήνα / Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Πέρα από τα πάρκα και τους λόφους της Αθήνας, που όλοι γνωρίζουμε και επισκεπτόμαστε συχνά, υπάρχουν πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες εναλλακτικές διαδρομές που αξίζει να εξερευνήσουμε.
ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ: Α. ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, Γ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, Λ. ΛΙΑΚΑΚΟΥ, M. HULOT, Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Urban Culture / Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Ένα μικρό οδοιπορικό σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά τοπόσημα και γειτονιές του Πειραιά που παρουσιάζουν ιστορικό, αρχιτεκτονικό, κοινωνιολογικό αλλά και πολιτιστικό ενδιαφέρον με «ξεναγό» τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκο Διαμαντή.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Urban Culture / Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Μια βόλτα τον χειμώνα στο βραδινό λιμάνι μοιάζει με μεταμεσονύκτια προβολή στο σινεμά. Μόνο που εδώ η εικόνα και ο ήχος δεν έρχονται από την οθόνη αλλά από την «αστική ευθύνη» που έχει η πρωτεύουσα να υποδέχεται και να αποχαιρετά εμπορεύματα, ταξιδευτές και νησιώτες σε μια αδιάκοπη ανθρωπολογική ταλάντωση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο Στέφανος ερωτεύτηκε τα picó με την πρώτη ματιά

Μουσική / Ο Στέφανος και το picó του: Η κουλτούρα του καρναβαλιού της Κολομβίας έφτασε στην Αθήνα

Ένας Ελληνοαρμένιος από την Αιθιοπία θέλει να μετατρέψει την αθηναϊκή νύχτα σε ένα μεγάλο πάρτι σαν αυτά που γίνονται στο καρναβάλι της Καραϊβικής Ακτής της Κολομβίας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι Αθηναίες κυκλοφορούν "οπλισμένες": Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές - Μικροπράγματα

Urban Culture / Οι Αθηναίες κυκλοφορούν «οπλισμένες»: Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές

Έξι Αθηναίες μάς μιλούν για τα όχι και τόσο αθώα μπρελόκ αυτοάμυνάς τους, για αυτές τις φούξια γάτες που κρεμούν στα κλειδιά τους για να μη φοβούνται να επιστρέψουν μόνες στο σπίτι τα βράδια.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Τι συμβαίνει με το lean στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Lean: Το ναρκωτικό της γενιάς του τραπ

Το κωδεϊνούχο κοκτέιλ που συνδέθηκε με την κουλτούρα του τραπ είναι ένα φτηνό ναρκωτικό και πολύ εύκολο στην παρασκευή του, που έχει γίνει το αγαπημένο των εφήβων και των νεαρών ηλικιών. Και είναι ένα πολύ δημοφιλές ναρκωτικό που για την Ελλάδα είναι σαν να μην υπάρχει.
M. HULOT