Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW)

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
1

Ο Tom of Finland ζωγράφιζε άντρες που έκαναν σεξ. Άντρες μυώδεις, με αναλογίες τέλειες –λυγερή μέση, ιδανικούς κοιλιακούς, ολοστρόγγυλους κώλους και τεράστια πουλιά σαν σωλήνες πυροσβεστικής- μια φανταστική απεικόνιση της αρσενικής σάρκας όπως υπήρχε στην φαντασίωση κάθε gay άντρα. Άντρες υπερβολικούς, αλλά με ένα στοιχείο που τους έκανε περισσότερο ανατρεπτικούς και λιγότερο πρόστυχους: το χαμόγελό τους. Αρκετά χρόνια πριν η gay απελευθέρωση υπάρξει σαν έννοια και μισό αιώνα πριν οι κοινωνία αρχίσει να δέχεται το διαφορετικό, ο Tom of Finland (που το πραγματικό του όνομα ήταν Touko Laaksonen) αναπαριστούσε στα σκίτσα του σκληρό σεξ αποκλειστικά μεταξύ αντρών, συχνά σε δημόσια μέρη, με μια «θετική ευαισθησία» που έκανε τα έργα του να ξεχωρίζουν. Οι άντρες του Tom δήλωναν ξεκάθαρα την ομοφυλοφιλία τους χωρίς κανένα ίχνος ντροπής σε μια εποχή που ήταν αδιανόητο για τους πιο πολλούς gay άντρες να κάνουν κάτι τέτοιο.

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
«Νομίζω ότι αυτό το απελευθερωμένο χαμόγελο που έχουν οι χαρακτήρες του είναι ακόμη ριζοσπαστικό» λέει ο Stefan Kalmár, ο επιμελητής της έκθεσης

«Νομίζω ότι αυτό το απελευθερωμένο χαμόγελο που έχουν οι χαρακτήρες του είναι ακόμη ριζοσπαστικό» λέει ο  Stefan Kalmár, ο επιμελητής της έκθεσης "Tom of Finland: The Pleasure of Play," που μέχρι τις 13 Σεπτεμβρίου παρουσιάζει μια πολύ αναλυτική ματιά στη δουλειά του στο Artists Space Books & Talks της Νέας Υόρκης. «Δεν είναι περιπτύξεις σε κλειστά μέρη, σε κρυφά πάρτι και σε δωμάτια ξενοδοχείων, συμβαίνουν σε εξωτερικούς χώρους και είναι ολοφάνερες, έτσι σήμερα λειτουργούν ως ένας ακόμη δημόσιος διάλογος για την σεξουαλικότητα που δεν σχετίζεται με τον gay γάμο.

Οι άντρες του Tom δήλωναν ξεκάθαρα την ομοφυλοφιλία τους χωρίς κανένα ίχνος ντροπής σε μια εποχή που ήταν αδιανόητο για τους πιο πολλούς gay άντρες να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η δουλειά του Laaksonen παραμένει ακόμη και σήμερα μπροστά από την εποχή της. Είναι κόντρα στην σημερινή πεποίθηση πολλών gay ότι, για να σιγουρέψουν τα ίσα δικαιώματα, πρέπει να υποβαθμίσουν το σεξ και να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους σαν καθωσπρέπει και «κανονικούς» (ό,τι και αν σημαίνει αυτό). Ο Tom of Finland σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του αντιμαχόταν την ουδετεροποιημένη και θηλυπρεπή γκέι ζωή. Για τα έργα του έλεγε: ‘Άρχισα να υπερβάλω την αρσενικότητα επίτηδες, για να τονίσω ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι όλοι οι gay ‘καταραμένες αδελφές’ κι ότι μπορούν να είναι τόσο γοητευτικοί, δυνατοί και αρσενικοί όσο κάθε άλλος άντρας».

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter
 

Η έκθεση "The Pleasure of Play" περιλαμβάνει 180 σχέδια -κυρίως φτιαγμένα με μολύβι- και 600 φωτογραφικά κολάζ, χάρτινες κούκλες της δεκαετίας του ’30, το πλήρες σετ των έργων με τέμπερα των ’40s μαζί με περισσότερα από 300 εκθέματα. Από τα σχέδια της παιδικής του ηλικίας στην Kaarina της Φιλανδίας -όπου μεγάλωσε ως γιος δυο δασκάλων-, μέχρι το 1957 που εμφανίστηκε στην αμερικάνικη αγορά μέσα από περιοδικά για bodybuilding και την καθαρά πορνογραφική δουλειά του μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1991, από φύσημα στην καρδιά.

  

Ο Kalmár λέει ότι η έκθεση επικεντρώνεται κυρίως «στο πιο διεστραμμένο υλικό του», έτσι υπάρχουν πολλά σχέδια με όργια, «παιχνίδια» με δέρμα, σκηνές στη φυλακή, ανταλλαγές ρόλων, ακόμη και κάποιοι άντρες που κάνουν σεξ ντυμένοι με στολές των Ναζί, σχέδια που ήταν εμπνευσμένα από Γερμανούς στρατιώτες που κατέλαβαν στην Φιλανδία στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. «Είναι πολύ hardcore», λέει ο Kalmár, «ακόμα και τώρα αναρωτιόμαστε ‘μπορούμε να τα δείξουμε αυτά;’».  

Ο Kalmár κάνει πικάντικη την συζήτησή του για τη δουλειά του Laaksonen αποκαλύπτοντας άγνωστα στοιχεία της προσωπικής του ζωής, όπως ότι η οικογένειά του μέχρι τον θάνατό του δεν γνώριζε τις σεξουαλικές προτιμήσεις του, κι ότι δεν ήταν και ιδιαίτερα ενεργός σεξουαλικά. «Νομίζω ότι περισσότερο του άρεσε να παίρνει μάτι», λέει.

«Η δουλειά του Laaksonen κάποτε θεωρήθηκε ότι είχε πρακτική χρησιμότητα: ότι ήταν υλικό για να αυνανίζονται άντρες που δεν είχαν πρόσβαση σε gay πορνογραφία. Τότε όμως η βιομηχανία του πορνό γνώρισε μια εκρηκτική άνθιση και η τεχνολογία αναπτύχθηκε τόσο πολύ που τα ‘φανταστικά σχέδια’ του Laaksonen έγιναν λίγο-πολύ πραγματικότητα. Ο χρόνος περιόρισε την χρησιμότητα που επεδίωκε ο ίδιος να έχουν τα έργα του, αλλά επιβεβαίωσε την καλλιτεχνική τους αξία. Το 2015 ο Tom of Finland είναι ταυτόχρονα νοσταλγικός, προφητικός και πρότυπο για μια σειρά καλλιτεχνών που καταφεύγουν συχνά στα έργα του για έμπνευση. Και σε μια εποχή που το μόνο που σε χωρίζει από το πορνό είναι ένα κλικ (οποιοδήποτε κι αν είναι τα γούστα σου), τα έργα του Laaksonen είναι πάντα το ίδιο σέξι και ερεθιστικά».

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

Σεξ μεταξύ χαμογελαστών ανδρών σε δημόσια μέρη (ΝSFW) Facebook Twitter

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Πέραν απ την τέλεια απόδοση της κίνησης και των εκφράσεων, το όλο concept πάσχει από πολλές απόψεις - όποιο κοινό σεξουαλικής κατεύθυνσης κι αν απηύθυνε - στο βαθμό που να μην ξέρω κατά πόσον μπορεί να θεωρηθεί καν τέχνη...