Απεργία την Πρωτομαγιά

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
2

 

- Ο Τζέϊμς Φράνκο, πανταχού παρών, μέσα σε όλα, ο άνθρωπος-ορχήστρα, σκηνοθέτης, ηθοποιός, παραγωγός, οικοδεσπότης των Όσκαρ, sexiest man alive, instagram freak και μοντέλο, ανεξάρτητος αλλά και ενταγμένος στο σύστημα, ένα live project που δουλεύει ασταμάτητα, πέρασε από τη Ρώμη δυο εβδομάδες πριν τη Μόστρα για να παραστεί στην πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ για τη Φρίντα Τζιανίνι και τον Οίκο Gucci, και έφτασε στη Βενετία για να παρουσιάσει το "The Sound and the Fury" του Φόκνερ όπου πρωταγωνίστησε και σκηνοθέτησε. Στο μεταξύ, γύρισε και μια σκηνή στα κανάλια της πόλης για μια από τις 6 ταινίες στις οποίες θα τον δούμε μέσα στο επόμενο 12μηνο, γι΄αυτό και ξύρισε τα μαλλιά της κεφαλής του και κόλλησε ένα μουστάκι. Επίσης παρέλαβε κι ένα βραβείο. Πότε προλαβαίνει; Παρεπιπτόντως, η ταινία του είναι απείρως αρτιότερη από το άλλο φιλόδοξο σκηνοθετικό του project που είδαμε στις Κάννες πρόπερσι, το "Καθώς Ψυχορραγώ", που δεν παίχτηκε πουθενά.

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Θέλμα Σκουνμέϊκερ

- Η 74χρονη Θέλμα Σκουνμέϊκερ ήταν απολαυστική στη συνέντευξη τύπου στο πώς περιέγραψε τους άνδρες της ζωής της, τον σύζυγο της, σκηνοθέτη Μάϊκλ Πάουελ, των Μάϊκλ και Πρεσμπέργκερ με τα Κόκκινα Παπούτσια και τον 49ο Παράλληλο, και τον Μάρτιν Σκορσέζε, της ταινίες του οποίου μοντάρει αποκλειστικά τα τελευταία 35 χρόνια. Χρειάστηκε πολλή προσπάθεια και υπομονή για να εισσωρήσει στην ανδροκρατούμενη λέσχη των μοντέρ και, μετά από 3 Όσκαρ και παγκόσμια αναγνώριση για τα επιτεύγματα της (μόνταρε το Woodstock το 1970 χρησιμοποιώντας διπλοτυπίες και freeze frames σε μια εποχή που κανείς δεν το τολμούσε) έγινε η πρώτη μη σκηνοθέτης ή ηθοποιός που τιμήθηκε με Χρυσό Λέοντα για το συνολικό της έργο. Τόσο πολύ ξαφνιάστηκε που ζήτησε να έρθει μαζί της και ο Σκορσέζε για να μοιραστεί το βραβείο, αλλά ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα την διαβεβαίωσε πως ο Μάρτυ είχε ήδη τιμηθεί στο παρελθόν. Το Φεστιβάλ Βενετίας, συνεχίζοντας το έντονο του φλερτ με το ντοκιμαντέρ, όπως αποδεικνύει το περυσινό κορυφαίο βραβείο στο ιταλικό Sacro Gra απένειμε ένα ακόμη τιμητικό Λιοντάρι στον σπουδαίο Φρέντερικ Γουάϊζμαν. Από ταινίες τεκμηρίωσης, το φεστιβάλ ήταν γεμάτο: κινηματογραφικά πορτρέτα του Μπερλουσκόνι (και της σύνδεσης του με τη Μαφία στο "Μπελουσκόνε"), του Μέσι, του Άλτμαν, του Μπογκντάνοβιτς, και του πρώην διευθυντή του φεστιβάλ, 92χρονου Τζιάν Λουίτζι Ρόντι, πέρασαν από τα διάφορα τμήματα, μαζί με το καλύτερο όλων, το Look of Silence του Τζόσουα Οπενχάϊμερ στο επίσημο διαγωνιστικό.

- Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, μοντέρ στο τουρκικό φιλμ Sivas, ήταν η μοναδική ελληνική παρουσία στο φεστιβάλ, ένα χρόνο μετά τον θρίαμβο του Αλέξανδρου Αβρανά και του Θέμη Πάνου με τα βραβεία σκηνοθεσίας και ερμηνείας αντίστοιχα, για το Miss Violence. Αν επιμείνουμε, ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, συνθέτης Αλεξάντρ Ντεπλά, είναι κατά το ήμισυ Έλληνας.

- Και μιας και αναφέραμε το Sivas, του Κάαν Μουζντέτζι, την ιστορία ενηλικίωσης ενός μικρού αγοριού από την Τουρκία και τη σχέση με τον σκύλο του, οι πειστικότατα χορογραφημένες σκηνές κυνομαχιών ανάγκασαν δεκάδες διαπσιτευμένες γυναίκες στις αίθουσες να αποχωρήσουν αναστατωμένες- σαν κάποιους γιατρούς που δεν αντέχουν στη θέα του αίματος. Μια ημέρα πριν, οι ίδιες κυρίες είχαν επίσης ταραχθεί από τη βία του "Φωτιές στην Πεδιάδα" (Nobi), του Ιάπωνα Σύνια Τσουκαμότο, με αχρείαστες σπλατεριές που θα χειροκροτούσε μανιωδώς ο Ταραντίνο- και ίσως, μόνο αυτός.

- Με το "Ένα Περιστέρι Κάθησε σε ένα Κλαδί για να Στοχαστεί για την Ύπαρξη", ο Ρόϊ Άντερσον ολοκλήρωσε ιδανικά την τριλογία του για την ανθρώπινη φύση, με μια ακόμη μαύρη κωμωδία στο στιλ της αλληλένδετης βινιέτας, πικρή και φιλοσοφημένη, χωρίς ωστόσο το στοιχείο της έκπληξης, Το θέμα είναι τι θα κάνει παρακάτω...

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Βίγκο Μόρτενσεν

- Η άνεση του Αμερικανοδανού ηθοποιού Βίγκο Μόρτενσεν δεν περιγράφεται: στο θαυμάσιο "Loin des Hommes" του Νταβίντ Ελοφέν, μίλησε άψογα γαλλικά και αραβικά για τις ανάγκες του ρόλου (υποδυόταν έναν Γάλλο που μεγάλωσε στην Αλγερία πριν από τοον πόλεμο) και ψέλλισε και μερικά ισπανικά, γλώσσα που μιλάει άψογα. Θα θέλαμε να του είχει δοθεί η ευκαιρία να μάθει και λίγα ελληνικά για τα Δυο Πρόσωπα του Ιανουαρίου.

- Το φεστιβάλ Βενετίας είχε ανοίξει ένα παράθυρο στις τηλεοπτικές παραγωγές που δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από το σινεμά με το Mildred Pierce, καλώντας τότε την Κέϊτ Γουίνσλετ να προωθήσει τη μίνι σειρά. Φέτος σειρά είχε μια άλλη σπουδαία κι επίσης βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός, η Φράνσις Μακντόρμαντ, για να μιλήσει με τους δημοσιογράφους για το επερχόμενο Olive Kitteridge, τα 4 επεισόδια του οποίου παρουσιάστηκαν σε δύο μέρη.

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Σαρλότ Γκενζμπούργκ
10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Ούμα Θέρμαν

- Σταρ παρέλασαν αρκετοί στο κόκκινο χαλί: Ο Μάϊκλ Κίτον, ο Έντουαρτ Νόρτον και η Έμα Στόουν στην αρχή, Η Ούμα Θέρμαν με την Σαρλότ Γκενζμπούρ για το άκοπο δεύτερο μέρος του Nymphomaniac, η Κατρίν Ντενέβ με την κόρη της Κιάρα Μαστρογιάννι, ο Άντριου Γκάρφιλντ που προσπαθεί απεγνωσμένα να ξεφύγει από τη σκιά του Spiderman μαζί με τον καταπληκτικό Μάϊκλ Σάνον, για το συμπαθέστατο, κοινωνικά ευαίσθητο και πολύ ενημερωτικά για το καθεστώς των εξώσεων και των πληστειριασμών, "99 Σπίτια" του Ραμάν Μπαράνι (είχαμε το δικό του "Man Push Cart" στη Θεσσαλονίκη πριν από μερικά χρόνια), ο Όουεν Γουίλσον, ο Τζέϊμς Φράνκο φυσικά, ο Γουίλεμ Νταφόου, και οι Ίθαν Χοκ, Τζένιουαρι Τζόουνς και Ζόϊ Κράβιτς για το καλοφτιαγμένο Good Kill του Άντριου Νίκολ στο τέλος. Αλλά ο Αλ Πατσίνο έκλεψε την παράσταση, για τις δυο ταινίες, τα μαλλιά, τα γυαλιά, το μπλά μπλά. Ού-χα!

- Στα παράλληλα τμήματα δεν είχα και πολύ χρόνο να παρακολουθήσω το γίνεται. Τις δυο φορές που το προσπάθησα, είδα τις δυο χειρότερες ταινίες του φεστιβάλ: στο πειραματικό Orizzonti, μια ελεύθερη διασκευή του σεξπιρικού Cymbeline, με τον Εντ Χάρις και τον Τζον Λεγκουιζάμο, ανάμεσα σε άλλους, να απαγγέλουν έμμετρα κρατώντας καραμπίνες (απέτυχε το πείραμα) και στο Giornali Degli Autori, τον Κριστόφ Ονορέ να σκηνοθετεί με υπερστιλιζαρισμένη '70ς πόζα ένα δράμα με νέα παιδιά που αναπαριστούν αρχαίους μύθους στο σήμερα. Η φρίκη...

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Τζουντ Λο

- Ο πιό ευχάριστος, ευδιάθετος και αστείος από τους ανθρώπους που συνάντησα στη Βενετία ήταν ο Τζουντ Λο: δεν είχε έρθει στο Φεστιβάλ, αλλά στην πόλη για να προωθήσει το 6λεπτο φιλμάκι του Τζέϊκ Σκοτ Gentleman's Wager για το Johnnie Walker Blue Label, και μου μίλησε με νοσταλγία για τις διακοπές που είχε κάνει στη Σίφνο, υποστηρίζοντας πως δεν ξαναπήγε, αν και πέρασε υπέροχα, γιατί πιστεύει πως τα καλά πράγματα στη ζωή δεν επαναλαμβάνονται. Την ώρα που τα έλεγε όλα αυτά, σκεφτόταν φωναχτά πού είχε καταχωρήσει το τηλέφωνο του ανθρώπου που του είχε κανονίσει τις αξέχαστες ελληνικές του διακοπές, για να τον χρησιμοποιήσει για το επόμενο καλοκαίρι!

10 highlights του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
2

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Αυτό που θα πρέπει να αισθάνομαι υπερήφανος επειδή κάποιος STAR πέρασε ωραία στην χώρα μου δεν το κατάλαβα ποτέ.... Δεν είναι και δύσκολο, γυναίκες, παραλίες, ήλιος, θάλασσα, χλιδή, αλκοόλ: το περίεργο θα ήταν να πέρναγε χάλια