Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
0

[Aπό τον Θανάση Χαραμή]

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Φωτογραφία: Mπιάνκα Μπογδάνου

Ο Freddie Faulkenberry γεννήθηκε στη Γερμανία και μεγάλωσε ανάμεσα στον Νότο της Αμερικής και τον Νότο της Ευρώπης. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει και να παίρνει συνεντεύξεις από μουσικούς για το περιοδικό «Ήχος». Παράλληλα σπούδαζε καλές τέχνες και αγγλική λογοτεχνία. Στα 24 του επέστρεψε στη Νότια Καρολίνα, όπου δούλεψε εμφανίζοντας και τυπώνοντας φωτογραφίες για άλλους, ενώ ταυτόχρονα έχτιζε, χρησιμοποιώντας την έκπτωσή του, το προσωπικό του portfolio...

Κάπου εκεί η έλξη του για τον φακό πήρε την τροπή που καθόρισε και εξέλιξε τη ματιά και το ταλέντο του.

Ο Freddie μας διηγείται την ιστορία από κει κι έπειτα, απαντά στις ερωτήσεις μας και διαλέγει τις αγαπημένες του δουλειές σε υψηλή ανάλυση.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

«Κάποια στιγμή ο κολλητός μου, Στάθης Μαμαλάκης, μου έκανε δώρο ένα βιβλίο του WilliamEggleston, το οποίο μου άλλαξε τη ματιά και άρχισα να φωτογραφίζω την καθημερινότητα του αμερικανικού Νότου. Μετά από τρία χρόνια, τελείως απρόσμενα, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα, στη δουλειά, από έναν ατζέντη που είχε δει κάποιες φωτογραφίες ενός μοντέλου που είχα φωτογραφίσει και αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε. Έναν χρόνο αργότερα, με κάποια σχετική εμπειρία και αυτοπεποίθηση, σταμάτησα τη μόνιμη δουλειά μου και ξεκίνησα να ταξιδεύω φωτογραφίζοντας πορτρέτα και μοντέλα σε διάφορες πολιτείες της Αμερικής. Σε μια στάση μου στην Καλιφόρνια συναντήθηκα με έναν γνωστό από την Ελλάδα και ξεκινήσαμε μια σύντομη συνεργασία φωτογραφίζοντας celebrities στο Χόλιγουντ. Διαπιστώνοντας ότι είχα απομακρυνθεί από την αρχική ιδεολογία που με τράβηξε στη φωτογραφία, μετακόμισα, από το επίπλαστο του Χόλιγουντ, στην πιο ωμή, χαοτική Νέα Υόρκη».

 

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

Πώς προέκυψε η αγάπη για τη φωτογραφία και τι σε γοητεύει στον κόσμο της εικόνας;

Αυτό που με γοητεύει στη φωτογραφία είναι η αμεσότητά της και, λόγω της προσωπικής μου συστολής, το ότι μου δίνει πρόσβαση σε κόσμους στους οποίους δεν θα τη διεκδικούσα.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

Ποιες ήταν οι σημαντικότερες και ποιες οι αγαπημένες στιγμές στην καριέρα σου;

Ακόμα και σήμερα το ότι μπορώ και φωτογραφίζω για χρήματα το θεωρώ πολυτέλεια. Κάθε φωτογράφιση για μένα είναι το ίδιο σημαντική.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

Το σχόλιό σου για τη φωτογραφία στην ψηφιακή εποχή...

Δεν με απασχολεί καθόλου το μέσο, φωτογραφίζω ακόμα και με το κινητό μου. Αυτό που με στενοχωρεί είναι ότι στην ψηφιακή μορφή τους οι φωτογραφίες έχουν χάσει το τρισδιάστατο. Όπως δεν μου αρέσει να διαβάζω βιβλία σε tablet και computer, έτσι δεν μου αρέσει να μην έχω ένα τύπωμα των φωτογραφιών μου όπως εγώ το θέλω, χωρίς την παρέμβαση ενός art director ή τυπογράφου.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

Αγαπημένοι φωτογράφοι και δουλειές που ζήλεψες;

Ζηλεύω και θαυμάζω περισσότερο την πρόθεση και την ειλικρίνεια των ερασιτεχνικών φωτογραφιών.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

Αγαπημένη Αθήνα: Σημεία που αγαπάς φωτογραφικά και η πλευρά της πόλης που βρίσκεις όμορφη;

Μου αρέσει η δυσκολία τού να καδράρεις μια χαοτική Αθήνα. Όταν κρατάω μια κάμερα στα χέρια, ανακαλύπτω ενδιαφέρον σε όλες τις γειτονιές της, από τη νεόπλουτη κακογουστιά της Γλυφάδας μέχρι τις προσφυγικές γειτονιές του Υμηττού.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

Ποιον θα ήθελες διακαώς να φωτογραφίσεις και ποιον θα ήθελες να αποφύγεις;

Βασικά, θα ήθελα να φωτογραφίσω αυτόν που θα ήθελα να αποφύγω, γιατί είναι μεγαλύτερη πρόκληση. Στα σαράντα μου, όμως, η φωτογραφία μου είναι ταυτισμένη με τη νιότη ακόμη κι αν το θέμα μου είναι ένας στριμμένος ηλικιωμένος που αρνείται να μεγαλώσει.

Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter
Ο διεισδυτικός φακός του Freddie F Facebook Twitter

*Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τον Freddie Faulkenberry για χρήση και προβολή αποκλειστικά στο LIFO.gr

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT