Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Μπαλενσιάγκα στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών

0

Ο Ντέμνα Γκβασάλια, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga, δεν σταματά να εκπλήσσει τον κόσμο της μόδας. Αυτήν τη φορά, με την ευκαιρία των εορτασμών των 50 ετών του οίκου υψηλής ραπτικής, δημιούργησε το πρώτο σαλόνι ραπτικής και εκθεσιακό χώρο στην Κίνα, στο εσωτερικό του μουσείου Tank Shanghai, καλύπτοντας όλο τον χώρο με κρεμ κουρτίνες και δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό.

Ο προκλητικός σχεδιαστής Ντέμνα Γκβασάλια, επιστρέφοντας στο ημερολόγιο της υψηλής ραπτικής με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο, αποκατέστησε το διάσημο ιστορικό σαλόνι του Balenciaga, 52 χρόνια μετά την τελευταία επίδειξη υψηλής ραπτικής του οίκου, που ιδρύθηκε το 1937 στο Παρίσι, στην αριστοκρατική λεωφόρο Georges V 10, μια διεύθυνση που αποτελούσε διαβατήριο κομψότητας για κάθε καλοντυμένη και πλούσια Παριζιάνα.

Με την ευκαιρία αυτής της επίδειξης, το σαλόνι, διακοσμημένο σε εκλεπτυσμένο στιλ, με λευκούς τοίχους και επιχρυσωμένα έπιπλα, που ήταν κλειστό για περισσότερο από μισό αιώνα, αποκαταστάθηκε πλήρως στην αρχική του μορφή.

Στην κουλτούρα που δημιούργησε για τη γυναικεία σιλουέτα, ο Μπαλενσιάγκα έφερε όλα τα χαρακτηριστικά της καταγωγής του, τα ζωηρά χρώματα της θάλασσας, το κόκκινο του φλαμένκο, τα περίτεχνα κεντήματα στα κοστούμια των ταυρομάχων, το μεγαλείο των αυτοκρατορικών ενδυμασιών, την εκκλησιαστική αυστηρότητα των καθολικών.

Ο Γκβασάλια δεν έχει κρύψει την αγάπη του για τις δημιουργίες του Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα, ιστορικού ιδρυτή του οίκου και μεγάλου αναμορφωτή της γαλλικής μόδας, και προσπαθώντας να διαιωνίσει την απίστευτη τεχνογνωσία και την κληρονομιά του ανατρέχει διαρκώς στα αρχεία του μεγάλου μόδιστρου και παρουσιάζει ρούχα εμπνευσμένα από τις δημιουργίες του από τις δεκαετίες του '50 και του '60.

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το σαλόνι-αντίγραφο του παρισινού σαλονιού που ήταν κλειστό από το 1968. | Balenciaga

Η συλλογή και το σαλόνι ραπτικής βρίσκονται στο Tank Shanghai, ένα μουσείο που αποτελείται από μια ομάδα πέντε ανενεργών δεξαμενών καυσίμων αεροσκαφών στην τοποθεσία του πρώην αεροδρομίου Longhua, που μεταμορφώθηκε από την Open Architecture.

Η ομάδα εσωτερικής αρχιτεκτονικής του οίκου Balenciaga, η οποία ήταν υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, μετέτρεψε το μουσείο σε σαλόνι ραπτικής με υφασμάτινα υφάσματα, εκθεσιακό χώρο και αίθουσα δεξιώσεων. Οι χώροι είναι επιπλωμένοι με αντίγραφα αυθεντικών κομματιών από το σαλόνι και το ατελιέ του Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα της δεκαετίας του 1930, ενώ καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί σε ανοίγματα ανάμεσα στις κουρτίνες για να αντανακλούν άπειρα τα δωμάτια που καταλαμβάνουν.

Από την πλακόστρωτη αυλή του μουσείου, η θέα προς το εσωτερικό καλύπτεται από το δάπεδο μέχρι την οροφή από κουρτίνες σε κρεμ απόχρωση που τυλίγονται και γύρω από τον εξωτερικό χώρο.

Κατά την είσοδό τους στον χώρο, οι επισκέπτες συναντούν ένα εσωτερικό που απηχεί το πρόσφατα ανακαινισμένο ατελιέ της Avenue George V 10 της Balenciaga, το οποίο σχεδιάστηκε ως πλήρες αντίγραφο του ατελιέ του Μπαλενσιάγκα, αλλά σαν αφημένο στη φθορά του χρόνου. «Καθώς ούτε η Κίνα μπορεί να ταξιδέψει στην Ευρώπη, ένιωσα ότι ήταν καθήκον μας να φέρουμε την Balenciaga 50th Couture Collection εκεί», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ντέμνα Γκβασάλια.

Δεκαεννέα «μανεκέν» που παρουσιάζουν τη συλλογή βρίσκονται σε ίσες αποστάσεις γύρω από τον εκθεσιακό χώρο, σε έναν κυκλικό σχηματισμό που ακολουθεί το αποτύπωμα των δεξαμενών της αεροπορίας και των κουρτινών, δημιουργώντας ένα σκηνικό βιωματικό και καθηλωτικό, μνημειώδες και θεαματικό, αλλά και εξαιρετικά οικείο.

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το εσωτερικό των δεξαμενών ντυμένο όλο με κουρτίνες. | Balenciaga

Το προσωρινό αυτό σαλόνι φιλοξενεί πενθήμερες επιδείξεις, παραστάσεις και ξεναγήσεις, ενώ δημιουργήθηκε μια ειδικά σχεδιασμένη σουίτα ραπτικής που χτίστηκε κατά μήκος της όχθης του παρακείμενου ποταμού Huangpu, για να προσφέρει στους πελάτες του οίκου μια παραδοσιακή εμπειρία ραπτικής. Η σουίτα περιλαμβάνει εξειδικευμένα χαρακτηριστικά ενός οίκου υψηλής ραπτικής, όπως σαλόνι με μοναδικά κομμάτια και έναν ιδιωτικό χώρο για πρόβες.

Στην κουλτούρα που δημιούργησε για τη γυναικεία σιλουέτα, ο Μπαλενσιάγκα έφερε όλα τα χαρακτηριστικά της καταγωγής του, τα ζωηρά χρώματα της θάλασσας, το κόκκινο του φλαμένκο, τα περίτεχνα κεντήματα στα κοστούμια των ταυρομάχων, το μεγαλείο των αυτοκρατορικών ενδυμασιών, την εκκλησιαστική αυστηρότητα των καθολικών.

Ο Γκβασάλια θεωρεί καθήκον του να επαναφέρει την υψηλή ραπτική στον οίκο που αντιπροσωπεύει γι' αυτόν έναν νέο χώρο ελευθερίας, δημιουργίας και καινοτομίας ο οποίος θα του επιτρέψει να συνδυάσει το σύγχρονο δημιουργικό του όραμα με την πρωτότυπη τεχνογνωσία του οίκου. «Η υψηλή ραπτική είναι εκτός όλων των τάσεων, μια έκφραση ομορφιάς στο υψηλότερο επίπεδο αισθητικών και ποιοτικών απαιτήσεων» λέει ο 40χρονος Γκβασάλια.

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Τα "μανεκέν" στον εσωτερικό των δεξαμενών. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το εσωτερικό των δεξαμενών ντυμένο όλο με κουρτίνες. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το εσωτερικό των δεξαμενών και η παρουσίαση των ενδυμάτων υψηλής ραπτικής. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Η εξωτερική όψη της εγκατάστασης για την παρουσίαση των ρούχων υψηλής ραπτικής του οίκου. | | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Ο χώρος σχεδιάστηκε ως πλήρες αντίγραφο του ατελιέ του Μπαλενσιάγκα, αλλά σαν αφημένο στη φθορά του χρόνου. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Η εξωτερική όψη της εγκατάστασης του οίκου. | Balenciaga
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Μόδα & Στυλ / Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Η ποπ σταρ που αλλάζει τους κανόνες της ομορφιάς γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της νέας παγκόσμιας καμπάνιας της MAC, ανοίγοντας ένα νέο, εκρηκτικό κεφάλαιο ως το πιο απρόβλεπτο και τολμηρό beauty icon της γενιάς της.
LIFO NEWSROOM
Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Μόδα & Στυλ / Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Διακόσια αρχειακά κομμάτια από τα ’80s και ’90s εκποιεί η Farida Khelfa, η εμβληματική φιγούρα της γαλλικής μόδας, που από τις φτωχογειτονιές της Λιόν έφτασε στην κορυφή του κόσμου της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Μόδα & Στυλ / Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Πώς γίνεται μια τσάντα «τρόπαιο»; Ποια τσάντα διεκδικείται, μπαίνει σε λίστες αναμονής, αναγνωρίζεται ως σύμβολο της μεγάλης ζωής; Από τις φετινές επανεκδόσεις μυθικών μοντέλων βγάζουμε κάποια συμπεράσματα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ο Jacob Elordi φωτογραφίζεται από τη Sofia Coppola ως πρεσβευτής της Cartier

Μόδα & Στυλ / Ο Τζέικομπ Eλόρντι φωτογραφίζεται από τη Σοφία Κόπολα ως πρεσβευτής της Cartier

Η σκηνοθέτιδα της «Priscilla» ξανασυναντά τον ηθοποιό στη Νέα Υόρκη, για να αποτυπώσει μέσα από τον φακό της την τρυφερότητα των βραχιολιών της νέας συλλογής «Love Unlimited» της Cartier.
THE LIFO TEAM
Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίκει η μόδα;

Μόδα & Στυλ / Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίσκει η μόδα;

Μια Αφρο-ευρωπαία στον ιστορικό γαλλικό οίκο και ένας παλαίμαχος σχεδιαστής της πολυτέλειας σε κινεζικό κολοσσό του retail. Η πολυτέλεια αλλάζει περιεχόμενο και ταξιδεύει. Επιτέλους! 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ