Τα εικαστικά οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele

Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
0

Το αρχέτυπο, το αρχικό μοντέλο, η πηγή, το πρότυπο, κάτι που λειτουργεί σαν υπόδειγμα δεν αντιγράφεται, δεν αναδημιουργείται σαν μοντέλο του εαυτού του, αλλά ενημερώνει και επηρεάζει αυτό που ακολουθεί.

Με τον ίδιο τρόπο, οι διαφημιστικές εκστρατείες του οίκου Gucci τα τελευταία έξι χρόνια, είναι συμπληρωματικές του δημιουργικού οράματος του καλλιτεχνικού διευθυντή Alessandro Michele, που δημιουργούν μια μοναδική στιγμή στην τέχνη δίνοντας τροφή για σκέψη σε καθολικά θέματα όσο και για την ίδια τη δημιουργικότητα.

Η Gucci γιορτάζει τα 100α γενέθλιά της με μια έκθεση που ερευνά τα δημιουργικά και φανταστικά οράματα του Alessandro Michele, μια ωδή στην εικαστικότητα των παρουσιάσεων των συλλογών του οίκου με τη μορφή μιας συναρπαστικής έκθεσης μικτών μέσων με τίτλο "Archetypes" που συνδυάζει μόδα, τέχνη, μουσική, ομορφιά, και την εμπειρία της αισθητικής υπερφόρτωσης σε ένα χώρο. Ο χώρος δεν είναι άλλος από το Gucci Garden, στο ιστορικό Palazzo della Mercanzia της Φλωρεντίας, που σχεδιάστηκε ως αφιέρωμα σε σκηνές που ονειρεύτηκε ο Michele για 15 από τις πιο καλλιτεχνικές και δημιουργικές εκστρατείες που έχει επιβλέψει από τότε που έγινε δημιουργικός διευθυντής του ιστορικού ιταλικού οίκου το 2015.

Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινά από τη Φλωρεντία και φτάνει μέσα από την τέχνη και την μουσική έως τις σύγχρονες μητροπόλεις και τους ουτοπικούς κόσμους, όπου τα σύνορα μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, μεταξύ ιστορίας και μυθολογίας, συνεχίζουν να κινούνται διαρκώς. Και καταλήγει ξανά στη Φλωρεντία την πόλη όπου, πριν από εκατό χρόνια, ο Guccio Gucci ίδρυσε το περίφημο οίκο.

Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινά από τη Φλωρεντία και φτάνει μέσα από την τέχνη και την μουσική έως τις σύγχρονες μητροπόλεις και τους ουτοπικούς κόσμους, όπου τα σύνορα μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, μεταξύ ιστορίας και μυθολογίας, συνεχίζουν να κινούνται διαρκώς.

Τα οράματα, τα ερωτήματα και οι απόψεις απεικονίζονται μέσα στην έκθεση που βυθίζεται στην καλειδοσκοπική αισθητική του Alessandro Michele, πολλαπλασιάζοντας σε ποικίλες εμπνεύσεις τους τόπους από το Βερολίνο μέχρι το Τόκιο, μαγεμένους κήπους και διαγαλαξιακά οράματα μαζί με χορευτές, ασεβείς εκφράσεις, πάρτι, ποπ σταρς, εξαγερμένους νέους παράλληλους κόσμους μερικές φορές αλληλεπικαλυπτόμενους, διαθέσιμους σε κοινή θέα για να εξερευνηθούν μαζί με προτάσεις και προβληματισμούς.

Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
"Soul Scene", Άνοιξη 2017. Φωτο: Courtesy Gucci.

«Σκέφτηκα ότι ήταν ενδιαφέρον να συνοδεύσω τους ανθρώπους σε αυτά τα πρώτα έξι χρόνια περιπέτειας, καλώντας τους να διασχίσουν το φανταστικό, την αφήγηση, το απροσδόκητο, το γκλίτερ. Έτσι, δημιούργησα μια παιδική χαρά συναισθημάτων επειδή είναι το πιο ρητό ταξίδι στις εικόνες μου, αυτό που δείχνω στις κολεξιόν», λέει ο Alessandro Michele.

Η έκθεση είναι πράγματι ένα ταξίδι, μετατρέποντας κάθε καμπάνια σε μια χώρα θαυμάτων πραγματικής ζωής, διασκορπισμένη σε όλους τους χώρους του μουσείου. Γκράφιτι, ο Μάης του ΄68 στο Παρίσι, οι γυάλινες βιτρίνες που περιλαμβάνουν 1.400 πεταλούδες, 110 περούκες εποχής, 420 ζεύγη πάνινα παπούτσια με έργα τέχνης και 182 ρολόγια κούκους, ανάμεσα σε άλλα είδη αναφέρονται στην καμπάνια Gucci Collectors του 2018.

Αλλού, μια φωτεινή μωβ ντισκοτέκ ζωντανεύει την εκστρατεία Tokyo Lights 2016, ενώ μπάνια διακοσμημένα με κατακόκκινο χρώμα - θυμίζουν το νυχτερινό κέντρο του Βερολίνου στο οποίο έγινε η καμπάνια Gucci 2016.

Για την άνοιξη / καλοκαίρι του 2018, ο καλλιτέχνης Ignasi Monreal δημιούργησε μια τεράστια τοιχογραφία ζωγραφισμένη στο χέρι που καλύπτει τους τοίχους και την οροφή του χώρου - μια εξαιρετικά φιλόδοξη προσπάθεια που χρειάστηκε σχεδόν 900 ώρες για να ολοκληρωθεί. «Η μεγάλη δύναμη του Gucci είναι ότι μπόρεσε να συμπεριλάβει και να διοχετεύσει τη συναισθηματική άποψη μιας τεράστιας ποικιλίας ανθρώπων. Είναι κάτι που είναι σχεδόν μαγικό», λέει ο Michele σε συνέντευξή του στη Vogue.

Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciBeautyNetwork. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciAndBeyond Φθινόπωρο/Χειμώνας 2017. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
"Urban Romanticism" Φθινόπωρο/Χειμώνας 2015. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
"Urban Romanticism" Φθινόπωρο/Χειμώνας 2015. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
'The Dionysus Dance’, 2016. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciCollectors, φθινόπωρο/χειμώνας 2018. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#ComeAsYouAre_RSVP Cruise 2020. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#ComeAsYouAre_RSVP Cruise 2020. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
“Tokyo Lights”. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciDansLesRues, Φθινόπωρο 2018. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciDansLesRues, Φθινόπωρο 2018. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#InBloom. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciGothic Cruise 2019. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciPrêtÀPorter Φθινόπωρο/Χειμώνας 2019. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciPrêtÀPorter Φθινόπωρο/Χειμώνας 2019. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#GucciHallucination, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2018. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#OfCourseAHorse Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
#OfCourseAHorse Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
"Rebellious Romantics" Άνοιξη/Καλοκαίρι 2016. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
Μια τοιχογραφία του καλλιτέχνη Ignasi Monreal. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης "Archetypes" στο Gucci Garden. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
Το Graffiti από τη συλλογή του Gucci για το φθινόπωρο του 2018. Φωτο: Courtesy Gucci.
Τα εικαστικά θαύματα και τα οράματα του οίκου Gucci και του Alessandro Michele Facebook Twitter
Από την καμπάνια “Gucci Collectors”. Φωτο: Courtesy Gucci.
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ