Απεργία την Πρωτομαγιά

Είναι το “The Wicker Man” η κορυφαία ταινία του Christopher Lee; Οπωσδήποτε ναι!

Είναι το “The Wicker Man” η κορυφαία ταινία του Christopher Lee; Οπωσδήποτε ναι! Facebook Twitter
2

Παίρνοντας θλιβερή αφορμή από το θάνατο του Christopher Lee που ανακοινώθηκε χθες (πέθανε πριν πέντε μέρες), θυμήθηκα κάτι σχετικό και ενδιαφέρον…

Ήταν 7 Οκτωβρίου 2001, ημέρα Κυριακή – σχεδόν ένας μήνας μετά την 11η Σεπτεμβρίου (μία είναι η 11η Σεπτεμβρίου). Από νωρίς εκείνο το απόγευμα η ατμόσφαιρα μύριζε μπαρούτι –όχι στην Ελλάδα, στο μακρινό Αφγανιστάν– καθώς η «υπομονή» των Αμερικανών έδειχνε πλέον εξαντλημένη, αναλαμβάνοντας να σκορπίσουν στα τέσσερα τη φτωχότερη χώρα του κόσμου.

"The Wicker Man"
Σ' ένα απόμακρο νησί των ακτών της Σκωτίας φθάνει ένας αστυνομικός, ο οποίος αναζητά μια κοπέλα. Εκεί διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού, απομονωμένοι σχεδόν από τον έξω κόσμο, δεν πιστεύουν στον χριστιανισμό, αλλά σε μιαν αρχαία θρησκεία, στην οποία η επαφή με το χθόνιο στοιχείο και η απόλαυση του σεξ έχουν ιδιαίτερη αξία. Η σύγκρουση με τον τοπικό άρχοντα και μύστη των παγανιστικών τελετών (Christopher Lee) είναι αναπόφευκτη...

Γνωρίζοντας από την εποχή του Κόλπου πως ο πόλεμος μέσα από την τηλοψία είναι μια ελεεινή υπόθεση, είχα αποφασίσει να κινηθώ προς κέντρο, θέλοντας να ευχαριστηθώ κάποιο φιλμάκι στο «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου» της Ελευθεροτυπίας, που αναπτυσσόταν την ίδιαν ώρα στον Απόλλωνα. Η Αθήνα κάτι σαν Καμπούλ, έρημη και μόνη…

Ταινίες πολλές. Επιλέγω την τελευταία της βραδιάς, ένα θρίλερ με τον Christopher Lee (σε ρόλο «καλού») που είχε τίτλο “The Devil Rides Out” (μεταφρασμένος στα ελληνικά ως… «Η Ερωμένη του Διαβόλου»).

Ό,τι θα σας διηγηθώ εν συνεχεία, συνέβη ακριβώς έτσι.

Λίγο πριν πέσουν τα φώτα, λοιπόν, σηκώνομαι να πάω στο μπαρ για ν’ αγοράσω ένα νεράκι. Κάνοντας ένα βήμα από τη θέση μου κινδυνεύω να πατήσω –ποιον νομίζετε;– τον ίδιον τον Christopher Lee!

Δεν μπορούσα να το πιστέψω! Ένα ευθυτενής, πανύψηλος γέροντας, με ωραία γενειάδα και παράξενο βλέμμα ήταν μπροστά μου! Άνοιξα περισσότερο τα μάτια μου και σχεδόν του χαμογέλασα. Δεν γνώριζα και νομίζω πως κανείς δεν γνώριζε περί της παρουσίας του Christopher Lee στη συγκεκριμένη προβολή (παρότι βρισκόταν τότε στην Αθήνα για να τιμηθεί).

Ήταν οπωσδήποτε μια ωραία έκπληξη –όπως και η ταινία του εξάλλου– εκείνη τη δύσκολη βραδιά, που φωτιζόταν κάπου αλλού μ’ έναν αληθινά τρομακτικό τρόπο. Όχι όπως στην… ερωμένη του διαβόλου.

Αν υπήρχε μια ταινία του Πανοράματος, που δεν ήθελα με τίποτα να χάσω (την είχα δει ήδη στην τηλεόραση, αλλά ποτέ στο σινεμά) αυτή ήταν το “The Wicker Man”. Ένα από τα ωραιότερα φιλμ του λεγόμενου «φανταστικού κινηματογράφου» από το 1973 σε σκηνοθεσία Robin Hardy και με πρωταγωνιστές τους Christopher Lee, Ingrid Pitt και Britt Ekland.

Δυστυχώς, όμως, και παρ’ όλη την προσμονή μου, ένα ξαφνικό ταξίδι δεν μου είχε επιτρέψει τότε να την δω. Την ξαναείδα, όμως, κάποια στιγμή, τα επόμενα χρόνια. Mε αφορμή και το κακό remake της από τον Neil LaBute, με τον Nicolas Cage, το 2006…

Είναι το “The Wicker Man” η κορυφαία ταινία του Christopher Lee; Οπωσδήποτε ναι! Facebook Twitter

Ανακαλώ λοιπόν μερικά στοιχεία για το φιλμ, και μέσω του σάουντρακ που το είχα αγοράσει το 1998, όταν είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την Trunk Records –και που αν το είχα μαζί μου εκείνο το βράδυ, ο Christopher Lee θα ένοιωθε «κάπως», μιας και όπως είχε επανειλημμένως δηλώσει ο «Αχυράνθρωπος» ήταν η πιο αγαπημένη του ταινία– έρχομαι να πω δυο λόγια για την υπόθεση…

Σ’ ένα απόμακρο νησί των ακτών της Σκωτίας, κάπου στις Εβρίδες, φθάνει ένας αστυνομικός, ο οποίος αναζητά μια κοπέλα. Εκεί διαπιστώνει πως οι κάτοικοι του χωριού, απομονωμένοι σχεδόν από τον έξω κόσμο, δεν πιστεύουν στον χριστιανισμό, αλλά σε μιαν αρχαία θρησκεία, στην οποία η επαφή με το χθόνιο στοιχείο και η απόλαυση του σεξ έχουν ιδιαίτερη αξία. Η σύγκρουση με τον τοπικό άρχοντα και μύστη των παγανιστικών τελετών (Christopher Lee) θα είναι αναπόφευκτη…

Το “The Wicker Man”, που ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα είναι ένα ιδιαιτέρως παράξενο φιλμ, χρωστά πολλά στο score του Paul Giovanni. Πρόκειται, εν ολίγοις, για έναν έξοχο συνδυασμό τραγουδιών της βρετανικής υπαίθρου, αυθεντικών συνθέσεων στο πνεύμα του ψυχεδελικού folk και folk-rock της εποχής (“Willow’s song”), ηχητικών εφέ και «ελεύθερων» διαλόγων, που τονίζουν το μυστηριακό τοπίο της ταινίας, μέσα από το οποίο αναδύεται η στοιχειωμένη, αλλόκοτη και… φανταστικώς τρομακτική φιγούρα τού μοναδικού Christopher Lee.

 

2

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια