Απεργία της ΓΣΕΕ

Πώς να κλείσεις σπίτι του έναν Ιταλό;

Πώς να κλείσεις σπίτι του έναν Ιταλό; Facebook Twitter
0

TO ANTIΘΕΤΟ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ:

Η Via Veneto στα χρόνια της Dolce Vita

 


 

 

Στο παράλληλο, καθόλου μακρινό σύμπαν της Ιταλίας, ο κόσμος ένα πρωί αναγκάστηκε να κάτσει σπίτι του μέχρι τον Απρίλη. Αλλά ακόμα κι αυτό, το έκανε με φινέτσα. Με ένα σύνθημα που έγινε μόδα: «Εγώ κάθομαι σπίτι».

Για αυτήν τη χώρα, ο κατ' οίκον εγκλεισμός είναι μια παραδοξότητα. Στους Ιταλούς αρέσει να έρχονται πιο κοντά, να συγχρωτίζονται, να περπατάνε στις πλατείες, να πίνουν κρασιά και απεριτίφ πριν από το δείπνο, να τρώνε έξω, οι πιτσιρικάδες να τρέχουν σε τεράστιες «discotheque». Είναι φτιαγμένοι για να ζουν στις πιάτσες, να αντιμετωπίζουν τη ζωή με ελαφριά καρδιά – τέτοιου είδους κρίση δεν έχουν ξαναζήσει. Να μπει η χώρα τους σε ολική καραντίνα!


Η εγγύτητα, η εξωστρέφεια, ένα από τα μυστικά που έκαναν τον ιταλικό τρόπο ζωής αξεπέραστο, εμπορεύσιμο και διαχρονικό, μέσα σε μια εβδομάδα απαγορεύτηκαν. Μέσα σε είκοσι περίπου μέρες, από το τέλος της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο, ολόκληρη η χώρα απομονώθηκε. 

 

Αυτό ίσως αποβεί οικονομικά καταστροφικό για τη βιομηχανία της ιταλικής μόδας. Τα μαγαζιά έκλεισαν, ο τουρισμός καταρρακώθηκε, παραγγελίες ακυρώθηκαν, συλλογές αναβλήθηκαν. Η τεράστια μηχανή του στιλ, ήδη μέσα σε φουρτούνες σχεδόν υπαρξιακές, έφαγε το μεγαλύτερο σοκ της μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. 

Πώς να κλείσεις σπίτι του έναν Ιταλό; Facebook Twitter
Φωτο: EPA


Έτσι, οι Ιταλοί άρχισαν να επινοούν καινούριους τρόπους για να αντιδράσουν.

Την Πέμπτη 11 Μαρτίου θα κυκλοφορήσει το εβδομαδιαίο τεύχος του ιταλικού Vanity Fair δωρεάν. Με τίτλο #iosonoMilano (είμαι το Μιλάνο), 64 εξέχοντες κάτοικοί του, με πρώτο τον δήμαρχο Giuseppe Sala, μιλάνε για την ανάγκη να αντιμετωπίσουν αυτό το σοκ, ενωμένοι. Από την Ornella Vanoni, τους Dolce & Gabbana, τη Miuccia Prada, τον Giorgio Armani, τον Maurizio Cattelan, μέχρι λιγότερο «γνωστούς» όπως τη νοσοκόμα Cristina Piotti. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni) στις

Η κορυφαία Ιταλίδα influencer Chiara Ferragni, με 19 εκ. followers, έδωσε ήδη 100.000 ευρώ και άνοιξε λογαριασμό στο GoFundMe για να συγκεντρωθούν χρήματα για την έρευνα του ιού. Στα Instagram stories της μιλά με χαρακτηριστική μιλανέζικη προφορά για το τι σημαίνει η συνειδητή απόφαση να μείνουν όλοι σπίτι τους.

Είναι το hashtag που χρησιμοποιούν τώρα οι Ιταλοί, #IoRestoACasa (μένω στο σπίτι), καθώς διηγούνται στο Twitter και στο Instagram τι κάνουν μέσα στο σπίτι τους (spoiler alert: ναι, μαγειρεύουν πολύ, και η διανομή στο σπίτι είναι δωρεάν). Τα μουσεία χρησιμοποιούν το hashtag μοιράζοντας φωτογραφίες από τα εκθέματά τους στα social media. Μαζί με το hashtag #IoRestoACasa υπάρχει και το #DistantiMaUniti (από μακριά αλλά ενωμένοι), όπου γνωστοί Ιταλοί υποδεικνύουν τη σωστή απόσταση ασφαλείας για να μη κολλήσει κανείς, αλλά φυσικά και το ίδιο σύνθημα και σε προστακτική , #RestateACasa (μείνετε σπίτι!), για τους άτακτους  Ιταλούς που, βγαίνουν έξω ή διοργανώνουν μεγάλα δείπνα.


Και ενώ εμείς βλέπουμε έρημα τα ιστορικά κέντρα των Ιταλικών πόλεων, οι Ιταλοί, κάνοντας όσα δεν φτάνουν κρεμαστάρια, λανσάρουν μια καινούρια μόδα. Να κάτσουμε σπίτι μας!

Μόδα & Στυλ
0

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γυμνό Χόλιγουντ:

Μόδα & Στυλ / Γυμνό Χόλιγουντ: Πλήρης διαφάνεια, free the nipple, ζήτω τα γυμνά σώματα. Έτσι ντύνονται πια οι σταρ.

Ξεκίνησε από τις πασαρέλες της υψηλής ραπτικής και κορυφώθηκε (πού αλλού;) τη νύχτα της τελετής των Όσκαρ. Το νέο trend στη μόδα είναι το γυμνό και, απ' ό,τι φαίνεται, ήρθε για να μείνει.
THE LIFO TEAM